
Τοποθετημένο ανάμεσα στα Mokka και Grandland, το νέο Opel Frontera επιστρέφει έπειτα από 34 χρόνια, διευρύνοντας περαιτέρω την γκάμα SUV του Rüsselsheim.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους πιο ανταγωνιστικούς και διαρκώς μεταβαλλόμενους κλάδους. Μέσα σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, οι κατασκευαστές επιδιώκουν συνεχώς μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, αξιοποιώντας τα βασικά τους πλεονεκτήματα. Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, οι κινεζικές φίρμες ενισχύουν την παρουσία τους στην Ευρώπη, προσφέροντας τεχνολογικά προηγμένα –και κατά βάση ηλεκτρικά– μοντέλα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Απέναντι σε αυτή την τακτική, οι Δυτικοί κατασκευαστές αντιπαραβάλλουν το σημαντικότερο ίσως προτέρημά τους: Την ιστορία τους και τη συναισθηματική σύνδεση των μοντέλων τους με το κοινό. Κάτι αντίστοιχο επιχειρεί και η Opel με την αναβίωση του Frontera.
Το Opel Frontera Hybrid με τους 145 PS, χώρια από ευρύχωρο, αποτελεί ένα ώριμο σύνολο με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6, ηλεκτρική (εκ)τόνωση
Το 1991, όταν ακόμη βρισκόταν υπό την ομπρέλα της General Motors, η γερμανική φίρμα παρουσίασε το αρχικό Frontera ως ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου που διακρινόταν για την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία του.
Τριάντα τέσσερα χρόνια αργότερα, είναι δεδομένο πως οι ανάγκες των ανθρώπων -και της αγοράς συνολικά- έχουν μεταβληθεί. Ναι, οι πελάτες, ειδικά στην Ευρώπη, στρέφονται μαζικά προς την κατηγορία των B-SUV. Όχι όμως για να πατούν χώμα με αξιώσεις, όπως παλιά. Το μέλημά τους είναι να καλύπτουν κυρίως τις οικογενειακές ανάγκες με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος αγοράς και χρήσης.
Στην Opel, φαίνεται πως αφουγκράστηκαν τις ανάγκες των καταναλωτών και, αξιοποιώντας το πλούσιο τεχνολογικό σουπερμάρκετ του Ομίλου Stellantis, αντικαθιστούν το Crossland με τη νέα γενιά του Opel Frontera.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το νέο Citroën C3 Aircross
Η γκάμα κινητήρων του νέου Opel Frontera διαμορφώνεται με τρόπο που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αναγκών, εστιάζοντας τόσο στην οικονομία χρήσης όσο και στην τιμή αγοράς. Έτσι, περιλαμβάνει δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις, με 110 και 145 ίππους αντίστοιχα, αλλά και μία αμιγώς ηλεκτρική με ισχύ 113 ίππων, μπαταρία 44 kWh και αυτονομία έως 305 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Το πραγματικά αξιοσημείωτο ωστόσο, βρίσκεται αλλού: Η ηλεκτρική έκδοση του Frontera προσφέρεται στην ίδια ακριβώς τιμή με την υβριδική έκδοση Edition των 110 PS με το αυτόματο κιβώτιο. Δηλαδή στις €22.900, υπολογίζοντας την προωθητική ενέργεια της Opel. Πρόκειται για μια στρατηγική τιμολόγησης που ουσιαστικά έρχεται να εξισώσει το ήπια υβριδικό και το ηλεκτρικό Frontera. Δίνοντας έτσι στους αγοραστές τη δυνατότητα να επιλέξουν αποκλειστικά με βάση τις καθημερινές ανάγκες, χωρίς η τιμή να αποτελεί τον αποφασιστικό παράγοντα.
Η πιο ισχυρή υβριδική έκδοση των 145 ίππων ξεκινά από €23.900 στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, με τη κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GS που δοκιμάζουμε εδώ, διαμορφώνει την τιμή της στις €29.400 (€28.900 με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας). Το πακέτο εξοπλισμού είναι πλήρες και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τιμόνι επενδυμένο με οικολογικό δέρμα, φιμέ πίσω κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 17”, οροφή σε απόχρωση Black Perla Nera, προβολείς Eco LED με αυτόματη εναλλαγή σκάλας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” και οθόνη αφής για το infotainment επίσης 10” με εργοστασιακή πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Captur Eco-G 100, (υγρ)αεριωθούμενος ταξιδευτής
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, επαγωγική φόρτιση κινητού, τέσσερις θύρες USB (δύο εμπρός και δύο πίσω) και ράγες οροφής. Πλήρες είναι και το στάνταρ πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με προειδοποίηση για εμπρός σύγκρουση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ειδοποίηση για τυφλό σημείο.
Σε πρώτη ανάγνωση, οι €23.900 για ένα οικογενειακό SUV με μεγάλους χώρους μοιάζουν απολύτως λογική τιμή -και είναι. Αρκεί να είσαι διατεθειμένος να αρκεστείς στα απολύτως βασικά και να χρησιμοποιείς το smartphone ως κύριο μέσο infotainment.
Το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον ωστόσο, αναμένεται να συγκεντρώσει η αμέσως επόμενη έκδοση Edition Plus, με τιμή €25.400. Ένα ποσό που όχι μόνο τη φέρνει κάτω από το βασικό Peugeot 2008 με τους 145 ίππους (€26.700), αλλά τη φέρνει στα ίσα με τα Citroën C3 Aircross (€25.000) και Renault Captur (€25.400), ενώ υπερβαίνει οριακά τα Hyundai Kona (€23.390) και Dacia Duster (€23.500). Έτσι, το Frontera τοποθετείται στρατηγικά ανάμεσα στους πιο εμπορικούς και value-for-money εκπροσώπους της κατηγορίας.
Παρατηρώντας το εξωτερικά, γίνεται σαφές πως το νέο Frontera ελάχιστα θυμίζει το σκληροτράχηλο 4x4 των ’90s. Πρόκειται για ένα σύγχρονο SUV που, χωρίς στιλιστικές υπερβολές, υιοθετεί πλήρως τη σχεδιαστική φιλοσοφία Bold & Pure που εφαρμόζει η Opel τα τελευταία χρόνια στα μοντέλα της. Με καθαρές γραμμές, στιβαρές αναλογίες και την χαρακτηριστική μάσκα Vizor, το νέο μοντέλο φέρνει το όνομα «Frontera» στο σήμερα, με εντελώς διαφορετική ταυτότητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ηyundai Kona Hybrid
Στην πλούσια έκδοση GS ξεχωρίζει το πλήρως πλάτους Opel Vizor που φιλοξενεί για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της φίρμας τον λογότυπο «Opel Blitz», στο κέντρο. Τα λεπτά και κομψά φώτα ημέρας, σε σχήμα φτερού προέρχονται από τα Corsa και Mokka και πλαισιώνονται από τους (προαιρετικούς) προβολείς Intelli-LED που διαθέτουν αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας
Η σχεδίαση του προφυλακτήρα είναι δυναμική και σε συνδυασμό με τα νεύρα στο καπό ενισχύει αυτό που θέλει να προβάλλει ως ταυτότητα το Frontera. Κάτι που επιβεβαιώνεται και στο προφίλ, με φαρδιές πίσω κολόνες, τονισμένους ώμους και μαύρα προστατευτικά, όλα τους ενισχύοντας την αθλητική και σκληροτράχηλη εικόνα του συνόλου. Σημειώστε δε πως η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20 cm.
Στο πίσω μέρος, το μάτι πέφτει στο χείλος εκφυγής της οροφής, στα ακροβολισμένα φώτα δύο επιπέδων, στο σήμα της Opel και στον ευμεγέθη λογότυπο «Frontera» στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster mild hybrid 130 4x4, του άλλαξαν τα πετρέλαια
Συνολικά, η σχεδίαση σε κάνει να νομίζεις πως το Opel Frontera είναι μεγαλύτερο από αυτό που είναι στην πραγματικότητα. Με μήκος στα 4,39 m (17 πόντους μεγαλύτερο από το Crossland), πλάτος 1,80 και ύψος 1,64 m, και κυρίως με μεταξόνιο 2,67 m ακροβατεί ανάμεσα στην κατηγορία των B και C-SUV.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, διαπιστώνεις πως η Opel έχει θέση σε πρώτο πλάνο την πρακτικότητα και τις ανάγκες του οδηγού παρά τον εντυπωσιασμό. Οι οριζόντιες γραμμές διευρύνουν οπτικά την ήδη ευρύχωρη καμπίνα με την κεντρική κονσόλα να είναι σαφώς στραμμένη προς τον οδηγό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS Max Hybrid+, πάρε κόσμε!
Την ίδια στιγμή, το ψηφιακό περιβάλλον του Frontera ενισχύεται με το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ που η Opel ονομάζει Pure Panel. Στοιχείο διαθέσιμο από την έκδοση εξοπλισμού Editon Plus και πάνω. Περιλαμβάνει δύο οθόνες με διαγώνιο 10” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αποδεκτά γραφικά και δίνει στον οδηγό επαρκή πληροφόρηση. Στο ίδιο μήκος κύματος και η κεντρική οθόνη. Τα γραφικά είναι καθαρά και η απόκριση στις εντολές του οδηγού γρήγορη και απροβλημάτιστη. Υποστηρίζει εργοστασιακή πλοήγηση και ασύρματο Android Auto και AppleCar Play. Από εκεί και πέρα, η δομή του συστήματος μπορεί να μοιάζει βασική αλλά είναι πολύ εύχρηστη. Και στην τελική, αυτό είναι που μετράει!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο
Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι σκληρά στο σύνολό τους αλλά αποδεκτής ποιότητας και πολύ καλής συναρμογής. Αυτό που επίσης θα εκτιμηθεί είναι οι μπόλικες χρηστικές θήκες για μικροπράγματα. Με τον συνοδηγό να έχει εμπρός του ένα πολύ βολικό ραφάκι όπου μπορεί να τοποθετήσει το κινητό τηλέφωνο.
Μιλώντας για πρακτικότητα, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε στο ξεχωριστό πάνελ για τον χειρισμό του κλιματισμού. Και δεν είναι μόνο οι φυσικοί διακόπτες που το καθιστούν εύχρηστο. Αλλά επειδή είναι στραμμένο προς τον οδηγό καθώς φιλοξενείται από την κεντρική κονσόλα!
Τα εμπρός καθίσματα τεχνολογίας Intelli-Seat προσφέρουν ενισχυμένη υποστήριξη στο κάτω τμήμα της σπονδυλικής στήλης, εξασφαλίζοντας πως ο οδηγός θα κάθεται άνετα ακόμα και στα πολύωρα ταξίδια.
To μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Frontera είναι οι χώροι. Τέσσερις ενήλικοι ανεξαρτήτως αναστήματος θα ταξιδέψουν με πολύ μεγάλη άνεση για τα γόνατα και το κεφάλι. Απολαμβάνοντας ένα ηλιόλουστο ταξίδι χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Το πλάτος του εσωτερικού επιτρέπει και τη μεταφορά πέμπτου επιβάτη, αρκεί να αποδεχθεί τον συμβιβασμό του σχετικά στενού μεσαίου εδράνου. Για μικρές ή μεσαίες διαδρομές πάντως, η 5θέσια χρήση παραμένει απολύτως εφικτή.
Το πορτμπαγκάζ στέκεται στο ύψος των οικογενειακών περιστάσεων, με τα 460 lt να το τοποθετούν στον μέσον όρο της κατηγορίας. Το διπλό δάπεδο σαφώς θα εκτιμηθεί ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες, ενώ με τα καθίσματα ριγμένα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 1.600 lt.
Το Frontera, μαζί με το συγγενικό Citroën C3 Aircross, είναι τα μοναδικά μοντέλα στην κατηγορία που προσφέρονται -σε αυτό το μεγέθος και επίπεδ0 τιμής- και σε 7θέσια διάταξη. Η προσθήκη της τρίτης σειράς καθισμάτων είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην πλουσιότερη έκδοση GS, μόνο για τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις, με επιπλέον κόστος €868.
Το γερμανικό SUV πατά στην πλατφόρμα-πασπαρτού Smart Car, κάτι που όπως προείπαμε έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους της Opel να εξοπλίσουν το Frontera με ήπια υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες.
Στη διάθεσή μας είχαμε το ισχυρότερο υβριδικό μοντέλο. Κάτω από το καπό του οποίου παίρνει θέση ο αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και μια σειρά από αναβαθμίσεις, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η αντικατάσταση του ιμάντα με καδένα, ενισχύοντας την αξιοπιστία του μοτέρ.
Συνδυάζεται με νέο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCΤ της Punch Powertrain που ενσωματώνει ηλεκτρομοτέρ 29 PS και 55 Nm, αντικαθιστώντας το παλαιότερο αυτόματο 8άρι της Aisin. Το σύστημα κίνησης λειτουργεί σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και τροφοδοτεί μια μικρή μπαταρία 0,43 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το αριστερό κάθισμα. Με τη συνδυαστική απόδοση του μοτέρ να φτάνει τους 145 PS στις 5.500 rpm και 230 Nm από τις 1.750 rpm.
O τρόπος λειτουργίας του μοτέρ επιτρέπει στο Frontera να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά στους ελιγμούς του παρκαρίσματος, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, αλλά και κατά το ρολάρισμα στον αυτοκινητόδρομο.
Εντός πόλης δουλεύει όπως περιμένεις από 48βολτο υβριδικό σύστημα. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, βενζινοκινητήρας και ηλεκτρομοτέρ είτε σε συνεργασία είτε κατά μόνας δουλεύουν για να επιτευχθεί η χαμηλότερη κατανάλωση.
Σε αστικές συνθήκες, κάθε φορά που πατάς φρένο ή αφήνεις το γκάζι (νιώθεις έντονα την ανάκτηση ενέργειας) ο βενζινοκινητήρας παύει να λειτουργεί και ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει ρόλο γεννήτριας για να φορτίσει την μπαταρία. Η κατανάλωση των 7,1 lt/100 km που καταγράψαμε όσο είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας μπορεί να μην είναι κορυφαία, είναι όμως λογική για ένα οικογενειακό SUV αυτών των διαστάσεων.
Η ύπαρξη ηλεκτρικού μοτέρ όμως δεν λειτουργεί μόνο προς όφελος της κατανάλωσης αλλά και των επιδόσεων. Μιας και όποτε απαιτηθεί, o ηλεκτροκινητήρας δίνει ένα καλοδεχούμενο μπουστ κρατώντας το μοτέρ ζωντανό ακόμα και στις χαμηλές στροφές.
Το 0-100 km/h έρχεται σε 9,1” και η τελική ταχύτητα φτάνει έως τα 194 km/h. Πέρα όμως από τα έτσι κι αλλιώς καλά νούμερα, αυτό που μετρά περισσότερο είναι πως το Opel Frontera έχει μεστές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και καλή απόκριση στο δεξί πεντάλ. Κάτι που διαπιστώσαμε σε ταξίδι με τέσσερις επιβάτες και γεμάτο πορτμπαγκάζ.
Στο κομμάτι της άνεσης, η ανάρτηση παίρνει συνολικά καλό βαθμό αν και είναι ένα «τσικ» πιο σφιχτή από αυτό που περιμένεις για οικογενειακό SUV. Θα αντιμετωπίσει πειστικά τις περισσότερες ανισομέρειες του οδοστρώματος και μόνο σε μεγάλα σαμάρια ή διαδοχικά μπαλώματα της ασφάλτου ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω θα αντιδράσει ξερά. Σε κάθε περίπτωση όμως, το πάτημα του αυτοκινήτου στην πόλη κρίνεται ποιοτικό. Σε αυτό βοηθούν και οι τροχοί 215/60 R17 μιας και το λάστιχο έχει μπόλικο μάγουλο.
Σε διαδρομή εκτός πόλης, το Frontera παραμένει προβλέψιμο, χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά και χωρίς να δίνει την αίσθηση ότι «πλέει». Η ανάρτηση διαχειρίζεται με ισορροπία τα 1.344 kg του αυτοκινήτου, αποφεύγοντας απότομες ή παρασιτικές αντιδράσεις. Το κράτημα είναι καλό, με την κλίση στις στροφές να παραμένει σε λογικό επίπεδο, ενώ οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου παραμένουν φιλικές ακόμα και όταν πιέζεις. Αν πιεστεί έτσι ώστε να χάσει την πρόσφυσή του, τότε τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν άμεσα και επαναφέρουν την ισορροπία.
Πανθομολογούμενο είναι, όμως, πως το Frontera δεν απευθύνεται σε όσους ψάχνουν σπορ οδικά χαρακτηριστικά. Αλλά άνεση και ποιοτική μετακίνηση. Αυτοί θα εκτιμήσουν το ελαφρύ και ξεκούραστο τιμόνι στην πόλη, παρά τη μέτρια αίσθηση και πληροφόρηση, όταν απαιτήσεις από το αυτοκίνητο αθλητικότητα. Καλύτερη είναι η αίσθηση των φρένων, με το σύστημα πέδησης να είναι ανθεκτικό και αποτελεσματικό σε κάθε συνθήκη.
Στον ανοιχτό δρόμο, το αυτοκίνητο κινείται σταθερά και ευθύβολα και μόνο σε πιο τραχιά εδάφη ο θόρυβος από τους τροχούς, οι κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι πάνω από τα 120 km/h γίνονται αισθητοί στην καμπίνα.
Το Opel Frontera Hybrid 145 δεν είναι απλώς η επαναφορά ενός γνωστού ονόματος. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε προσφέρει μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα, καλό εξοπλισμό κι ένα πρόθυμο μοτέρ που ισορροπεί ανάμεσα στην οικονομία και στην απόδοση. Η τιμή της πλούσιας έκδοσης GS όμως δεν είναι αυτό που λέμε ευκαιρία. Γι’ αυτό και θεωρούμε πως η χρυσή τομή είναι η έκδοση Edition Plus. Μιας και στο φάσμα των €25.000 παίρνεις ένα οικογενειακό SUV χωρίς βασικές ελλείψεις.
Εν κατακλείδι, το Frontera Hybrid 145 είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση σε μια κατηγορία με πλούσιες επιλογές, προβάλλοντας ως κύρια επιχειρήματα την πρακτικότητα, την ευρυχωρία και την ασφάλεια. Χαρακτηριστικά που αναζητούν οι περισσότεροι οικογενειακοί χρήστες σήμερα.
Opel Frontera Hybrid 145 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To Frontera Hybrid 145 μεταφράζεται σε ένα ευρύχωρο και αρκετά ισχυρό B-SUV, με τη δελεαστική τιμή της βασικής έκδοσης Edition να υποστηρίζεται από καλό εξοπλισμό. Τα προαιρετικά επτά καθίσματα στην έκδοση GS θα μπορούσαν ωστόσο να αποτελέσουν ισχυρό πλεονέκτημα στην κατηγορία. | ||
Τιμή | Από €23.900 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 145 PS, 230 Nm, ηλεκτρομοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh) ηλεκτρικό σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 145 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.385 x 1.795 x 1.635 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 460-1.600 lt | ||
Βάρος | 1.334 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,1" | ||
Τελική ταχύτητα | 194 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,1 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 118 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |