node/38740

Το Chaos και οι λοιποί «Δαβίδ» που υποσχέθηκαν supercar χιλιάδων ίππων!

Το ελληνικό Chaos δεν είναι το μόνο. Η αυτοκίνηση είναι γεμάτη από «μικρούς» αλλά φιλόδοξους μηχανολόγους που θέλουν να εκθρονίσουν τους διασημότερους κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων.

Η ανακοίνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του ελληνικού υπεραυτοκινήτου Chaos από την Spyros Panopoulos Automotive, προκάλεσε "σεισμό" στον τοπικό αυτοκινητιστικό τύπο και χώρισε το κοινό σε δύο ομάδες. Οι περισσότεροι πανηγυρίζουν γεμάτοι υπερηφάνεια για ένα εντυπωσιακό ελληνικό δημιούργημα και ανυπομονούν να το δουν να υλοποιείται. Από τη άλλη πλευρά υπάρχουν και εκείνοι που κρατούν επιφυλάξεις για το όλο εγχείρημα και τον δημιουργό του, ο οποίος δείχνει να αμφισβητεί εδραιωμένα ονόματα στο χώρο λέγοντας πως το δικό του υπεραυτοκίνητο θα είναι καλύτερο από οτιδήποτε έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.

Η αλήθεια είναι πως ένας μέσος άνθρωπος που παρακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο της αυτοκίνησης, γνωρίζει πως δύσκολα ένας νέος κατασκευαστής μπορεί να ανταγωνιστεί εταιρείες θρύλους με πλούσια ιστορία στους αγώνες, υπερσύγχρονα κέντρα εξέλιξης, χιλιάδες ώρες δοκιμών και διαθέσιμα κεφάλαια όπως οι Ferrari, Porsche, Lamborghini, Bugatti, McLaren κτλ. Φυσικά υπάρχουν τα παραδείγματα των Horracio Pagani και Christian Von Koenigsegg που ξεκίνησαν σχεδόν από το μηδέν και με σκληρή δουλειά κέρδισαν επάξια μια θέση στο πάνθεον των κατασκευαστών υπεραυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και δεκάδες -έως και εκατοντάδες- ελπιδοφόρες προσπάθειες που είτε δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες, είτε βρίσκονται σε φάση μακροχρόνιας εξέλιξης, κάτι που μας δείχνει το πόσο δύσκολη είναι η μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη.

Με όλα αυτά στο μυαλό και κρατώντας μια αντικειμενική στάση απέναντι στα πράγματα, αποφασίσαμε να μαζέψουμε σε μια λίστα τα πιο ενδιαφέροντα (και ελπιδοφόρα) υπεραυτοκίνητα, που μαζί με το Chaos προσπαθούν να αλλάξουν τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επιλέξαμε λοιπόν όλους τους "μικρούς" που σαν σύγχρονοι Δαβίδ προσπαθούν να τα βάλλουν με τους αντίστοιχους Γολιάθ. Όπως καταλαβαίνετε, αυτή η λίστα δεν περιλαμβάνει μεγαθήρια όπως τα Aston Martin Valkyrie, Bugatti Chiron Super Sport 300+, Koenigsegg Jesko AbsolutLamborghini Sián FKP 37, Lotus Evija, McLaren SpeedtailMercedes-AMG One και Pagani Huayra Imola, αλλά επικεντρώνεται σε λιγότερο εδραιωμένους κατασκευαστές με εξίσου υψηλές προσδοκίες.


Apollo Automobili Intensa Emozione

Apollo Automobili Intensa Emozione

Χώρα: Γερμανία
Πρεμιέρα: 2017 (πρωτότυπο), 2018 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός V12 6,3 λίτρων (Ferrari)
Ισχύς: 782 PS 
Ροπή: 760 Nm
0-100 km/h: 2,7"
Τελική Ταχύτητα: 335 km/h


Aspark Owl

Aspark Owl

Χώρα: Ιαπωνία
Πρεμιέρα: 2017 (πρωτότυπο), 2019 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: τέσσερις ηλεκτροκινητήρες 
Ισχύς: 2.012 PS 
Ροπή: 2.000 Nm
0-100 km/h: 1,69"
Τελική Ταχύτητα: 400 km/h


Automobili Pininfarina Battista

Pininfarina Battista

Χώρα: Ιταλία
Πρεμιέρα: 2019 (πρωτότυπο), 2020 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: 4 ηλεκτροκινητήρες (Rimac)
Ισχύς: 1.900 PS
Ροπή: 2.300 Nm
0-100 km/h: <2"
Τελική Ταχύτητα: 350 km/h


Brabham BT62

Brabham BT62

Χώρα: Αυστραλία
Πρεμιέρα: 2019 (πρωτότυπο), 2020 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός V8 5,4 λίτρων
Ισχύς: 710 PS
Ροπή: 666 Nm
0-100 km/h: 2,8"
Τελική Ταχύτητα: 330 km/h


Czinger 21C Hybrid

Czinger 21C Hybrid

Χώρα: ΗΠΑ
Πρεμιέρα: 2020
Κινητήρας: bi-turbo V8 2.8 σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 1.250 PS
Ροπή: -
0-100 km/h: 1,9"
Τελική Ταχύτητα: 431 km/h


Dendrobium D-1

Dendrobium

Χώρα: Μ.Βρετανία
Πρεμιέρα: 2017 (πρωτότυπο), 2020 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 1.800 PS
Ροπή: 2.000 Nm
0-100 km/h: 2,7"
Τελική Ταχύτητα: 322 km/h


Devel Sixteen

Devel Sixteen

Χώρα: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πρεμιέρα: 2013 (πρωτότυπο), 2017 (δεύτερο πρωτότυπο)
Κινητήρας: V16 12,3 λίτρων με 4 turbo
Ισχύς: 5.007 PS
Ροπή: 5.094 Nm
0-100 km/h: 1,8"
Τελική Ταχύτητα: 560+ km/h


Factory Five F9R

Factory Five F9R

Χώρα: ΗΠΑ
Πρεμιέρα: 2020
Κινητήρας:  ατμοσφαιρικός V12 9,5 λίτρων
Ισχύς: 760 PS
Ροπή: 950 Nm
0-100 km/h: -
Τελική Ταχύτητα: -


Gemballa Hypercar

Gemballa Hypercar

Χώρα: Γερμανία
Πρεμιέρα: 2020 (πρωτότυπο), 2022 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας:  -
Ισχύς: 800 PS
Ροπή: -
0-100 km/h: <2,5"
Τελική Ταχύτητα: -


Gordon Murray T50

Gordon Murray

Χώρα: Μ.Βρετανία
Πρεμιέρα: 2020 (πρωτότυπο), 2022 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: ατμοσφαιρικός V12 4,0 λίτρων (Cosworth) με υβριδικό σύστημα 48V
Ισχύς: 710 PS
Ροπή: 450 Nm
0-100 km/h: -
Τελική Ταχύτητα: - km/h


Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Χώρα: ΗΠΑ
Πρεμιέρα: 2017 (πρωτότυπο), 2021 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: 6,6 λίτρων V8 
Ισχύς: 1.842 PS
Ροπή: 1.617 Nm
0-100 km/h:
Τελική Ταχύτητα: 484 km/h


NextEV Nio EP9

Nio EP9

Χώρα: Κίνα
Πρεμιέρα: 2016 (πρωτότυπο)
Κινητήρας: 4 ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 1.360 PS
Ροπή: 6.335 Nm
0-100 km/h: 2,7"
Τελική Ταχύτητα: 312 km/h


Rimac C_Two

Rimac C_Two

Χώρα: Κροατία
Πρεμιέρα: 2018 (πρωτότυπο), 2020 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: 4 ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 1.914 PS
Ροπή: 2.300 Nm
0-100 km/h: 1,85"
Τελική Ταχύτητα: 415 km/h


RUF CTR3 Clubsport

RUF CTR3

Χώρα: Γερμανία
Πρεμιέρα: 2007 (πρώτη έκδοση), 2012 (Clubsport)
Κινητήρας: twin-turbo εξακύλινδρος σε σειρά 3,8 λίτρων (Porsche)
Ισχύς: 777 PS
Ροπή: 980 Nm
0-100 km/h: 3"
Τελική Ταχύτητα: 380 km/h


Scuderia Cameron Glickenhaus 007

SCG 007

Χώρα: ΗΠΑ
Πρεμιέρα: 2019 (πρωτότυπο)
Κινητήρας: twin-turbo V6 3,0 λίτρων
Ισχύς: -
Ροπή: -
0-100 km/h: -
Τελική Ταχύτητα: -


Spyros Panopoulos Automotive Chaos

Chaos

Χώρα: Ελλάδα
Πρεμιέρα: 2021 (πρωτότυπο)
Κινητήρας: twin-turbo V10 4,0 λίτρων
Ισχύς: 3.000 PS
Ροπή: -
0-100 km/h: <2"
Τελική Ταχύτητα: >500 km/h


SSC Tuatara

SSC Tuatara

Χώρα: ΗΠΑ
Πρεμιέρα: 2011 (πρωτότυπο), 2019 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: twin-turbo V8 5,9 λίτρων 
Ισχύς: 1.774 PS
Ροπή: -
0-100 km/h: -
Τελική Ταχύτητα: 483+ km/h


Vencer Sarthe

Vencer Sarthe

Χώρα: Ολλανδία
Πρεμιέρα: 2013 (πρωτότυπο), 2015 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: supercharged V8 6,3 λίτρων (GM/Hennessey)
Ισχύς: 622 PS
Ροπή: 838 Nm
0-100 km/h: 3,6"
Τελική Ταχύτητα: 338 km/h


W Motors Fenyr SuperSport

W Motors Fenyr SuperSport

Χώρα: Λίβανος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πρεμιέρα: 2015 (πρωτότυπο), 2019 (έκδοση παραγωγής)
Κινητήρας: twin-turbo εξακύλινδρος σε σειρά 3,8 λίτρων (Porsche/Ruf)
Ισχύς: 800 PS
Ροπή: 980 Nm
0-100 km/h: 2,8"
Τελική Ταχύτητα: 400 km/h


Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S

Χώρα: Δανία
Πρεμιέρα: 2009 (πρώτη έκδοση), 2018 (TSR-S)
Κινητήρας: twin-turbo V8 5,8 λίτρων
Ισχύς: 1.193 PS
Ροπή: -
0-100 km/h: 2,8"
Τελική Ταχύτητα: 325 km/h


 

node/39394

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Η ιστορία της Kyoko Shimada, της πρώτης σχεδιάστριας αυτοκινήτων από την Ιαπωνία.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Το 1967, όταν η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ανδροκρατούμενη, η Nissan αποφάσισε να σπάσει αυτόν τον κανόνα. Και το έκανε προσλαμβάνοντας την Kyoko Shimada, την πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων στην ιστορία της Ιαπωνίας. Η Kyoko εντάχθηκε στην Nissan 19 χρόνια πριν τεθεί σε ισχύ ο νόμος για την παροχή ίσων ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων στην Ιαπωνία και σε μια εποχή που η ενεργός συμμετοχή των γυναικών στο εργατικό δυναμικό και σε τμήματα της κοινωνίας, δεν ήταν ακόμη κάτι το κοινώς αποδεκτό.

«Δεν υπήρχε ούτε μία γυναίκα σχεδιάστρια σε καμία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή, αλλά η Nissan αντιλήφθηκε, σε σχέση με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, ότι ήταν απαραίτητο να έχει την άποψη μιας γυναίκας στη σχεδίαση αυτοκινήτων, καθώς κάθε νοικοκυριό επρόκειτο να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο», η Shimada θυμάται.

Αφού σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Γυναικών της Ιαπωνίας, προσχώρησε στην εταιρεία για να συμμετάσχει σε μια ομάδα περίπου 50 σχεδιαστών, όλοι τους άνδρες, ειδικευμένων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν μια νεαρή γυναίκα, χωρίς υπόβαθρο στα αυτοκίνητα, αλλά αυτό ήταν και το ατού της. Αυτό το χαρακτηριστικό της την οδήγησε στην επιτυχία καθ' όλη τη διάρκεια των 38 ετών της στη Nissan, προσφέροντας πάντα μια φανταστική και φρέσκια άποψη.

Για παράδειγμα, θεωρούσε τα αυτοκίνητα ως «Χώρο διαβίωσης», όπου οι χρήστες θα μπορούσαν να εκφράσουν τον δικό τους τρόπο ζωής και την ταυτότητά τους, κάτι μοναδικό εκείνη την εποχή. Πίστευε ότι τα αυτοκίνητα ήταν ένας χώρος,

όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες, στα μπροστινά και πίσω καθίσματα. Είχε τη δική της καθαρή άποψη και για άλλα στοιχεία σχεδίασης, όπως η αντίθεση και η εναρμόνιση με τον έξω κόσμο.

Η Shimada όλα αυτά τα έκανε πράξη, όταν της ανατέθηκε να εργαστεί με χρώματα και εσωτερικούς χώρους για επιβατικά αυτοκίνητα. Με έναν εντελώς νέο τρόπο εργασίας, περιηγήθηκε σε πολυκαταστήματα για να αντλήσει έμπνευση και για να δει την τελευταία τάση της μόδας για άνδρες και γυναίκες. Παράλληλα, επισκέφθηκε εξελιγμένα καταστήματα επίπλων για να σκεφτεί πώς να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα της πολυτέλειας στους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας παράλληλα την αρχιτεκτονική ως δομική αναφορά.

Κάπως έτσι οδηγήθηκε στο να προτείνει κομψά μπλε, καφέ και λευκά χρώματα για παλέτες αυτοκινήτων, σε μια εποχή που το εξωτερικό χρώμα των επίσημων πολυτελών οχημάτων ήταν μόνο το μαύρο.

Κοιτάζοντας πίσω σε εκείνη την εποχή, η Shimada είπε: "Το να μην έχει προηγούμενο δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για να μην κάνουμε κάτι διαφορετικά. Εάν δεν υπάρχει προηγούμενο, γιατί να μην το κάνουμε; Μόλις υπάρξει ένα νέο δεδομένο, οι άλλοι θα ακολουθήσουν με φυσικό τρόπο."

Στο τέλος των σχεδόν τεσσάρων επιτυχημένων δεκαετιών της στη Nissan, αποσύρθηκε με αμέτρητα επιτεύγματα και «πρωτιές» και διατηρεί τον «μύθο» της, ως το πρώτο πρότυπο ισχυρής γυναικείας ηγεσίας στην Nissan. Η αποφασιστικότητά της να είναι αληθινή, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την εξαιρετική καριέρα της, η οποία με τη σειρά της συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της Nissan σε παγκόσμια εταιρεία.

[Πηγή: Nissan]

node/39392

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η ανάκληση αφορά 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα της Volvo που παρήχθησαν σε περίοδο 13 ετών.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η Volvo ανακοίνωσε ανάκληση 2,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παρήχθησαν μεταξύ 2006 και 2019 για να διορθώσει πιθανό πρόβλημα με καλώδιο στις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της Volvo, η οποία σήμερα ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely.

Η σουηδική φίρμα θα επικοινωνήσει με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που αφορά η ανάκληση, όπως τα μοντέλα V60, V70 και XC60, ζητώντας τους να επισκεφθούν την τοπική αντιπροσωπεία Volvo όπου θα γίνουν οι απαραίτητες επισκευές χωρίς κόστος.

Εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε: «Το θέμα αφορά ένα χαλύβδινο καλώδιο που συνδέεται με τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Το καλώδιο αυτό μπορεί, κάτω από ορισμένες συνθήκες και με συγκεκριμένη συμπεριφορά από την πλευρά του χρήστη, να υποστεί κόπωση με την πάροδο του χρόνου. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στο καλώδιο, με αποτέλεσμα μειωμένη λειτουργία συγκράτησης από τη ζώνη ασφαλείας.»

Σύμφωνα με την Volvo, δεν υπάρχει κάποια αναφορά ατυχήματος ή τραυματισμού σχετικά με τη ζώνη ασφαλείας, με την ανάκληση να είναι προοληπτικού χαρακτήρα.

[Πηγή: Reuters]