
«Double the good, double the fun». Η λαδί Porsche 911 που μας περίμενε στην έξοδο του αεροδρομίου του Ηρακλείου δεν ήταν μια απλή 911 -αν μπορείς, βέβαια, να πεις κάτι τέτοιο για οποιαδήποτε έκδοση του θρυλικότερου σπόρτσκαρ στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Το χρώμα, τα χαρακτηριστικά αυτοκόλλητα και τα χρυσά λογότυπα υποδηλώνουν ότι είναι μια (η Νο 0 για την ακρίβεια) από τις 1.500 Spirit 70 που θα κατασκευαστούν. Βασισμένη στα μηχανικά μέρη της πισωκίνητης κάμπριο GTS -της πρώτης Porsche 911 με υβριδικό σύστημα κίνησης στην ιστορία- η Spirit 70 αποτελεί μια ειδική έκδοση που ταξιδεύει πίσω στη δεκαετία του ’70 και προστίθεται στη σειρά Heritage Design της γερμανικής φίρμας, γιορτάζοντας το πλούσιο παρελθόν της 911 με κάθε λεπτομέρεια.
Η υβριδική Porsche 911 σε αφήνει με το στόμα ανοικτό από την ταχύτητα με την οποία μαζεύει τις ευθείες και την αυτοπεποίθηση που βουτά από στροφή σε στροφή
Αφήνοντας στην άκρη το exclusivity που νιώθεις οδηγώντας ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής και το φανταχτερό livery μέσα-έξω, επικεντρωνόμαστε στην ουσία που δεν είναι άλλη από το T-Hybrid. Το υβριδικό σύστημα κίνησης της νέας 911 που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για πρώτη φορά. Βλέποντας στην πράξη αν ο εξηλεκτρισμός αλλοίωσε τον χαρακτήρα του εμβληματικού μοντέλου ή απλά του ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για να συνεχίσει την 60χρονη ιστορία του, συμβιβαζόμενο με τις επιταγές της εποχής και το μέλλον που ξεδιπλώνεται μπροστά μας.
Παρόλο τους «γκρινιάρηδες» του διαδικτύου που στο άκουσμα της υβριδικής 911 έσπειραν την καταστροφή, η Porsche γνωρίζει και έχει αποδείξει πολλάκις ότι σέβεται απεριόριστα και καλύτερα από τον καθένα το παρελθόν της. Μας το απέδειξε με τις plug-in Cayenne και Panamera αλλά και τις αμιγώς ηλεκτρικές Taycan και Macan. Ο εξηλεκτρισμός είναι πλέον ένα αναγκαίο χαρακτηριστικό, το οποίο η ίδια μπορεί να αξιοποιήσει για ακόμα καλύτερες επιδόσεις, χωρίς να αλλοιωθεί το DNA και ο σπορ χαρακτήρας των μοντέλων της.
Το υβριδικό σύστημα Τ-Hybrid για παράδειγμα, αντλεί έμπνευση από το αντίστοιχο της αγωνιστικής 919 Hybrid και η φιλοσοφία του είναι να παρέχει περισσότερη ισχύ δίχως ανάλογη αύξηση στους ρύπους. Στη βάση του βρίσκεται ο νέος 6κύλινδρος Boxer 3,6 lt, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 485 ίππους και τα 570 Nm. Συνεργάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 56 ίππων και 150 Nm που είναι ενσωματωμένος στο επίσης νέο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK.
Και δεν τελειώνουμε εδώ. Ένας ακόμα ηλεκτροκινήτηρας με ισχύ 15 ίππων είναι ενσωματωμένος στο ηλεκτρικό τούρμπο για να εξαλείψει κάθε υστέρηση και να δίνει boost από πολύ χαμηλά. Αμφότεροι αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 1,9 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη μπροστά. Με μέγεθος ανάλογο μιας συμβατικής 12βόλτης δεν μειώνει τον χώρο αποσκευών των 135 lt που βρίσκεται κάτω από μπροστινό καπό.
Με τούτα και με κείνα, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 541 ίππους και τα 610 Nm. Ήτοι συν 61 ίππους και 40 Nm ροπής περισσότερα από την απερχόμενη μη υβριδική GTS. Έτσι, παρά τα περίπου 50 κιλά που προσθέτει το υβριδικό σύστημα (1.750 kg το συνολικό βάρος της Spirit 70 που οδηγήσαμε), οι επιδόσεις όχι μόνο είναι αντάξιες του ονόματος και της ιστορίας της 911 αλλά εκρηκτικές: Το 0-100 km/h έρχεται σε 3,1'', το 0-160 km/h σε 7'' και το 0-200 km/h σε 10,9'', με το κοντέρ να τερματίζει στα 312 km/h.
Αναβαθμίσεις υπάρχουν και στην ανάρτηση, με το σύστημα τετραδιεύθυνσης να έρχεται για πρώτη φορά ως στάνταρ σε όλες τις υβριδικές 911. Όπως και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών δοκών Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Στο κομμάτι της εμφάνισης, αλλά και της απόδοσης, νέα είναι και τα πέντε κατακόρυφα, ενεργά πτερύγια στο εμπρός μέρος που ανάλογα με τις ανάγκες, κατευθύνουν τη ροή του αέρα, βελτιστοποιώντας έτσι την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο, μετά βίας αντιλαμβάνεσαι τη συνδρομή του υβριδικού συστήματος στην εξοικονόμηση καυσίμου. Αρχικά νομίζεις ότι λειτουργεί απλά σαν ένα πολύ καλό σύστημα stop-start, σβήνοντας τον κινητήρα πριν ακινητοποιηθείς πλήρως. Αλλά κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι νοιώθεις την επίδραση του στην επιτάχυνση και τη «γεμάτη» απόδοση του κινητήρα από τις πολύ χαμηλές μέχρι τις πιο ψηλές στροφές λειτουργίας του. Οι δυο ηλεκτροκινητήρες εξασφαλίζουν ακαριαία απόκριση γεμίζοντας τα κενά ισχύος ακόμα και κατά την αλλαγή ταχυτήτων, κάνοντας την επιτάχυνση να φαίνεται ακόμα πιο αδιάκοπη.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι χρονοβόρες. Το αντίθετο. Το αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο και εξαιρετικά ομαλό στη λειτουργία Normal και γίνεται άγριο και αποφασιστικό στο πρόγραμμα Sport Plus.
Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο ήχος της Spirit 70. Το eTurbo και ο ηλεκτροκινητήρας στο κιβώτιο PDK δεν έχουν μειώσει την μελωδική απόδοση της 911. Ο μπόξερ πίσω συνεχίζει να προσφέρει έναν παλιομοδίτικο, βαρύ βρυχηθμό, που μετατρέπεται σε ημι-άγριο ουρλιαχτό και στρίγκλισμα καθώς πλησιάζεις τον κόφτη των 7.500 rpm, ενώ το άνοιγμα της οροφής φέρνει τον οδηγό ακόμα πιο κοντά στον ήχο που αναδύεται από τις απολήξεις της εξάτμισης.
Από εκεί και πέρα, στις απαιτητικές διαδρομές της ανατολικής Κρήτης, η Spirit 70 μας έδειξε τον διττό χαρακτήρα που έκανε την 911 διάσημη. Υπάρχει μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού, που σημαίνει ότι η Spirit 70 μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα GT τη μία στιγμή και σαν σούπερκαρ την επόμενη. Δεν είχα την τιμή να βρεθώ άλλη φορά σε κάμπριο 911. Αλλά αν κάποιος μου πει ότι η 992.2 είναι η καλύτερη 911 Cabriolet που φτιάχτηκε ποτέ, θα τον πιστέψω χωρίς κανέναν δισταγμό.
Το πλαίσιο γρανίτης, η αμεσότητα στις αντιδράσεις, η ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των εξωτερικών ήχων, στέλνουν ασυναίσθητα το χέρι σου να πιέσει την οροφή για να επιβεβαιώσεις ότι βρίσκεσαι όντως στην κάμπριο και όχι σε μια κουπέ 911. Στον ταλαιπωρημένο δρόμο που συνδέει το Ηράκλειο με τη Σητεία και αδημονεί να παραδώσει τη θέση του στον περίφημο ΒΟΑΚ που φτιάχνεται ανά τμήματα, η 911 Spirit 70 διδάσκει άνεση σε κάθε σπορ αυτοκίνητο και πιάνεις τον εαυτό σου να σκέφτεται συχνά πως μπορείς να ζήσεις άνετα μαζί της καθημερινά.
Λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω, με την κίνηση να έχει σπάσει, τις καμπές να σφίγγουν και τις ευθείες να μειώνονται, το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται άμεσα σε ένα απολαυστικό και εκρηκτικό σπόρτσκαρ που σε αφήνει με το στόμα ανοικτό από την ταχύτητα με την οποία μαζεύει τις ευθείες και την αυτοπεποίθηση που βουτά από στροφή σε στροφή. Με 541 ίππους και 610 Nm στους πίσω τροχούς, σε κάθε άλλη περίπτωση τα ηλεκτρονικά θα βαρούσαν υπερωρίες.
Εδώ από την άλλη έχεις όλη την αίσθηση που προσφέρει ένα πισωκίνητο μοντέλο με αστείρευτη πρόσφυση που σου εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια. Το όμορφο, ακριβές και ιδανικά ζυγισμένο τιμόνι συνεργάζεται με τα αμορτισέρ Porsche Active Suspension Management (PASM), την τετραδιεύθυνση και το χαμηλωμένο κατά 10 mm πλαίσιο, δημιουργώντας ένα σύνολο που δίνει στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο αμαξώματος και τροχών. Έχεις ευελιξία, αμεσότητα στις εντολές και μια αίσθηση οδηγικής εμπλοκής που αμφιβάλω αν υπάρχει άλλο κάμπριο στις μέρες μας που να μπορεί να την προσφέρει.
Κλείνοντας, η σύντομη επαφή με την υβριδική 911 μας έδειξε ότι δεν αποτελεί απλώς ένα ακόμη βήμα στην εξέλιξη του εμβληματικού σπόρτσκαρ, αλλά και ένα σημείο καμπής που δείχνει πώς η Porsche ερμηνεύει την αναγκαιότητα του εξηλεκτρισμού χωρίς να θυσιάζει τον μύθο της.
Όσον αφορά τη διαθεσιμότητά της, το βιβλίο παραγγελιών της υβριδικής Porsche 911 Carrera GTS έχει ανοίξει και στην χώρα μας, εδώ και καιρό, με τιμή που ξεκινά από τα €219.070 -μια επένδυση για όσους θέλουν να συνδυάσουν την κλασική αίσθηση της 911 με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Για τους πιο απαιτητικούς, η συλλεκτική 911 Spirit 70 τοποθετείται πολύ ψηλότερα, ξεκινώντας από τα €314.620.
Porsche 911 Spirit 70 | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ποιότητα, χαρακτήρας και ένα υβριδικό σύστημα που όχι μόνο δεν αλλοιώνει το DNA της Porsche 911, αλλά τονώνει τις επιδόσεις της. Απολαυστική στο δρόμο, με την συλλεκτική Spirit 70 να ανεβάζει αρκετά την τιμή σε ένα πακέτο που διαφέρει μόνο αισθητικά. |
Τιμή | Από €314.620 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | HEV, 3.591 cc, 24v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 485 PS/6500 rpm, 570 Nm/2000-5500 rpm, ηλεκτρομοτέρ 56 PS/150 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,9 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων |
Απόδοση | 541 PS, 610 Nm |
Διαστάσεις | 4.553 x 1.852 x 1.298 mm |
Χώρος αποσκευών | 135 lt |
Βάρος | 1.750 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 3,1" |
Τελική ταχύτητα | 312 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 13,5 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 242-245g/km |
*Μετρήσεις DRIVE | |
Φωτογραφίες | Porsche |