node/35431

Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

Ποια τα οφέλη που ελπίζει να αποκομίσει – Τι θα γίνει με τη Nissan.

Οι προσπάθειες της Renault να σφυρηλατήσει μια πιο στενή σχέση με τη Nissan σκόνταφτε στη συνεχή άρνηση των Ιαπώνων, ωστόσο φαίνεται πως η πρόταση της Fiat Chrysler ανοίγει νέους δρόμους για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και για τους Ιταλούς.

Ύστερα από τη σύλληψη του Carlos Ghosn το τοπίο στη Συμμαχία Renault-Nissan γίνονταν όλο και πιο θολό. Ο Ghosn την εποχή της σύλληψής του δούλευε πάνω στα σχέδια για την τροποποίηση της οικονομικής δομής της Συμμαχίας, περιλαμβανομένης της δημιουργίας μιας εταιρίας χαρτοφυλακίου ή ακόμα και μιας πλήρους συγχώνευσης με τη Nissan να απορρίπτει το σενάριο αυτό.  

Οι δύο διάδοχοι του Ghosn στη Renault, ο πρόεδρος Jean-Dominique Senard και ο διευθύνων σύμβουλος Thierry Bolloré, ταξίδεψαν πολλές φορές από το Παρίσι στο Tokyo επιδιώκοντας να προσδιορίσουν ποια δομή της Συμμαχίας θα ήταν αποδεκτή από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan, Hiroto Saikawa, δίχως όμως αποτέλεσμα.  

Εάν η Renault και η Nissan δεν μπορούν να συνεχίσουν να μοιράζονται τις πλατφόρμες, την αγορά και την τεχνολογία, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα αποδυναμωθούν έντονα. Θα ήταν όλο και πιο ευάλωτες απέναντι σε ανταγωνιστές όπως η VW, η Toyota και η General Motors.

Την ίδια στιγμή, πρόβλημα αποτελεί πως η οικονομική απόδοση της Nissan αρχίζει να μην είναι η επιθυμητή από τη Renault. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μπορούσε κάποτε να υπολογίσει σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μερίσματα και άλλες πληρωμές από το 43% της συμμετοχής της στη Συμμαχία. Ωστόσο, η Renault δήλωσε πρόσφατα ότι η Nissan θα έχει αρνητική συμβολή στο καθαρό εισόδημα του πρώτου 3μήνου κατά € 56 εκατ. Επιπλέον, η προγραμματισμένη μείωση κατά 30% των μερισμάτων της Nissan φέτος θα κοστίσει στη Renault περίπου €130 εκατ.

Σε αυτό το πλαίσιο, μια «φιλική» συγχώνευση με την FCA μπορεί να είναι πολύ καλύτερη επιλογή από το να παραμείνει σε ένα δύσκολο γάμο με τη Nissan που χάνει χρήμα, ή ακόμη χειρότερα, από ένα επώδυνο διαζύγιο

Η πρόσβαση της FCA στην κερδοφόρα αγορά pick-up της Βόρειας Αμερικής και στην αγορά SUV, μέσω της Jeep και της Ram, φαίνεται να γεμίζει πολλές τρύπες της Renault, εξασφαλίζοντάς της τόσο μια γκάμα προϊόντων -που δεν είχε, όσο και μια  πιο δυναμική  πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ.

node/40201

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης που προβλέπει το νέο πενταετές της πρόγραμμα. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Το Volkswagen Group αναζητά πιθανούς πλειοδότες για τη μάρκα Ducati σκοπεύοντας να την πουλήσει πριν προχωρήσει τον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του νέου πενταετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης της πολιτικής του. 

Όπως αναφέρει το Reuters, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, η VW θα επανεξετάσει το μέλλον της μάρκας Ducati καθώς και αυτό της Lamborghini και της Bugatti.

Η Volkswagen αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο ενδελεχούς ανάλυσης των στοιχείων που αφορούν στο μέλλον των Lamborghini, Bugatti και Ducati στο πλαίσιο της ευρύτερης αναζήτησης οικονομιών κλίμακας καθώς μετατοπίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το αν η Volkswagen θα ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία πώλησης είναι ακόμα αβέβαιο, σημειώνει το δημοσίευμα. Να σημειώσουμε πως η Volkswagen επιχείρησε να πουλήσει τη Ducati το 2017, όταν η Bajaj Auto BAJA.NS σε συνεργασία με την KTM, καθώς και οι Polaris και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι Bain, PAI και Investindustrial εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ιταλική μάρκα.
Η πώληση τότε σκόνταψε στην αντίδραση των εργαζομένων. 

node/40197

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Μετακομίζει από την Audi στη SEAT, στην οποία και παλαιότερα είχε υπηρετήσει από τη θέση του επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Ο Jorge Diez αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή σχεδιασμού τόσο για τη SEAT όσο και για την Cupra από την 1η Δεκεμβρίου.
Ο Diez είχε διατελέσει επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού της SEAT μεταξύ 2011 και 2014.

Εργάστηκε τόσο για τη VW όσο και για την Audi στη Γερμανία, επιστρέφοντας στην τελευταία το 2014, προκειμένου να δουλέψει σε αυτήν αλλά και στις Lamborghini και Ducati ως διευθυντής του concept design. Κατά την πρώτη του περίοδο στο Audi, δημιούργησε μοντέλα όπως το TT δεύτερης γενιάς και το A7 Sportback της πρώτης γενιάς.

Όσο για την πρώτη του θητεία στη SEAT είχε «υπογράψει» μερικά από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Leon τρίτης γενιάς, το Ibiza τέταρτης γενιάς και το Ateca, το πρώτο SUV της SEAT.

«Ο Jorge Díez είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η υπογραφή του είναι σε πολλά από τα βασικά μας αυτοκίνητα τηςτελευταίας δεκαετίας, όπως το Leon, το Ateca και το Ibiza, και είναι υπέροχο το ότι επιστρέφει στη SEAT. Η διεθνής του εμπειρία, η έμπνευση από τη Βαρκελώνη και οι αξίες των SEAT και CUPRA θα αντικατοπτρίζονται στα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε τα επόμενα χρόνια », δήλωσε ο πρόεδρος της SEAT και της Cupra, Wayne Griffiths.

0 Jorge Díez (θα αναφέρεται στον Executive Vice-President for Research and Development της SEAT, Dr. Werner Tietz), είναι πτυχιούχος τεχνικός μηχανικός στο Industrial Design από το Cardenal Herrera University of Valencia και κάτοχος Master degree in Car Design από το Polytechnic University of Valencia καθώς και Master degree από το London Royal College of Art.

TAGS