node/35437

Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault

Η FCA, με πρόσβαση στις πλατφόρμες της Renault για επιβατικά και crossover, θα αποκτήσει την απαιτούμενη κλίμακα, αν προχωρήσει η προτεινόμενη συγχώνευση των δύο ευρωπαϊκών γιγάντων.

Η FCA παρουσίασε ένα σχέδιο συγχώνευσης, εχθές Δευτέρα 27/5, στη Renault, η οποία εξετάζει αυτό που χαρακτήρισε ότι πρόκειται για μια «φιλική» προσφορά.

Αν και η FCA ξεπέρασε τη Renault παγκοσμίως πέρυσι με 4,8 εκατ. έναντι 3,9 εκατ. αυτοκινήτων, η FCA είναι σήμερα το άθροισμα τριών περιφερειακών επιχειρήσεων. Η Renault, ωστόσο, είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη σε παγκόσμιο επίπεδο με τον Ιάπωνα εταίρο στη Συμμαχίας, τη Nissan, καθώς οι δύο τους συνεργάζονται από το 1999.

Βέβαια, ενώ είναι εύκολο FCA και Renault να υποσχεθούν ταχείες βιομηχανικές συνέργειες σε ένα δελτίο Τύπου ή σε μια παρουσίαση σε PowerPoint, η αλήθεια είναι ότι χρειάζονται χρόνια για να γίνουν αυτές πραγματικότητα. Για παράδειγμα, Renault και Nissan χρειάστηκαν περισσότερο από μια δεκαετία για να δημιουργήσουν μια πραγματικά κοινή, παγκόσμια αρχιτεκτονική. Η Common Module Family ή CMF, έγινε πραγματικότητα μόλις το 2013, μειώνοντας έτσι το κόστος εξέλιξης έως και 40% και το κόστος των εξαρτημάτων έως και 30%, όπως αναφέρει η Συμμαχία Renault-Nissan.

cmf

Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η CMF δεν αποτελεί ενιαία πλατφόρμα. Πρόκειται για ένα σύστημα εναλλάξιμων μονάδων που εφαρμόζεται σε σχεδόν κάθε μέγεθος αυτοκινήτου, δηλ. ανά κατηγορία: CMF-A (μίνι), CMF-B (σουπερμίνι) και CMF-C/D (κόμπακτ και μεσαία). Με περισσότερα από 20 «συμμαχικά» μοντέλα να βασίζονται στη CMF, η Συμμαχία Renault-Nissan αναμένει περίπου εννέα εκατ. οχήματα ετησίως να χρησιμοποιούν αυτή την κοινή πλατφόρμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…

Εάν η συγχώνευση με την FCA μπορέσει να οριστικοποιηθεί, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε εύκολα να φτάσει τα δέκα εκατομμύρια: Η πρόσβαση στη CMF θα επιτρέψει στην FCA να εξελίξει ταχύτερα μια παγκόσμια γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων και crossover από ό,τι θα μπορούσε να το κάνει μόνη της.

Το Μάρτιο, η Συμμαχία προχώρησε στο ντεμπούτο της CMF-B με το λανσάρισμα του νέου Renault Clio V. Ένα μοντέλο που δεν είναι μόνο το best-selling της γαλλικής εταιρείας στην Ευρώπη, αλλά και το δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από το Volkswagen Golf (2018), σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.

cmf

Η FCA, εν τω μεταξύ, δεν έγινε ενιαία οντότητα παρά μόνο τον Οκτώβριο του 2014, χρονιά κατά την οποία οι δραστηριότητες του Chrysler Group συγχωνεύτηκαν πλήρως στο Fiat Group Automobiles. Η μετουσίωση της πλήρους συγχώνευσης σε κοινές πλατφόρμες και κινητήρες στις τρεις κύριες ζώνες της FCA -Βόρεια Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή-Αφρική (ΕΜΕΑ) και Λατινική Αμερική- είναι ως εκ τούτου περιθωριακή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

Η μόνη εξαίρεση είναι η Jeep, της οποίας το μικρό Renegade, το κόμπακτ Compass και το μεσαίο Cherokee κατασκευάζονται μεν σε διαφορετικές περιοχές αλλά χρησιμοποιώντας τις ίδιες βάσεις.

Για τη Renault, τα πλεονεκτήματα σε κοινές πλατφόρμες που θα προέλθουν από την FCA θα ήταν πιο περιφερειακά από ό,τι παγκόσμια. Μολαταύτα, παραμένουν σημαντικά. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Αμερική, η FCA θα μπορούσε να δώσει στη Renault πρόσβαση στο σασί-σκάλα που χρησιμοποιεί το Jeep Wrangler και το pick-up του, το Gladiator, καθώς και τη νέα αυτοφερόμενη αρχιτεκτονική που σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει το νέο Jeep Grand Cherokee και τα μεγαλύτερα αδέλφια του.

Στην Ευρώπη, η FCA θα μπορούσε να μοιραστεί την πίσω/τετρακίνητη αρχιτεκτονική Giorgio που δημιουργήθηκε για τη μεσαία μπερλίνα της Alfa Romeo την Giulia και το μεσαίο SUV της, τη Stelvio. Ο CEO της FCA, Mike Manley, δήλωσε πρόσφατα ότι η αρχιτεκτονική Giorgio θα αποτελέσει επίσης τη βάση για μια μελλοντική γκάμα μοντέλων της Maserati.

node/40201

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης που προβλέπει το νέο πενταετές της πρόγραμμα. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Το Volkswagen Group αναζητά πιθανούς πλειοδότες για τη μάρκα Ducati σκοπεύοντας να την πουλήσει πριν προχωρήσει τον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του νέου πενταετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης της πολιτικής του. 

Όπως αναφέρει το Reuters, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, η VW θα επανεξετάσει το μέλλον της μάρκας Ducati καθώς και αυτό της Lamborghini και της Bugatti.

Η Volkswagen αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο ενδελεχούς ανάλυσης των στοιχείων που αφορούν στο μέλλον των Lamborghini, Bugatti και Ducati στο πλαίσιο της ευρύτερης αναζήτησης οικονομιών κλίμακας καθώς μετατοπίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το αν η Volkswagen θα ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία πώλησης είναι ακόμα αβέβαιο, σημειώνει το δημοσίευμα. Να σημειώσουμε πως η Volkswagen επιχείρησε να πουλήσει τη Ducati το 2017, όταν η Bajaj Auto BAJA.NS σε συνεργασία με την KTM, καθώς και οι Polaris και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι Bain, PAI και Investindustrial εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ιταλική μάρκα.
Η πώληση τότε σκόνταψε στην αντίδραση των εργαζομένων. 

node/40197

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Μετακομίζει από την Audi στη SEAT, στην οποία και παλαιότερα είχε υπηρετήσει από τη θέση του επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Ο Jorge Diez αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή σχεδιασμού τόσο για τη SEAT όσο και για την Cupra από την 1η Δεκεμβρίου.
Ο Diez είχε διατελέσει επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού της SEAT μεταξύ 2011 και 2014.

Εργάστηκε τόσο για τη VW όσο και για την Audi στη Γερμανία, επιστρέφοντας στην τελευταία το 2014, προκειμένου να δουλέψει σε αυτήν αλλά και στις Lamborghini και Ducati ως διευθυντής του concept design. Κατά την πρώτη του περίοδο στο Audi, δημιούργησε μοντέλα όπως το TT δεύτερης γενιάς και το A7 Sportback της πρώτης γενιάς.

Όσο για την πρώτη του θητεία στη SEAT είχε «υπογράψει» μερικά από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Leon τρίτης γενιάς, το Ibiza τέταρτης γενιάς και το Ateca, το πρώτο SUV της SEAT.

«Ο Jorge Díez είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η υπογραφή του είναι σε πολλά από τα βασικά μας αυτοκίνητα τηςτελευταίας δεκαετίας, όπως το Leon, το Ateca και το Ibiza, και είναι υπέροχο το ότι επιστρέφει στη SEAT. Η διεθνής του εμπειρία, η έμπνευση από τη Βαρκελώνη και οι αξίες των SEAT και CUPRA θα αντικατοπτρίζονται στα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε τα επόμενα χρόνια », δήλωσε ο πρόεδρος της SEAT και της Cupra, Wayne Griffiths.

0 Jorge Díez (θα αναφέρεται στον Executive Vice-President for Research and Development της SEAT, Dr. Werner Tietz), είναι πτυχιούχος τεχνικός μηχανικός στο Industrial Design από το Cardenal Herrera University of Valencia και κάτοχος Master degree in Car Design από το Polytechnic University of Valencia καθώς και Master degree από το London Royal College of Art.

TAGS