Πρόκληση για τη συγχώνευση FCA-Renault οι γαλλικές απαιτήσεις

Πρόκληση για τη συγχώνευση FCA-Renault οι γαλλικές απαιτήσεις

Αντιδρά η δεξιά πτέρυγα της ιταλικής κυβέρνησης – Ποια είναι η θέση της Nissan.

Με τις συζητήσεις για τη συγχώνευση της Fiat Chrysler με τη Renault να βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο, η Γαλλία ζήτησε περισσότερες παραχωρήσεις για να διατηρηθεί η κρατική επιρροή στη διαχείριση της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας και των γαλλικών περιουσιακών στοιχείων.

Η Γαλλία, η οποία κατέχει το 15% της Renault, έχει χαιρετίσει τη συμφωνία, με την προϋπόθεση να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και τα εργοστάσια που βρίσκονται στο έδαφός της. Η αρχική πρόταση της FCA προέβλεπε τη δημιουργία μιας ολλανδικής εταιρείας χαρτοφυλακίου η οποία θα ανήκε σε ποσοστό 50-50 στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ύστερα από την καταβολή ειδικού μερίσματος ύψους € 2,5 δισ. στους μετόχους της FCA.

Το Παρίσι όμως ζητούσε καλύτερους όρους και για το λόγο αυτό ο John Elkann βρέθηκε στη γαλλική πρωτεύουσα το περασμένο Σαββατοκύριακο. Στις επαφές που είχε τόσο με τον CEO της Renault όσο και με τον υπουργό Οικονομικών της χώρας Le Maire, προσέφερε τις επιπλέον εγγυήσεις που ζητούσε η γαλλική πλευρά. Σε αυτές, πέραν της εξασφάλισης των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, συμφωνήθηκε η έδρα της νέας εταιρείας να βρίσκεται στο Παρίσι αντί του Λονδίνου που αναφερόταν στην αρχική πρόταση. Παράλληλα έγινε δεκτό να παραχωρηθεί μια ακόμη θέση στο ΔΣ της νέας εταιρείας στο γαλλικό κράτος.

Καθώς οι δύο πλευρές φαινόταν να συγκλίνουν σε μια συμφωνία, με τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault την Τρίτη, η κυβέρνηση του προέδρου Emmanuel Macron αύξησε τα αιτήματά της.

Η κυβέρνηση πιέζει τώρα για σημαντική παρουσία του διοικητικού συμβουλίου στη γαλλική θυγατρική που θα επιβλέπει τα περιουσιακά στοιχεία και τα εργοστάσια της Renault, καθώς και ένα αποτελεσματικό βέτο για τους μελλοντικούς διορισμούς CEO ύστερα από τον Senard, ο οποίος είναι 66 ετών.

Οι Γάλλοι αξιωματούχοι θέλουν να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν ότι οι εγγυήσεις θέσεων εργασίας και η φιλοσοφία «συγχώνευσης ίσων» που υποστηρίζει τη συμφωνία γίνονται σεβαστές, σύμφωνα με πηγές κοντά στο διοικητικό συμβούλιο της Renault.

Η γαλλική κυβέρνηση πιέζει για τις θέσεις εργασίας καθώς φοβάται νέο κύμα κοινωνικών αναταραχών. Επιπλέον, ο Le Maire έχει να αντιμετωπίσει την απόλυση 1.044 εργαζομένων της Alstom που έχασαν τις θέσεις τους από τη General Electric. Η τελευταία είχε αποκτήσει το 2015 την Alstom με την υπόσχεση να διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας, αλλά φαίνεται ότι δεν τήρησε τα συμφωνηθέντα και η κυβέρνηση Macron θέλει να είναι σίγουρη πως δεν θα έχει να αντιμετωπίσει κάτι ανάλογο με την Renault και την FCA.

Στην Ιταλία, όπου η κυβέρνηση έχει δηλώσει σταθερά ότι υποστηρίζει τη συμφωνία, η πλευρά του αντιπροέδρου  Matteo Salvini εξέφρασε ενόχληση για τις απαιτήσεις της Γαλλίας. Η Γαλλία θα πρέπει να πουλήσει το μερίδιο της Renault για να καλύψει τα όρια του ελλείμματος που προβλέπει η ΕΕ, παρά να επιδιώκει μεγαλύτερη επιρροή, δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών Claudio Borghi. «Με ποιο δικαίωμα, στην Ευρώπη του φιλελευθερισμού και των ιδιωτικοποιήσεων, μπορεί το γαλλικό κράτος να διαπραγματευτεί θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο μιας εταιρείας αυτοκινήτων;», τόνισε.

Η FCA και η Renault τόνισαν επίσης ότι επιθυμούν να διατηρήσουν τη Συμμαχία της Renault-Nissan - σχέση που ήδη έχει τραυματιστεί από τη σύλληψη του Carlos Ghosn, ο οποίος τώρα βρίσκεται αντιμέτωπος με πολύ βαριές κατηγορίες.

Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, ο  Hiroto Saikawa, δήλωσε τη Δευτέρα 3/6 ότι η εταιρεία του θα πραγματοποιήσει μια «εκ βάθρων ανασκόπηση» της σχέσης της με τη Renault αν ολοκληρωθεί  η συνεργασία της με την FCA. Παραδέχτηκε όμως ότι η συγχώνευση με την FCA θα μπορούσε να σημάνει και «ευκαιρίες για περαιτέρω συνέργειες».

Η εξασφάλιση των € 5 δισ. που θα προκύψουν από οικονομίες κλίμακος και άλλες συνέργειες θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν η FCA θα έχει πρόσβαση σε τεχνολογίες που ανήκουν και στη Nissan, τονίζουν στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.  

Η Renault δεν σχολίασε τη δήλωση του Saikawa, αλλά  πηγή κοντά στο διοικητικό συμβούλιο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι θα μπορούσε να είναι και χειρότερη. «Αν θέλεις να πεις όχι, λες όχι», είπε με νόημα.

Τα πάντα για την ενδεχόμενη συγχώνευση FCA-Renault

Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault

Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault

Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…

Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

Renault: Απόφαση για την ένωση με την FCA την άλλη εβδομάδα

Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault

Renault: Tυχόν συμφωνία με την FCA δεν απειλεί τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας

Περισσότερες εγγυήσεις δίνει η FCA στη Renault για να πετύχει τη συγχώνευση

FCA και Renault: Κυρίαρχοι στα SUV

FCA-Renault: 15 φίρμες για κάθε βαλάντιο και γούστο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube