Παλιό Model 3 Performance: 0-100 σοκ σε τιμή ευκαιρίας
Το μεταχειρισμένο Model 3 Performance αποτελεί μια εξαιρετικά επίκαιρη πρόταση αγοράς.
Η πρώτη γενιά Tesla Model 3 Performance είναι πλέον ένα από τα πιο ενδιαφέροντα «μυστικά» της ελληνικής αγοράς μεταχειρισμένων. Κι όταν βλέπεις σήμερα αγγελίες στο car.gr να ξεκινούν από τις 26 χιλιάδες ευρώ, δύσκολα δεν σηκώνεις φρύδι.
Μιλάμε για μια ηλεκτρική μπερλίνα που πριν από 3–4 χρόνια αντιμετωπιζόταν ως τεχνολογικό δείγμα γραφής του μέλλοντος και κόστιζε πάνω από τα διπλά. Τώρα όμως βρίσκεται στην πιο «γλυκιά» φάση της ζωής του: Δοκιμασμένο, αξιόπιστο, με απόδοση που ακόμη και σήμερα κοιτάζει κατάματα πολύ ακριβότερα σπορ μοντέλα. Και το κυριότερο; Στα μισά χρήματα.
Το Model 3 Performance της πρώτης γενιάς ξεχώριζε από τα απλά Dual Motor Long Range όχι μόνο για τις επιδόσεις του αλλά και για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.
Δεν είναι μόνο το 0–100 km/h σε 3,3’’, χρόνος που μέχρι πρόσφατα ήταν αποκλειστικό προνόμιο των υπεραυτοκινήτων
Είναι η αμεσότητα, η απόλυτη πρόσφυση και οι πλαγιολισθήσεις του Track Mode που συνδυάζονταν σε ένα πακέτο καθαρής οδηγικής απόλαυσης. Ναι, προφανώς υπό το ηλεκτρικό πρίσμα, που φιλτράρει τα ερεθίσματα. Εκτός αν λέγεσαι Ioniq 5 N.
Με μηδέν λιπαρά όμως, αφού το κόστος ήταν -και παραμένει- εξωφρενικά χαμηλό. Για τις οδηγικές του χάρες, καλύτερα να διαβάσεις την αναλυτική δοκιμή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tesla Model 3 Performance αυθαδιάζει στη Ferrari 488 [video]
Στο οικονομοτεχνικό κομμάτι όμως, το Model 3 Performance παραμένει ασύγκριτο. Ως ηλεκτρικό, έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, την ώρα που θερμικά μοντέλα αντίστοιχων επιδόσεων πλήρωναν ενίοτε πάνω από 1.000 ευρώ. Και μέχρι το πέρας της δεκαετίας επιβαρύνονταν και με φόρο πολυτελείας.
Το γεγονός ότι ο πύραυλος του Elon Musk καταναλώνει περίπου 20 kWh/100 km του χαρίζει κόστος κίνησης που ισοφαρίζεται μόνο από δίκυκλα πόλης ή εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου με αναιμικές επιδόσεις.
Ενώ η απουσία περιοδικής συντήρησης ρίχνει ακόμη περισσότερο το συνολικό κόστος χρήσης. Η εγγύηση των οκτώ ετών ή 192.000 km για τα ηλεκτρικά μέρη και την μπαταρία αφαιρεί εντελώς τη σκοτούρα από τον επίδοξο αγοραστή, αφού κανένα από τα δύο δεν έχει ακόμη λήξει.
Και τι γίνεται με το βιβλίο σέρβις; Θα είναι συμπληρωμένο; Μα δεν υφίσταται κάτι τέτοιο στα Tesla, ούτε επιδέχονται πείραγμα στα διανυθέντα χιλιόμετρα. Στην πράξη, το μοναδικό ουσιαστικό έξοδο είναι τα ελαστικά των 20 ιντσών. Αλλά σε ποιο μοντέλο τέτοιων επιδόσεων δεν φθείρονται γρήγορα;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μόλις 15% πτώση μπαταρίας για Tesla Model 3/Y στα 322.000 km
Τουλάχιστον, δεν «τρώει» τα τακάκια του, αφού στην καθημερινή χρήση όλη η πέδηση γίνεται μέσω του one-pedal driving. Με βάρος στα 1.860 kg, μπορείς να το χαρακτηρίσεις ακόμη κι ελαφρύ για τα σημερινά δεδομένα των σεντάν επιδόσεων.
Ναι, σε μια κόντρα με το καινούργιο θα υστερήσει, όπως και σε άνεση ανάρτησης ή ποιότητα κύλισης. Αλλά σε αυτή την τιμή; Παίζει μπάλα μόνο του.



