node/37544

Gordon Murray T.50: Αυτός είναι ο διάδοχος της McLaren F1

Το πιο εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο παραγωγής.

Η Gordon Murray Automotive δημοσίευσε την πρώτη εικόνα του Τ.50 και αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για το νέο της υπεραυτοκίνητο το οποίο θα αποτελεί διάδοχο της εμβληματικής McLaren F1 και θα έχει την πιο εξελιγμένη αεροδυναμική που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο παραγωγής. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη συνεργασία με την Racing Point Formula One Team που θα της δώσει πρόσβαση σε αεροδυναμική σήραγγα και σε τεχνικούς με πλούσια εμπειρία από αγώνες.

Όπως βλέπουμε από την πρώτη επίσημη εικόνα του T.50, το ανθρακονημάτινο αμάξωμα χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική. Η γραμμή των παραθύρων στο προφίλ, οι καμπύλες των φτερών και το διπλό πίσω παρμπριζ είναι ξεκάθαρες αναφορές στη McLaren F1. Η ουρά χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες εσοχές, τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που βρίσκονται στο ίδιο ύψος με τις απολήξεις της εξάτμισης και ο κεντρικά τοποθετημένος ανεμιστήρας διαμέτρου 400 mm ανάμεσα στις δύο ενεργές αεροτομές.

Gordon Murray

Ο ανεμιστήρας σε συνδυασμό με τον ειδικό σχεδιασμό του πατώματος, βελτιώνει τη ροή του αέρα που περνά από τον διαχύτη, συμβάλλοντας στην παραγωγή ακόμα περισσότερης κάθετης δύναμης και ενισχύοντας παράλληλα την ψύξη του κινητήρα. Το σύστημα διαθέτει έξι διαφορετικές λειτουργίες αεροδυναμικού στησίματος - Auto (αυτόματη), Braking (μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος), High Downforce (30% αυξημένη παραγωγή κάθετης δύναμης), Streamline (καλύτερη αεροδυναμική για 10% υψηλότερη ταχύτητα και μειωμένη κατανάλωση), Test (επίδειξη όταν είναι παρκαρισμένο) και Vmax (για την επίτευξη της μέγιστης τελικής ταχύτητας).

Η καμπίνα θα διατηρήσει την τριθέσια διάταξη της McLaren F1 με τη θέση οδήγησης στο κέντρο. Χάρη στο monocoque σασί από ανθρακονήματα και το ανθρακονημάτινο αμάξωμα, το βάρος της κατασκευής περιορίζεται στα 980 kg.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας V12 4,0 λίτρων της Cosworth αποδίδει 660 PS και 450 Nm ροπής, με τη βελόνα του στροφόμετρου να τερματίζει στις 12.100 rpm! Σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V η απόδοση αυξάνεται στους 710 PS με την επιλογή του Vmax Mode. Η κίνηση μεταδίδεται παραδοσιακά στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβώτιου 6 σχέσεων.

Το T.50 θα παρουσιαστεί επίσημα το Μάη του 2020 με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Ιανουάριο του 2022.. Η παραγωγή θα είναι περιορισμένη σε 100 μονάδες με τιμή που θα ξεκινά από τις £2 εκατομμύρια λίρες.