Test drive: MG Cyberster Dual Motor, ο κύβος ερρίφθη

Test drive: MG Cyberster Dual Motor, ο κύβος ερρίφθη

Η MG Motor διέβη τον Ρουβίκωνα. Σε μια κατηγορία θνήσκουσα, αυτή των ρόουντστερ επιδόσεων, όπου έχουν μείνει ένας δύο Γερμαναράδες -κι αυτοί ετοιμάζονται να αποχωρήσουν- έσκασε μύτη το MG Cyberster δίνοντας μπόλικο watt κι αίσθηση ελευθερίας.

Στα μαρσπιέ του MG Cyberster αναγράφεται, «100th Anniversary». Φόρος τιμής στον έναν αιώνα από την ίδρυση της MG Motor -πρώην Morris Garages στην Οξφόρδη.  

Γι' αυτά τα 100 χρόνια, τoν Απρίλιο του '24, η μητρική εταιρεία της πρώην βρετανικής φίρμας, η SAIC, χάρισε στην κινεζική συνέχειά της ένα… παράλογο μοντέλο: Παράλογο σήμερα, στο DNA της φίρμας ιστορικά. Ένα όμορφο διθέσιο σπορ ρόουντστερ.

Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν χρειάζεται σήμερα πραγματικά ένα τέτοιο μοντέλο. Αλλά είναι κι αυτό που το κάνει τόσο ελκυστικό. Ελκυστικό χωρίς καμία πρακτική αξία; Όχι! To MG Cyberster δεν τα πάει ανυπόφορα στην καθημερινή χρήση. Αρκεί να μην έχεις παιδιά, σκυλιά, αθλητικές υποχρεώσεις που απαιτούν μεγάλο πορτμπαγκάζ… Και συνοδηγό που δεν κουβαλάει την προίκα του στις εκδρομές!

Το MG Cyberster αρέσει σε όλους; Όχι! Κι αυτό είναι η δύναμή του! 

Πηγαίνοντας λοιπόν κόντρα στην πλημμυρίδα των SUV και στις ξενέρωτες ηλεκτρικές μπερλίνες, η MG Motor κερδίζει ξανά τα φώτα της δημοσιότητας με τo Cyberster. Ένα αληθινό ρόουντστερ, χωρίς σκληρή οροφή και χωρίς αναστολές, με τολμηρές γραμμές και έντονη προσωπικότητα, που επιδιώκει να συνδυάσει την οδηγική απόλαυση με τη φουλ ηλεκτροκίνηση.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση που βλέπετε, αυτό το διαφορετικό ρόουντστερ δείχνει τα δόντια του. Από τα χαρτιά, μάλιστα: 510 άλογα, 725 Nm και εκτόξευση στο σπριντ των 0-100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα. Με αυτά τα νούμερα φυσικά, και το είδος του αυτοκινήτου, μην περιμένετε να αρχίσουμε να μιλάμε για σαλόνι, εξοπλισμό, αξεσουάρ… αλλά για μηχανή παραγωγής συγκινήσεων. Ιδίως επειδή δεν το MG Cyberster δεν μοιάζει με τίποτε άλλο στην αγορά. 

Χαμηλή και κοφτερή μουσούδα, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω αλά McLaren, φαρδιά και σμιλεμένη ουρά στιλ manga σε υπερδιέγερση… Το MG Cyberster τραβάει βλέμματα, σταματημένο ή εν κινήσει, κι αυτό από μόνο του είναι ήδη μια νίκη. Χώρια που μιλάμε για το μοναδικό 100% ηλεκτρικό ρόουντστερ ευρείας παραγωγής μέχρι σήμερα, τοποθέτηση ορίτζιναλ ως εκ τούτου ανένταχτο σε οποιαδήποτε κατηγορία.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Θα πείτε και σωστά ότι μια BMW Z4, μια Porsche 718, ακόμα κι ένα Mazda MX-5 σε επίπεδο μεγέθους είναι ταυτόσημα. Κι εμείς θα αντιτείνουμε ότι το MG Cyberster παίζει σε εντελώς διαφορετικό γήπεδο, ειδικά σε ισχύ. Πίσω από αυτή την εμφάνιση πρωτοτύπου που πήρε έγκριση τύπου κι έβγαλε πινακίδες, κρύβεται μια καλοδουλεμένη τεχνική αρχιτεκτονική: Δύο ηλεκτροκινητήρες κινoύν και τους τέσσερις τροχούς, μια μπαταρία με 77 kWh υπόσχεται αυτονομία έως 443 km και το πλαίσιο της SAIC φιλοδοξεί να παντρέψει τον δυναμισμό με την άνεση.

Φυσικά κι αναμενόμενα το τίμημα αυτής της φιλοδοξίας είναι βαρύ: Δύο τόνοι μόνο το απόβαρο του MG Cyberster. Μπόλικη μάζα με άλλα λόγια, που σε προϊδεάζει για ένα ρόουντστερ GT παρά για καθαρόαιμο σπόρτσκαρ. Προφανώς, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της MG Motor αφού δεν μπορούσαν εκ των πραγμάτων να δώσουν στο αυτοκίνητο τη δυναμική συμπεριφορά ενός καρτ, το αντιστάθμισαν με καταιγιστικές επιδόσεις και υποδειγματική ελκτική πρόσφυση.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Καρφώνοντας λοιπόν το πόδι σου στο γκάζι, το Cyberster σε καρφώνει με τη σειρά του στο κάθισμα προκαλώντας σου ταυτόχρονα βέρτιγκο. Χωρίς τούρμπισμα, μια αδιάλειπτη επιτάχυνση χωρίς κενά φέρνει τριψήφιο νούμερο στο κοντέρ εν ριπή οφθαλμού και δεν σταματά πριν γράψει «200». Κι αν σηκώσεις λίγο το πόδι από το γκάζι θα ακούσεις το ελαφρό σφύριγμα των μοτέρ…

Πατώντας στις οδηγικές ρυθμίσεις το «Sport», νιώθεις τα αμορτισέρ και το τιμόνι να σκληραίνουν, με την αίσθηση στο δεύτερο να γίνεται πιο πλούσια και το σύνολο να αποκτά πιο «αγωνιστικό» χαρακτήρα. Ίσως υπερβολικά μάλιστα, καθώς το πλαίσιο, αν και κοφτερό, αποκαλύπτει γρήγορα το όριο της ανάρτησης.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η MG λέει ότι αναβάθμισε το set-up του σασί για να ανταποκρίνεται με συνέπεια στη σπορ οδήγηση. Δεν ξέρουμε πώς ήταν αρχικά -μιας και δε το είχαμε οδηγήσει- αλλά τους πιστεύουμε. Όσο ο δρόμος είναι μπιλιάρδο… Μόλις έρθουν οι ανωμαλίες, το Cyberster δεν δείχνει να κάθεται πραγματικά στον δρόμο, με το αυτοκίνητο να έχει μικρές πλευρικές μετατοπίσεις. Σε μεγάλη ανωμαλία δε, η τροχιά μετατοπίζεται γενναία. 

Οι αντιδράσεις αυτές αποκαλύπτουν τη λανθασμένη ρύθμισης της ανάρτησης: Σκληρά ελατήρια και αντιστρεπτικές, χαλαρά αμορτισέρ. Set-up που οδηγεί σε αναπηδήσεις που από τη μια κουράζουν στην πόλη κι από την άλλη δεν σε γεμίζουν με αυτοπεποίθηση πιέζοντας στις στροφές με κακή άσφαλτο. Σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση, το ESP και ABS δουλεύουν υπερωρίες.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ανατροπή! Όλα μπαίνουν στη σωστή θέση μόλις η άσφαλτος λειάνει. Και το Cyberster σβήνει τα ελαττώματα αυτοστιγμεί. Το τιμόνι γεμίζει πληροφορία, η πλευρική πρόσφυση περισσεύει και το φρενάρισμα γίνεται ισχυρό και αναλογικό στη δοσολογία του. Αν είχες να παραπονεθείς για κάτι, αυτό είναι η υστέρηση των αμορτισέρ στην επαναφορά που τουλάχιστον διευκολύνουν τη μεταφορά μάζας στην είσοδο της στροφής. Έτσι η ουρά τοποθετείται διακριτικά όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, πιο έντονα στο φρενάρισμα κι απότομα αν παρακάμψεις το ESP. 

Πλαγιολισθήσεις ισχύος; Ούτε για πλάκα! Παρά τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα πίσω, το Cyberster διώχνει πρώτα τη μουσούδα του. Κάτι που κάνει ακόμα κι όταν απενεργοποιείται το εμπρός μοτέρ στη ρύθμιση «Comfort». Οπότε θα νιώσεις το αυτοκίνητο να γυρίζει για τα καλά μόνο με απώλεια της πλευρικής πρόσφυσης των πίσω τροχών.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ήδη επαρκής και εύκολα διαχειρίσιμη στο Comfort, η ώθηση ενισχύεται ξεκάθαρα στο Sport και κάνει το πεντάλ του γκαζιού πολύ πιο ευαίσθητο. Αν δε επιλέξεις το πρόγραμμα Super Sport, τότε το Cyberster επιστρατεύει ό,τι έχει και δεν έχει κάτω από το καπό. Χάρη στη απύθμενη ροπή και στην τετρακίνηση, η επιτάχυνση είναι ιλιγγιώδης και σε κολλά στο κάθισμα μέσα σε εκείνη την απόκοσμη ησυχία των ηλεκτρικών. 

Βέβαια, μπορείς να διαλέξεις ηχητική «υπόκρουση» ανάμεσα σε δύο mode: Τον υπόκωφο, μπάσο ήχο βενζινοκινητήρα ή τον πολύ πιο οξύ και επιβλητικό του… ιπτάμενου δίσκου! Υπόκρουση που της ακούς μόνο πατώντας το γκάζι, ενώ σβήνει με σταθερή ταχύτητα. Αφήνοντας απλώς να ακούς τους αεροδυναμικούς θορύβους με κλειστή την κουκούλα πάνω από τα 120 km/h. 

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κι εδώ ερχόμαστε στο ζητούμενο από ένα ρόουντστερ GT. Σε δέκα δευτερόλεπτα και με ταχύτητα μέχρι 50 km/h, η οροφή ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού. Kι επειδή το κεφάλι σου σχεδόν προσπερνά τo παρμπρίζ, κατεβάζεις ρυθμό για να απολαύσεις το αποκλειστικό προνόμιο του Cyberster: Να ακούς μόνο τον αέρα που τρέχει πάνω από κεφάλι σου, τους ήχους της βραδινής πόλης, τους ήχους της εξοχής… Υπάρχει μια αληθινή εμπειρία πίσω από το τιμόνι αυτού του MG. Η πρόσκληση του να οδηγήσεις απλώς για την απόλαυση, κάτι όλο και πιο σπάνιο, ειδικά με τα ηλεκτρικά.

Παραδόξως αν κάτι μας δίχασε, αυτό δεν είναι η διπροσωπία του Cyberster ανάλογα με την ποιότητα της ασφάλτου, αλλά το εσωτερικό. Από τα πρώτα μέτρα αποκαλύπτεις μια υπερυψωμένη θέση οδήγησης, σχεδόν ακατάλληλη για ρόουντστερ, λόγω της θέσης της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα. Οι πολύ ψηλοί οδηγοί θα έχουν εμπρός στα μάτια τους το τελάρο του παρμπρίζ και θα ξύνουν με το κεφάλι την οροφή. Οπότε, έχουν δύο επιλογές: Ή να ξαπλώσουν στο ανατομικό κάθισμα ή να κατεβάσουν την οροφή. Ή και τα δύο.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όπως και το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του MG Cyberster δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την κινεζική του προέλευση. Τεχνικά εντυπωσιακό, με κυρτό ψηφιακό πάνελ τύπου αεροπορικού κόκπιτ και πλήρως ψηφιακό ιντερφέις, εκπλήσσει όσο και μπερδεύει. Χωρίς την απλότητα των παλαιότερων συστημάτων, όπου το γύρισμα του κλειδιού στη μίζα ήταν αρκετό για να ικανοποιηθεί γρήγορα η επιθυμία σου για οδήγηση, εδώ απαιτούνται αρκετά λεπτά στοιχειώδους εξοικείωσης για να ελέγξεις την πληθώρα των λειτουργιών στο τιμόνι και στις τέσσερις οθόνες -sic. 

Πάρα πολλές απτικές λειτουργίες, εργονομία συχνά ανορθόδοξη και μενού που σε κάνουν να ξεχνάς τον δρόμο. Η ατμόσφαιρα είναι ποιοτική, με καλής ποιότητας υλικά και μπάκετ που στηρίζουν σωστά, αλλά το σύνολο απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Το μαθαίνεις μέσω trail and error, καθώς το να αλλάξεις απλώς τον αερισμό ή να απενεργοποιήσεις μια υποβοήθηση μπορεί να αποδειχτεί κινεζικός γρίφος. Κρίμα, διότι το ιντερφέις θα έπρεπε να ταιριάξει ιδανικά στον σύγχρονο και τολμηρό χαρακτήρα του Cyberster -ούτε ασύρματο mirroring του smartphone δεν έχει…

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τι καίει; Ούτε πολύ ούτε λίγο. Στην πόλη και με λίγο αστικό αυτοκινητόδρομο, μετρήσαμε 16 kWh/100 km που δίνουν αυτονομία 465 km. Βγάνοντας έξω από αυτήν, με ποικίλο ανάγλυφο και σχετικά σβέλτα, καις 19,6 kWh, πηγαίνοντας 380 km μακριά. Κι άμα βγεις στην εθνική, με το όριο ταχύτητος θα κάψεις 23,7 kWh/100 km. Ενώ άμα είσαι πιο αψύς και θες να πηγαίνεις παντού 120-130, το 25άρι το προσπερνάς για πλάκα. 

Με τα όρια λοιπόν στην εθνική, εκκινώντας γεμάτος θα κάνεις τον πρώτο ανεφοδιασμό στα 280 km και κάθε επόμενο στα 220 km (φάσμα 10%-80%). Και θα χρειαστείς όπως μετρήσαμε, 33 λεπτά φόρτισης για το ίδιο ποσοστό. Με αυτά και με αυτά, το πρωτόκολλό μας δίνει μεικτή κατανάλωση 18,5 kWh/100 km, με την μπαταρία των 74,4 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) να εξασφαλίζει αυτονομία 400 km.

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

H σούμα του MG Cyberster δίνει στην κάτω γραμμή συνολικά θετική εντύπωση, με υπαρκτή οδηγική απόλαυση και στιλ κάθε άλλο παρά αδιάφορο. Ενισχυμένα από τη σχέση τιμής/εξοπλισμού που δύσκολα χάνει σε σύγκριση με τον «ανταγωνισμό». Με 77 χιλιάδες ευρώ, το ρόουντστερ της MG στοιχίζει το ένα τρίτο της τιμής μιας Porsche 718 Spyder RS, με τις ίδιες επιδόσεις. Ή σχεδόν 20 χιλιάδες φθηνότερα από μια BMW Z4 M40i με 340 άλογα και σημαντικά υποδεέστερες επιδόσεις.

Το MG Cyberster αρέσει σε όλους; Όχι! Κι αυτό είναι η δύναμή του. Σπάει τους κανόνες, τολμά με ένα σχέδιο που η αγορά έχει εγκαταλείψει και προσφέρει μια νέα ερμηνεία της αυτοκινητικής απόλαυσης. Μπορεί η ανάρτηση να θέλει αναθεώρηση και η εργονομία ανασχεδιασμό, αλλά η ουσία βρίσκεται παρούσα: Ακαταμάχητο στιλ, απύθμενη δύναμη και ακατανίκητη επιθυμία να ανοίξεις την οροφή. 

Test drive: MG Cyberster Dual Motor © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το MG Cyberester μπορεί να σε κάνει να ονειρεύεσαι. Χωρίς βενζίνη, χωρίς τον βρυχηθμό ενός κλασικού μοτέρ, αλλά όχι χωρίς συναίσθημα. Και με το θάρρος να έχει διαβεί τον Ρουβίκωνα που κανείς άλλος δεν τόλμησε -προς το παρόν.

MG Cyberster Dual Motor

Τι λέει το DRIVEΔιαφορετικό, με μπόλικα ελαττώματα αλλά τελικά αξιαγάπητο, το MG Cyberster τουλάχιστον είχε την τόλμη να φτάσει εκεί που κανείς άλλος δεν έχει φτάσει ακόμα.
Τιμή     Από €77.000
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 204 PS και 250 Nm, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω 340 PS και 475 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 77 kWh (74,4 ωφέλιμη), τετρακίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση 510 PS, 725 Nm
Διαστάσεις4.535 x 1.913 x 1.329 mm
Χώρος αποσκευών249 lt
Χώρος frunk0 lt
Βάρος (EU)2.060 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h3,2" 
Τελική ταχύτητα200 km/h
Μέση κατανάλωση18,5 kWh/100 km*
Aυτονομία*400 km*
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 150 kW, 10%-80%33 λεπτά*
DC 100 kW, 10%-80%47 λεπτά
AC 11 kW, 0%-100%8 ώρες
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube