node/30049

Hennessey Venom F5: 4 τουρμπίνες για… 500 km/h τελική

Το φράγμα των 300 μιλίων ή 482 km ανά ώρα θέλει να σπάσει ο Hennessey. Και ετοιμάζει ένα νέο μοτέρ με 4 τούρμπο.

Το Hennessey Venom F5 είναι ένα ακραίο hypercar το οποίο θα κατασκευαστεί σε μόλις 24 κομμάτια. H Hennessey φιλοδοξεί για το F5, που πήρε το όνομά του από την πιο ισχυρή καταιγίδα στην κλίμακα Fujita, να είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο σε τελική ταχύτητα και να σπάσει το ρεκόρ των 300 μιλίων ή 482 km ανά ώρα, νούμερο που η Koenigsegg ισχυρίζεται ότι μπορεί να πετύχει το Agera RS.

Αρχικά οι πληροφορίες έκαναν λόγο για μία αναβαθμισμένη έκδοση του 7λιτρου διτούρμπινου V8 που η εταιρεία χρησιμοποιούσε στο Venom GT. Σύμφωνα με παλαιότερο ρεπορτάζ, θα έφτανε στα 7,4 λίτρα. Όμως, αντί να εξελίξει τον παλαιότερο 7λιτρο, ο John Hennessey δήλωσε στο TopGear.com ότι η εταιρεία του εργάζεται σε ένα εντελώς νέο 8λιτρο πλέον μοτέρ. Το οποίο θα μπορούσε να έχει 4 τούρμπο ώστε να φτάσει στα +1.600 PS. Νούμερο που επιτρέψει στο αυτοκίνητο και στην εταιρεία να πετύχει τον στόχο της. Την απόφαση για τον ακριβή αριθμό των τούρμπο (λες και μιλάμε για χάντρες σε κομπολόι) η εταιρεία θα πρέπει να την έχει πάρει πριν το φετινο Concours d’Elegance του Pebble Beach.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Bugatti Chiron γράφει 0-400-0 km/h σε 42” [video]

To μοτέρ θα συνδυάζεται με ένα 7άρι αυτόματο σασμάν μονού συμπλέκτη με paddle shifters, αλλά προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με χειροκίνητο. Για το οποίο η Hennessey λέει ότι είναι δύσκολη περίπτωση, καθώς χρειάζεται να παλεύεις με το traction control μέχρι τα 225 km/h. Σε κάθε περίπτωση, όλη η ισχύς περνά στους πίσω τροχούς που είναι ντυμένοι με λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2s, τα οποία, όπως λέει ο John Hennessey, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα ταχύτητα όπως αυτά της Bugatti Chiron. H εξήγηση που έδωσε είναι ότι το μικρότερο βάρος του Venom F5 περιορίζει τα φορτία στα λάστιχα σε σχέση με τη Chiron.

Με βάρος 1.338 kg, όσο ζυγίζει ένα πληθωρικά εξοπλισμένο σουπερμίνι, το Hennessey χρησιμοποιεί αποκλειστικά ανθρακονήματα για το αμάξωμά του, του οποίου ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,33. Εντυπωσιακή αεροδυναμική απόδοση για hypercar, αν αναλογιστούμε ότι το απερχόμενο Venom  GT έχει 0,44 και η Bugatti Chiron αντίστοιχα 0,38. Αντίθετα με τα προηγούμενα μοντέλα της εταιρείας που βασίζονταν στο σασί της Lotus Exige, η Hennessey εξέλιξε για το Venom F5 ένα νέο πλαίσιο, όπως εξάλλου in-house εξελίχτηκαν το μοτέρ και το αμάξωμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Koenigsegg Agera διαλύει το ρεκόρ της Bugatti Chiron στο 0-400-0! [video]

Στη περίπτωση που είναι εξοπλισμένο με την ειδική ρύθμιση «Vmax», το F5 χαμηλώνει την πίσω πτέρυγα και κλείνει τις αεροεισαγωγές  στο σπόιλερ, προκειμένου να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοσή του. Το set-up αυτό θα δίνει τη δυνατότητα, σύμφωνα πάντα με τη Hennessey, να πιάσει από στάση τα 300 km/h σε 10” και τα 400 km/h σε κάτω από 20”, τερματίζοντας της επιτάχυνσή του στα 484 km/h. Οπότε με τέτοια νούμερα, η εταιρεία σχεδιάζει να κατέβει κάτω από τα 30” στη διαδικασία 0-400-0 km/h, διαλύοντας τόσο το χρόνο της Bugatti Chiron στα 42” όσο και της Koenigsegg Agera RS στα 36” 44.

Το κάπως αστείο είναι ότι ο John Hennessey θέλει το αυτοκίνητο να μην είναι πύραυλος για την ευθεία, μόνο. Αλλά να έχει καλή συνολική απόδοση και να γράφει χρόνους και με στριμμένους τροχούς. Για το λόγο αυτό μια έκδοση με διαφορετικό αεροδυναμικό κοστούμι παραγωγής υψηλής κάθετης δύναμης ετοιμάζεται παράλληλα και θα παρουσιαστεί στην πορεία της εμορικής σταδιοδρομίας του μοντέλου. Η οποία είναι λαμπρή, αν υπολογίσει κανείς ότι κοστίζει 1,6 εκατομμύρια δολάρια χωρίς φόρους, στη βασική έκδοση. Και με τα έξτρα που προσφέρει η Hennessey μπορεί να ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια. Κι όμως, 12 αυτοκίνητα από τα 24 της προγραμματισμένης παραγωγής έχουν ήδη προπωληθεί.

Πηγή Carscoops

TAGS
node/39394

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Η ιστορία της Kyoko Shimada, της πρώτης σχεδιάστριας αυτοκινήτων από την Ιαπωνία.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Το 1967, όταν η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ανδροκρατούμενη, η Nissan αποφάσισε να σπάσει αυτόν τον κανόνα. Και το έκανε προσλαμβάνοντας την Kyoko Shimada, την πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων στην ιστορία της Ιαπωνίας. Η Kyoko εντάχθηκε στην Nissan 19 χρόνια πριν τεθεί σε ισχύ ο νόμος για την παροχή ίσων ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων στην Ιαπωνία και σε μια εποχή που η ενεργός συμμετοχή των γυναικών στο εργατικό δυναμικό και σε τμήματα της κοινωνίας, δεν ήταν ακόμη κάτι το κοινώς αποδεκτό.

«Δεν υπήρχε ούτε μία γυναίκα σχεδιάστρια σε καμία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή, αλλά η Nissan αντιλήφθηκε, σε σχέση με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, ότι ήταν απαραίτητο να έχει την άποψη μιας γυναίκας στη σχεδίαση αυτοκινήτων, καθώς κάθε νοικοκυριό επρόκειτο να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο», η Shimada θυμάται.

Αφού σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Γυναικών της Ιαπωνίας, προσχώρησε στην εταιρεία για να συμμετάσχει σε μια ομάδα περίπου 50 σχεδιαστών, όλοι τους άνδρες, ειδικευμένων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν μια νεαρή γυναίκα, χωρίς υπόβαθρο στα αυτοκίνητα, αλλά αυτό ήταν και το ατού της. Αυτό το χαρακτηριστικό της την οδήγησε στην επιτυχία καθ' όλη τη διάρκεια των 38 ετών της στη Nissan, προσφέροντας πάντα μια φανταστική και φρέσκια άποψη.

Για παράδειγμα, θεωρούσε τα αυτοκίνητα ως «Χώρο διαβίωσης», όπου οι χρήστες θα μπορούσαν να εκφράσουν τον δικό τους τρόπο ζωής και την ταυτότητά τους, κάτι μοναδικό εκείνη την εποχή. Πίστευε ότι τα αυτοκίνητα ήταν ένας χώρος,

όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες, στα μπροστινά και πίσω καθίσματα. Είχε τη δική της καθαρή άποψη και για άλλα στοιχεία σχεδίασης, όπως η αντίθεση και η εναρμόνιση με τον έξω κόσμο.

Η Shimada όλα αυτά τα έκανε πράξη, όταν της ανατέθηκε να εργαστεί με χρώματα και εσωτερικούς χώρους για επιβατικά αυτοκίνητα. Με έναν εντελώς νέο τρόπο εργασίας, περιηγήθηκε σε πολυκαταστήματα για να αντλήσει έμπνευση και για να δει την τελευταία τάση της μόδας για άνδρες και γυναίκες. Παράλληλα, επισκέφθηκε εξελιγμένα καταστήματα επίπλων για να σκεφτεί πώς να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα της πολυτέλειας στους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας παράλληλα την αρχιτεκτονική ως δομική αναφορά.

Κάπως έτσι οδηγήθηκε στο να προτείνει κομψά μπλε, καφέ και λευκά χρώματα για παλέτες αυτοκινήτων, σε μια εποχή που το εξωτερικό χρώμα των επίσημων πολυτελών οχημάτων ήταν μόνο το μαύρο.

Κοιτάζοντας πίσω σε εκείνη την εποχή, η Shimada είπε: "Το να μην έχει προηγούμενο δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για να μην κάνουμε κάτι διαφορετικά. Εάν δεν υπάρχει προηγούμενο, γιατί να μην το κάνουμε; Μόλις υπάρξει ένα νέο δεδομένο, οι άλλοι θα ακολουθήσουν με φυσικό τρόπο."

Στο τέλος των σχεδόν τεσσάρων επιτυχημένων δεκαετιών της στη Nissan, αποσύρθηκε με αμέτρητα επιτεύγματα και «πρωτιές» και διατηρεί τον «μύθο» της, ως το πρώτο πρότυπο ισχυρής γυναικείας ηγεσίας στην Nissan. Η αποφασιστικότητά της να είναι αληθινή, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την εξαιρετική καριέρα της, η οποία με τη σειρά της συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της Nissan σε παγκόσμια εταιρεία.

[Πηγή: Nissan]

node/39392

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η ανάκληση αφορά 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα της Volvo που παρήχθησαν σε περίοδο 13 ετών.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volvo: Η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της

Η Volvo ανακοίνωσε ανάκληση 2,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που παρήχθησαν μεταξύ 2006 και 2019 για να διορθώσει πιθανό πρόβλημα με καλώδιο στις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία της Volvo, η οποία σήμερα ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely.

Η σουηδική φίρμα θα επικοινωνήσει με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που αφορά η ανάκληση, όπως τα μοντέλα V60, V70 και XC60, ζητώντας τους να επισκεφθούν την τοπική αντιπροσωπεία Volvo όπου θα γίνουν οι απαραίτητες επισκευές χωρίς κόστος.

Εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε: «Το θέμα αφορά ένα χαλύβδινο καλώδιο που συνδέεται με τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Το καλώδιο αυτό μπορεί, κάτω από ορισμένες συνθήκες και με συγκεκριμένη συμπεριφορά από την πλευρά του χρήστη, να υποστεί κόπωση με την πάροδο του χρόνου. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στο καλώδιο, με αποτέλεσμα μειωμένη λειτουργία συγκράτησης από τη ζώνη ασφαλείας.»

Σύμφωνα με την Volvo, δεν υπάρχει κάποια αναφορά ατυχήματος ή τραυματισμού σχετικά με τη ζώνη ασφαλείας, με την ανάκληση να είναι προοληπτικού χαρακτήρα.

[Πηγή: Reuters]