Ιαπωνία: Σκοτεινός ο ρόλος της στην κατάρρευση της συμφωνίας FCA-Renault

Η ιαπωνική κυβέρνηση διαδραμάτισε ρόλο στην αποτυχία των συνομιλιών μεταξύ της Renault και της Fiat Chrysler Automobiles, σταθμίζοντας τις ανησυχίες ότι ο συνδυασμός αυτός θα μπορούσε να βλάψει τη Nissan, αναφέρουν δημοσιεύματα.

Η Ιαπωνία υπέμνησε τις ανησυχίες της σχετικά με τη συμφωνία στη γαλλική κυβέρνηση, δήλωσαν πηγές με γνώση του θέματος, ζητώντας να μην κατονομαστούν μιλώντας για τις διαπραγματεύσεις.

Το γαλλικό κράτος και ισχυρότερος μέτοχος της Renault, να θυμίσουμε, ζήτησε στη συνέχεια προσωρινή διακοπή των συνομιλιών. Κίνηση με την οποία προσπάθησε, όπως ισχυρίστηκε, να εξασφαλίσει περισσότερο χρόνο για να κερδίσει την υποστήριξη της Nissan. Κάτι που τελικά προκάλεσε την ανάκληση της προσφοράς από την FCA.
Λεπτομέρειες σχετικά με τον ρόλο της Ιαπωνίας, που αποκαλύπτεται τώρα, υπογραμμίζουν τα εμπόδια που έχουν προκύψει για μια γρήγορη επανάληψη των διαπραγματεύσεων για τη συνένωση της Renault και της FCA. Δείχνουν επίσης ότι η Γαλλία και η Ιαπωνία θα μπορούσαν να βρουν κοινό έδαφος για να προστατεύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους και τη 20ετή Συμμαχία Renault-Nissan.

Εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας αρνήθηκε να σχολιάσει τα δημοσιεύματα, όπως και εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Οικονομικών. Αλλά και εκπρόσωποι της Renault και της Nissan αρνήθηκαν επίσης να σχολιάσουν.

Η Renault και το γαλλικό κράτος επικεντρώνονται τώρα στην αποκατάσταση της σχέσης του γαλλικού ομίλου με τη Nissan. Μια σχέση που βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση ύστερα από τη σύλληψη του Carlos Ghosn τον Νοέμβριο, ο οποίος επόπτευε τόσο τις εταιρείες ξεχωριστά όσο και την εταιρική σχέση τους. Οι εντάσεις κλιμακώθηκαν περαιτέρω όταν ο νέος πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, πίεσε τη Nissan για μια συγχώνευση που δεν ήθελε η ιαπωνική εταιρεία και όταν στη συνέχεια ακολούθησε το σχέδιο συμφωνίας με την FCA χωρίς να το γνωρίζουν οι Ιάπωνες.

Οι σχέσεις των δύο εταίρων καταβαραθρώθηκαν νωρίτερα αυτόν τον μήνα, όταν ο Senard απείλησε να μπλοκάρει το νέο σχέδιο διοίκησης της Nissan στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της. Η συμφωνία που επήλθε την περασμένη Πέμπτη έδωσε ένα τέλος στην ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα του ΔΣ, αμβλύνοντας τις εντάσεις για την ώρα.

Επικεφαλής στην κεντρική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault στις 5 Ιουνίου, ο Senard και ο πρόεδρος της FCA, John Elkann, πίεσαν για μια γρήγορη έγκριση της συγχώνευσης.

Η Nissan υποδέχτηκε ψυχρά τη συμφωνία FCA-Renault όταν έμαθε για πρώτη φορά για τις συνομιλίες, είπαν πηγές που γνωρίζουν καλά με το θέμα. Αλλά οι εκπρόσωποι της ιαπωνικής εταιρείας στο ΔΣ της Renault, αντί να προβάλουν ανοιχτά τις ενστάσεις τους, επέλεξαν να δηλώσουν την αντίθεση τους με την αποχή, ανέφεραν οι ίδιοι άνθρωποι.

Ο διάλογος με τους Ιάπωνες αξιωματούχους βοήθησε τους Γάλλους ομολόγους τους να καταλάβουν τη θέση της Nissan, προτρέποντας το γαλλικό κράτος να βάλει φρένο στη συμφωνία.

Ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Hiroto Saikawa, είχε δεσμευτεί ότι θα προστατεύσει τα συμφέροντά της, η εταιρεία δεν ζήτησε από το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας να παρέμβει με τη γαλλική κυβέρνηση, σύμφωνα με άλλη πηγή εξοικειωμένη με το θέμα.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Bruno Le Maire, δήλωσε ότι το σχέδιο της Nissan να απόσχει στην ψηφοφορία της Renault-FCA οδήγησε στην απόφασή του να επιδιώξει την καθυστέρηση των διαπραγματεύσεων.

Η κίνηση της τελευταίας στιγμής από τον Le Maire για παύση των συνομιλιών μεταξύ Renault και FCA επαινέθηκε από ορισμένα μέλη της Nissan. Η πρόταση της FCA θεωρήθηκε από στελέχη της Nissan ως ένας τρόπος για να πάρει τον έλεγχο της εταιρείας και των βασικών τεχνολογιών της και να επωφεληθεί από την παρουσία της στις ΗΠΑ και στην Κίνα –και μάλιστα παίρνοντάς τα όλα φθηνά.

Με τη Renault να κατέχει το 43% της Nissan και τις δραστηριότητές τους τόσο αλληλένδετες, η συμφωνία θα είχε σοβαρές συνέπειες για τον Ιάπωνα εταίρο της Συμμαχίας, ανέφεραν άνθρωποι μέσα από την εταιρεία.
 

Διαβάστε όλο το χρονικό της αποτυχημένης (προς το παρόν) συγχώνευσης FCA-Renault

Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault

Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault

Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…

Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault

Renault: Απόφαση για την ένωση με την FCA την άλλη εβδομάδα

Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault

Renault: Tυχόν συμφωνία με την FCA δεν απειλεί τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας

Περισσότερες εγγυήσεις δίνει η FCA στη Renault για να πετύχει τη συγχώνευση

FCA και Renault: Κυρίαρχοι στα SUV

FCA-Renault: 15 φίρμες για κάθε βαλάντιο και γούστο

Πρόκληση για τη συγχώνευση FCA-Renault οι γαλλικές απαιτήσεις

Συγχώνευση Renault-FCA: Δεν βγήκε λευκός καπνός από το ΔΣ της Renault

FCA: Αποσύρει την πρόταση συγχώνευσης με τη Renault

Συγχώνευση FCA-Renault: Πώς φτάσαμε στο ναυάγιο;

Γαλλία: Μείωση του μεριδίου της στη Renault για να στηρίξει τους δεσμούς της Nissan

Η Renault κατηγορεί το γαλλικό κράτος για το ναυάγιο των συνομιλιών με την FCA

FCA-Renault: Ευεργετική η αποτυχία της συμφωνίας για τη σχέση Renault-Nissan;

FCA και Renault ελπίζουν ότι οι συνομιλίες για συγχώνευση θα ξεκινήσουν πάλι