Renault, πούλα «Nissan» και προχώρα με την FCA

Renault, πούλα «Nissan» και προχώρα με την FCA

Την πώληση του μετοχικού μεριδίου της στη Nissan και τη συγχώνευση με την FCA, υποστηρίζει σε ανοιχτή επιστολή του προς τον πρόεδρο της Renault o Max Warburton, επιφανής αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Renault θα πρέπει να πουλήσει το 43% της συμμετοχής της στη Nissan και να συγχωνευθεί με τη Fiat Chrysler Automobiles, αναφέρει ο Max Warburton, αναλυτής της Bernstein. Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Renault, Jean-Dominique Senard, ο Warburton γράφει ότι η Renault δεν πρέπει πλέον να μείνει προσκολλημένη στην ιδέα ότι η συμμαχία της με τη Nissan μπορεί να διατηρηθεί όταν όλες οι ενδείξεις δείχνουν το αντίθετο. Διαβάστε το πλήρες κείμενο της επιστολής:

Αγαπητέ Jean-Dominique,

Πιστεύω ότι η επιστολή αυτή σας βρίσκει καλά, παρά τα εξαντλητικά γεγονότα των τελευταίων μηνών. Ελπίζω επίσης ότι δεν σας πειράζει που σας γράψω κατ’ αυτόν τον τρόπο και σε μια τέτοια, δημόσια μορφή. Έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια από τότε που συναντηθήκαμε τελευταία, όταν κάλυπτα τη Michelin. Έκτοτε, και από τότε που αναλάβατε την προεδρία της Renault, δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να συναντηθούμε, αλλά ελπίζω ότι αυτό θα καταστεί δυνατό σύντομα. Εν τω μεταξύ, σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να σας στείλω τις μη αιτηθείσες συμβουλές μου για την πολύπλοκη κατάσταση που αντιμετωπίζετε με τη Nissan και με την FCA.

Συνειδητοποιώ ότι είστε ήδη περιτριγυρισμένος από ομάδα συμβούλων, τόσο επί πληρωμή όσο και αμισθί. Έτσι, ίσως αισθάνεστε ότι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεστε είναι μια άλλη άποψη -ιδιαίτερα από κάποιον που είναι μακριά από τη δράση. Αλλά διατηρώντας κάποια απόσταση από τα γεγονότα, μπορεί μερικές φορές αυτή να είναι χρήσιμη. Έχω παρακολουθήσει τη Renault, τη Nissan και τη FΙΑΤ για σχεδόν 20 χρόνια. Μπορώ να παρατηρήσω τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και χωρίς καμία σύνδεση με καμία από αυτές τις εταιρείες, με τους καθ’ ύλην αρμόδιους για τη λήψη αποφάσεων ή με το γαλλικό κράτος, θα υποστήριζα ότι μπορώ να δώσω μια αντικειμενική, αμερόληπτη άποψη για τα πράγματα. Έτσι λοιπόν: Κατά τη γνώμη μου, ο καλύτερος τρόπος για τη Renault και τη Γαλλία είναι να ξεφορτωθεί το μερίδιο της Nissan -ολόκληρο- και να συγχωνευθεί με την FCA.

Φαίνεται ότι είστε προσκολλημένοι στην ιδέα ότι η Συμμαχία με τη Nissan μπορεί να διατηρηθεί. Αλλά όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο αντίθετο. Η Nissan κάνει δε σαφέστατο ότι δεν θέλει να ελέγχεται από τη Renault. Ύστερα από 20 χρόνια παίζοντας ως παγκόσμια οντότητα, θέλει να επαναβεβαιώσει την ιαπωνική ταυτότητά της. Βρισκόμαστε σε μια εποχή απο-παγκοσμιοποίησης και επαναβεβαίωσης των εθνικών ταυτοτήτων. Αυτό δεν είναι μόνο μια ιστορία «πρώην αριστερών» ψηφοφόρων, αλλά και των δυσαρεστημένων εταιρειών και στελεχών. Σήμερα υπήρξε μια έξοδος διεθνών διευθυντών από τη Nissan. Οι Ιάπωνες επανέρχονται στον έλεγχο. Αυτές οι αλλαγές θα καταστήσουν δύσκολη -ίσως και αδύνατη- τη συνεργασία της Renault και της Nissan, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Κατά την άποψή μου, η επιμονή με τη Nissan μπορεί να είναι περισσότερο πρόβλημα από ό,τι όφελος. Είστε περικυκλωμένος από πολλούς από τους αρχιτέκτονες της αρχικής συμφωνίας του 1999. Το γαλλικό κατεστημένο είναι εξαιρετικά περήφανο για τη Συμμαχία, καθώς το θεωρούν ως θρίαμβο πολιτικής και βιομηχανικής πολιτικής. Θα σας πουν ότι έχει ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Renault και έχει προσφέρει τεράστιες συνέργειες. Αλλά πολλά από αυτά τα οφέλη είναι υπερτιμημένα. Ναι, μεγάλο τμήμα της εμπειρογνωμοσύνης της Nissan μεταφέρθηκε κατά τις πρώτες μέρες. Αλλά αυτή η γνώση είναι τώρα ενσωματωμένη στη Renault. Η δουλειά έγινε. Και στις συνέργειες, παρακαλώ μη λάβετε τους αριθμούς που σας δίνονται στην ονομαστική αξία τους. Η αξιοποίηση της παγκόσμιας κλίμακας είναι δύσκολη και η σύμπτωση μεταξύ της Renault και της Nissan εξακολουθεί να είναι μάλλον περιορισμένη. Εάν η Renault έχει εισπράξει τόσο πολλά από τη σύνδεσή της με τη Nissan, τότε γιατί ένας περιφερειακός παίκτης, όπως το Groupe PSA, έχει πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους;

