Αποστολή στο Μόναχο: Πρώτη γνωριμία με το νέο Volkswagen T-Roc

Αποστολή στο Μόναχο: Πρώτη γνωριμία με το νέο Volkswagen T-Roc

H δεύτερη γενιά του Volkswagen T-Roc εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη γερμανική φίρμα, καθώς είναι το πρώτο φουλ υβριδικό μοντέλο στην ιστορία του Wolfsburg.

Ύστερα από επίσημα σκίτσα και διαρροές, η δεύτερη γενιά του Volkswagen T-Roc αποκαλύφθηκε επίσημα με επικαιροποιημένη γκάμα, περισσότερη τεχνολογία και πιο σύγχρονη εμφάνιση.

Η πρώτη μας, στατική, γνωριμία με την δεύτερη γενιά ενός εκ των πιο δημοφιλών μοντέλων της φίρμας πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο με τους ανθρώπους της Volkswagen να παρουσιάζονται σίγουροι για την επιτυχία του νέου προϊόντος. Και όχι άδικα, αν αναλογιστούμε πως από το 2017 η πρώτη γενιά μετρά πάνω από δύο εκατομμύρια πωλήσεις.

Προς αυτή τη κατεύθυνση, η Volkswagen παρουσιάζει ένα μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο B-SUV με σαφή εστίαση στις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή. Όπως τόνισαν τα στελέχη της γερμανικής φίρμας η νέα γενιά που τοποθετείται ανάμεσα στα T-Cross και Tiguan έρχεται για να πάει ένα βήμα παρακάτω όλα όσα το καθιέρωσαν στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αγορά, ούσα βελτιωμένη σε όλους τους τομείς.

Το λανσάρισμα του νέου Volkswagen T-Roc θα ξεκινήσει στην Ευρώπη μέσα στον Νοέμβριο. Στην Ελλάδα αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026

Volkswagen T-Roc

Αυτό που εισπράττεις αντικρίζοντας για πρώτη φορά το νέο Volkswagen T-Roc είναι πως το μοντέλο διατηρεί τον χαρακτήρα του, τον οποίο συνδυάζει με πιο νεανική και σύγχρονη αισθητική. Σε επίπεδο εμφάνισης, είναι ένα κομψό B-SUV που έχει πετύχει έναν πολύ ευπρόσδεκτο συμβιβασμό ανάμεσα στην ισορροπία και τον δυναμισμό.

Με τις εύπεπτες, καθαρές γραμμές και τις καμπύλες του αμαξώματος να αντανακλούν μια ισχυρότερη προσωπικότητα κι έναν πιο έντονο, νεανικό χαρακτήρα σε σχέση με την εν κυκλοφορία γενιά. Πολύ περισσότερο όμως, οι σχεδιαστές κατάφεραν και πέτυχαν έναν εξαιρετικό για τα δεδομένα της κατηγορίας συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του Cd 0,29 (από 0,34).

Η μάσκα που προέρχεται από τα μεγαλύτερα Tiguan, Tayron και τη σειρά ID. είναι τοποθετημένη πιο ψηλά και σε συνδυασμό με την κυψελοειδή γρίλια δίνουν έξτρα πόντους δυναμισμού στο σύνολο. Tην ώρα που τα μακρόστενα φώτα LED εμπρός και πίσω ενώνονται με μια οριζόντια, φωτιζόμενη μπάρα που καταλήγει στους επίσης φωτιζόμενους λογότυπους VW. Ένα ευπρόσδεκτο, σύγχρονο gimmick που χαρίζει στο νέο T-Roc εντυπωσιακή φωτεινή ταυτότητα, ιδίως τη νύχτα.

Volkswagen T-Roc

Tο σπουδαιότερο νέο αφορά τους προβολείς που προαιρετικά μπορούν να υιοθετήσουν την κορυφαία τεχνολογία IQ.LIGHT LED matrix που είδαμε για πρώτη φορά στα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας.

Μια τεχνολογία που είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας από τη μάρκα. Αποδεικνύοντας στην πράξη πως ο σχεδιασμός του νέου Volkswagen T-Roc δεν βασίζεται μόνο στο αισθητικό κομμάτι αλλά στην πλήρη λειτουργικότητα.

Volkswagen T-Roc

Στο προφίλ, το μάτι πέφτει στις νέας σχεδίασης ζάντες και πολύ περισσότερο στην κεκλιμένη γραμμή οροφής που δίνει μια κουπέ εσάνς στο γερμανικό B-SUV. Η σχεδίαση του πίσω μέρους ακολουθεί την εκμοντερνισμένη λογική και παραπέμπει στα μοντέλα της οικογένειας ID.

Ως προς τις διαστάσεις με μήκος στα 4,37 m το νέο T-Roc είναι 12 πόντους μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του. To πλάτος φτάνει τα 1,82 m  και το ύψος τα 1,56 m. Αυξημένο, κατά 2,8 cm είναι και το μεταξόνιο, στα 2,63 m. Έτσι, το αυτοκίνητο τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας από άποψη χώρων μιας και τέσσερις ενήλικες ακόμη και άνω του 1,85 m θα φιλοξενηθούν χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις στην φαρδιά καμπίνα. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν ευνοήσει και το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου αυξήθηκε από τα 445 lt σε 465 lt.

Volkswagen T-Roc

Σε τεχνολογικό επίπεδο, το Wolfsburg έχει προικίσει το T-Roc με τις κορυφαίες τεχνολογίες που διαθέτει στην φαρέτρα του. Σημείο αναφοράς της μίνιμαλ καμπίνας η μεγάλη κεντρική οθόνη που λειτουργεί με τη νέα, τέταρτης γενιάς, πλατφόρμα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB της Volkswagen και προσφέρει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Στις νέες παρεχόμενες λειτουργίες περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA που επιτρέπει εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας. To infotainment υποστηρίζει ελληνικό μενού και έχει πρόσβαση στο ChatGPT.

Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, η οθόνη μπορεί να έχει διαγώνιο από 10,4” έως 12,9”. Σε σχέση με το παρελθόν το ιντερφέις είναι πιο εύχρηστο ενώ η ύπαρξη συντομεύσεων στην αρχική οθόνη διευκολύνει την περιήγηση στα μενού και στα υπό-μενού του συστήματος.

Volkswagen T-Roc

Το ψηφιακό update συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro 10”, το προαιρετικό head-up display και ο νέος περιστροφικός διακόπτης Driving Experience Control στην κεντρική κονσόλα δαπέδου.

Όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας πρόκειται για ένα χειριστήριο με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD, από όπου μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση του ηχοσυστήματος, να επιλέξεις πρόγραμμα οδήγησης ή τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού της καμπίνας. Ο τελευταίος προσφέρει ανάλογα με την έκδοση έως και 30 επιλογές χρωμάτων και εκτείνεται σε τρία επίπεδα: Το περίγραμμα του ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών και το τμήμα του ταμπλό εμπρός από τον συνοδηγό.

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η καμπίνα του νέου Volkswagen T-Roc αποπνέει μια premium αίσθηση που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία. Μια αίσθηση που δεν προκύπτει τόσο από τα υλικά (πιο σκληρά σε σχέση με το παρελθόν αλλά με άριστη συναρμογή) αλλά από τα στοιχεία του εξοπλισμού.

Όπως για παράδειγμα τα ηλεκτρικά καθίσματα ergoActive που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στο T-Roc και μεταξύ άλλων υποστηρίζουν λειτουργία μασάζ. Αλλά και το premium ηχοσύστημα της Harman Kardon. Να αναφέρουμε επίσης πως περίπου το 20% των πλαστικών της καμπίνας του γερμανικού SUV προέρχεται από ανακυκλώσιμα υλικά. Είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που πετυχαίνει αυτή την αναλογία.

Volkswagen T-Roc

Αυτό που επίσης εντυπωσιάζει στη νέα γενιά του γερμανικού SUV είναι η ευρεία γκάμα κινητήρων που δείχνει ικανή να καλύψει τις ανάγκες κάθε αγοραστή. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB evo, όπως τα νέα Tiguan, Tayron και Golf το νέο Volkswagen T-Roc θα προσφέρεται ως ήπια και φουλ υβριδικό.

Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τις mild hybrid εκδόσεις με τον 1.500άρη TSI evo2 που αποδίδει 116 ίππους και 220 Nm ή 150 ίππους και 250 Nm. Το υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς αποτελείται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου, μια μίζα/εναλλάκτη και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρομοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG διπλού συμπλέκτη, με επτά σχέσεις.

Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί στον κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων για ακόμα μικρότερη κατανάλωση σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (περίπου 0,5 lt/100 km σύμφωνα με την Volkswagen). Σε δεύτερο χρόνο θα ακολουθήσουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις με τον ήπια υβριδικό 2λιτρο eTSI και τους 204 PS.

To μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως τραβά η φουλ υβριδική έκδοση που έχει εξελιχθεί από λευκό χαρτί και θα κάνει πρεμιέρα το 2026. Η Volkswagen αφού μελέτησε, ζύγισε και αφουγκράστηκε την αγορά αποφάσισε να κατασκευάσει το πρώτο full hybrid μοντέλο της ιστορίας της «επειδή αυτό ζητάει η αγορά».

Volkswagen T-Roc

Κάτω από το καπό θα τοποθετηθεί ο 4κύλινδρος 1.500άης TSI evo2, που ανάλογα την έκδοση θα αποδίδει 94 ή 150 ίππους και 250 Nm. Το υβριδικό σύνολο θα περιλαμβάνει μπαταρία υψηλής τάσης, μετατροπέα 12V DC/DC, ηλεκτρικό ενισχυτή πέδησης, καθώς και ηλεκτροκίνητο κομπρέσορα για τον κλιματισμό. Στοιχεία που εξασφαλίζουν πως οι λειτουργίες του αυτοκινήτου θα παραμένουν εξίσου αποδοτικές ακόμη κι όταν το θερμικό μοτέρ απενεργοποιείται.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος θα φτάνει τους 136 ή τους 170 PS και τα 306 Nm. Οι επιδόσεις δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές όμως οι εκτιμήσεις του Wolfsburg κάνουν λόγο για μειωμένη κατανάλωση κατά 15%. Μιας και σε αστικό περιβάλλον το υβριδικό T-Roc θα είναι σε θέση να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετά χιλιόμετρα.

Volkswagen T-Roc

Μάλιστα, όπως μάθαμε από τις συζητήσεις που είχαμε με τα στελέχη της Volkswagen, το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιείται στο T-Roc δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Ήδη μάλιστα το Wolfsburg στοχεύει να παρουσιάσει δέκα νέα μοντέλα μέσα στην επόμενη τριετία.

Volkswagen T-Roc

Περνώντας τώρα στο κομμάτι του εξοπλισμού, από την βασική κιόλας έκδοση το νέο Volkswagen T-Roc έρχεται με μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνει έξυπνο cruise control, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας…

Από εκεί και πέρα, η βασική έκδοση έκδοση «T-Roc» θα εστιάζει στο να διατηρήσει το κόστος χαμηλά, η «Life» στη λειτουργικότητα και την άνεση, η «Style» στον σχεδιασμό και την τεχνολογία και η «R-Line» στη σπορ εμφάνιση). Από την έκδοση «Life» και πάνω, όλα τα μοντέλα είναι διαθέσιμα με διχρωμία αμαξώματος, κάτι που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα και της πρώτης γενιάς του γερμανικού B-SUV.

Στις εκδόσεις Style και R-Line προστίθενται αποκλειστικές πινελίες, όπως adaptive chassis control, ηχοσύστημα Harman Kardon και το πακέτο Black Style με μαύρες λεπτομέρειες στο αμάξωμα καθώς και μαύρες ζάντες αλουμινίου. Όλες οι εκδόσεις του T-Roc μπορούν να παραγγελθούν με κοτσαδόρο, ο οποίος έχει σχεδιαστεί ώστε να αντέχει ακόμη και βαριά ηλεκτρικά ποδήλατα.

Volkswagen T-Roc

Premium, καινοτόμο και με πιο αποδοτικούς κινητήρες από ποτέ, το νέο Volkswagen T-Roc ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των B-SUV με στοιχεία που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το λανσάρισμά του θα ξεκινήσει στην Ευρώπη μέσα στον Νοέμβριο. Στην Ελλάδα αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube