
Η ιαπωνική φίρμα θα μπορούσε εδώ και χρόνια να εξοπλίσει το Toyota Aygo X με ένα απλό σύστημα mild hybrid και να προσθέσει έτσι ακόμη ένα «υβριδικό» στην γκάμα της.
Όμως μια τέτοια κίνηση δεν θα ταίριαζε στη φιλοσοφία της. Οι Ιάπωνες δεν υιοθετούν ημίμετρα και η προσέγγισή τους στην υβριδική τεχνολογία ήταν πάντα ξεκάθαρη: Υβριδικό σημαίνει και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, έστω και για λίγα χιλιόμετρα.
Έτσι, το εξηλεκτρισμένο Aygo X έρχεται στην αγορά χωρίς συμβιβασμούς, με το πλήρες υβριδικό σύστημα του Yaris κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό αποδοτικότητας και πρακτικότητας. Που όπως μας έδειξε η πρώτη μας επαφή στο Βερολίνο με αυτοκίνητα προ-παραγωγής, λίγο πριν ξεκινήσει επίσημα η κατασκευή τους, δεν συναντάται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο πόλης.
Για πρώτη φορά το Toyota Aygo X θα διατίθεται και σε έκδοση GR Sport με ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση και τιμόνι, αλλά και αποκλειστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες
Σχεδιασμένο στην Ευρώπη και με την κατασκευή του να γίνεται στο εργοστάσιο της φίρμας στην Τσεχία, το νέο Toyota Aygo X διατηρεί τη «crossover» εμφάνιση που υιοθέτησε το 2022 με την τρέχουσα γενιά του. Σχεδιαστική επιλογή που αποδείχθηκε απολύτως επιτυχημένη: Μέσα σε τρία χρόνια ξεπέρασε τις 210.000 πωλήσεις, κερδίζοντας οδηγούς που αναζητούσαν κάτι ευέλικτο αλλά και πιο στιλάτο από τα κλασικά αυτοκίνητα πόλης.
Με την ευκαιρία της ενσωμάτωσης του υβριδικού συστήματος, το Aygo X δέχθηκε κι ένα διακριτικό φρεσκάρισμα, κυρίως στο εμπρός μέρος, με αισθητικές αλλά και λειτουργικές επεμβάσεις έτσι ώστε να χωρέσουν τα νέα μηχανικά μέρη. Παρά την προσθήκη ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών, η Toyota διατήρησε αναλλοίωτο το μεταξόνιο στα 2,43 m και τον χώρο αποσκευών στα 231 lt, αυξάνοντας μόνο τον εμπρός πρόβολο κατά 7,6 cm για να χωρέσει το νέο σύνολο κίνησης.
Το ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος συνοδεύεται από νέα μάσκα, ανασχεδιασμένες φωτιστικές μονάδες και μεγαλύτερο καπό που ενισχύουν την πιο δυναμική οπτική ταυτότητα. Το facelift ολοκληρώνεται με ζάντες 17 ή 18 ιντσών και νέες χρωματικές επιλογές, με τη διχρωμία του αμαξώματος να εξακολουθεί να αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του Aygo X.
Επίσης, για πρώτη φορά το Aygo X θα διατίθεται και σε έκδοση GR Sport. Η συγκεκριμένη εκδοχή ξεχωρίζει με ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση και τιμόνι, αλλά και αποκλειστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Η μάσκα έχει μοτίβο «G», οι ζάντες έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την έκδοση, με τη διχρωμία με τη χαρακτηριστική μαύρη οροφή να δημιουργεί μια έντονα σπορτίβ εμφάνιση. Προσφέρεται σε τρεις αποχρώσεις -Mustard, White Pearl και Storm Grey- που τονίζουν περαιτέρω τον δυναμικό χαρακτήρα του. Ενώ στο εσωτερικό, μαύρες και γκρι λεπτομέρειες, μαζί με κεντημένους λογότυπους «GR», υπογραμμίζουν την ιδιαίτερη ταυτότητα της έκδοσης.

Στην καμπίνα του Aygo X HEV, ανεξαρτήτως έκδοσης, οι αλλαγές είναι μετρημένες αλλά ουσιαστικές. Ο πίνακας οργάνων πλέον διαθέτει ψηφιακή οθόνη 7", τα χειριστήρια του κλιματισμού έχουν ανασχεδιαστεί και στάνταρ είναι δύο θύρες USB-C, ηλεκτρικό χειρόφρενο, με αναβαθμισμένα υλικά να ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας.
Σε πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού προσφέρονται επιπλέον δυνατότητες, όπως ασύρματη φόρτιση, ψηφιακό κλειδί και τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoeX. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί και στη βιωσιμότητα. Το νέο υλικό SakuraTouch για τα καθίσματα αποτελείται από ανακυκλωμένο PET και φυτικής προέλευσης PVC, μειώνοντας σημαντικά το αποτύπωμα CO₂ σε σύγκριση με το παραδοσιακό δέρμα.
Η Toyota έχει δώσει παράλληλα μεγάλη έμφαση στην ηχομόνωση. Υλικά μείωσης θορύβων τοποθετήθηκαν στο ταμπλό, στο καπό, στο δάπεδο και στην εξάτμιση. Υιοθετήθηκαν δε, παχύτερα τζάμια και πρόσθετα ηχομονωτικά στρώματα σε μια προσπάθεια να μειωθούν κι άλλο οι εξωτερικοί θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα, ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες.
Σε επίπεδο ασφάλειας, το Aygo X HEV έρχεται στάνταρ με την ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Pre-Collision System με κάμερα και ραντάρ που εντοπίζει ακόμα και μοτοσικλέτες... Emergency Steering Assist, Acceleration Suppression για αποφυγή απότομης επιτάχυνσης... και όλες τις σύγχρονες λειτουργίες υποβοήθησης. Για πρώτη φορά δε, υποστηρίζονται και ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού.
Η ουσία, βέβαια, δεν κρύβεται στις αισθητικές αλλαγές μέσα έξω αλλά στα σωθικά του νέου Aygo X HEV. Με τις επιλογές της εκεί, η Toyota δεν προχωρά απλώς σε μια αναβάθμιση, αλλά αλλάζει ουσιαστικά τη φύση του μοντέλου, παρουσιάζοντας το πρώτο πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας Α. Κίνηση που εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία της ιαπωνικής φίρμας για ολοκληρωμένες λύσεις: Εξοπλίζει το Aygo X με ένα υβριδικό σύστημα που προσφέρει αληθινή ηλεκτρική κίνηση, έστω και για περιορισμένα χιλιόμετρα. Και είναι ακριβώς αυτό το «ηλεκτρικό» στοιχείο που διαφοροποιεί το μικρό Toyota από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας.
Η καρδιά του Aygo X HEV λοιπόν, είναι το υβριδικό σύνολο που γνωρίζουμε από τα Yaris και Yaris Cross, προσαρμοσμένο βέβαια στους χωροταξικούς περιορισμούς του μικρού μοντέλου. Συνδυάζει ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων με το υβριδικό σύστημα της Toyota, αποδίδοντας συνολικά 116 ίππους. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου e-CVT, εξασφαλίζοντας ομαλή και άμεση απόκριση.
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές για την κατηγορία, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 9,2", και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 172 km/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 80-120 km/h επιτυγχάνεται σε 7,4", επίδοση που δείχνει τη σαφή βελτίωση στις επιδόσεις συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο και τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα.
Πέρα από τις επιδόσεις, το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, η συνδυασμένη κατανάλωση είναι μόλις 3,7 lt/100 km, τιμή που σχεδόν επιβεβαιώσαμε κινούμενοι στο πυκνό σε κίνηση κέντρο του Βερολίνου. Με το trip να σημειώνει ότι περίπου το 80% της κίνησής μας έγινε με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση, με τις εκπομπές CO₂ να ανέρχονται στα 85 g/km, οι Ιάπωνες σημειώνουν ότι το Aygo X HEV είναι το πιο «πράσινο» μη plug-in αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή αγορά. Συμπληρώνουν μάλιστα, ότι το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα στον κύκλο ζωής του είναι μειωμένο κατά 18% σε σύγκριση με το προηγούμενο μη υβριδικό μοντέλο, κάτι που υπογραμμίζει την προσήλωση της εταιρείας στη βιώσιμη κινητικότητα.
Οδηγικά, το νέο Aygo X HEV παραμένει απόλυτα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της πόλης, αποπνέοντας ταυτόχρονα μια πιο ώριμη και ολοκληρωμένη αίσθηση σε σχέση με το απερχόμενο. Η Toyota διατήρησε σχεδόν αυτούσιο το υβριδικό σύστημα του Yaris, με μοναδική διαφορά την τοποθέτηση της μπαταρίας. Συσσωρευτής που διατηρεί την ίδια χωρητικότητα αλλά απέκτησε πιο παραλληλόγραμμο, μακρόστενο σχήμα, έτσι ώστε να χωράει κατά μήκος του πατώματος κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η λύση αυτή βελτιώνει επιπλέον την κατανομή και το κέντρο βάρους, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η σύντομη δοκιμή μας στη γερμανική πρωτεύουσα έδειξε ότι οι μηχανικοί της Toyota δεν λάθεψαν πουθενά και δημιούργησαν ένα μικρό αλλά εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο. Οι 116 ίπποι του υβριδικού συνόλου χαρίζουν στο Aygo X ζωντάνια και σπιρτάδα, με εμφανώς καλύτερες επιδόσεις που του επιτρέπουν να κινείται με άνεση και εκτός πόλης. Πεδίο όπου επίσης η κατανάλωση παραμένει εντυπωσιακά χαμηλή.
Η αθόρυβη κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες σε συνδυασμό με τον κύκλο στροφής των 4,7 m, κάνουν την καθημερινή μετακίνηση απολαυστική, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας μια άνετη και ξεκούραστη εμπειρία σε κάθε δρόμο. Το μόνο που ενδέχεται να ενοχλήσει είναι ο θόρυβος κύλισης που περνά στην καμπίνα σε ταχύτητες ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο, κάτι όμως απόλυτα αναμενόμενο για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.
Το γενικό συμπέρασμα από την πρώτη μας επαφή είναι πως η Toyota φέρνει στην αγορά ένα ουσιαστικά μικρό αυτοκίνητο που καταναλώνει ελάχιστα και απέκτησε έναν σπιρτόζικο χαρακτήρα που το κάνει πραγματικά ευχάριστο σε κάθε διαδρομή. Η εμπορική διάθεση του Aygo X HEV στην Ευρώπη θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2025, με την Ελλάδα να ακολουθεί σχεδόν ταυτόχρονα. Λίγο πιο πριν θα έχουμε μάθει και πόσο αύξησε την τιμή του το φουλ υβριδικό σύστημα. Οπότε μείνετε συντονισμένοι…
Toyota Aygo X HEV | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το νέο Aygo X HEV συνδυάζει την ευελιξία και την άνεση ενός αυτοκινήτου πόλης με την τεχνολογία και την αποδοτικότητα ενός πλήρους υβριδικού συστήματος. Με χαμηλές εκπομπές και καλύτερες επιδόσεις, προσφέρει πρακτικότητα, στιλ και φιλικότητα προς το περιβάλλον, αναβαθμίζοντας τις αστικές μετακινήσεις. | ||
Τιμή | Δεν ανακοινώθηκε | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.490 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός στις βαλβίδες (VVT-i) με ηλεκτρική ενεργοποίηση στις εισαγωγής (VVT-iE), άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 91 PS, 120 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 80 PS, 141 Nm, μπαταρία 4,3 kWh (μικτή), κίνηση εμπρός, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης | ||
Απόδοση | 116 PS, 141 Nm | ||
Διαστάσεις | 3.776 x 1.740 x 1.525 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 231 lt | ||
Βάρος | 1.090 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,2" | ||
Τελική ταχύτητα | 172 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 4,2 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 85 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE |