Το Hyundai i30 N επιστρέφει και δεν θα μπαίνει στην πρίζα
Το Hyundai i30 N θα χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα, πιθανότατα με υβριδική υποβοήθηση.
Η Hyundai ετοιμάζεται να αναστήσει το βενζινοκίνητο i30 N, καλύπτοντας το κενό που άφησε η πρόσφατη κατάργηση των Ford Focus ST και Honda Civic Type R.
Το αρχικό i30 N κυκλοφόρησε το 2017 ως το πρώτο μοντέλο του τμήματος υψηλών επιδόσεων N της Hyundai. Αντίπαλος του Volkswagen Golf GTI, βασίστηκε στο i30 3ης γενιάς κι απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 lt με 280 ίππους.
Η κορεατική εταιρεία απέσυρε την παραγωγή του κορυφαίου hot hatch της -όπως και το μικρότερο i20 N- το 2024, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας επανατοποθέτησης της μάρκας N «ως πρωτοπόρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων». Ήταν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής σταδιακής κατάργησης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη ενόψει του 2035.
Σήμερα, η σειρά N της Hyundai αποτελείται από τα Ioniq 5 N και Ioniq 6 N, αμφότερα 100% ηλεκτρικά με απόδοση 650 ίππων
Ωστόσο, το νέο i30 N θα τροφοδοτείται από κινητήρα εσωτερικής καύσης -πιθανότατα με υβριδική υποβοήθηση. Η πληροφορία προέρχεται από τον Joon Park, επικεφαλής του τμήματος N, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι τα μελλοντικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Hyundai δεν θα χρησιμοποιούν απαραίτητα ηλεκτροκινητήρες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς μια εξόρμηση του Hyundai i30 N Club κατέληξε σε... καταστροφή
Πρόσθεσε ότι η N θα ακολουθήσει τη στρατηγική της μητρικής εταιρείας στη διατήρηση μιας ποικιλίας συστημάτων κίνησης τα επόμενα χρόνια.
«Το πρόβλημα που έχουμε είναι ότι υπάρχει η αντίληψη από τα μέσα ενημέρωσης ότι η Hyundai N επικεντρώνεται μόνο στα ηλεκτρικά, κάτι που δεν ισχύει», δήλωσε. «Δεν περιοριζόμαστε μόνο στα ηλεκτρικά».
Τι μοτέρ όμως θα φοράει; Η Hyundai επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι χρησιμοποιεί ένα ακραίο πρωτότυπο, βασισμένο στο Veloster, για να δοκιμάσει έναν νέο κινητήρα υψηλών επιδόσεων.
Στο μουλάρι δοκιμών, το μοτέρ είναι τοποθετημένο στο κέντρο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έτσι θα τοποθετηθεί και στο μοντέλο παραγωγής. Αντίστοιχα, κι η Toyota χρησιμοποιεί κεντρομήχανο πρωτότυπο GR Yaris για τις δοκιμές του νέου δίλιτρου 4κύλινδρου των 600 ίππων, χωρίς να επιβεβαιώνει ότι θα υπάρκει κεντρομήχανο Yaris παραγωγής.
Η Hyundai έχει δεσμευτεί να λανσάρει επτά νέα μοντέλα N έως το 2030, με ποικιλία συστημάτων μετάδοσης: Αμιγώς θερμικά, υβριδικά και ηλεκτρικά.



