Lotus Evija: Το ισχυρότερο υπεραυτοκίνητο στον κόσμο

Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 2.000 PS και επιτάχυνση 0-300km/h σε κάτω από 9".

Η Lotus παρουσίασε στο Λονδίνο την Evija, τη νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της με απόδοση 2.000 PS που την καθιστά το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία.

Το όνομα Evija (ε-βί-για) σημαίνει "το πρώτο που υπήρξε" ή "το ζωντανό" καθώς σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για τη βρετανική φίρμα όντας το πρώτο της υπεραυτοκίνητο, η πρώτη ηλεκτρική Lotus και το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο που εξελίχθηκε κάτω από τον οικονομικό έλεγχο της κινεζικής Geely. 

Lotus Evija

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης εξελίχθηκε από την Williams Advanced Engineering με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες της Integral Powertrain Ltd. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 2.000 PS και τα 1.700 Nm ροπή ενώ μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς.

Ενδιαφέρον έχει το ότι Evija αποδίδει περισσότερα άλογα στον κάθε τροχό (500 PS) από τη συνολική απόδοση οποιασδήποτε άλλης Lotus στην ιστορία, είναι οχτώ φορές πιο ισχυρή από ένα μονοθέσιο της Formula E ενώ έχει πάνω από 4 φορές μεγαλύτερη ροπή από την Evora Sport 410.

Lotus Evija

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 70 kWh που είναι τοποθετημένη στο κέντρο προς όφελος της κατανομή βάρους και της αεροδυναμικής, χαρίζει στο μοντέλο αυτονομία 400km. Εντυπωσιακή είναι και η ταχύτητα φόρτισης καθώς θα μπορεί να φτάσει στο 100% της ενέργειάς της σε μόλις 9 λεπτά, όταν γίνουν διαθέσιμοι στην αγορά ταχυφορτιστές 800kW. Ακόμα και με τη σημερινή τεχνολογία φορτιστών 350 kW, η μπαταρία χρειάζεται 12 λεπτά για να το 80% και 18 λεπτά για να το 100% της φόρτισης.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης (Range, City, Tour, Sport και Track). Στο ταχύτερο από αυτά, η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε κάτω από 3", τα 100-200km σε κάτω από 3", τα 200-300km/h σε κάτω από 4" και τα 0-300km/h σε κάτω από 9". Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 320 km/h.

Lotus Evija

Η Evija βασίζεται σε ένα ελαφρύ ανθρακονημάτινο monocoque σασί εξελιγμένο από την CPC που επιτρέπει συνολικό βάρος 1.680 kg. Το ανθρακονημάτινο αμάξωμα που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική (για παραγωγή κάθετης δύναμης και ψύξη της μπαταρίας), είναι εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική αλλά και από τις φόρμες που σχηματίζει η φύση.

Τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός με κάθετη διάταξη είναι τα πρώτα που χρησιμοποιούν τεχνολογία laser για τη μεγάλη και τη μεσαία σκάλα. Οι μεγάλες εσοχές στο προφίλ κατευθύνουν τον αέρα προς την ουρά του αυτοκινήτου μέσα από τα λεπτά LED φώτα, δημιουργώντας τούνελ τύπου Venturi. Εκεί δεσπόζει ένας γιγαντιαίος διαχύτης και μια ενεργή αεροτομή που ανυψώνεται όταν χρειαστεί.

Lotus Evija

Ο Russell Carr, υπεύθυνος σχεδιασμού της Lotus δήλωσε: «Μελετήσαμε τον τρόπο με τον οποίο τα αγωνιστικά του Le Mans χρησιμοποιούν τη ροή του αέρα κατευθύνοντάς την πάνω, κάτω ή γύρω από το όχημα αλλά και μέσα από αυτό. Αυτή η ιδέα της διατρητότητας είναι χαρακτηριστικό της Evija και μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε ένα διαχρονικό σχέδιο με εξαιρετική παραγωγή κάθετης δύναμης.»

Οι ζάντες από μαγνήσιο έχουν διάσταση 20" εμπρός και 21" πίσω και φορούν ελαστικά Pirelli Trofeo R. Πίσω τους κρύβοντα σφυρήλατες αλουμινένιες δαγκάνες της AP Racing και carbon κεραμικοί δίσκοι. Η ενεργή ανάρτηση με τρια αμορτισέρ της Multimatic σε κάθε άξονα είναι αγωνιστικού τύπου και σύμφωνα με τη Lotus συνδυάζει εξαιρετική συμπεριφορά στην πίστα με άνεση στο δρόμο.

Lotus Evija

Στο εσωτερικό βρίσκουμε πλήρως ρυθμιζόμενα καθίσματα αγωνιστικού τύπου, ταμπλό που μοιάζει να αιωρείται, μια λεπτή κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί τα πλήκτρα και τους διακόπτες, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με σχήμα παραλληλόγραμου και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων που ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

Η Lotus Evija θα παραχθεί σε 130 μονάδες στα κεντρικά της Lotus στο Hethel της Μ.Βρετανίας ξεκινώντας από το 2020. Όσο για την τιμή, αυτή ξεκινά από £1,5-2 εκατομμύρια λίρες (€1,7-2,2 εκατομμύρια ευρώ) προ φόρων.