Koenigsegg Jesko Absolut
node/38322

Koenigsegg Jesko Absolut: Μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 532 km/h!

Η θεωρητική τελική ταχύτητα του Jesko Absolut δίνει ελπίδες για επιστροφή του ρεκόρ στην Koenigsegg.

Λίγο μετά από την επίσημη πρεμιέρα του Jesko Absolut από το άδειο πλατό της Γενεύης, ο Christian Von Koenigsegg μίλησε στο αμερικανικό Road and Track για την τελική ταχύτητα του μοντέλου και την απόπειρα ρεκόρ που θα επιχειρήσει η σουηδική εταιρεία με στόχο να ξεπεράσει τα 490,48 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Jesko Absolut: Το ταχύτερο μοντέλο που θα κατασκευάσει ποτέ η Koenigsegg [video]

«Αν κάνεις τα μαθηματικά, συνυπολογίζοντας την εμπρόσθια επιφάνεια, το συντελεστή οπισθέλκουσας, την ισχύ, την αναλογία σχέσεων του κιβωτίου, την καμπύλη ισχύος κτλ ... οι προσομοιώσεις κάνουν λόγο για 532 km/h (330 mph), ή κάτι τέτοιο. Αυτό είναι φυσικά ένας θεωρητικός αριθμός, αλλά αυτό μας δείχνουν οι προσομοιώσεις. Δεν έχουμε βέβαια τη φιλοδοξία να πάμε τόσο γρήγορα. Το τελικό αποτέλεσμα θα καθορίσει η τοποθεσία, η θέληση του οδηγού και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αλλά τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, δείχνει υπερβολικά γρήγορο.» δήλωσε ο ιδρυτής της Koenigsegg.

Όσον αφορά το αν θα αντέξουν τα ελαστικά αυτές τις ταχύτητες, αυτό είναι κάτι που δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα την Koenigsegg. Η εταιρεία έχει δοκιμάσει ήδη τα ελαστικά που φορούσε το Agera RS σε ταχύτητα 532 km/h για ένα λεπτό χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα, κάτι που εντυπωσίασε ακόμα και τους τεχνικούς της Michelin.

Koenigsegg Jesko Absolut

Για το ζήτημα της τοποθεσίας, ο Christian Von Koenigsegg δήλωσε πως η μεγάλη ευθεία της Nevada στην οποία το Agera RS έγραψε 457,9 km/h το 2017, δεν είναι κατάλληλη για τις ταχύτητες που μπορεί να πιάσει το Jesko Absolut. Παράλληλα, ο αεροδιάδρομος Johnny Bohmer Proving Grounds στη Florida δεν είναι αρκετά μακρύς, με τα 4,82 km ασφάλτου να επαρκούν για το 85% της τελικής ταχύτητας του Jesko Absolut. Υπάρχει βέβαια και η πίστα Ehra-Lessien της Volkswagen με την τεράστια ευθεία μήκους 8,7 km (εκεί που σημείωσε το ρεκόρ 490,48 km/h η Bugatti Chiron Super Sport 300+) όμως η Koenigsegg δεν έχει πρόσβαση σε αυτές τις εγκαταστάσεις. Έτσι, η εταιρεία εξετάζει ακόμα όλες τις εναλλεκτικές για το μέρος στο οποίο θα γίνει η απόπειρα.

Να θυμήσουμε πως ο κεντρικά τοποθετημένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 λίτρων του μοντέλου αποδίδει έως 1.600 PS (με βιοκαύσιμο E85) και 1.500 Nm ροπής ενώ συνεργάζεται με το νέο επαναστατικό κιβώτιο 9 ταχυτήτων Light Speed Transmission. Χάρη στο ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο και τις επεμβάσεις στο αμάξωμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0.278 cd, ένας εντυπωσιακός αριθμός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Μένει να δούμε αν το Koenigsegg Jesko Absolut καταφέρει και στην πράξη να αποδείξει την ανωτερότητά του απέναντι στην Bugatti Chiron Super Sport 300+, επιστρέφοντας το ρεκόρ ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής σε σουηδικά χέρια.

Πηγή: [Road and Track]

node/39396

Škoda Octavia RS: Πρεμιέρα για τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου [video]

Εκτός από plug-in hybrid, η τέταρτη γενιά Škoda Octavia RS είναι διαθέσιμη και σε εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Škoda Octavia RS: Πρεμιέρα για τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου [video]

Λίγους μήνες μετά από την πρεμιέρα του υβριδικού Octavia RS iV, η Škoda παρουσίασε τις αντίστοιχες εκδόσεις επιδόσεων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που φέρουν το έμβλημα RS, επιβεβαιώνοντας τις φήμες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους.

Η βενζινοκίνητη έκδοση του Octavia RS φορά τον υπερτροφοδοτούμενο 2.0 TSI με απόδοση 245 PS και 370 Nm (όπως στο VW Golf GTI), ο οποίος συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 6,7" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h.

Για όποιον προτιμά πετρέλαιο, υπάρχει η έκδοση με τον 2.0 TDI απόδοσης 200 PS και 400 Nm (όπως στο VW Golf GTD) που συνεργάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων ενώ είναι η μόνη που διατίθεται προαιρετικά και με σύστημα τετρακίνησης. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,8" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 243 km/h.

Skoda Octavia RS

Όσο για το Octavia RS iV που γνωρίζαμε ήδη από τον Μάρτιο, αυτό έχει υβριδικό σύστημα κίνησης (ίδιο με του VW Golf GTE) που συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 245 PS και τα 400 Nm ροπής επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,3" και τελική ταχύτητα 225 km/h. Η μπαταρία 13 kWh χαρίζει στο μοντέλο ηλεκτρική αυτονομία 60 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 30 g/km (μετρήσεις WLTP).

Και οι τρεις εκδόσεις συνδυάζονται με σπορ ανάρτηση (χαμηλωμένη κατά 15 mm στα TSI και TDI), και προαιρετικά με ενεργή ανάρτηση και το σύστημα Dynamic Chassis Control που αλλάζει τις ρυθμίσεις σε μια σειρά από παραμέτρους (ανάρτηση, κιβώτιο, τιμόνι κτλ). Επιπλέον, η έκδοση TSI έχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης VAQ στον εμπρός άξονα για καλύτερη πρόσφυση. Όσο για τα φρένα, έχουμε δίσκους 340 mm εμπρός και 310 mm πίσω στο βενζινοκίνητο και το υβριδικό, και ελαφρώς μικρότερους στο πετρελαιοκίνητο.

Skoda Octavia RS Combi

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Škoda Octavia [video]

Αισθητικά, ανεξαρτήτως κινητήρα, το Octavia RS διαθέτει νέο αεροδυναμικό πακέτο. Στη μάσκα βρίσκουμε φώτα full LED Matrix, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και φώτα ομίχλης, σπλίτερ και έμβλημα vRS στη γρίλια. Στο πίσω μέρος βρίσκουμε μια διακριτική αεροτομή, επιπλέον εσοχές στον προφυλακτήρα και ένα διαχύτη με μια κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που φιλοξενεί δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.

Όλες οι λεπτομέρειες (γρίλια, εισαγωγές αέρα, καθρέφτες, πλαίσιο παραθύρων, επιγραφή Skoda, αεροτομή, διαχύτης κτλ) είναι βαμμένες σε μαύρη απόχρωση χαρίζοντας ένα "σκοτεινό" look στο Octavia. Επιπλέον, στο προφίλ ξεχωρίζουν οι ζάντες 18" (προαιρετικά 19") που κρύβουν πίσω τους κόκκινες δαγκάνες φρένων.

Skoda Octavia RS

Στο εσωτερικό βρίσκουμε σπορ καθίσματα με μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις (προαιρετικά καθίσματα Ergo με δέρμα και Alcantara), ταμπλό με επένδυση από Alcantara, σπορ δερμάτινο τιμόνι με το έμβλημα vRS, paddles αλλαγής σχέσεων και αλουμινένια πεντάλ. Κατά τα άλλα βρίσκουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit 10,25" και τη μεγάλη οθόνη αφής 10" στην κεντρική κονσόλα.

H Škoda δεν ανακοίνωσε τις τιμές για την γκάμα Octavia RS, οι οποίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στο έτος.

[Πηγή: Skoda]

node/39393

Dodge Durango SRT Hellcat: Το ισχυρότερο SUV στον κόσμο [video]

Το επταθέσιο SUV της Dodge απέκτησε έκδοση Hellcat με 720 PS!

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Dodge Durango SRT Hellcat: Το ισχυρότερο SUV στον κόσμο [video]

Η Dodge παρουσίασε στις ΗΠΑ την ανανεωμένη γκάμα του Durango μαζί με την έκδοση SRT Hellcat που κερδίζει επάξια τον τίτλο του ισχυρότερου SUV παραγωγής στον κόσμο!

Κάτω από το καπό του Dodge Durango SRT Hellcat βρίσκεται ο supercharged V8 HEMI Hellcat κινητήρας με χωρητικότητα 6,2 λίτρων, που αποδίδει 720 PS και 875 Nm (όπως και στα Charger Hellcat και Challenger Hellcat). Το μοτέρ συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο TorqueFlite 8HP95 8 σχέσεων το οποίο στέλνει τη δύναμη και στους τέσσερις τροχούς.

Για να διαχειριστεί καλύτερα όλη αυτή τη δύναμη, το μοντέλο απέκτησε ειδικό στήσιμο της ενεργής ανάρτησης με σφιχτότερα αμορτισέρ, νέα ρύθμιση στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, ισχυρότερα φρένα της Brembo (δίσκοι 400 mm με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκοι 350 mm με ετραπίστονες πίσω), Launch Control και λειτουργίες οδήγησης Street, Sport, Track και Custom.

Σύμφωνα με την Dodge, το επταθέσιο SUV επιταχύνει από τα 0-97 km/h σε 3,5" και έχει τελική ταχύτητα 290 km/h. Παράλληλα, ολοκληρώνει το 1/4 του μιλίου σε 11,5" (!) ενώ έχει δυνατότητα ρυμούλκησης 3.946 kg.

Dodge Durango SRT Hellcat

Εξωτερικά, η ανανεωμένη γκάμα Durango απέκτησε ανασχεδισμένη μάσκα με νέα γρίλια και πιο μοντέρνα γραφικά LED στα φώτα και νέα σχέδια τροχών. Όσο για το SRT Hellcat, ξεχωρίζει από το σπλίτερ, τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός (χωρίς φώτα ομίχλης), τις ρίγες που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, τις εισαγωγές αέρα στο καπό, τη μεγαλύτερη αεροτομή, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και τις ζάντες 20" που φορούν ελαστικά Pirelli Scorpion Zero 295/45ZR20.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε οθόνη αφής 10,1" με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect 5, νέο πίνακα οργάνων και νέες επενδύσεις στα σπορ καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες.

Το  Dodge Durango SRT Hellcat θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ μόνο για το model year 2021, με τα βιβλία των παραγγελιών να ανοίγουν το φθινόπωρο και τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τις αρχές του έτους.
 

[Πηγή: FCA Group]