Η FCA θα είναι ευκολότερος συνεργάτης και θα μπορούσε να προσφέρει μεγαλύτερες συνέργειες. Με κίνδυνο να ακουστεί στερεότυπο, η συνεργασία με Ιταλούς και Αμερικανούς διευθυντές μπορεί να είναι πιο απλή από τη συνεργασία με τους Ιάπωνες. Πιο ουσιαστικά, θα βρείτε ότι η FCA είναι πολύ πιο κοντά στη φιλοσοφία της μηχανολογίας, των προμηθειών και της δημοσιονομικής διαχείρισης. Γεωγραφικά, η FCA και η RNO βρίσκονται κοντά στην Ευρώπη και θα μπορούσαν να ενσωματωθούν μέσω πραγματικά κοινών αρχιτεκτονικών, κοινών τμημάτων και κοινών προμηθευτών -όλα σε μια περιοχή. Παρομοίως στη Βραζιλία. Οι λειτουργίες της FCA στη NAFTA [σ.σ. North American Free Trade Agreement- Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου Βόρειας Αμερικής: Εμπορική συμφωνία μεταξύ του Μεξικού των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά] θα μπορούσαν να σταθούν και από μόνες τους. Αλλά είναι πιθανό να επιτευχθεί μια ομοιογένεια σε μικρότερα crossover και παρόμοια μοντέλα, και αυτά να διατεθούν στην Ευρώπη και στις αναδυόμενες αγορές υπό το δίκτυο της Renault.

Συναισθηματικά, μπορεί να μην είναι εύκολο να εγκαταλείψετε 20 χρόνια προσπάθειας με τη Nissan. Αλλά κατά την άποψή μου, ήρθε η ώρα να ορίσετε τη μέρα. Μην φοβάστε: Ο λειτουργικός διαχωρισμός των πραγμάτων θα ήταν αρκετά απλή υπόθεση -οι Daimler και Chrysler, καθώς και οι Ford και JLR/Volvo, δείχνουν πώς τα πρότζεκτ και οι πλατφόρμες μπορούν να λειτουργήσουν για έναν κύκλο, δεσμευόμενο από συμβατικές συμφωνίες, πριν πάψουν να υφίστανται. Οπότε, εξηγήστε την πραγματικότητα στη γαλλική κυβέρνηση. Στη συνέχεια, προσεγγίστε την ιαπωνική κυβέρνηση και ζητήστε να οργανώσει μια κοινοπραξία τραπεζών ή κρατικών φορέων για να αγοράσουν ολόκληρο το μερίδιο της Nissan στην αγοραία αξία (πιθανόν όπως με τις Mitsubishi/Daimler το 2005). Πάρτε αυτά τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τον ισολογισμό σας. Στη συνέχεια, καλέστε τον φίλο σας John Elkann και διαπραγματευτείτε μια πλήρη συγχώνευση με την FCA, με πολύ πιο ευνοϊκούς όρους.

Με εκτίμηση

Max Warburton

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FCA-Renault: 15 φίρμες για κάθε βαλάντιο και γούστο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FCA και Renault: Κυρίαρχοι στα SUV

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…


Διαβάστε όλο το χρονικό της αποτυχημένης συγχώνευσης FCA-Renault

Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault

Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault

Renault: Απόφαση για την ένωση με την FCA την άλλη εβδομάδαFiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault

Renault: Tυχόν συμφωνία με την FCA δεν απειλεί τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας

Περισσότερες εγγυήσεις δίνει η FCA στη Renault για να πετύχει τη συγχώνευση

Πρόκληση για τη συγχώνευση FCA-Renault οι γαλλικές απαιτήσεις

Συγχώνευση Renault-FCA: Δεν βγήκε λευκός καπνός από το ΔΣ της Renault

FCA: Αποσύρει την πρόταση συγχώνευσης με τη Renault

Συγχώνευση FCA-Renault: Πώς φτάσαμε στο ναυάγιο;

Γαλλία: Μείωση του μεριδίου της στη Renault για να στηρίξει τους δεσμούς της Nissan

Η Renault κατηγορεί το γαλλικό κράτος για το ναυάγιο των συνομιλιών με την FCA

FCA-Renault: Ευεργετική η αποτυχία της συμφωνίας για τη σχέση Renault-Nissan;

FCA και Renault ελπίζουν ότι οι συνομιλίες για συγχώνευση θα ξεκινήσουν πάλι

Ιαπωνία: Σκοτεινός ο ρόλος της στην κατάρρευση της συμφωνίας FCA-Renault

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube