Καινούργια αυτοκίνητα: Ποια μοντέλα παίρνουν ακόμη εμπρός με κλειδί;

Καινούργια αυτοκίνητα: Ποια μοντέλα παίρνουν ακόμη εμπρός με κλειδί;

Την ώρα που το άναμμα του μοτέρ με μπουτόν έχει γίνει ο κανόνας, καταγράψαμε σχεδόν 70 καινούργια μοντέλα που εξακολουθούν να διατίθενται με παραδοσιακή κλειδαριά στη μίζα. Ανάμεσά τους ηλεκτρικά και σπόρτσκαρ!

κλειδί

Σήμερα, η μετάβαση από ένα αυτοκίνητο άνω των δέκα ετών σε ένα πιο σύγχρονο μοντέλο μπορεί εύκολα να προκαλέσει… πολιτισμικό σοκ. 

Οθόνες αφής, ηχητικές ειδοποιήσεις κάθε είδους, αυτόνομες επεμβάσεις έκτακτης ανάγκης -οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι πρόσφατες κανονιστικές υποχρεώσεις έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο ιντερφέις ανθρώπου και μηχανής. Ανάμεσά τους, και η σχεδόν πλήρης εξαφάνιση του κλειδιού που γυρίζει στη μίζα, το οποίο είχε καταστήσει απαραίτητο ο μηχανικός Abram Neiman, ενσωματώνοντάς το από τα μέσα του 20ού αιώνα στο ομώνυμο σύστημα που συνδύαζε διακόπτη ανάφλεξης, μίζα και αντικλεπτική προστασία. 

Η συντριπτική πλειονότητα των υβριδικών και ηλεκτρικών εκκινεί μέσω κουμπιού, αλλά υπάρχουν και κάμποσα που παίρνουν εμπρός με κλειδί

Να σημειώσουμε εδώ ότι η Mercedes-Benz ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που χρησιμοποίησε την εφεύρεσή του ως εργοστασιακό εξοπλισμό.

κλειδί

Το κουμπί εκκίνησης, που επανεμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ως σπορ «γκατζετάκι» σε μοντέλα όπως το Honda S2000, έχει πλέον αντικαταστήσει σχεδόν παντού τον διακόπτη neiman. Η πλειονότητα των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στην αγορά μας εξοπλίζει σήμερα τα αυτοκίνητά της με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειάζεται να βγει το κλειδί από την τσέπη ή την τσάντα. Ωστόσο, ορισμένα μοντέλα παραμένουν πιστά στο κλασικό κλειδί. Ανακαλύψτε τα στη λίστα μας.

Στην ελληνική αγορά διατίθενται ακόμη παραπάνω από 60 μοντέλα με σύστημα εκκίνησης με κλειδί. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως, αυτό αφορά τις βασικές εκδόσεις, καθώς το σύστημα keyless προσφέρεται στάνταρ από τα μεσαία επίπεδα εξοπλισμού και συχνά προαιρετικά στις χαμηλότερες. Στην Dacia, για παράδειγμα, οι εκδόσεις essential και expression δεν διαθέτουν στάρτερ. Το ίδιο ισχύει και για τις λιγότερο πλούσιες εκδόσεις των μοντέλων πόλης της Renault, αλλά και σε αρκετές προτάσεις των ομίλων Stellantis, Volkswagen και Hyundai.

κλειδί

Τα επιβατικά παράγωγα επαγγελματικών, από το Citroën Berlingo και το Renault Trafic έως τα Volkswagen Caddy και Ford Tourneo Connect, συνήθως δεν εξοπλίζονται με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί στη βασική τους διαμόρφωση. 

Τα έχουμε εξαιρέσει λοιπόν. Υπάρχει ωστόσο, ένα σπορ δίδυμο που δεν θα μπορούσε να λείπει: Οι Porsche 718 Spyder RS και 718 Cayman GT4 RS. Πρόκειται για τα τελευταία μοντέλα του Zuffenhausen που απαιτούν περιστροφή κλειδιού για την εκκίνηση. Η Porsche είναι γνωστή για τη θέση του διακόπτη ανάφλεξης αριστερά από το τιμόνι -για ευκολότερη πρόσβαση σε αγωνιστικές συνθήκες ή στο συνεργείο. Ακόμη κι εκεί όμως, στη νεότερη 911 συναντάμε πλέον κουμπί αντί για κλειδί.

κλειδί

Η συντριπτική πλειονότητα των υβριδικών και ηλεκτρικών εκκινεί μέσω κουμπιού, αλλά όχι όλα. To Dacia Spring, για παράδειγμα, απαιτεί χρήση κλειδιού, όπως και η βασική έκδοση του MG3. 

Το ίδιο ισχύει και για τα πολυενεργειακά μοντέλα του Ομίλου Stellantis που βασίζονται στην πλατφόρμα Smart Car, ανεξαρτήτως κινητήρα: Citroën C3 και C3 Aircross, FΙΑΤ Grande Panda, Opel Frontera.

κλειδί

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σύγχρονα ηλεκτρονικά κλειδιά κρύβουν συνήθως ένα φυσικό εφεδρικό κλειδί για το άνοιγμα του αυτοκινήτου. Αν η μπαταρία του κλειδιού έχει αποφορτιστεί, για την εκκίνηση απαιτείται η τοποθέτησή του σε ειδικό σημείο του ταμπλό -συνήθως κοντά στο κουμπί του στάρτερ- και το πάτημά του. Αντίστοιχα, τα αντικλεπτικά συστήματα έχουν πλέον περάσει και αυτά στην ψηφιακή εποχή.

Τα μοντέλα που παίρνουν εμπρός με κλειδί
1. Audi A1 και Α1 Allstreet -όλα τα μοντέλα της γκάμας
2. Audi Q2 -εκδόσεις Inspire και Advanced 
3. Citroën C3 και ë-C3 -όλα τα μοντέλα της γκάμας
4. Citroën C3 Aircross και ë-C3 Aircross -όλα τα μοντέλα της γκάμας
5. Citroën C4 -εκδόσεις YOU και PLUS
6. Dacia Bigster -εκδόσεις essential και expression
7. Dacia Duster -εκδόσεις essential και expression
8. Dacia Jogger -εκδόσεις essential και expression
9. Dacia Sandero -όλα τα μοντέλα της γκάμας
10. Dacia Sandero Stepway -οι εκδόσεις essential και expression
11. Dacia Spring -όλα τα μοντέλα της γκάμας
12. FIAT 600 Hybrid -όλα τα μοντέλα της γκάμας
13. FIAT Grande Panda -όλα τα μοντέλα της γκάμας
14. FIAT Pandina -όλα τα μοντέλα της γκάμας
15. Hyundai Bayon -όλα τα μοντέλα της γκάμας
16. Hyundai i10 -εκδόσεις Style, Style Plus και Premium
17. Hyundai i20 -όλα τα μοντέλα της γκάμας
18. Kia Picanto -όλα τα μοντέλα της γκάμας
19. Kia Stonic -όλα τα μοντέλα της γκάμας
20. Kia XCeed -εκδόσεις LX Premium και ΕΧ Platinum
21. Mazda2 Hybrid -όλα τα μοντέλα της γκάμας
22. MG3 -έκδοση Excite
23. Mitsubishi Space Star -όλα τα μοντέλα της γκάμας
24. Nissan Juke -εκδόσεις Energy και Acenta (100% θερμικό)
25. Opel Corsa θερμικό -όλα τα μοντέλα της γκάμας
26. Opel Frontera -όλα τα μοντέλα της γκάμας
27. Opel Mokka -εκδόσεις Mokka και Edition
28. Peugeot 208 -όλα τα μοντέλα της γκάμας
29. Peugeot 2008 -εκδόσεις Style και Allure
30. Peugeot 308 -εκδόσεις Active Pack και Allure
31. Porsche 718 RS
32. Renault Captur -έκδοση evolution
32. Renault Clio V -έκδοση evolution
33. SΕΑΤ Arona -όλα τα μοντέλα της γκάμας
34. SΕΑΤ Ibiza -όλα τα μοντέλα της γκάμας
35. Škoda Fabia -έκδοση Essence
36. Škoda Kamiq -έκδοση Essence
37. Toyota Aygo X -έκδοση Χ-Style
38. Volkswagen Polo -όλα τα μοντέλα της γκάμας
39. Volkswagen T-Cross -εκδόσεις Essential και Life
40. Volkswagen T-Roc -εκδόσεις Essential, More και Style
41. Volkswagen Taigo -εκδόσεις Essential και Life
42. Volkswagen Tiguan -έκδοση Trend

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube