Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TGI

Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TGI

Η έκδοση TGI του SEAT Ibiza μπορεί να ανανεώθηκε και να απέκτησε πιο ενδιαφέρον εσωτερικό και αναβαθμισμένο υπόβαθρο εξοπλισμού, στην πράξη όμως διατηρεί ως ισχυρότερο σημείο της τη μέγιστη οικονομία στη χρήση.

Τις προτάσεις με κινητήρες φυσικού αερίου αποτελούν στη χώρα μας μία χούφτα μοντέλα, προερχόμενα από τον όμιλο Volkswagen και τη FIAT. Ένα από αυτά είναι και το SEAT Ibiza, στην έκδοση 1.0 TGI. Βέβαια, για μία εταιρία που δίνει έμφαση στον δυναμισμό και στις επιδόσεις, ένα μοντέλο με μόλις 90 ίππους θα μπορούσε για κάποιους να αποτελεί έως και κακοφωνία. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; 

Χωρίς δεύτερη σκέψη, όχι. Για όποιον βάζει σε προτεραιότητα τις επιδόσεις, υπάρχουν σαφώς πιο κατάλληλες προτάσεις, ντυμένες με το ίδιο αμάξωμα, για να στραφεί. Εάν πάλι ο στόχος είναι η κατάρριψη του απόλυτου ρεκόρ οικονομίας στη χρήση, τότε το συγκεκριμένο Ibiza μόλις ανανεώθηκε και σας κλείνει το μάτι. 

Τα βασικά, παραμένουν ίδια
Οι όποιες αλλαγές εστιάζονται στην εξωτερική και κυρίως στην εσωτερική εμφάνιση, ως είθισται σε κάθε μοντέλο που φρεσκάρεται στα μέσα μίας γενιάς. Η αναβάθμιση ωστόσο, δεν επεκτείνεται στο σύστημα κίνησης που παραμένει ίδιο με αυτό που γνωρίζουμε εδώ και τρία χρόνια. Όπερ σημαίνει πως στα σπλάχνα του, το συγκεκριμένο SEAT διατηρεί το 3κύλινδρο μοτέρ των 999 cc, συνολικής ισχύος 90 ίππων και ροπής 160 Nm. 

Ibiza

Για την τροφοδοσία, ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει ένα ελαφρύ τούρμπο καθώς κι ένα ιδιαίτερο σύστημα εισαγωγής καυσίμου άμεσου ψεκασμού όταν λειτουργεί με βενζίνη και ψεκασμού πολλαπλών σημείων όταν χρησιμοποιεί CNG, το κατά κόσμον φυσικό αέριο. Το τελευταίο είναι και το κύριο καύσιμο που καίγεται κατά προτεραιότητα, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τον οδηγό. Η βενζίνη διατηρείται σε ένα μικρό ρεζερβουάρ ασφαλείας 9 lt και θα χρησιμοποιηθεί μόνο εφόσον τελειώσει το αέριο. 

Στην πράξη, το κύριο ρεζερβουάρ των 13,8 kg CNG προσφέρει αυτονομία της τάξης των 250 χιλιομέτρων. Δεν είναι μεγάλη για να ξεχνάει κάποιος να το γεμίζει. Χάρη όμως στην τιμή του φυσικού αερίου, δίνει στον οδηγό το δικαίωμα να χαμογελάει κάθε φορά που στέκεται εμπρός από την αντλία του πρατηρίου καυσίμων. Η μέση κατανάλωση έφτασε στη δοκιμή στα 5,4 kg CNG/100 km, ήτοι κάτι περισσότερο από τέσσερα ευρώ για να διανύσει απόσταση 100 χιλιομέτρων. 

Το εξωφρενικά χαμηλό κόστος χρήσης ωστόσο, κρύβει πίσω του δύο παγίδες. Η πρώτη έχει να κάνει με το αραιό δίκτυο διανομής του φυσικού αερίου. Συνολικά στην ελληνική επικράτεια δεν βρίσκονται παρά δύο ντουζίνες πρατήρια που σερβίρουν CNG. Σε βάθος χρόνου περιμένουμε μερικά ακόμα. Στην πράξη όμως, αν δεν μένει ή δουλεύει κάποιος κοντά σε ένα τέτοιο, ίσως να μην είναι ό,τι πιο βολικό. 

Ibiza

Το δεύτερο ζήτημα αφορά στις επιδόσεις. Ευτυχώς, η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων βοηθά ώστε ο οδηγός να μην νιώθει έλλειψη ισχύος στην καθημερινότητα. Από την περιοχή των 2.000 rpm και κάτω όμως, το όλο σύνολο χαρακτηρίζεται υποτονικό. Τα 12,4” που υπόσχεται ο κατασκευαστής για το 0-100 το καθιστούν απλώς επαρκές για τις αστικές μετακινήσεις. Παράλληλα είναι ικανό και για ένα ταξίδι, αλλά μέχρις εκεί. Η επιτάχυνση δεν πρόκειται να κολλήσει κανέναν στο κάθισμα.

Ανανέωση, εκεί που χρειαζόταν
Για να επιστρέψουμε όμως στην πρόσφατη αναβάθμιση, η ισπανική εταιρία φρόντισε να δώσει επιπλέον λόγους για να το επιλέξεις. Αναφερόμαστε αρχικά στο ταμπλό, το οποίο απέκτησε ένα σαφώς πιο ώριμο και ενδιαφέροντα σχεδιασμό. Δευτερευόντως, σημαντική αναβάθμιση υπήρξε η προσθήκη ενός νέου infotainment με χορταστικές διαστάσεις 8,25” (στη συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού) και βελτιωμένο user interface. 

Ibiza

Σε αυτά που φαίνονται, ένα έμπειρο μάτι θα ξεχωρίσει εξωτερικές λεπτομέρειες του αμαξώματος, όπως τα στάνταρ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και τη «χειρόγραφη» ονομασία του μοντέλου στο κέντρο της πίσω πόρτας. Σαφώς πιο σημαντική όμως είναι η προσθήκη ενός αναβαθμισμένου πακέτου ηλεκτρονικών που περιλαμβάνει από τη δυνατότητα κλήσεων ανάγκης μέχρι συστήματα που προσφέρουν χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης. 

Ο οδηγός έχει κάθε λόγο να νιώσει άνετα πίσω από το τιμόνι. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πλήρως και προσφέρει επαρκή περιμετρική ορατότητα. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες βρίσκονται επίσης στο πάνω άκρο της κατηγορίας. Εκεί όμως που τα χαλάει είναι στο διαμέρισμα των αποσκευών. Ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις του Ibiza διαθέτουν πορτμπαγκάζ 355 lt, η ύπαρξη του δεύτερου ρεζερβουάρ στην προκειμένη περίπτωση ρίχνει τη χωρητικότητα στα 262 lt.

Στον δρόμο, η ονομασία του αυτοκινήτου είναι αυτή που ορίζει και την οδική συμπεριφορά. Ασχέτως της αποδιδόμενης ισχύος, το σύνολο αμάξωμα/αναρτήσεις παραμένει δεμένο, ευχάριστο και εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό. Το τιμόνι είναι όσο βαρύ πρέπει και με καλή αίσθηση και ακρίβεια. Ο λεβιές των ταχυτήτων είναι επίσης σφιχτός και σαφής στις διαδρομές του. Όσο για τα φρένα, δείχνουν και αυτά καλά σε αίσθηση και απόδοση. 

Ibiza

Οι αναρτήσεις με τη σειρά τους διατηρούν ελεγχόμενη την κλίση στις στροφές, ενώ παράλληλα φιλτράρουν επαρκώς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ίσως να μην προσφέρουν την κορυφαία ποιότητα κύλισης, όμως υπερβαίνουν τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο διά ταύτα, θα πρέπει να ομολογήσουμε πως η συγκεκριμένη έκδοση του Ibiza υστερεί σε δυναμισμό. Τουλάχιστον για τα όσα προτάσσει το όνομα και το παρουσιαστικό του. Θα αποζημιώσει όμως τον χρήστη και με το παραπάνω στο κομμάτι της οικονομίας. Οπότε, διαλέγετε και παίρνετε μέσα από μια πληρέστατη γκάμα.


Τι λέει το DRIVE
Με ένα λογικό κόστος αγοράς και με κόστος μετακίνησης που μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου -που το φορτίζει κανένας στο σπίτι- το εν λόγω Ibiza αποτελεί τον βασιλιά της οικονομίας στα σουπερμίνι. Εάν το 0-100 km/h δεν αποτελεί προτεραιότητα και κινείσαι κοντά σε κάποιο πρατήριο φυσικού αερίου, τότε έχει ενδιαφέρον να το εξετάσεις.

Τιμή Από €16.390
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 999cc, i3, 12V, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός (πολλαπλών σημείων με CNG), τούρμπο, διπλού καυσίμου, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 90 PS/4.000-5.500 rpm, 160 Nm/1.800-3.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,4 lt CNG/100 km
Εκπομπές CO2 93-95 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 262-1.072 lt
Βάρος 1.257 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube