Test drive: Opel Mokka 1.5 Diesel

Test drive: Opel Mokka 1.5 Diesel

Συνδυάζοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα με τη δεδομένη οικονομία του κινητήρα ντίζελ, το Opel Mokka αποδεικνύει πως το πετρέλαιο έχει πολλά ακόμα να δώσει σε αυτή την κατηγορία…

Το ντίζελ είναι ακόµα το καύσιµο που κάνει τη διαφορά στην οικονοµία σε όλες τις κατηγορίες και ο Όµιλος Stellantis το γνωρίζει αυτό πολύ καλά. Δεν είναι τυχαίο πως ουσιαστικά είναι ο µόνος που δραστηριοποιείται δυνατά στην κατηγορία B-SUV µε αυτό το καύσιµο, µέσα από τα µοντέλα της Citroen, της DS, της FIAT, της Peugeot και της Opel, όπως στην περίπτωσή µας µε το Mokka. Και παρότι µιλάµε για µοντέλα που τις περισσότερες περιπτώσεις διατίθενται και ως ηλεκτρικά, η επιλογή τους σε ντίζελ είναι ακόµα αυτή που ξεχωρίζει υπό ένα ευρύτερο οικονοµικό πρίσµα.

Το Opel Mokka για παράδειγµα, ως ο κύριος πρεσβευτής των σύγχρονων Blitz διαθέτει υπέρ-πλήρη γκάµα. Σε αυτήν, κατά κάποιο τρόπο ο πετρελαιοκινητήρας γεφυρώνει το χάσµα µεταξύ των βενζινοκίνητων και των ηλεκτρικών µοντέλων, τόσο ως προς την τιµή αγοράς όσο και προς το κόστος χρήσης. Το σηµαντικότερο όµως είναι πως διαµορφώνει µια επιλογή που όχι µόνον δεν θυσιάζει τίποτα από το ταµπεραµέντο και το συνολικά ευχάριστο χαρακτήρα του, αλλά αντίθετα του προσθέτει αξία. Ακόµα και τώρα που ο τιµοκατάλογος του µοντέλου πήρε µια γενναία αύξηση, το Opel Mokka 1.5 Diesel αποτελεί µια καλή επιλογή, ξεκινώντας από τις €26.600 και το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισµού Elegance.

Αυτό που φαίνεται παράδοξο είναι πως δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής αυτόµατου κιβωτίου, κάτι που υπάρχει στα «αδελφά» Citroen C3 Aircross/Peugeot 2008 και που θα ενίσχυε ακόµα περισσότερο την ευχρηστία κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Και πάλι πάντως µιλάµε για ένα από τα πιο ευχάριστα µοντέλα της κατηγορίας.

Opel Mokka

Ίδιο εντός, ίδιο εκτός, διαφορετικό επί τα αυτά…
Όλα ξεκινούν από την εξωτερική εµφάνιση προφανώς. H πρώτη ευχάριστη εντύπωση που προκαλεί το Opel Mokka έρχεται από την ίδια την εικόνα του. Οι δυναµικές αναλογίες, η δυναµική αισθητική, επονοµαζόµενη Vizor, αποτελείται από την κλειστή µάσκα και τα στενά φώτα LED, µε τη διχρωµία αµαξώµατος και οροφής να συνθέτουν ένα πραγµατικά ιδιαίτερο και ξεχωριστό σύνολο µε trendy χαρακτήρα. Ακόµα και για τα δεδοµένα της κατηγορίας που περιλαµβάνει πολλά µοντέλα µε ξεχωριστή αισθητική και µεγάλες δυνατότητες εξατοµίκευσης.

Αντίστοιχα ικανοποιεί η εικόνα και στο εσωτερικό. Εκεί η τεχνοτροπία Pure Panel είναι αυτή που διαµορφώνει το νεανικό προφίλ, περιλαµβάνοντας δύο ψηφιακές οθόνες. Μία για το infotainment και µία για τον πίνακα οργάνων. Τον ίδιο σκοπό επιτελούν οι χρωµατιστές φάσες στο ταµπλό και στα πάνελ των θυρών που σπάνε την µουντάδα. Οι φυσικοί διακόπτες στις σωστές θέσεις βοηθούν την εργονοµία και η ευχάριστη εικόνα συµπληρώνεται από την εξαιρετική θέση οδήγησης. Από κει και πέρα, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις, το Opel Mokka είναι φιλόξενο και για δύο πίσω επιβάτες µέσου αναστήµατος, µε τους πιο ψηλούς να αναζητούν περισσότερο χώρο για τα γόνατα. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί χωρίς να είναι µεγάλος για τα δεδοµένα της κατηγορίας, µε 350 lt και ορθογώνιο, απόλυτα εκµεταλλεύσιµο σχήµα, καθώς και δάπεδο που µπορείς να τοποθετήσεις σε δύο θέσεις.

Opel Mokka

Η ροπή κάνει τη διαφορά
O ντίζελ κινητήρας του Mokka έχει χωρητικότητα 1,5 lt και ισχύ 110 PS. Διαθέτει τούρµπο µεταβλητής γεωµετρίας και συνδυάζεται όπως είπαµε αποκλειστικά µε χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Η µπόλικη ροπή των 250 Nm από τις 1.750 rpm, η καλή απόκριση στο γκάζι πάνω από τις 2.000 rpm και η σφιχτή κλιµάκωση του σασµάν, επιτρέπουν στο Opel Mokka να κινείται πιο σβέλτα απ’ ό,τι περιµένεις από ένα αυτοκίνητο µε σχεδόν 1.300 kg και 110 PS.

Μπορεί τα 10,8” για τα 0-100 km/h να µην εντυπωσιάζουν, όµως η αίσθηση που έχεις είναι ενός πιο ζωντανού αυτοκινήτου και ειδικότερα όταν επιταχύνεις εν κινήσει. Ως ντίζελ βέβαια το δυνατό σηµείο είναι η χαµηλή κατανάλωση, η οποία σε µικτό κύκλο κυµαίνεται µεταξύ 5,5 και 6,0 lt/100 km. Ακόµα και σε αστικό πεδίο, το Mokka δύσκολα θα κάψει πάνω από 6,2 lt/100, ενώ εκτός πόλης τιµή µεταξύ 4,5 και 4,8 lt/100 είναι συνηθισµένη και εύκολα επιτεύξιµη.

Αν και δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό στο οδηγικό προφίλ συγκριτικά µε τις εκδόσεις βενζίνης, εντούτοις το ντίζελ Mokka καθίσταται ακόµα πιο ευχάριστο στην καθηµερινότητα. Αυτό συµβαίνει επειδή κινείται πιο αέρινα µέσω της πλουσιότερης ροπής, εξαργυρώνοντας παράλληλα καλύτερα το ούτως ή άλλως ευχάριστο στήσιµό του. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθµιση όµως δεν υπάρχει κανένα πρόβληµα µε την ενδοτικότητά της. Μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωµαλίες διαπιστώνεις µια µικρή αναπήδηση του πίσω ηµιάκαµπτου άξονα που ουδόλως όµως επηρεάζει την κατευθυντικότητα. 

Με την καλή πληροφόρηση από το τιµόνι, τη σωστή θέση οδήγησης και την περιορισµένη κλίση στις στροφές να δίνουν στον οδηγό αυτό που χρειάζεται για να κινηθεί σβέλτα, το Opel Mokka αποδεικνύεται περισσότερο από ικανό στη γρήγορη οδήγηση. Πατάει σταθερά και εκτελεί τις εντολές πειθήνια, ενώ στο όριο τα ηλεκτρονικά συστήµατα το επαναφέρουν στην τάξη διατηρώντας την ουδετερότητα. Τέλος, τα φρένα ικανοποιούν µε την απόδοσή τους και δεν δείχνουν να κουράζονται σε συνεχόµενη βαριά χρήση, προσφέροντας αντίστοιχα αναλογική αίσθηση στην πίεση του πεντάλ.

Εν κατακλείδι, το ντίζελ Opel Mokka είναι µια πολύ ευχάριστη πρόταση στην κατηγορία των B-SUV. Xωρίς να πωλείται σε τιµή ευκαιρίας έχει µεγάλο ειδικό βάρος για εκείνους που θέλουν να κάνουν αποδοτικά µεγάλες αποστάσεις. Με τον τρόπο αυτό, µπορείς να πεις πως ξεχωρίζει ακόµα πιο πολύ από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις οι οποίες έτσι κι αλλιώς έχουν παραπάνω από θετική εικόνα. 


Τι λέει το DRIVE
Το Opel Mokka με τον κινητήρα πετρελαίου δίνει ό,τι χρειάζεται σε εκείνους που θέλουν ένα B-SUV για να καλύπτουν αποδοτικά μεγάλες αποστάσεις. Διατηρεί στο ακέραιο το θετικό πρόσημο των υπόλοιπων εκδόσεων και το μόνο που του λείπει είναι η επιλογή για αυτόματο κιβώτιο.
Τιμή Από €26.600
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 110 PS/3.500 rpm, 250 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118-114 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.151 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.295 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube