
Με το νέο Citroën C3 Aircross, η γαλλική φίρμα επιστρέφει στην κατηγορία των B-SUV. Και το κάνει όχι απλώς για τη συμμετοχή. Αλλά για να πρωταγωνιστήσει.
Στις αρχές του καλοκαιριού, όταν και οδηγήσαμε το 100% ηλεκτρικό Citroën ë-C3 Aircross είχαμε σταθεί στην πλούσια γκάμα του γαλλικού SUV, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ευέλικτη πλατφόρμα Smart Car. Πλέον έφτασε η ώρα να οδηγήσουμε την πιο ενδιαφέρουσα και πιθανότατα πιο εμπορική έκδοση του αυτοκινήτου. Την Hybrid 145.
Κάτω από το καπό φωλιάζει ο αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και μια σειρά από αναβαθμίσεις, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η αντικατάσταση του ιμάντα με καδένα, ενισχύοντας την αξιοπιστία του μοτέρ.
Με ποιότητα κύλισης και χώρους που δεν συναντάς στην κλάση, το νέο Citroën C3 Aircross κοιτά με πολλές αξιώσεις την κορυφή
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Frontera Hybrid 145, ολική επαναφορά
Συνδυάζεται με νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS της Punch Powertrain που ενσωματώνει ηλεκτρομοτέρ 29 PS και 55 Nm, αντικαθιστώντας το παλαιότερο αυτόματο 8άρι της Aisin. Το σύστημα κίνησης λειτουργεί σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και τροφοδοτεί μια μικρή μπαταρία 0,89 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) που είναι τοποθετημένη κάτω από το αριστερό κάθισμα. Με τη συνδυαστική απόδοση του μοτέρ να φτάνει τους 145 PS στις 5.500 rpm και 230 Nm από τις 1.750 rpm.
Οδηγώντας στην πόλη, από τα πρώτα κιόλας μέτρα καταλαβαίνεις πως ο θερμικός κινητήρας και το ηλεκτρομοτέρ συνεργάζονται ιδανικά για να επιτευχθεί η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Κάθε φορά που πατάς το φρένο ή αφήνεις το γκάζι (νιώθεις την ανάκτηση), ο βενζινοκινητήρας σβήνει και ο ηλεκτροκινητήρας, σε ρόλο γεννήτριας φορτίζει την μπαταρία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6, ηλεκτρική (εκ)τόνωση
Τις ημέρες που είχαμε στα χέρια μας το C3 Aircross, χωρίς να έχουμε κατά νου να οδηγήσουμε οικονομικά κάψαμε 7,5 lt/100 km. Τιμή όχι κορυφαία αλλά σαφώς αποδεκτή ή, αν προτιμάτε, λογική για ένα SUV που φλερτάρει με τα 4,4 μέτρα σε μήκος και ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο.
Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, πως σύμφωνα με τη Citroën, ο τρόπος λειτουργίας του μοτέρ εξασφαλίζει πως το 50% των αστικών μετακινήσεων θα πραγματοποιηθεί φουλ ηλεκτρικά. Κάτι απολύτως εφικτό σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Ανεβάζοντας ρυθμό, είναι φανερό πως το C3 Aircross δεν προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει με σπορτίφ ταμπεραμέντο. Κι εδώ που τα λέμε δεν το έχει ανάγκη! Ναι, δεν θα ενθουσιάσει στις στροφές αλλά δεν θα γίνει ποτέ αδέξιο. Ίσα ίσα που η κλίση είναι μικρότερη από αυτό που σε προϊδεάζει η ψιλόλιγνη σιλουέτα και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, αναλλοίωτο
Αν πάντως το παρακάνεις, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα επέμβουν άμεσα για να επαναφέρουν την τάξη. Αποτελεσματική είναι και η λειτουργία των φρένων που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλά δισκόφρενα πίσω. Στα «συν» και το γεγονός ότι το πεντάλ του φρένου διακρίνεται για τη συνέπεια και την προοδευτικότητά του.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτό που μετράει για το σύνολο των αγοραστών της κατηγορίας είναι ο τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο απλώνει τη δύναμή του στον δρόμο. Πέρα από τα έτσι κι αλλιώς πειστικά νούμερα (0-100 km/h σε 8,8” και τελική ταχύτητα 193 km/h), το C3 Aircross είναι πάντα πρόθυμο. Ακόμη κι αν είναι φορτωμένο, οι ρεπρίζ είναι μεστές (σε αυτό βοηθά και το ηλεκτρομοτέρ) και τα προσπεράσματα ολοκληρώνονται γρήγορα και με ασφάλεια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS Max Hybrid+, πάρε κόσμε!
Δεν υπάρχουν paddle ή χειροκίνητη λειτουργία για την επιλογή σχέσης, αλλά το κιβώτιο συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα. H μόνη περίπτωση που εμφανίζεται διστακτικό είναι σε κάποια κατεβάσματα όταν πιέζεις το πεντάλ του γκαζιού με αποφασιστικότητα.
Το μικρής διαμέτρου τιμόνι είναι ελαφρύ, με μέτρια αίσθηση αλλά επαρκή πληροφόρηση. Δεν θα το εκτιμήσεις σε δρόμους με στροφές, αλλά στην πόλη θα αποτελέσει έναν ευπρόσδεκτο σύμμαχο. Σε συνδυασμό δε, με την κάμερα οπισθοπορείας (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και πάνω) μετατρέπουν σε παιχνιδάκι τους ελιγμούς και το παρκάρισμα.
Αυτό που πραγματικά μας εντυπωσίασε στο νέο C3 Aircross, πέρα από τους χώρους για τους οποίους θα μιλήσουμε παρακάτω, είναι η ποιότητα κύλισης. Απόρροια της καλορρυθμισμένης ανάρτησης. Η γαλλική φίρμα προικίζει το νέο SUV της (όπως έκανε και με το απλό C3) με το καινοτόμο σύστημα Citroën Advanced Comfort με υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης. Και προσέξτε! Το σύστημα αυτό έρχεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο
H ανάρτηση απορροφά με μαστοριά τις ανισομέρειες του δρόμου, παρά τις 17άρες ζάντες (μόνο στην πλούσια έκδοση Max της δοκιμής μας) και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Κραδασμοί και ταλαντώσεις δεν θα περάσουν στους επιβάτες, με αποτέλεσμα ο τρόπος με τον οποίο πατά το Citroën C3 Aircross να ξεφεύγει από την κατηγορία. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, θυμίζει μεγαλύτερα και πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Ανάλογα υψηλού επιπέδου είναι και η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, όπου θα κινηθεί απροβλημάτιστα και σταθερά. Θόρυβος -όχι όμως κάτι το ανησυχητικό- θα παρεισφρήσει στην καμπίνα μόνο όταν το κοντέρ ξεπεράσει τα 120 km/h.
Σχεδιαστικά, το Citroën C3 Aircross διαφοροποιείται πλήρως από την απερχόμενη γενιά, ακολουθώντας τη λογική του ολοκαίνουργιου C3. To αποτέλεσμα είναι ένα κομψό και στιλάτο SUV που χαρακτηρίζεται από την boxy σιλουέτα, τις
έντονες γραμμές και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τους 20 πόντους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG, ποιοτική αναβάθμιση
Τα εμπρός φώτα LED υπογράφουν τον πιο μοντέρνο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Pίσω, οι φωτιστικές μονάδες LED διαμορφώνουν μια φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων, θυμίζοντας το γράμμα «C» και ενώνονται με μια ανακλαστική λωρίδα που αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου.
Με μήκος στα 4,39 μέτρα, το νέο C3 Aircross είναι σχεδόν 24 πόντους μεγαλύτερο από την απερχόμενη γενιά. Το πλάτος μετρά 1,79 μέτρα, το ύψος 1,63 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,67 μέτρα. Διαστάσεις που το τοποθετούν στο άνω άκρο των B-SUV και προσφέρουν κορυφαία ευρυχωρία.
Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με υπεραρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, ανεξάρτητα από το πόσο ψηλός είναι ο οδηγός. Απολαμβάνοντας μάλιστα ηλιόλουστες μετακινήσεις χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Οι θήκες για μικροαντικείμενα (ακόμη και για smartphone στα πίσω καθίσματα) είναι μπόλικες και πρακτικές, κάνοντας ακόμα πιο ευχάριστη την διαμονή στην καμπίνα του γαλλικού μοντέλου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: FIAT 600 1.2 Hybrid DCT, Dolce Vita
Πανθομολογούμενο λοιπόν πως η συνολική φιλοσοφία του C3 Aircross κινείται γύρω από την άνεση. Προς αυτή τη κατεύθυνση, τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort (διαθέσιμα από την έκδοση Plus) χρησιμοποιούν πρόσθετο αφρώδες υλικό, πάχους έως 1,5 cm για ακόμα καλύτερη αίσθηση και απορροφητικότητα. Το αποτέλεσμα αν μη τι άλλο δικαιώνει τους ανθρώπους της φίρμας. Είναι από τα πιο μαλακά της κατηγορίας και δεν κουράζουν καθόλου ακόμα και μετά από πολυώρα ταξίδια.
Στο ύψος των… οικογενειακών αναγκών στέκεται και το πορτμπαγκάζ που με χωρητικότητα 460 lt (1.600 με την αναδίπλωση της πίσω σειράς) βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Αυτό που επίσης αξίζει της προσοχής του δυνητικού αγοραστή είναι το γεγονός πως για πρώτη φορά έχει προβλεφθεί η ύπαρξη και τρίτης σειράς καθισμάτων έναντι €744. Όπου τα καθίσματα έχουν ίδιες διαστάσεις με τα υπόλοιπα, υποβραχιόνια, ποτηροθήκες και θύρα USB. Μαζί με το Opel Frontera είναι τα μόνα 7θέσια αυτού του μεγέθους!
Το ψηφιακό υπόβαθρο δείχνει φτωχό απέναντι στον ανταγωνισμό. Αλλά από το νέο C3, η Citroen έδειξε να ποντάρει στη λογική του «less is more» προσφέροντας τα απολύτως απαραίτητα. Πάνω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ασπρόμαυρο πίνακα οργάνων: «Head-up display» όπως τον ονομάζει η Citroën. Οι ενδείξεις όμως δεν εμφανίζονται στο παρμπρίζ αλλά στο πάνω μέρος του ταμπλό. Παρέχει τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες με σχετικά απλοϊκά γραφικά και χωρίς πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης.
Από την μεσαία έκδοση Plus και πάνω, στο κέντρο του ταμπλό παίρνει θέση η έγχρωμη οθόνη αφής 10,25” για το infotainment. Η απόκριση είναι γρήγορη, η δομή του μενού (υποστηρίζει ελληνικά) κατανοητή, αλλά τα γραφικά μέτρια. Παρά ταύτα όμως υποστηρίζει ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay και ενσωματώνει εργοστασιακή πλοήγηση.
Η εργονομία παίρνει πολύ καλό βαθμό, με μπόλικους φυσικούς διακόπτες και ξεχωριστό πάνελ για τον χειρισμό του κλιματισμού. Ποιοτικά, το Citroën C3 Aircross δεν εισάγει καινά δαιμόνια. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά. Όχι όμως φτηνιάρικα σε όψη, με τη συναρμογή και το μεταξύ τους δέσιμο να είναι πειστικό.
Το Citroën C3 Aircross Hybrid 145 είναι διαθέσιμο από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Plus, ξεκινώντας από τις €25.000. Κι αν ρίξουμε μια ματιά στον ανταγωνισμό, τοποθετείται ως ένα από τα πιο value for money μοντέλα της κλάσης. Είναι φθηνότερο από το Peugeot 2008 με τους 145 PS (€26.700), το Opel Frontera (€25.400) και το ήπια υβριδικό Renault Captur (€25.400) αλλά ακριβότερο από τα Hyundai Kona (€23.390) και Dacia Duster (€23.500).
H έκδοση Max που είχαμε στη διάθεσή μας τιμάται στις €27.500 και πέρα από τον καλό βασικό εξοπλισμό προσφέρει μια πλήρη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, αυτόματα φώτα…
Για άλλη μια φορά, η Citroën απέδειξε πως έχει τον τρόπο να κατασκευάζει προσιτά αυτοκίνητα με συνοχή και μπόλικη αυτοκινητική ουσία. Με ποιότητα κύλισης και χώρους που δεν συναντάς στην κλάση, το Citroën C3 Aircross Hybrid 145 κοιτά με πολλές αξιώσεις προς την κορυφή.
Citroën C3 Aircross Hybrid 145 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το Citroën C3 Aircross Hybrid 145 σε κερδίζει με την ουσία, την ευρυχωρία και το άνετο πάτημα στον δρόμο. Με την τιμή να κάνει εύπεπτα τα λίγα μειονεκτήματά του. | ||
Τιμή | Από €25.000 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, 1.199 cc, i3, 12v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 145 PS, 230 Nm, ηλεκτρομοτέρ 29 PS/55 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh) ηλεκτρικό σύστημα 48V, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Απόδοση | 145 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.395 x 1.795 x 1.635 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 460-1.600 lt | ||
Βάρος | 1.464 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,8" | ||
Τελική ταχύτητα | 193 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,5 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 120 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |