node/35415

Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault

Η Fiat Chrysler Automobiles έκανε μια πρόταση «μετασχηματιστικής συγχώνευσης» στη Renault, δήλωσε η FCA σήμερα Δευτέρα, 27/5.

Μια συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ της FCA και του γκρουπ της Renault θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων αδυναμιών και στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες. Η FCA δήλωσε ότι οι συνδυασμένες επιχειρήσεις θα ανήκουν κατά 50% στους μετόχους της FCA και κατά 50% σε αυτούς της Renault.

Η πρόταση της FCA ολοκληρώθηκε ύστερα από ολονύκτιες συνομιλίες με τη Renault και συζητήθηκε σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault σήμερα, Δευτέρα.

Η συμφωνία θα δημιουργήσει μια αυτοκινητοβιομηχανία με ισχυρή παρουσία στις περιοχές-κλειδιά, στις αγορές αυτοκινήτων και στις τεχνολογίες, επιτυγχάνοντας ετήσια εξοικονόμηση πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ, αναφέρει η FCA σε δήλωσή της. Το «ευρύ και συμπληρωματικό χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων του νέου ομίλου θα παρέχει πλήρη κάλυψη της αγοράς, από τα πολυτελή έως τα μαζικά μοντέλα», δήλωσε η FCA. Η FCA δήλωσε επίσης ότι δεν προγραμματίζεται κλείσιμο εργοστασίων.

Η προτεινόμενη συμφωνία θα συγχωνεύσει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες με μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο ολλανδική εταιρεία χαρτοφυλακίου. Ύστερα από την καταβολή ειδικού μερίσματος ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στους μετόχους της FCA, κάθε όμιλος θα πάρει το 50% της συνδυασμένης οντότητας σε νέες μετοχές. Renault και FCA είχαν συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία 32,6 δισ. ευρώ την Παρασκευή που μας πέρασε.

Μαζί, οι δύο εταιρείες κατασκεύασαν περίπου 8,7 εκατ. αυτοκίνητα πέρυσι. Νούμερο που εξακολουθεί να τις κατατάσσει πίσω από τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, το Volkswagen Group και την Toyota, οι οποίες ξεπέρασαν τα δέκα εκατομμύρια οχήματα το 2018, αλλά εμπρός ή στο ίδιο επίπεδο με το ζευγάρι των Hyundai Motor Group και General Motors. Η υφιστάμενη Συμμαχία της Renault, περιλαμβανομένων των αριθμών των εταίρων της, Nissan και Mitsubishi, έφτασε επίσης στα δέκα εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Η προσθήκη της FCA και της Renault, μαζί με τους Ιάπωνες συνεργάτες της, θα φέρει συνολικά περισσότερα από 15 εκατ. οχήματα ετησίως, με ισχυρή παρουσία σε όλες τις μεγάλες αγορές και κορυφαίες μάρκες όπως η Jeep, η Maserati, η Alfa Romeo και η Infiniti υπό κοινή ομπρέλα.

Να σημειώσουμε ότι η πίεση για ενοποίηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αυξηθεί με τις προκλήσεις που θέτει η ηλεκτροκίνηση, η θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές και η ανάπτυξη δαπανηρών νέων τεχνολογιών για τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.

«Η FIAT και η Renault αναζητούν ασφαλέστερο έδαφος για να πατήσουν, ανεβαίνοντας σε κλίμακα, και αυτό δεν είναι κακή ιδέα για τις μαζικές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο αναλυτής της Bankhaus Metzler, Juergen Pieper. «Η εκτέλεση της συμφωνίας είναι ένα σημαντικό εμπόδιο. Αλλά στα χαρτιά, αυτή η πρόταση φαίνεται καλή».

Η FCA και η Renault έχουν προχωρήσει σε συνομιλίες χωρίς τον επί 20ετίας συνεργάτη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Nissan (και Mitsubishi) -το άλλο μέλος της Συμμαχίας, περιλαμβανομένης της ρωσικής AvtoVAZ.

Τόσο στην FCA όσο και στη Renault να θυμίσουμε ότι σημειώθηκαν δραματικές αλλαγές στην κορυφή της ιεραρχίας τους την περασμένη χρονιά: Θάνατος του πρώην επικεφαλής της FCA, Sergio Marchionne, και σύλληψη του Carlos Ghosn, προέδρου της γαλλο-ιαπωνικής Συμμαχίας, με κατηγορίες οικονομικών εγκλημάτων. Η σύλληψη του Ghosn μεγάλωσε την πιθανότητα της ρίξης μεταξύ της Renault και της Nissan, η οποία αντιστάθηκε στις προτάσεις της γαλλικής εταιρείας να συγχωνευθεί σε μια δομή με ύπαρξη μητρικής εταιρείας.

node/40201

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης που προβλέπει το νέο πενταετές της πρόγραμμα. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Το Volkswagen Group αναζητά πιθανούς πλειοδότες για τη μάρκα Ducati σκοπεύοντας να την πουλήσει πριν προχωρήσει τον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του νέου πενταετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης της πολιτικής του. 

Όπως αναφέρει το Reuters, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, η VW θα επανεξετάσει το μέλλον της μάρκας Ducati καθώς και αυτό της Lamborghini και της Bugatti.

Η Volkswagen αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο ενδελεχούς ανάλυσης των στοιχείων που αφορούν στο μέλλον των Lamborghini, Bugatti και Ducati στο πλαίσιο της ευρύτερης αναζήτησης οικονομιών κλίμακας καθώς μετατοπίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το αν η Volkswagen θα ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία πώλησης είναι ακόμα αβέβαιο, σημειώνει το δημοσίευμα. Να σημειώσουμε πως η Volkswagen επιχείρησε να πουλήσει τη Ducati το 2017, όταν η Bajaj Auto BAJA.NS σε συνεργασία με την KTM, καθώς και οι Polaris και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι Bain, PAI και Investindustrial εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ιταλική μάρκα.
Η πώληση τότε σκόνταψε στην αντίδραση των εργαζομένων. 

node/40197

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Μετακομίζει από την Audi στη SEAT, στην οποία και παλαιότερα είχε υπηρετήσει από τη θέση του επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

O Jorge Diez αναλαμβάνει διευθυντής σχεδιασμού σε SEAT και Cupra

Ο Jorge Diez αναλαμβάνει τη θέση του διευθυντή σχεδιασμού τόσο για τη SEAT όσο και για την Cupra από την 1η Δεκεμβρίου.
Ο Diez είχε διατελέσει επικεφαλής του εξωτερικού σχεδιασμού της SEAT μεταξύ 2011 και 2014.

Εργάστηκε τόσο για τη VW όσο και για την Audi στη Γερμανία, επιστρέφοντας στην τελευταία το 2014, προκειμένου να δουλέψει σε αυτήν αλλά και στις Lamborghini και Ducati ως διευθυντής του concept design. Κατά την πρώτη του περίοδο στο Audi, δημιούργησε μοντέλα όπως το TT δεύτερης γενιάς και το A7 Sportback της πρώτης γενιάς.

Όσο για την πρώτη του θητεία στη SEAT είχε «υπογράψει» μερικά από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Leon τρίτης γενιάς, το Ibiza τέταρτης γενιάς και το Ateca, το πρώτο SUV της SEAT.

«Ο Jorge Díez είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η υπογραφή του είναι σε πολλά από τα βασικά μας αυτοκίνητα τηςτελευταίας δεκαετίας, όπως το Leon, το Ateca και το Ibiza, και είναι υπέροχο το ότι επιστρέφει στη SEAT. Η διεθνής του εμπειρία, η έμπνευση από τη Βαρκελώνη και οι αξίες των SEAT και CUPRA θα αντικατοπτρίζονται στα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε τα επόμενα χρόνια », δήλωσε ο πρόεδρος της SEAT και της Cupra, Wayne Griffiths.

0 Jorge Díez (θα αναφέρεται στον Executive Vice-President for Research and Development της SEAT, Dr. Werner Tietz), είναι πτυχιούχος τεχνικός μηχανικός στο Industrial Design από το Cardenal Herrera University of Valencia και κάτοχος Master degree in Car Design από το Polytechnic University of Valencia καθώς και Master degree από το London Royal College of Art.

TAGS