ADAC: Πόση βλαβερή ακτινοβολία έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ADAC: Πόση βλαβερή ακτινοβολία έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο γερμανικός οργανισμός ADAC δίνει σαφή κι οριστική απάντηση σχετικά με τα επίπεδα ακτινοβολίας που εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πολλοί εκφράζουν απορία και δισταγμό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φοβούμενοι την ακτινοβολία που δέχονται οι επιβαίνοντες, τόσο κατά τη μετακίνηση όσο και κατά τη φόρτιση. Ο γερμανικός οργανισμός ADAC διεξήγαγε μια έρευνα, εξετάζοντας 11 BEV, προκειμένου να δώσει μια σαφή απάντηση.

Για όσους έχουν αναρωτηθεί αν η τοποθέτηση μιας μεγάλης μπαταρίας κάτω από το δάπεδο μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις, τα συμπεράσματα είναι απολύτως καθησυχαστικά. Αποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι «αθόρυβοι θάλαμοι ακτινοβολίας», όπως ορισμένοι ίσως φαντάζονταν.

Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πιο επικίνδυνα από οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο θερμικό μοντέλο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, εκπέμπουν λιγότερη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία -ή «ηλεκτρονέφος», όπως αναφέρεται- σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μηχανικοί της ADAC τοποθέτησαν δέκα αισθητήρες σε ένα ομοίωμα καθίσματος και το μετέφεραν σε τουλάχιστον δύο θέσεις εντός της καμπίνας, ενώ τα αυτοκίνητα οδηγούνταν και φορτίζονταν

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στον δρόμο, η ομάδα παρατήρησε ορισμένες σύντομες αιχμές στην ένταση του μαγνητικού πεδίου κατά την έντονη επιτάχυνση, το φρενάρισμα ή την ενεργοποίηση ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Αυτές οι αιχμές, ωστόσο, είναι απολύτως αναμενόμενες σε ένα όχημα με κυκλώματα υψηλής τάσης και ηλεκτροκινητήρες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα EV πιάνουν εύκολα φωτιά, μύθος ή πραγματικότητα;

Σύμφωνα με την ADAC, τα ηλεκτρικά πεδία και οι πυκνότητες ρεύματος που θα αναπτύσσονταν στο ανθρώπινο σώμα υπό αυτές τις συνθήκες παραμένουν πολύ κάτω από τα συνιστώμενα όρια ασφαλείας. Οι υψηλότερες τιμές μετρήθηκαν στην περιοχή των ποδιών και όχι κοντά στο κεφάλι. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει τίποτα μέσα στην καμπίνα που θα μπορούσε να επηρεάσει τα κύτταρα, τα νεύρα ή συσκευές όπως ένας βηματοδότης.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ένα ενδιαφέρον εύρημα προέκυψε από μια λειτουργία που χρησιμοποιούμε συχνά: Τα θερμαινόμενα καθίσματα. Αυτά παρήγαγαν μερικές από τις υψηλότερες ηλεκτρομαγνητικές μετρήσεις -κι αυτό ισχύει όχι μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά σε κάθε μοντέλο ανεξαρτήτως καυσίμου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βρετανική μελέτη, η άγνοια επιβραδύνει τις πωλήσεις στα ηλεκτρικά

Ακόμη και τότε όμως, τα επίπεδα παρέμειναν απολύτως ασφαλή. Οι πιο αισθητές διακυμάνσεις σημειώθηκαν στον χώρο των ποδιών, κοντά στις ηλεκτρικές μονάδες και στην καλωδίωσή τους, ενώ η περιοχή του κεφαλιού και του κορμού εμφάνιζε σχεδόν μηδενικές τιμές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρευνα, οι μπαταρίες θα αντέξουν περισσότερο από τα ηλεκτρικά

Η διαδικασία φόρτισης δεν έκανε μεγάλη διαφορά. Η φόρτιση AC δημιούργησε ισχυρότερες μετρήσεις γύρω από το βύσμα τη στιγμή που ξεκίνησε η συνεδρία, αλλά τα επίπεδα παρέμειναν και πάλι εντός ορίων. Αντιθέτως, παρά την υψηλότερη ισχύ, η ταχυφόρτιση DC παρήγαγε ασθενέστερα πεδία από την πιο αργή φόρτιση AC.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube