Koenigsegg Jesko Absolut
node/38322

Koenigsegg Jesko Absolut: Μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 532 km/h!

Η θεωρητική τελική ταχύτητα του Jesko Absolut δίνει ελπίδες για επιστροφή του ρεκόρ στην Koenigsegg.

Λίγο μετά από την επίσημη πρεμιέρα του Jesko Absolut από το άδειο πλατό της Γενεύης, ο Christian Von Koenigsegg μίλησε στο αμερικανικό Road and Track για την τελική ταχύτητα του μοντέλου και την απόπειρα ρεκόρ που θα επιχειρήσει η σουηδική εταιρεία με στόχο να ξεπεράσει τα 490,48 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Jesko Absolut: Το ταχύτερο μοντέλο που θα κατασκευάσει ποτέ η Koenigsegg [video]

«Αν κάνεις τα μαθηματικά, συνυπολογίζοντας την εμπρόσθια επιφάνεια, το συντελεστή οπισθέλκουσας, την ισχύ, την αναλογία σχέσεων του κιβωτίου, την καμπύλη ισχύος κτλ ... οι προσομοιώσεις κάνουν λόγο για 532 km/h (330 mph), ή κάτι τέτοιο. Αυτό είναι φυσικά ένας θεωρητικός αριθμός, αλλά αυτό μας δείχνουν οι προσομοιώσεις. Δεν έχουμε βέβαια τη φιλοδοξία να πάμε τόσο γρήγορα. Το τελικό αποτέλεσμα θα καθορίσει η τοποθεσία, η θέληση του οδηγού και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αλλά τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, δείχνει υπερβολικά γρήγορο.» δήλωσε ο ιδρυτής της Koenigsegg.

Όσον αφορά το αν θα αντέξουν τα ελαστικά αυτές τις ταχύτητες, αυτό είναι κάτι που δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα την Koenigsegg. Η εταιρεία έχει δοκιμάσει ήδη τα ελαστικά που φορούσε το Agera RS σε ταχύτητα 532 km/h για ένα λεπτό χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα, κάτι που εντυπωσίασε ακόμα και τους τεχνικούς της Michelin.

Koenigsegg Jesko Absolut

Για το ζήτημα της τοποθεσίας, ο Christian Von Koenigsegg δήλωσε πως η μεγάλη ευθεία της Nevada στην οποία το Agera RS έγραψε 457,9 km/h το 2017, δεν είναι κατάλληλη για τις ταχύτητες που μπορεί να πιάσει το Jesko Absolut. Παράλληλα, ο αεροδιάδρομος Johnny Bohmer Proving Grounds στη Florida δεν είναι αρκετά μακρύς, με τα 4,82 km ασφάλτου να επαρκούν για το 85% της τελικής ταχύτητας του Jesko Absolut. Υπάρχει βέβαια και η πίστα Ehra-Lessien της Volkswagen με την τεράστια ευθεία μήκους 8,7 km (εκεί που σημείωσε το ρεκόρ 490,48 km/h η Bugatti Chiron Super Sport 300+) όμως η Koenigsegg δεν έχει πρόσβαση σε αυτές τις εγκαταστάσεις. Έτσι, η εταιρεία εξετάζει ακόμα όλες τις εναλλεκτικές για το μέρος στο οποίο θα γίνει η απόπειρα.

Να θυμήσουμε πως ο κεντρικά τοποθετημένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 λίτρων του μοντέλου αποδίδει έως 1.600 PS (με βιοκαύσιμο E85) και 1.500 Nm ροπής ενώ συνεργάζεται με το νέο επαναστατικό κιβώτιο 9 ταχυτήτων Light Speed Transmission. Χάρη στο ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο και τις επεμβάσεις στο αμάξωμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0.278 cd, ένας εντυπωσιακός αριθμός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Μένει να δούμε αν το Koenigsegg Jesko Absolut καταφέρει και στην πράξη να αποδείξει την ανωτερότητά του απέναντι στην Bugatti Chiron Super Sport 300+, επιστρέφοντας το ρεκόρ ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής σε σουηδικά χέρια.

Πηγή: [Road and Track]