Συγχώνευση FCA-Renault: Πώς φτάσαμε στο ναυάγιο

Συγχώνευση FCA-Renault: Πώς φτάσαμε στο ναυάγιο

Tι έγραψε στην επιστολή του στους εργαζόμενους της FCA ο John Elkann.

Την Τετάρτη 5 Ιουνίου, λίγο μετά τις 9 το βράδυ, στα κεντρικά της Renault στο Παρίσι, το ΔΣ που συνεδρίαζε έλαβε ένα αίτημα για διάλειμμα.
Καθώς οι συζητήσεις για τη συγχώνευση με την FCA βρίσκονταν σε εξέλιξη, ο εκπρόσωπος του γαλλικού κράτους στο ΔΣ, o Martin Vial, ζήτησε να επικοινωνήσει με τον υπουργό Οικονομικών Bruno Le Maire.

O Vial είπε στον Le Maire πως η υπόθεση είχε σκοντάψει στην άρνηση της Nissan να ψηφίσει και ο υπουργός κατάλαβε πως η Nissan θα μπορούσε να υπονομεύσει τη Συμμαχία με τη στάση της αυτή.
Λίγο μετά τις 11 το βράδυ, όταν μαζεύτηκαν και πάλι όλοι στην αίθουσα του ΔΣ, ο Martin Vial μετέφερε την έκκληση του Le Maire για περισσότερο χρόνο. Ήταν φανερό πως ο Le Maire ήθελε να προσπαθήσει για μια ακόμη φορά να μεταπείσει τους Ιάπωνες για να αλλάξουν στάση.

Λίγο πριν, στην ψηφοφορία, οι εκπρόσωποι της Nissan απείχαν, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν καταψηφίσει και όλοι οι υπόλοιποι είχαν τοποθετηθεί υπέρ της συμφωνίας.
Η Renault ανέφερε σε επίσημη ανακοίνωσή της πως το ΔΣ δεν μπόρεσε να λάβει απόφαση λόγω του αιτήματος που εξέφρασαν οι εκπρόσωποι του γαλλικού κράτους να αναβάλουν την ψηφοφορία.

Οι τέσσερις προϋποθέσεις της Γαλλίας

Ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Le Maire μια μέρα μετά, την Πέμπτη, δήλωσε πως επετεύχθη συμφωνία για τρεις από τις τέσσερις προϋποθέσεις που είχαν τεθεί και πως αυτό που απέμενε ήταν η ρητή υποστήριξη της Nissan.

Οι τέσσερις προϋποθέσεις που είχε θέσει η γαλλική πλευρά ήταν να πάρει εγγυήσεις για τις θέσεις εργασίας στη Γαλλία, να δημιουργηθεί μια ισορροπημένη δομή εταιρικής διοίκησης ανάμεσα Renault-FCA, να δεσμευτεί η νέα εταιρεία ότι θα αναπτύξει μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα μαζί με τη Γερμανία και βέβαια να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη της Nissan για τη συγχώνευση.  

Η νέα προσπάθεια της Γαλλίας να ξαναβάλει στο τραπέζι της διαπραγμάτευση την ώρα που όλα ήταν έτοιμα για τις τελικές υπογραφές εξόργισε την FCA η οποία είπε ότι με το 7,5% που θα έχει η Γαλλία στη Συμμαχία δεν μπορεί να ζητά τον πλήρη έλεγχο.

Η αντίδραση Elkan και η επιστολή του στους εργαζόμενους της FCA

Όταν την Τετάρτη το βράδυ έγινε γνωστό στον πρόεδρο της FCA John Elkann το αίτημα της γαλλικής κυβέρνησης για περισσότερο χρόνο, η αντίδρασή του ήταν άμεση: Αποσύρουμε την προσφορά μας τώρα! Ο Elkann είχε περάσει εβδομάδες μαζί με τον CEO της Renault, τον Jean-Dominique Senard, για να σφυρηλατήσουν τους όρους της συμφωνίας και αισθάνθηκε ότι είχε εκπληρώσει όλα τα αιτήματά του σε κάθε τους λεπτομέρεια.

Χαρακτηριστικά, σε επιστολή που απηύθυνε σε όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας ο John Elkann τονίζει:

«Οι προηγούμενες μέρες και εβδομάδες ήταν ημέρες σκληρής δουλειάς καθώς εργαζόμασταν για να υποβάλουμε και στη συνέχεια να τελειοποιήσουμε την πρότασή μας στη Renault για μια μετασχηματιστική συγχώνευση.

Η δέσμευση, η αντοχή και η δημιουργικότητα όλων εκείνων που συμμετέχουν άμεσα ήταν πραγματικά εμπνευσμένη. Όχι λιγότερο σημαντική και εντυπωσιακή είναι η αδιάκοπη προσπάθεια που κάνει ο καθένας από εσάς για την προώθηση των υφιστάμενων σχεδίων μας σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησής μας.

Η απόφαση να συμμετάσχει η FCA στις συζητήσεις με τη Renault ήταν η σωστή και την πήραμε μετά από πολλή προετοιμασία σε πολλά μέτωπα. Η ευρεία αποδοχή που έλαβε ήταν ξεκάθαρη απόδειξη ότι το χρονοδιάγραμμά μας καθώς και η ισορροπία όσων προτείναμε ήταν σωστά. Η απόφαση να τερματίσουμε τις συζητήσεις μας δεν πάρθηκε ελαφρά τη καρδία, αλλά έχοντας κατά νου μόνον ένα πράγμα: την προστασία των συμφερόντων της εταιρείας μας και όλων εκείνων που εργάζονται σε αυτή αλλά και στους συνεργάτες μας.

Ακόμα όμως και η καλύτερη πρόταση, έχει ελάχιστες πιθανότητες τελικής επιτυχίας εάν τα θεμέλιά της είναι ασταθή. Χρειάστηκε τόλμη για να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου, όπως κάναμε. Αλλά χρειάζεται επίσης τόλμη για να αποχωρήσουμε όταν οι συζητήσεις δεν έχουν την επιθυμητή κατάληξη και να επιστρέψουμε στο σημαντικό έργο που πρέπει να κάνουμε.

Η FCA, υπό την ηγεσία του Mike Manley, είναι μια εξαιρετική επιχείρηση, γεμάτη από εξαιρετικούς ανθρώπους και με σαφή στρατηγική για ένα ισχυρό, ανεξάρτητο μέλλον. Θα συνεχίσουμε να είμαστε ανοιχτοί σε ευκαιρίες κάθε είδους που προσφέρουν τη δυνατότητα ενίσχυσης και επιτάχυνσης της υλοποίησης αυτής της στρατηγικής. Σήμερα, όμως, θα συμφωνήσετε μαζί μου, πως πρέπει να διπλασιάσουμε την προσοχή μας στο παρόν και στην εκπλήρωση των δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει για το τρέχον έτος».

Διαβάστε όλο το χρονικό της αποτυχημένης (προς το παρόν) συγχώνευσης FCA-Renault

Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault

Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault

Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…

Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

Renault: Απόφαση για την ένωση με την FCA την άλλη εβδομάδα

Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault

Renault: Tυχόν συμφωνία με την FCA δεν απειλεί τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας

Περισσότερες εγγυήσεις δίνει η FCA στη Renault για να πετύχει τη συγχώνευση

FCA και Renault: Κυρίαρχοι στα SUV

FCA-Renault: 15 φίρμες για κάθε βαλάντιο και γούστο

Πρόκληση για τη συγχώνευση FCA-Renault οι γαλλικές απαιτήσεις

Συγχώνευση Renault-FCA: Δεν βγήκε λευκός καπνός από το ΔΣ της Renault

FCA: Αποσύρει την πρόταση συγχώνευσης με τη Renault

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube