
Σε μια εποχή που τα σουπερμίνι μοιάζουν να έχουν χάσει την ψυχή τους, παραδομένα σε έναν κόσμο όπου η πρακτικότητα και η οικονομία υπερισχύουν, έρχεται να ανατρέψει την τάξη το Peugeot 208 Hybrid 145.
Η έκδοση GT του γαλλικού μοντέλου, με το νέο ήπια υβριδικό σύστημα των 145 ίππων, έρχεται να μας θυμίσει ότι υπάρχουν ακόμη μικρά αυτοκίνητα που δεν βάζουν την οδική συμπεριφορά σε δεύτερη μοίρα. Με τολμηρό σχεδιασμό, προηγμένη τεχνολογία και έναν κινητήρα mild hybrid που συνδυάζει δύναμη με πολιτισμένη λειτουργία, αυτή η έκδοση του 208 δηλώνει ξεκάθαρα ότι τα μικρά αυτοκίνητα μπορούν ακόμη να σε συναρπάσουν πίσω από το τιμόνι -έστω κι αν πλέον τα ψάχνουμε με το τουφέκι.
Το Peugeot 208 Hybrid 145 καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στον σπορ χαρακτήρα και στην καθημερινή πρακτικότητα
Αν υπάρχει μία λέξη που περιγράφει την οδηγική εμπειρία του 208 GT Hybrid που έπεσε στα χέρια μας, αυτή είναι η «συνοχή». Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθεί να επιδείξει έναν επιφανειακό σπορ χαρακτήρα. Δεν κραυγάζει και δεν κυκλοφορεί με σπορ ταμπέλες. Αντιθέτως, από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του σε προκαλεί να το οδηγήσεις με σπορ διάθεση. Και ανταποκρίνεται με τρόπο που παραπέμπει περισσότερο σε premium μοντέλο, παρά σε ένα καθημερινό σουπερμίνι.
Το τιμόνι είναι μικρό, όπως πάντα στα Peugeot με i-Cockpit, αλλά εδώ αποκτά νέο νόημα. Ο συνδυασμός του με το γρήγορο και απολαυστικό στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6, χαρίζει μια σπορτίβ αίσθηση, χωρίς όμως να γίνεται ποτέ κουραστικό ή υπερβολικό στην καθημερινή χρήση. Υπάρχει μια αμεσότητα στις αντιδράσεις που σπάνια συναντάς σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας.
Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει, το πλαίσιο ξεδιπλώνει τις δυνατότητές του με φυσικότητα. Δεν χρειάζεται να το πιέσεις στο όριο για να νιώσεις πως ζωντανεύει. Αρκεί μια διαδρομή έξω από την πόλη, με διαδοχικές στροφές, για να παρασυρθείς σε ρυθμό που ελάχιστα σουπερμίνι μπορούν να υποστηρίξουν στις μέρες μας. Το εμπρός μέρος πατάει με σιγουριά, η ουρά ακολουθεί χωρίς νευρικότητα και η μεταφορά βάρους γίνεται με μια ομαλότητα που σε εμπνέει να συνεχίσεις. Κι όλα αυτά, χωρίς να ταλαιπωρείσαι ή να χάνεται η άνεση των επιβατών.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μία από τις πιο πετυχημένες στην κατηγορία. Ναι, είναι πιο σφιχτή από τον μέσο όρο, αλλά ποτέ δεν γίνεται κουραστική. Απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς ή θορύβους, διατηρώντας παράλληλα στενή επαφή με τον δρόμο. Ακόμη και στο ταλαιπωρημένο ελληνικό οδικό δίκτυο, το 208 GT Hybrid καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στον σπορ χαρακτήρα και στην καθημερινή πρακτικότητα. Και μάλιστα πολύ πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι, για παράδειγμα, τα μοντέλα N Line του Hyundai i20. Που τα μεγαλύτερα και χαμηλοπρόφιλα λάστιχα υποβαθμίσουν την άνεση που προσφέρει συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις του.
Ο ήχος από τον κινητήρα, αν και 3κύλινδρος, φιλτράρεται προσεκτικά. Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης εντονότερα το «παρών», χωρίς να ενοχλεί, συνοδεύοντας με μια ευχάριστη χροιά τη διαδικασία να ανεβάσει στροφές. Δεν έχεις την έκρηξη ενός GTi του παρελθόντος, αλλά έναν ζωντανό και πρόθυμο μοτέρ σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του.
Η ήπια υβριδική υποβοήθηση κάνει τη διαφορά κυρίως στην καθημερινότητα. Στην πόλη, το σύστημα επιτρέπει συχνές διακοπές λειτουργίας του θερμικού κινητήρα, βοηθώντας παράλληλα στην εκκίνηση και στις χαμηλές ταχύτητες με ένα έξτρα boost ροπής. Στην πράξη, δεν πρόκειται να διανύσεις πολλά χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα. Το σύστημα από την άλλη, είναι τόσο καλά ενσωματωμένο που κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη και πιο οικονομική, είτε κινείσαι στην πόλη είτε με πιο σβέλτο ρυθμό σε μια περιαστική διαδρομή.
Η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες κυμαίνεται κοντά στα 6,4 lt/100 km. Νούμερο που είναι εντυπωσιακόμ δεδομένης της οδηγικής διάθεσης του 208 αλλά και της ικανότητάς του να πιάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 8,1”. Επίδοση που φανερώνει ότι η μεστή οδική συμπεριφορά του συνοδεύεται από ένα πολύ καλό πακέτο επιδόσεων.
Για τις τελευταίες ευθύνεται και το κιβώτιο e-DCS6, που είναι ίσως το καλύτερο αυτόματο που έχει συνδυαστεί μέχρι σήμερα με τον 1.2 PureTech. Οι αλλαγές είναι άμεσες, χωρίς κομπιάσματα και το «downshift» με φρένα πριν από τη στροφή γίνεται με φυσικότητα. Διαδικασία που υποστηρίζει την ρευστότητα της οδήγησης, είτε αφήνεις τον έλεγχο στο λογισμικό του κιβωτίου είτε τον παίρνεις στα χέρια μέσω των paddle στο τιμόνι.
Κι αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το 208 GT Hybrid να ξεχωρίζει: Η αίσθηση συμμετοχής. Ένα σουπερμίνι που επικοινωνεί με τον οδηγό και του επιτρέπει να εμπλακεί ενεργά στην οδήγηση. Κι αυτό, στην εποχή της αποστείρωσης, των πανταχού παρόντων συστημάτων υποβοήθησης και της γενικευμένης τεχνολογικής αποξένωσης, είναι κάτι το πολύτιμο.
Μιλώντας για τεχνολογία, το Peugeot 208 Hybrid στο επίπεδο εξοπλισμού GT τα πάει εξίσου καλά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με 3D εφέ δίνει «βάθος» στις πληροφορίες, η οθόνη αφής του infotainment είναι ταχύτατη, με εύκολο ιντερφέις και υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα υπάρχουν και φυσικά κουμπιά για βασικές λειτουργίες, γεγονός που κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης είναι πλήρες, με ενεργό cruise control, αυτόνομο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Μπορεί οι χώροι να μην είναι το δυνατό σημείο του 208, όμως η καμπίνα καλύπτει τις ανάγκες ενός ζευγαριού ή μιας μικρής οικογένειας. Οι πίσω επιβάτες δεν θα έχουν πρόβλημα για μικρές ή μεσαίες διαδρομές, με το πορτμπαγκάζ των 309 λίτρων να επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις. Όμως κανείς δεν αγοράζει το 208 Hybrid για το αν χωράει μια έξτρα βαλίτσα! Το αγοράζεις επειδή κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις πιο απολαυστικές.
Κι αυτό είναι που κάνει το τίμημα λίγο πιο υψηλό από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού. Αναλυτικότερα, το Peugeot 208 με το νέο ήπια υβριδικό σύστημα 48V και τη συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες.
Η βασική έκδοση Allure προσφέρει όλα τα απαραίτητα σε επίπεδο τεχνολογίας και ασφάλειας, με κανονική τιμή €27.500, η οποία διαμορφώνεται στα €25.900 χάρη στην τρέχουσα προωθητική ενέργεια. Αντίστοιχα, η πιο πλούσια και σπορ έκδοση GT που δοκιμάσαμε, κοστίζει €30.500, όμως με την ίδια προσφορά περιορίζεται στα €28.900. Δεν το λες προσιτό. Όμως σε έναν κόσμο όπου τα σουπερμίνι γίνονται όλο και πιο αδιάφορα, η Peugeot αποδεικνύει -έστω και με αλμυρό τίμημα- ότι υπάρχουν ακόμη μικρά αυτοκίνητα με ψυχή.
Peugeot 208 Hybrid 145 e-DCS6 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με εμφάνιση που εξακολουθεί να σαγηνεύει, το Peugeot 208 GT Hybrid συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με συγκρατημένη κατανάλωση, χαμηλές εκπομπές ρύπων και τεχνολογία που εξυπηρετεί τη χαρά της οδήγησης. | ||
Τιμή | Από €25.900 με προσφορά (€28.900 η έκδοση GT) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ,136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ηλεκτρικό μοτέρ 29 PS, 55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 145 PS, 230 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.055 x 1.745 x 1.430 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 309-1.163 lt | ||
Βάρος | 1.303 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,1" | ||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,4 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 104 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |