Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία το νέο Volkswagen T-Roc

Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία το νέο Volkswagen T-Roc

Το Volkswagen T-Roc περνά στη δεύτερη του γενιά και, με ουσιαστικές αναβαθμίσεις, διαθέτει όλα τα φόντα να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Το οδηγούμε στους δρόμους της Πορτογαλίας.

Οι συστάσεις για το Volkswagen T-Roc περιττεύουν. Από το 2017 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε έχει ξεπεράσει τις δύο εκατομμύρια ταξινομήσεις στην Ευρώπη. Τη χρονιά που διανύουμε δε, είναι το πιο καλοπουλημένο SUV της Γηραιάς Ηπείρου με πάνω από 141.000 πωλήσεις.

Ανάλογα επιτυχημένη είναι η εμπορική του πορεία και στην ελληνική αγορά όπου ειρήσθω εν παρόδω έχει φτάσει τις 15.000 πωλήσεις. Μετά το facelift του 2021 και με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των κόμπακτ SUV να αυξάνεται όλο και περισσότερο, το Wolfsburg έκρινε πως έφτασε η κατάλληλη στιγμή για τη δεύτερη γενιά του T-Roc. Που όπως διαπιστώσαμε στην πράξη έχει αναβαθμιστεί εύστοχα σε όλους τους κρίσιμους τομείς, με σκοπό να παραμείνει μεταξύ των κορυφαίων επιλογών της κλάσης.

Τo νέο Volkswagen T-Roc αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο του 2026

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το νέο Volkswagen T-Roc υιοθετεί μια πιο σύγχρονη και νεανική αισθητική, χωρίς να ξεφεύγει από το ισορροπημένο και κομψό παρουσιαστικό που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Volkswagen. Σημείο αναφοράς οι καθαρές γραμμές και το ψηλότερο, πιο αιχμηρό εμπρός μέρος, που προέρχεται από τα μοντέλα της οικογένειας ID. και τα μεγαλύτερα Tiguan και Tayron.

Την πιο δυναμική εικόνα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ειδικά στην έκδοση R-Line, συμπληρώνουν οι διαφορετικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και οι μακρόστενοι προβολείς LED. Ανάμεσά τους υπάρχει μια οριζόντια, φωτιζόμενη γυάλινη μπάρα, που στην έκδοση R-Line που οδηγήσαμε καταλήγει στους φωτιζόμενους λογότυπος «Volkswagen» εμπρός/πίσω. Κίνηση που πέρα από premium αέρα χαρίζει στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή και πολύ εντυπωσιακή -ιδίως τη νύχτα- φωτεινή υπογραφή.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Αυτό που επίσης αξίζει να τονίσουμε, είναι πως το νέο Volkswagen T-Roc εξοπλίζεται με την κορυφαία τεχνολογία IQ.LIGHT LED matrix. Στοιχείο κάθε άλλο παρά συνηθισμένο σε αυτοκίνητα της κατηγορίας.  Κάθε προβολέας αποτελείται από ανεξάρτητα micro LED, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται ή να σβήνουν αυτόματα, με τη δέσμη να προσαρμόζεται διαρκώς στις συνθήκες της διαδρομής.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Το πιο εντυπωσιακό όμως χαρακτηριστικό είναι το Dynamic Light Assist. Ένα εξελιγμένο σύστημα το οποίο επί της ουσίας επιτρέπει στον οδηγό να κινείται σχεδόν συνέχεια με την «μεγάλη σκάλα». Η κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ ανιχνεύει τα αυτοκίνητα που κινούνται μπροστά ή αντίθετα και όταν τα εντοπίσει σβήνει μόνο τμήμα της δέσμης που θα τύφλωνε τον οδηγό τους. Έτσι, ο δρόμος εμπρός παραμένει απόλυτα φωτισμένος, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι οδηγοί, απαλλάσσοντάς σε ταυτόχρονα από τον επιπλέον φόρτο του χειροκίνητου χειρισμού των φώτων.

Στο προφίλ, τις εντυπώσεις κερδίζει η νικελένια φάσα που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τη διχρωμία του αυτοκινήτου. Βελτιωμένη είναι επίσης και η αεροδυναμική απόδοση με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,29 (10% χαμηλότερος σε σχέση με το T-Roc πρώτης γενιάς), με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον τομέα του θορύβου και της κατανάλωσης, όπως θα δούμε και παρακάτω. Την ευχάριστη στο μάτι όψη του αυτοκινήτου ολοκληρώνει η σχεδίαση του πίσω μέρους με την ενιαία φωτιζόμενη μπάρα να αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Όσον αφορά τις διαστάσεις, με μήκος στα 4,37 m είναι 12 πόντους μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ακροβατώντας ανάμεσα στα B-SUV και C-SUV. To πλάτος φτάνει τα 1,82 m και το ύψος τα 1,56 m. Αυξημένο κατά 3 cm είναι και το μεταξόνιο, στα 2,63 m.

Η αύξηση στις διαστάσεις μεταφράζεται σε αισθητά μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται χωρίς να είναι στριμωγμένοι και ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά τρία εκατοστά. Έτσι, τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα κάνουν ακόμα και μεγάλα ταξίδια χωρίς παραχωρήσεις.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πρακτικές και τοποθετημένες εκεί που πρέπει. Υπάρχουν τέσσερις θύρες USB-C (δύο εμπρός και δύο πίσω), βάση για επαγωγική φόρτιση smartphone και υποβραχιόνιο με χωρητικότητα 5,5 lt. Τα καλά νέα συνεχίζονται και στο πορτμπαγκάζ, το οποίο, με τα επιπλέον 30 lt, φτάνει πλέον τα 475 lt. Νούμερο που το κατατάσσει στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, με το που ανοίξεις τις πόρτες του Volkswagen T-Roc θα έρθεις σε επαφή με μια πολύ καλά παρουσιασμένη και προσεγμένη στην κάθε λεπτομέρεια καμπίνα, που είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις ψηφιακές ανάγκες του σύγχρονου οδηγού.

Πίσω από το τιμόνι, παίρνει θέση αυτό που η φίρμα ονομάζει Digital Cockpit Pro. Πρόκειται για έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25" που προσφέρει με καθαρά και ευανάγνωστα γραφικά όλη την πληροφορία που θα χρειαστείς. Προαιρετικά, υπάρχει και η δυνατότητα head-up display που εμφανίζει στο οπτικό σου πεδίο πληροφορίες για την ταχύτητα, τα σήματα του ΚΟΚ και την πλοήγηση.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Στο κέντρο, ξεχωρίζει η επικαθήμενη οθόνη που ξεκινά από τις 10,3” και φτάνει έως τις 12,9". Προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto και πέρα από μεγαλύτερη σε μέγεθος (από 8" έως 9,2" στην πρώτη γενιά) προφέρει κορυφαία γραφικά. 

Κι ένα συνολικά πιο φιλικό και εύχρηστο μενού μιας και χρησιμοποιεί το τελευταίας γενιάς infotainment MIB της Volkswagen που υποστηρίζει ελληνικά. Η απόκριση στην αφή είναι ταχύτατη και οι συντομεύσεις, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και τη θερμοκρασία του κλιματισμού επιτρέπουν την εύκολη και γρήγορη περιήγηση στα διάφορα υπομενού.

Την ίδια στιγμή, ο ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA επιτρέπει με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια τον απρόσκοπτο χειρισμό των λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας. Υποστηρίζει, εκτός των άλλων πρόσβαση στο ChatGPT.

Η κεντρική κονσόλα προέρχεται από το μεγαλύτερο Tiguan και περιλαμβάνει πλέον τον περιστροφικό διακόπτη Driving Experience Control. Ένα εύχρηστο χειριστήριο, με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD, μέσω της οποίας μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση του ηχοσυστήματος, να επιλέξεις το προφίλ οδήγησης που επιθυμείς και να ρυθμίσεις τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Το αφρώδες πλαστικό που έντυνε το πάνω μέρος της καμπίνας, στο απερχόμενο μοντέλο, έχει δώσει τη θέση του σε καλοφτιαγμένες και ευχάριστες στην αφή επενδύσεις. Εκ των οποίων, το 20% προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά. Καθιστώντας έτσι το πρώτο μοντέλο των Γερμανών με αυτή την αναλογία.

Δεδομένα λοιπόν, το Volkswagen T-Roc αναπνέει στην premium κατηγορία. Όχι μόνο λόγω του άψογου φινιρίσματος και της στιβαρής συναρμογής των υλικών αλλά κυρίως λόγω του upper class εξοπλισμού που μπορεί να περιλαμβάνει εργονομικά καθίσματα ergoΑctive (θερμαινόμενα και με λειτουργία μασάζ στις πλουσιότερες εκδόσεις) και ηχοσύστημα Harman Kardon 480 Watt με εννέα ηχεία και subwoofer.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Το Volkswagen T-Roc πατά στην πλατφόρμα  MQB-Evo και έρχεται με μια νέα γκάμα υβριδικών κινητήρων. Η αρχή γίνεται με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις, κάτω από το καπό των οποίων βρίσκουμε τον 1.500άρη TSI evo2 που αποδίδει 116 ίππους και 220 Nm ή 150 ίππους και 250 Nm. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια από μία 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου κι ένα ηλεκτρομοτέρ 20 PS και 56 Nm.

Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACTplus), για περισσότερη οικονομία σε συνθήκες που δεν απαιτείται η πλήρης ισχύς. Συνθήκη που μειώνει τόσο την κατανάλωση (από 0,5 έως 1 lt σύμφωνα με την Volkswagen) όσο και τον θόρυβο στην καμπίνα. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου DSG επτά σχέσεων.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

To 2026 θα ακολουθήσει το τετρακίνητο T-Roc με τον δίλιτρο eTSI των 204 ίππων. Τα σπουδαιότερα νέα όμως αφορούν τις φουλ υβριδικές εκδόσεις που καθιστούν το T-Roc το πρώτο full hybrid μοντέλο της εταιρείας. Θα κάνουν πρεμιέρα στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027 και θα εξοπλίζονται με τον 1.500άρη TSI evo2 με 136 ή 170 ίππους. Σημειώστε επίσης πως το 2027 θα δούμε και το T-Roc R, την κορυφαία έκδοση με 333 ίππους.

Στους δρόμους της Πορτογαλίας βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης R-Line με τον 1.5 TSI των 150 ίππων. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα γίνεται εμφανής η πολύ προσεκτικά μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης, που προαιρετικά εξοπλίζεται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα DCC Pro, το οποίο διαθέτει αμορτισέρ με ξεχωριστές βαλβίδες για τη συμπίεση και την επαναφορά.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, το T-Roc παραμένει άνετο, με την απόσβεση να υπερβαίνει τις προσδοκίες που δημιουργούν οι 20άρες ζάντες με προφίλ 40. Βοήθησε βέβαια και το γεγονός ότι η άσφαλτος στο Cascais είναι καλύτερη σε σχέση με την Ελλάδα. Η αίσθηση του τιμονιού παραμένει καλή, το περιθώριο πρόσφυσης μεγάλο και η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά το βάρος, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος.

Το κιβώτιο συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα και το 48βολτο σύστημα προσφέρει ευχάριστη ώθηση ακόμη κι όταν επιταχύνεις από χαμηλά. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, κάτι που αποτυπώνεται και στους αριθμούς. Το 0-100 km/h έρχεται σε 8,9” και η τελική ταχύτητα σταματά στα 212 km/h.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Στον αυτοκινητόδρομο, ταξιδεύει με ηρεμία μιας και η αεροδυναμική σιλουέτα διατηρεί ήσυχη την καμπίνα σε ταχύτητες έως τα 120 km/h. Παρατηρήσαμε επίσης πως το Travel Assist λειτουργεί πιο ομαλά χάρη στη νέα έκδοση λογισμικού και τους βελτιωμένους αισθητήρες. Με πιο απλά λόγια, το T-Roc μπορεί να στρίβει, να φρενάρει και να επιταχύνει αυτόματα ακολουθώντας τα νόμιμα όρια. Πάντα όμως θα πρέπει να έχεις τα χέρια σου στο τιμόνι για να επιβεβαιώσεις πως βρίσκεσαι σε ετοιμότητα. Τέλος, η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα. Οδηγώντας κυρίως στον αυτοκινητόδρομο και σε περιαστικές διαδρομές, η μέση κατανάλωσή μας κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km.

Τα πρώτα Volkswagen T-Roc θα έρθουν στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2026 με τιμή που θα ξεκινά λίγο πάνω από τις €30.000. Τοποθετώντας το έτσι στο άνω άκρο της κατηγορίας. Δεν είναι φθηνό αυτοκίνητο, πλην όμως η τιμή του δικαιολογείται από την πολυτελή φιλοσοφία, τους αποδοτικούς κινητήρες και τον πoλύ πιο πληθωρικό εξοπλισμό που πέρα από τις οθόνες, τον τριζωνικό κλιματισμό, τους προβολείς LED περιλαμβάνει εννέα αερόσακους, adaptive cruise control, front assist και αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών, δικυκλιστών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το αναβαθμισμένο Travel Assist και πολλά ακόμη.

Test drive: Volkswagen T-Roc, Photo © Volkswagen

Η πρώτη μας επαφή με το νέο Volkswagen T-Roc μας έδειξε πως έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα πιο ώριμο μοντέλο,  που έχει κάνει ουσιαστικό step-up σε όσα ενδιαφέρουν πραγματικά τον αγοραστή. Προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και πορτμπαγκάζ, πιο μοντέρνα εμφάνιση, αναβαθμισμένο εσωτερικό, πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό, αποδοτικότερους υβριδικούς κινητήρες και συστήματα ασφαλείας που συναντάς σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την premium υπόστασή του.

Volkswagen T-Roc eTSI 150 PS

Τι λέει το DRIVEΟμοιογενές εντός κι εκτός, με πλουσίοτερο εξοπλισμό, πολυτελή χαρακτήρα και πιο επίκαιρους κινητήρες το νέο Volkswagen T-Roc είναι ένα κόμπακτ SUV που απευθύνεται στον σύγχρονο οδηγό, παραμένοντας σημείο αναφοράς για την κατηγορία
Τιμή     Δεν ανακοινώθηκε
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS και 56 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Διαστάσεις4,373 x 1,828 x 1,562 m
Χώρος αποσκευών475 lt
Βάρος1.400 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h8,9" 
Τελική ταχύτητα212 km/h
Μέση κατανάλωση*6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2126-137 g/km
*Μετρήσεις DRIVE 
Φωτογραφίες Volkswagen

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube