Η Billancourt διάγει τους τελευταίους μήνες μια από τις καλύτερες περιόδους της, με πρόσφατη αποκορύφωση το νέο Renault Clio
Από τη μία έχουμε έναν μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων στις εκθέσεις και από την άλλη, πέρα από την αναμενόμενη ενίσχυση του πλάνου εξηλεκτρισμού με το από κάθε άποψη εντυπωσιακό νέο R5, το Renault 4 E-Tech και Twingo E-Tech που αναμένονται ιοσονούπω, υπάρχει και η δυναμική επιστροφή στα μεγαλύτερα και upper class μοντέλα.
Το πρώτο δείγμα ήταν το Austral, άρτι ανανεωμένο, με το Rafale να ακολουθεί και να κλέβει τις εντυπώσεις με τον πληθωρικό χαρακτήρα και το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο.
Σε μια κατηγορία που συνεχώς συρρικνώνεται, το Renault Clio διατηρεί τη θέση του ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα «πακέτα» της αγοράς
Ωστόσο, η σημαντικότερη είδηση για το ευρύ κοινό είναι η έκτη γενιά του Renault Clio, ενός μοντέλου που εδώ και δεκαετίες φέρνει κόσμο και χρήμα στα ταμεία της φίρμας, και για το οποίο επιστρέψαμε για ακόμα μία φορά στην αγαπημένη Λισαβόνα για μια πρώτη οδηγική επαφή μαζί του.
Το Renault Clio δεν χρειάζεται συστάσεις. Από το 1990, το όνομά του έχει ταυτιστεί με την κατηγορία των σουπερμίνι, με πάνω από 17 εκατομμύρια πωλήσεις και παρουσία σε 120 χώρες. Η επιτυχία του είναι αδιαμφισβήτητη, με το μοντέλο να παραμένει ένα από τα πιο καλοπουλημένα στη σύγχρονη ευρωπαϊκή αγορά. Η έκτη γενιά δεν έρχεται απλώς να συνεχίσει την εμπορική κληρονομιά του, αλλά να θέσει νέα πρότυπα σε μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια πιέζεται ασφυκτικά από τα SUV.
Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B, το νέο Clio εμπνέεται σχεδιαστικά από το πρωτότυπο Emblème, που αποκαλύφθηκε το 2024, και έχει αλλάξει ριζικά συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά του. Το εντελώς νέο εμπρός μέρος με την ανανεωμένη μάσκα φιλοξενεί ανάγλυφα μοτίβα διαμαντιού, ενώ τα φώτα ημέρας ενσωματώνονται σε μαύρο πλαίσιο στις άκρες του προφυλακτήρα, ενισχύοντας την πιο δυναμική του εικόνα.
Η οροφή ακολουθεί πιο κουπέ γραμμή, με τις ζάντες που μπορούν να φτάσουν έως και τις 18 ίντσες να γεμίζουν ιδανικά τους θόλους των τροχών. Στο πίσω μέρος, το μεγάλο χείλος εκφυγής στην οροφή και τα νέα φώτα ολοκληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που ξεχωρίζει στον δρόμο.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το νέο Clio μεγάλωσε, φτάνοντας τα 4,12 μέτρα μήκος (+6,7 cm), 1,77 πλάτος (+3,9 cm), 1,45 μέτρα ύψος (+1 cm), κι έναν πόντο μεγαλύτερο είναι το μεταξόνιο που φθάνει πλέον τα 2,59 m.
Το εσωτερικό του νέου Clio αναδεικνύει ακόμα πιο έντονα τη συνολική αναβάθμισή του, με τη Renault να έχει επενδύσει σε ποιοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, με πολλές επιφάνειες να κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά και επενδύσεις Alcantara στις κορυφαίες εκδόσεις.
Το εσωτερικό θυμίζει έντονα το Renault 5, με κεντρικό στοιχείο τις δυο οθόνες 10,1" που, όπως σε όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Billancourt, φιλοξενείται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το infotainment OpenR Link. To τελευταίο ενσωματώνει υπηρεσίες της Google, όπως Google Maps και Google Assistant, και τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.
Τα υλικά είναι προσεγμένα και, σε συνδυασμό με τον νέο ambient φωτισμό και το premium ηχοσύστημα της Harman/Kardon, η ποιοτική αίσθηση που προσφέρει η καμπίνα έχει μετατρέψει το Clio σε αυτοκίνητο που ξεπερνά τα όρια της κατηγορίας των σουπερμίνι.
Σε επίπεδο χώρων, το εσωτερικό είναι ακόμα πιο ευρύχωρο και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενηλίκους, προσφέροντας στους πίσω μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια. Το Clio διαθέτει έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, θύρες USB-C για όλους τους επιβάτες και βάση ασύρματης φόρτισης. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 391 λίτρα (309 lt στο υβριδικό), με πιο χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει τη φόρτωση.
Η γκάμα κινητήρων συνεχίζει να καλύπτει όλες τις ανάγκες. Στη βάση βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος 1.200άρης TCe με απόδοση 115 ίππους και 190 Nm, ο οποίος συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματο EDC έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 10,1” και την εργοστασιακή κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5 lt/100 km.
Σημαντική προσθήκη στην γκάμα αποτελούν οι νέες εκδόσεις διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG) με 120 ίππους, οι οποίες για πρώτη φορά συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC, εξασφαλίζοντας αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 km.
Στην κορυφή παραμένει η φουλ υβριδική έκδοση E-Tech, η οποία έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με το Clio V πάνω στο οποίο έκανε την πρεμιέρα του. Στη βάση του συστήματος βρίσκεται πλέον ένας 1.800άρης κινητήρας βενζίνης (HR18) που λειτουργεί με άμεση έγχυση και κύκλο Atkinson για μεγαλύτερη οικονομία. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 1,4 kWh και έξυπνο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, που ονομάζεται multi-mode και συνολικά έχει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς.
Η συνδυαστική απόδοση έχει ανέβει από τους 145 στους 160 ίππους, ενώ αυξημένη κατά 22 Nm είναι και η ροπή. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,3”, η μέση κατανάλωση φτάνει μόλις 3,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO₂ περιορίζονται σε 89 g/km. Στην πόλη, το Clio μπορεί να κινείται, σύμφωνα με τους Γάλλους, έως και 80% του χρόνου αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ οι τέσσερις λειτουργίες -Dynamic hybrid, E-drive, ICE και Energy recovery- εξασφαλίζουν αυτονομία έως 1.000 km και μέγιστη απόδοση σε κάθε διαδρομή.
Η σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού αναβαθμίστηκε επίσης σημαντικά, με 29 ADAS διαθέσιμα ανάλογα με την έκδοση, μεταξύ των οποίων adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού και πλήθος άλλων βοηθημάτων που συνήθως συναντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Η Renault έχει εισαγάγει και το My Safety Switch, που επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί ή να απενεργοποιεί τις προτιμήσεις του για τα ADAS με ένα κουμπί.
Όσον αφορά την πρώτη οδηγική εμπειρία μας στους δρόμους της πορτογαλικής πρωτεύουσας, βρισκόμενοι πίσω από το τιμόνι της υβριδικής έκδοσής του, το νέο Clio επιβεβαίωσε τις υψηλές προσδοκίες μας. Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις που εξασφαλίζει η αυξημένη ισχύς του υβριδικού συστήματος, το νέο Clio E-Tech εξακολουθεί να εντυπωσιάζει στον δρόμο με τον ομοιογενή και ολοκληρωμένο χαρακτήρα και την αποδοτικότητα του υβριδικού του συστήματος.
Όπως και το απερχόμενο, το νέο Clio ξεχωρίζει για την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, συνδυάζοντας άνεση, στιβαρή αίσθηση και αμεσότητα στην οδήγηση. Με τρόπο μάλιστα, που κανένα από τα εναπομείναντα σουπερμίνι δεν παρέχει σε τόσον υψηλό βαθμό.
Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και μεστή πληροφόρηση, με την καλορρυθμισμένη ανάρτηση να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική οδήγηση: Περιορίζει την κλίση στις στροφές και διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε υψηλό επίπεδο. Την ίδια στιγμή, οι όποιες ανωμαλίες φιλτράρονται αποτελεσματικά, προσφέροντας ποιότητα κύλισης αντίστοιχη μεγαλύτερων μοντέλων.
Κλείνοντας, η Renault άλλαξε πολλά στο νέο Clio αναβαθμίζοντάς το σημαντικά σε εικόνα, ποιότητα, χώρους και τεχνολογικό υπόβαθρο. Σε μια κατηγορία που συνεχώς συρρικνώνεται, το γαλλικό σουπερμίνι διατηρεί τη θέση του ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα της αγοράς.
Κεντρικό στοιχείο για τη συνέχιση της επιτυχημένης του πορείας θα είναι η τιμή του στη χώρα μας. Από τα μέσα Ιανουαρίου που το νέο Clio θα βρίσκεται στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, αυτή αναμένεται να κινηθεί ελάχιστα υψηλότερα από το απερχόμενο μοντέλο. Με σημαντικά όμως αναβαθμισμένο εξοπλισμό και περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Renault Clio E-Tech | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το νέο Renault Clio δηλώνει βροντερά το παρών με ποιότητα, άνεση και τεχνολογία υψηλού επιπέδου, φιγουράροντας ως το πιο ολοκληρωμένο και ικανό σουπερμίνι της αγοράς. Η πλούσια γκάμα συστημάτων κίνησης έχει για κορωνίδα την υβριδική έκδοση E-Tech που ξεχωρίζει για τις επιδόσεις και την εντυπωσιακή αποδοτικότητα. | |||||
| Τιμή | Δεν ανακοινώθηκε | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.789 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 109 PS/5.750 rpm, 172 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 20 kW, 50 Nm, μπαταρία 1,4 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multi-mode | |||||
| Απόδοση | 160 PS, 265 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.116 x 1.768 x 1.451 mm | |||||
| Χώρος αποσκευών | 309 lt | |||||
| Βάρος | 1.349 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 8,3" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση | 3,9 lt/100 km | |||||
| Εκπομπές CO2 | 89 g/km | |||||
| Μετρήσεις κατασκευαστή | ||||||
| Φωτογραφίες Renault | ||||||




