Volkswagen Group: Πώς και γιατί κυριάρχησε στο Μόναχο;

Volkswagen Group: Πώς και γιατί κυριάρχησε στο Μόναχο;

Το φετινό Σαλόνι του Μονάχου ολοκληρώθηκε την Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου, και αναμφίβολα το Volkswagen Group ήταν μια από τις εταιρείες που ξεχώρισε με την παρουσία του σε όλους τους τομείς.

Volkswagen ID.Cross Concept- Volkswagen Group

Με ένα μείγμα νέων ηλεκτρικών μοντέλων, ανανεωμένων best-seller και ισχυρού branding, το Volkswagen Group,έστειλε σαφές μήνυμα. Θέλει να παραμείνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, επαναπροσδιορίζοντας το μέλλον της κινητικότητας.

Στο φετινό Σαλόνι του Μονάχου, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα των τελευταίων ετών, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές έδειξαν πως είναι πιο έτοιμοι και αποφασισμένοι από ποτέ να αντιμετωπίσουν τον συνεχώς αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό. Τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας.

Σύμφωνοι, αυτοκίνητα όπως η BMW iX3, η τιμή της οποίας ανακοινώθηκε πρόσφατα και η Mercedes-Benz GLC EQ είναι μοντέλα που δεν απευθύνονται στον μέσο αγοραστή. Κι εδώ ερχόμαστε στο μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των κινεζικών brand: Ότι προσφέρουν τεχνολογία αιχμής σε ανταγωνιστική τιμή.

Σε μια περίοδο που οι Κινέζοι κατακλύζουν την Ευρώπη με φθηνά EV, το Volkswagen Group ποντάρει στη δύναμη των brand του και στην ικανότητά τους να συνδυάζουν παράδοση με καινοτομία
Volkswagen ID.Polo- Volkswagen Group

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σαλόνι Μονάχου: Οι Γερμανοί και η Ευρώπη είναι εδώ

Στη δύσκολη αυτή εξίσωση, το Volkswagen Group έδωσε τη δική του απάντηση, με αιχμή του δόρατος την Volkswagen. Όχι μόνο με τα πρωτότυπα που παρουσίασε αλλά με την ευρύτερη προσέγγιση και στρατηγική της.

Στόχος του Wolfsburg είναι να κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή σε όλους. Τι είναι αυτό που θέλουν οι Ευρωπαίοι. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης σε λογική τιμή. Αυτό ακριβώς έρχεται να προσφέρει η Volkswagen. Προσιτά ηλεκτρικά πόλης που πέρα από την ανταγωνιστική τους τιμή θα προσαρμόζουν στη σύγχρονη εποχή την πλούσια παράδοση της φίρμας.

Όπως άλλωστε τόνισε και ο CEO της φίρμας, Thomas Schäfer «μέχρι το 2027 θα παρουσιάσουμε τέσσερα νέα κόμπακτ ηλεκτρικά μοντέλα με μπόλικη τεχνολογία και υψηλή ποιότητα». Η αρχή έγινε με το ID.Polo, ένα ηλεκτρικό χάτσμπακ, με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης τις €25.000. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο με μπαταρίες 38 kWh και 56 kWh, με την αυτονομία να προσεγγίζει τα 450 χιλιόμετρα.

Ανάμεσα στις εκδόσεις, ξεχωριστή θέση θα έχει το Volkswagen ID.Polo GTI. Για πρώτη φορά το σήμα «GTI» θα τοποθετηθεί σε ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας, δίνοντας αφενός έναν σπορ και αφετέρου έναν νοσταλγικό χαρακτήρα στην ηλεκτρική εποχή.

Volkswagen ID.Polo- Volkswagen Group

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρχονται ευρωπαϊκά kei car με τιμή κάτω από €15.000

Και λέμε νοσταλγικό γιατί το ID.Polo αποτυπώνει τη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας που θα ακολουθήσει η Volkswagen. Όπως έχει επιβεβαιωθεί και επίσημα, τα δημοφιλέστερα ονόματα της Volkswagen θα περάσουν στην ηλεκτρική εποχή, παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις οι οποίες θα παραμείνουν κανονικά στην παραγωγή.

Κίνηση αν μη τι άλλο έξυπνη, μιας και συνδέει με εύστοχο τρόπο την παράδοση με την καινοτομία. Μεταφέροντας τα πιο δημοφιλή ονόματα των συμβατικών μοντέλων (Polo ενδεχομένως και Golf), στην ηλεκτρική εποχή, η εταιρεία διατηρεί την αναγνωρισιμότητα και τη συναισθηματική σύνδεση με τους παραδοσιακούς της πελάτες.

Παράλληλα, δίνει στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα ισχυρό χαρακτήρα και ταυτότητα, προσελκύοντας και νέους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για σύγχρονη τεχνολογία. Πέρα όμως από αυτό, η κίνηση αυτή δημιουργεί αίσθηση συνέχειας, αξιοπιστίας και συνέπειας.

Volkswagen ID.Polo- Volkswagen Group

«Τα ονόματα των μοντέλων μας είναι βαθιά ριζωμένα στη συνείδηση των ανθρώπων. Αντιπροσωπεύουν την ισχύ μιας ισχυρής μάρκας και φέρουν μαζί τους χαρακτηριστικά όπως ποιότητα, διαχρονικό σχεδιασμό και τεχνολογίες για όλους. Γι’ αυτό και προχωράμε τα γνωστά μας ονόματα και στο μέλλον. Το ID. Polo είναι μόνο η αρχή», τόνισε ο Thomas Schäfer, CEO της Volkswagen.

H συνέχεια δόθηκε με το Volkswagen ID.Cross Concept, το ηλεκτρικό alter ego του T-Cross, που θα τοποθετηθεί στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV. To πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Μόναχο υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Pure Positive».

Που χαρακτηρίζεται από κομψές και ανεπιτήδευτες γραμμές. Αλλά και μια συνολικά δυναμική προσωπικότητα. Τα φωτιστικά σώματα πλήρους πλάτους εμπρός και πίσω και οι φωτιζόμενη λογότυποι, πέρα από ένα σύγχρονο gimmick χαρίζουν μια μοναδική και άμεσα αναγνωρίσιμη ταυτότητα στο γερμανικό SUV.  

Volkswagen ID.Cross Concept- Volkswagen Group

Πέρα από την εμφάνιση, το Volkswagen ID.Cross Concept θέτει σε πρώτο πλάνο την πρακτικότητα. Η δυνατότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.200 κιλά και ο κοτσαδόρος αντέχει φορτίο βάρους 75 kg (περίπου δύο ηλεκτρικά ποδήλατα σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volkswagen). Θα πατά στην πλατφόρμα MEB+ θα αποδίδει 211 ίππους και αυτονομία του θα φτάνει τα 420 km. Η έκδοση παραγωγής, όπως και στην περίπτωση του ID.Polo θα είναι έτοιμη το 2026 και η εκτιμώμενη τιμή θα είναι κάτω από τις €30.000.

Volkswagen ID.Cross Concept- Volkswagen Group

Ας μην ξεχνάμε και το Volkswagen ID.every1, ένα state of the art- όπως το χαρακτηρίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας μοντέλο- το μικρότερο και πιο προσιτό ηλεκτρικό της μάρκας που θα κυκλοφορήσει το 2027. Με μήκος 3,88 μέτρα και ιδιαίτερα καλαίσθητο και νηφάλιο σχεδιασμό εξοπλίζεται μια νέα μονάδα που αποδίδει 95 ίππους. 

Volkswagen ID.every1- Volkswagen Group

Η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η αυτονομία θα φτάνει τα 350 χιλιόμετρα. Την ώρα που η χωηρητικότητα του πορτμπαγκάζ θα ανέρχεται στα 350 lt Το σπουδαιότερο νέο όμως αφορά την τιμή του, η οποία αναμένεται να κινείται στο φάσμα των €20.000.

Κοινός τόπος και στα τρία αυτά concept, πέρα από τις κόμπακτ διαστάσεις είναι ο καθαρός σχεδιασμός. Χωρίς τις σχεδιαστικές υπερβολές που βλέπουμε σε άλλα πρωτότυπα αντικατοπτρίζουν τον στιβαρό χαρακτήρα των μοντέλων της μάρκας, με νεανικές και μοντέρνες νότες.

H Volkswagen όμως δεν εστιάζει μόνο στην πλήρη ηλεκτροκίνηση αλλά σε συστήματα κίνησης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλο και περισσότερων καταναλωτών. Αν ρίξουμε μια ματιά στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις θα διαπιστώσουμε πως τα φουλ υβριδικά μοντέλα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος.

Volkswagen T-Roc-Volkswagen Group

Αυτόν ακριβώς τον παλμό αφουγκράστηκαν στο Wolfsburg, μιας και η δεύτερη γενιά του T-Roc, που έδωσε το παρών στο Μόναχο είναι το πρώτο φουλ υβριδικό μοντέλο της Volkswagen. Η επιλογή δεν είναι τυχαία. Το T-Roc είναι το δεύτερο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της φίρμας στην Ευρώπη πίσω από το Golf κι ένα από τα πιο επιτυχημένα B-SUV της αγοράς.

Για του λόγου το ασφαλές, από το 2017 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε μετρά πάνω από δύο εκατομμύρια πωλήσεις. Και στην ελληνική αγορά όμως, η πορεία του κρίνεται άκρως πετυχημένη, με 14.140 ταξινομήσεις.

Η εξέλιξη της δεύτερης γενιάς του Volkswagen T-Roc ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και ο ισολογισμός αθροίζει ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, με επιθετικές αλλά κομψές γραμμές που φιλοδοξεί να βελτιώσει όλα όσα καθιέρωσαν την πρώτη γενιά.

Volkswagen T-Roc-Volkswagen Group

Η κατασκευή φουλ υβριδικού μοντέλου είναι το δίχως άλλο τομή για την γερμανική φίρμα. Ναι μεν το T-Roc έκανε την αρχή, όμως δεν αποκλείεται να δούμε στο άμεσο μέλλον κι άλλα μοντέλα να ακολουθούν. Ιδίως όσα πατούν στην πλατφόρμα MQB evo (Golf, Tiguan) που χρησιμοποιεί το T-Roc.

Σε συζήτηση που είχαμε τους ανθρώπους της φίρμας στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης του T-Roc στις αρχές του καλοκαιριού τονίστηκε πως η «εταιρεία εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα από τη στιγμή που η πλατφόρμα MQB evo μπορεί να υποστηρίξει φουλ υβριδικούς κινητήρες».  

Σε συνδυασμό με την προηγμένη γκάμα PHEV, που αποτελείται από τα Golf, Tiguan και Tayron (η ηλεκτρική αυτονομία και των τριών ξεπερνά τα 100 km) εύλογα γίνεται αντιληπτό πως υπάρχει τουλάχιστον ένα Volkswagen για όλες τις ανάγκες και απαιτήσεις.

Πέρα όμως από τα προϊόντα, η αυτοκίνηση είναι ένας βιομηχανικός κλάδος που τα τελευταία χρόνια σχετίζεται όλο και περισσότερο με την τεχνολογία. Για του λόγου το ασφαλές, Volkswagen και η Bosch συνεργάζονται για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς λογισμικού που θα ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να βελτιώσει τις δυνατότητες της ημί-αυτόνομης οδήγησης.

vw cariad ad ai- Volkswagen Group

Με πιο απλά λόγια, τα αυτοκίνητα θα μπορούν να «διαβάζουν» το δρόμο και την κίνηση γύρω τους με ακόμα μεγαλύτερη φυσικότητα και ακρίβεια, λαμβάνοντας αποφάσεις που προσομοιάζουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν αυτές ενός έμπειρου οδηγού. Έτσι, οι επιβάτες θα απολαμβάνουν μια πιο ομαλή, φυσική και κυρίως ασφαλή οδηγική εμπειρία.

Βασικό μέλημα των δύο εταίρων είναι να κάνουν την αυτόνομη οδήγηση «προσιτή σε εκατομμύρια οδηγούς, από τη μαζική αγορά έως και τα premium μοντέλα», με τη νέα τεχνολογία να ενσωματώνεται σε μοντέλα ευρείας παραγωγής από τα μέσα του 2026.

Αυτό που επίσης αποτυπώθηκε στο Σαλόνι του Μονάχου είναι η αυτοπεποίθηση και η σιγουριά που έχουν οι άνθρωποι του Volkswagen Group. Εμπιστοσύνη στα προϊόντα και σιγουριά για τα προϊόντα. H VW άλλωστε βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων τη χρονιά που διανύουμε ενώ διαχρονικά αποτελεί την πιο καλοπουλημένη ευρωπαϊκή μάρκα στην αγορά της Κίνας.

Ξέχωρα λοιπόν από την Volkswagen, το μερίδιο αγοράς του Volkswagen Group στην Ευρώπη ξεπερνά το 25%, με τη Škoda να βρίσκεται στην τρίτη θέση των συνολικών πωλήσεων για το 2025, έχοντας ξεπεράσει τη BMW.

Στην IAA 2025, η Škoda παρουσίασε το πρωτότυπο Epiq (ναι, σωστά καταλάβατε η ονομασία του έχει ελληνική προέλευση), το entry level ηλεκτρικό SUV της. Πρόκειται επί τους ουσίας για το ξαδερφάκι του ID. Cross Concept (τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά θα είναι παρόμοια), με καθαρές γραμμές που αποπνέουν δυναμισμό, απόρροια της σχεδιαστικής φιλοδοφίας «Modern Solid». Θα έρθει στην αγορά το 2026, μετά το Volkswagen ID.Cross και η τιμή του εκτιμάται πως θα αγγίζει τις €25.000.

Škoda Epiq- Volkswagen Group

Πλάι στο Epiq, το πρωτότυπο Vision O που όχι μόνο αποτελεί προάγγελο της μελλοντικής Octavia αλλά επί της ουσίας ξεδιπλώνει το σχεδιαστικό μέλλον της φίρμας, που όπως έχουμε διαπιστώσει στα νέα Elroq και Enyaq ξεφεύγει από το συντηρητικό καλούπι που μας είχε συνηθίσει.  

Από το μενού δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και η Audi. Στο περίπτερο του Ingolstadt οι επισκέπτες μπόρεσαν να δουν τη νέα γενιά του Audi Q3, η τιμή του οποίου έχει ήδη ανακοινωθεί στην ελληνική αγορά.

Τα βλέμματα όμως συγκέντρωσε το πρωτότυπο Concept C, που προοιωνίζει τη νέα γενιά του εμβληματικού TT αλλά κι ευρύτερα, τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Audi. Με μινιμαλιστική και σχεδίαση, το πρωτότυπο εμπνέεται από το θρυλικό αγωνιστικό Auto Union Type C. Ξεχωρίζει χάρη στο νέο «πρόσωπο» της Audi, που φέρνει μια μεγάλη αλλαγή: η μάσκα του είναι πλέον ορθογώνια και τοποθετημένη κάθετα, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια εντελώς διαφορετική και πιο δυναμική εμφάνιση.

Audi Concept C-Volkswagen Group

Last but not least. Μότο της Volkswagen είναι «κινητικότητα για όλους». Το ανοιχτό hub εμπειριών στην Odeonsplatz του Μονάχου, ακολούθησε μια συμπεριληπτική προσέγγιση μιας και σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί κάθε επισκέπτη, με οδηγούς προσανατολισμού στο δάπεδο, ανάγλυφους χάρτες αφής για άτομα με μειωμένη όραση, ράμπες και ανελκυστήρες για χρήση αμαξιδίου, καθώς και πληροφορίες διαθέσιμες σε γραφή Braille, με υψηλή αντίθεση και σαφή εικονογράφηση. Το πρόγραμμα της σκηνής υποστηριζόταν και από διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα, ενισχύοντας την καθολική συμμετοχή.

Με αυτή τη στρατηγική επιλογή, η Volkswagen άφησε τα στενά όρια των εκθεσιακών αιθουσών και ήρθε σε άμεση επαφή με το κοινό στην καρδιά του Μονάχου. Μέσα από νέες πρεμιέρες, επετειακές στιγμές και εμπειρίες που αγγίζουν κάθε ηλικία, η μάρκα και κατ’επέκταση το Volkswagen Group απέδειξε στην πράξη πώς η κινητικότητα μπορεί να είναι βιώσιμη, συναρπαστική και πραγματικά προσβάσιμη για όλους.

Volkswagen Group IAA 2025

Σε έναν δυναμικό κλάδο, όπως αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας ο ανταγωνισμός αυξάνεται συνεχώς. Και με φόντο την ηλεκτροκίνηση, η Ευρώπη νιώθει πιο πολύ από ποτέ την προϊοντική επέκταση της Κίνας, που ειρήσθω εν παρόδω αριθμεί περίπου 150 brand.

Στη νέα αυτή πραγματικότητα, το Volkswagen Group κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Αξιοποιώντας την φήμη και την αίγλη του προσφέρει αυτοκίνητα ποιοτικά, όμορφα, τεχνολογικά προηγμένα. Μα πάνω από όλα μοντέλα προσιτά και επίκαιρα που δείχνουν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των Ευρωπαίων.

Το σίγουρο είναι πως το παράδειγμα αυτό θα ακολουθήσουν κι άλλοι ευρωπαϊκοί Όμιλοι. Σίγουρη όμως θα πρέπει να θεωρείται και η απάντηση των Κινέζων. Που όπως έχουμε δει τα τελευταία χρόνια μελετούν, μαθαίνουν και υλοποιούν πολύ γρήγορα…  
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube