Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault

Η Renault θα είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη σε αντίθεση με τη Nissan που θα έχει ένα μόνον μέλος στο 11μελές νέο συμβούλιο που θα προκύψει.

To κόστος της διαρκούς άρνησής της να προχωρήσει σε μια πιο «ουσιαστική» συμμαχία με τη Renault καλείται να διαχειριστεί τώρα η Nissan, αν καταλήξουν σε θετικό αποτέλεσμα οι διαπραγματεύσεις συγχώνευσης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την Fiat Chrysler Automobiles. Αναμφίβολα η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη.

Η Nissan αντιστάθηκε επί σειρά ετών στα σχέδια Ghosn για συνένωσή της με τη Renault. Η Nissan κατέχει μερίδιο 15% στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά δεν διαθέτει θέσεις στο ΔΣ και δεν έχει δικαίωμα ψήφου.

Αν η συγχώνευση της FCA-Renault εγκριθεί από τους μετόχους της Renault στη βάση της πρότασης που υπέβαλε η FCA, το νέο σχήμα που θα προκύψει  θα συνεχίσει να κατέχει το 43,3% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου της Nissan, ενώ το μερίδιο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις συγχωνευόμενες εταιρείες θα πέσει σε μόλις 7,5%. Η Nissan θα κληθεί να διορίσει έναν διευθυντή στο διοικητικό συμβούλιο των 11 μελών της νέας συνδυασμένης εταιρείας, σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε τη Δευτέρα.

Αυτό σημαίνει ότι το άτομο που εκπροσωπεί τη Renault στην επόμενη συνάντηση του επιχειρησιακού συμβουλίου της Renault Nissan Mitsubishi Alliance θα είναι αυτό που συνηθίζεται να αποκαλούμε «ο ελέφαντας μέσα στο δωμάτιο», που θα διαχειρίζεται μεγέθη τάξης των  8,7 εκατομμυρίων συνδυασμένων πωλήσεων ένα ποσό άνω των € 10 δις στα λειτουργικά κέρδη το 2018.

Αυτή η πιθανή αλλαγή στο μέγεθος της Renault έρχεται σε μια ιδιαίτερα οδυνηρή περίοδο για τη Nissan, η οποία κατά το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο σημείωσε πτώση της τάξης του 4,4% στις πωλήσεις ( 5,5 εκατομμύρια μονάδες) και πτώση λειτουργικών κερδών κατά 45% στα € 2,7 δις.

Η προσπάθεια της Nissan να αποκαταστήσει την επιθυμητή γι’ αυτήν ισορροπία της Συμμαχίας προς όφελός της θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη εάν συγχωνευθούν η Renault και η FCA. Παράλληλα η ενδεχόμενη συγχώνευση FCA-Renault  θα καθιστούσε επίσης τη γαλλική εταιρεία  λιγότερο ευάλωτη σε μια πιθανή διάλυση της 20ετούς συμμαχίας της με τη Nissan.