Mercedes-AMG Project One: Όλες οι επίσημες πληροφορίες [40 φωτογραφίες+νέα videos]

Mercedes-AMG Project One: Όλες οι επίσημες πληροφορίες [40 φωτογραφίες+νέα videos]

Βουτιά στον ωκεανό των τεχνικών πληροφοριών για το νέο hypercar 1.000 ίππων της Mercedes-AMG.

«Είναι το πρώτο αυτοκίνητο Formula 1 για το δρόμο». Με αυτή τη φράση ο Dieter Zetsche παρουσίασε στο κοινό το hypercar Project One είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η Mercedes γιορτάζει τα 50 χρόνια της AMG. Αποδίδει 1.000 άλογα και πιάνει περισσότερα από 350 km/h τελική ταχύτητα.

Είναι ένα κοινό project που εξελίχθηκε από κοινού από τις ομάδες μηχανολόγων στο Affalterbach, στο Brixworth όπου βρίσκεται το τμήμα High Performance Powertrains, και στο Brackley όπου στεγάζεται η ομάδα Formula 1. Με το αυτοκίνητο αυτό η Mercedes δείχνει στον κόσμο το μέλλον των υβριδικών συστημάτων κίνησης υψηλής απόδοσης. Ο κινητήρας προέρχεται απευθείας από το μονοθέσιο F1. «Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία που μας έχει δώσει τρία σερί πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών στη σύγχρονη ιστορία της F1», δήλωσε ο Zetsche, επισημαίνοντας ότι το Project One είναι το όνειρο κάθε μηχανικού, να φέρει στο δρόμο έναν αγωνιστικό κινητήρα.  

Ο V6 1.600 κυβικών διαθέτει φυσικά τούρμπο και συνδυάζεται με τέσσερις συνολικά ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι ενσωματωμένος στην τουρμπίνα, ο δεύτερος δίνει κίνηση απευθείας στον στρόφαλο και οι άλλοι δύο είναι προσαρμοσμένοι στους εμπρός τροχούς με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού. Οι τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόροι του θερμικού κινητήρα οδηγούνται από κωνικά γρανάζια. Για να πετύχουν πολύ υψηλό ρυθμό περιστροφής, τα ελατήρια των βαλβίδων έχουν αντικατασταθεί από ένα πνευματικό σύστημα, το οποίο επιτρέπει στροφάρισμα ως 11.000 rpm. Για την ώρα, το μοναδικό αυτοκίνητο δρόμου που φτάνει σε αυτά τα επίπεδα. Οι ηλεκτροκινητήρες των εμπρός τροχών ανεβάζουν 50.000 rpm, ενώ μέχρι αυτή τη στιγμή οι καλύτεροι του είδους φτάνουν 20.000.

Ο ιδιαίτερα εύστροφος κινητήρας υπερτροφοδοτείται από ένα προηγμένο τούρμπο. Ο στρόβιλος είναι ξεχωριστό τμήμα από τον συμπιεστής, το καθένα τοποθετημένο στην καλύτερη δυνατή θέση σε σχέση με την εξαγωγή και την εισαγωγή. Συνδέονται φυσικά με έναν άξονα. Πάνω στον οποίο είναι προσαρμοσμένος ένας ηλεκτροκινητήρας 90 kW περίπου, ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας, ο οποίος όταν χρειάζεται μπορεί να περιστρέφει τον άξονα με 100.000 rpm. Είναι αυτό που στην F1 ονομάζουν MGU-H. Έτσι εκμηδενίζεται το turbo lag, η απόκριση στο γκάζι είναι καλύτερη κι από ενός ατμοσφαιρικού V8. Αυτή η μορφή «ηλεκτρικού τούρμπο» λειτουργεί και αντίστροφα, μετατρέποντας την θερμική ενέργεια σε ηλεκτρική η οποία αποθηκεύεται στις μπαταρίες ή διοχετεύεται κατευθείαν στον συνδεδεμένο στον στρόφαλο ηλεκτροκινητήρα 12 kW (MGU-K).

Απόδοσης 120 kW είναι και οι ηλεκτροκινητήρες των εμπρός τροχών. Η κίνηση στον εμπρός άξονα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική. Και αυτόνομη μεταξύ των δύο τροχών, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στο φρενάρισμα. Αυτό σημαίνει ότι η κατανομή ροπής είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη. Με τους συγκεκριμένους ηλεκτροκινητήρες, το 80% της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία για να χρησιμοποιηθεί όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, με την αυτονομία του να φτάνει στα 25 km. Υπάρχουν διαθέσιμα πολλά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, από το EV mode μέχρι το πιο επιθετικό, όμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στις κατατακτήριες δοκιμές της F1 για την επίτευξη του καλύτερου χρόνου.

Οι κυψέλες της μπαταρίας, η σχεδίαση και το σύστημα ψύξης τους, είναι ακριβώς ίδιο με του αυτοκινήτου F1. Φυσικά, η μπαταρία του αυτοκινήτου δρόμου φέρει περισσότερες κυψέλες. Είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, πίσω από τον εμπρός άξονα. Το ηλεκτρικό σύστημα EQ Power+ της Mercedes-AMG λειτουργεί στα 800 αντί των συνηθισμένων 400 volts, επιτρέποντας καλώδια μικρότερης διαμέτρου, εξοικονομώντας έτσι βάρος και χώρο.

Αφού όπως είπαμε οι εμπρός τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, το κιβώτιο ταχυτήτων μεταφέρει ισχύ μόνο στους πίσω. Είναι σειριακό με αυτοματοποιημένη τη λειτουργία του συμπλέκτη, οκτώ σχέσεων. Σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί και εξελίχθηκε αποκλειστικά για το Project One. Είναι δομικό στοιχείο του σασί, όπως άλλωστε και ο κινητήρας. Ραχοκοκαλιά της κατασκευής είναι το πανάλαφρο άκαμπτο monocoque κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω, με ράβδους ώσης και οριζόντια αμορτισέρ/ελατήρια.

Ειδικά σχεδιασμένες για την περίσταση είναι και οι ζάντες με τις δέκα ακτίνες, το ανθρακονημάτινο αεροδυναμικό κάλυμμα  και το μονό κεντρικό μπουλόνι. Τρεις χαρακιές σε κάθε ακτίνα απάγουν, λέει η Mercedes, τον θερμό αέρα από τα φρένα. Αυτό θα πει έμφαση στην παραμικρή λεπτομέρεια. Τα οποία είναι φυσικά κεραμικά, για μείωση του μη αναρτώμενου βάρους. Οι τροχοί είναι διαστάσεων 10J x R19 εμπρός με λάστιχα 285/35, ενώ πίσω οι ζάντες είναι 12J x R20,   με λάστιχα 335/30, πάντα Michelin Pilot Sport Cup 2.

Η εξωτερική σχεδίαση είναι προφανώς υπαγορευμένη από την αεροδυναμική. Κάθε κομμάτι εξυπηρετεί έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Το αποτέλεσμα θυμίζει, αναμενόμενα, αγωνιστικό πρωτότυπο LMP1. Για παράδειγμα, οι μαύροι αεραγωγοί στο καπό οδηγούν τον θερμό αέρα γύρω από τον θάλαμο των επιβατών. Αυτό επιτρέπει στην δροσερή ροή να περάσει πάνω από το cockpit και να οδηγηθεί στην εισαγωγή αέρα που βρίσκεται στην οροφή. Ένα ενεργό εμπρός σπόιλερ αυξάνει την κάθετη δύναμη, ενώ τα επίσης ενεργά βράγχια εκτονώνουν την πίεση συνεισφέροντας στην αεροδυναμική ισορροπία.

Το μεγάλο «πτερύγιο καρχαρία» όπως λέγεται στην γλώσσα της F1
o διαμήκης διαμορφωτής ροής ενισχύει την σταθερότητα στα έντονα πλευρικά φορτία καθώς ελέγχει τη ροή αέρα και την οδηγεί προς την πίσω πτέρυγα όταν το αυτοκίνητο στρίβει με πολλά χιλιόμετρα σε μια γρήγορη καμπή. Στα πλαινά, διακρίνονται τα ανθρακονημάτινα bargeboards, τα οποία περιορίζουν τους στροβιλισμούς και οδηγούν τη ροή γύρω από το αμάξωμα, μακριά από τους τροχούς, όπως ακριβώς γίνεται και στους αγώνες. Στο πίσω μέρος, το τεράστιο diffuser χωρίζεται στα δύο από την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, θυμίζοντας πολύ την πίσω όψη των σύγχρονων αυτοκινήτων F1. Η μεγάλη πίσω πτέρυγα είναι επίσης ενεργή, κινούμενη σε δύο στάδια.

Η καμπίνα είναι αρκετά πρακτική για το είδος του αυτοκινήτου, με εμφανή φυσικά την προσπάθεια διατήρησης του βάρους χαμηλά. Τα καθίσματα είναι βιδωμένα απευθείας στο σασί, αλλά ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης. Η πεταλίέρα μαζί με το τιμόνι σύρονται ώστε να έρθουν στην σωστή απόσταση για κάθε οδηγό. Το τιμόνι είναι ό,τι πλησιέστερο σε αυτοκίνητο F1. Λόγω του σχήματος και των διακοπτών που φέρει για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης, του set-up της ανάρτησης, κ.λπ. Μια οθόνη αντικαθιστά τον κεντρικό καθρέπτη, άλλωστε ποιος μπορεί να ακολουθήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αν και μοιάζει σαν δύο σιαμαία cockpit F1, η καμπίνα δεν στερείται βασικών ανέσεων. Αριστερά και δεξιά από τα καθίσματα υπάρχει υποτυπώδης χώρος για μικροαντικείμενα, καθώς επίσης ηχοσύστημα και κλιματισμός.

[πηγή Mercedes-AMG]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube