Test drive: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

Test drive: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

Το αναβαθμισμένο Dacia Sandero στην «περιπετειώδη» έκδοση Stepway με διπλό καύσιμο, αναδεικνύεται πρωταθλητής οικονομίας και μια άκρως συμφέρουσα επιλογή μετακίνησης.

Η νέα γενιά του Dacia Sandero πέραν της νέας σχεδιαστικής προσέγγισης της εταιρείας, ενσωματώνει αναβαθμίσεις στους τομείς της τεχνολογίας και της πρακτικότητας δίχως να χάσει τον παραδοσιακό value for money χαρακτήρα. Παράλληλα στην έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/ LPG) της δοκιμής μας εξασφαλίζει κορυφαία οικονομία στο κόστος μετακίνησης.

Η φρέσκια εμφάνιση του New Brand Identity είναι αυτή που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Το αμάξωμα παραμένει μυώδες και μοντέρνο χάρη στα φουσκωμένα φτερά και τους τονισμένους ώμους. Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα νέα φώτα με γραφικά LED σε σχήμα Y τα οποία ενώνονται με τη φαρδύτερη γρίλια η οποία είναι διακοσμημένη με χρώμιο. Πίσω έχουμε μακρόστενα και γωνιώδη φώτα LED και έντονα σμιλεμένη πόρτα του χώρου αποσκευών. Επιπλέον, οι ζάντες 15" και 16" των βασικών εκδόσεων έχουν σχεδιαστεί ώστε να παραπέμπουν αισθητικά σε αλουμινίου.

Πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, τιμή από €19.270 και εξαιρετικά χαμηλό κόστος καυσίμου για το νέο Dacia Sandero, που αποτελεί μια άκρως συμφέρουσα πρόταση αγοράς.

Το «περιπετειώδες» Sandero Stepway ξεχωρίζει από τον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με μεγάλες εισαγωγές αέρα και ποδιά, το καπό με τα πρόσθετα νεύρα, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και τα μαρσπιέ, τους τροχούς με διαφορετικό σχέδιο και διάσταση ελαστικών, την ποδιά στον πίσω προφυλακτήρα και τις πρακτικές ράγες οροφής που μπορούν να περιστραφούν και να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες, σηκώνοντας έως 80 kg.

 Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG/ Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το εσωτερικό του νέου Sandero έχει μοντέρνα εικόνα την ώρα που οι πορτοκαλί πινελιές στους αεραγωγούς, στις ραφές των καθισμάτων και στις πόρτες οριοθετούν τη διαφορετικότητα της έκδοσης Stepway.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η απλότητα αλλά δεν λείπουν τα βασικά. Για παράδειγμα έχουμε μια κεντρική οθόνη αφής 8” πανεύκολη στον χειρισμό, την ώρα που οι πορτοκαλί πινελιές στους αεραγωγούς, στις ραφές των καθισμάτων και στις πόρτες οριοθετούν τη διαφορετικότητα της έκδοσης Stepway. Η τελευταία έχει και λίγο διαφορετικές διαστάσεις από την απλή έκδοση ( 4.099 x 1.848 x 1.587 mm) και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που φτάνει 174 mm.

 Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG/ Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στον ανοικτό δρόμο ταξιδεύει ήσυχα και χωρίς ενοχλητικό θόρυβο, ενώ η όλη κατασκευή αποδεικνύεται στιβαρή, δίχως ενοχλητικούς τριγμούς.

Οι χώροι είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία και το Sandero μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 επιβάτες με το πορτμπαγκάζ να χωρά 328 lt. Επιπλέον, στην καμπίνα υπάρχουν και 21 lt μικρών αποθηκευτικών χώρων.

Κάτω από το καπό συναντάμε τον 1.000αρη τρικύλινδρο τούρμπο (TCe) κινητήρα της Renault που συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και είναι σχεδιασμένος για να καίει και LPG εκτός από βενζίνη. Αποδίδει 100 PS/4.600-5.000 rpm με 170 Nm/2.100– 3.500 rpm αν το καύσιμο είναι LPG και 91 PS/4.800-5.000 rpm με 160 Nm στις 2.100-3.750 rpm όταν επιλεγεί η βενζίνη.

Οι παραπάνω αριθμοί μεταφράζονται σε 11,6’’ για το τυπικό 0-100 km/h και σε τελική 179 και 183 km/h με βενζίνη και LPG αντίστοιχα.

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG/ Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Και με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, το Sandero έχει μια αυτονομία που ξεπερνά τα 1.300 km.

Ωστόσο αυτό που ενδιαφέρει σε αυτό το αυτοκίνητο είναι περισσότερο η οικονομία και λιγότερο οι επιδόσεις. Έτσι, καίγοντας βενζίνη μετρήσαμε μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km, ενώ καίγοντας LPG 7,3 lt/100 km. Με την μέση τιμή του LPG να είναι €0,889/lt, για κάθε 100 km ξοδεύεις μόλις €6,48!

Mε το ρεζερβουάρ του LPG να έχει χωρητικότητα 40 lt σημαίνει πως χρειάζεσαι €35,5 για να «φουλάρεις» και με βάση τη μέση κατανάλωση που μετρήσαμε βγάζεις περίπου 540 km. Αντίστοιχα το ρεζερβουάρ της βενζίνης χωρά άλλα 50 lt, που σημαίνει ότι συνολικά μπορείς να διανύσεις κάτι πάνω από 1.300 km δίχως να χρειαστείς ανεφοδιασμό.

Το Dacia Sandero πατά στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi. Στο δρόμο έχεις ένα αυτοκίνητο του οποίου η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση και φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαρακτηριστική ευκολία.

Στον ανοικτό δρόμο ταξιδεύει ήσυχα και χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, ενώ η όλη κατασκευή αποδεικνύεται στιβαρή, δίχως ενοχλητικούς τριγμούς. Στον επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις δεν είναι υπερβολικές και μόνον αν πιέσεις πολύ θα δεις τα ηλεκτρονικά συστήματα να επεμβαίνουν διακριτικά.

 Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG/ Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δεν γέρνει υπερβολικά παρά τη σεβαστή απόσταση από το έδαφος και τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ μόνον αν το πιέσεις θα επέμβουν διακριτικά τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Αν αποφασίσεις να κινηθείς εκτός δρόμου θα έχεις ως πολύτιμο σύμμαχο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Extended Grip (διαθέσιμο μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού Extreme) που βοηθά σε ολισθηρά τερέν. Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας δείχνει πρόθυμος να σπρώξει αποδεκτά τα 1.176 kg του αμαξώματος, είναι αρκετά πολιτισμένος σε λειτουργία και συνεργάζεται καλά με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Θα θέλαμε πάντως το σύστημα διεύθυνσης λίγο πιο ακριβές, δίχως αυτό να σημαίνει πως «χαζεύει».

Σε μια εποχή που οι τιμές των αυτοκινήτων ακολουθούν συνεχόμενη ανηφόρα, το Dacia Sandero είναι αυτό που θα ονομάζαμε «τίμιο». Με την τιμή του Stepway στην βασική έκδοση Essential διπλού καυσίμου να ξεκινά από €19.270 εξακολουθεί να ορίζει το value for money. Γιατί αν συνυπολογίσεις τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος καυσίμου, τότε η αγορά αποδεικνύεται εξαιρετικά συμφέρουσα για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς.
 

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

Τι λέει το DRIVEΠέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, τιμή από €19.270 και εξαιρετικά χαμηλό κόστος καυσίμου σηματοδοτούν μια άκρως συμφέρουσα πρόταση.
ΤιμήΑπό €19.270
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία

Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, τούρμπο, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων

Απόδοση100 PS/4.600– 5.000 rpm, 170 Nm/2.100– 3.500 (με LPG) - 91 PS/4.800-5.000 rpm,160 Nm/2.100-3.750 rpm (βενζίνη)
Διαστάσεις4.099 x 1.848 x 1.587mm
Πορτμπαγκάζ328 lt
Βάρος1.176 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h11,6" 
Τελική ταχύτητα179 km/h (βενζίνη), 183 km/h (LPG)
Κατανάλωση*6,3 lt/100 km (βενζίνη), 7,3 lt/100 km (LPG)
Εκπομπές CO2122-123 g/km (βενζίνη)/108-109 g/km (LPG)
Μετρήσεις κατασκευαστή, Μέτρηση DRIVE*
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube