Volkswagen: Ημί-αυτόνομη οδήγηση με ΑΙ, στάνταρ από το 2026

Volkswagen: Ημί-αυτόνομη οδήγηση με ΑΙ, στάνταρ από το 2026

Η Volkswagen και η Bosch εργάζονται πάνω σε μια νέα «στοίβα λογισμικού» που, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, υπόσχεται πιο ασφαλή ημί-αυτόνομη οδήγηση, με συμπεριφορά που προσομοιάζει στον άνθρωπο οδηγό.

Volkswagen

Η Bosch και η Cariad -θυγατρική του Ομίλου Volkswagen που ειδικεύεται στο λογισμικό- συνεργάζονται υπό την «Automated Driving Alliance» για την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών αυτόματης οδήγησης. 

Οι δύο γερμανικοί κολοσσοί ανακοίνωσαν πως ενσωματώνουν πλέον την Τεχνητή Νοημοσύνη σε όλο το φάσμα της ανάπτυξης, με στόχο να φέρουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης σε προσιτά αυτοκίνητα ήδη από το 2025.

Μέχρι σήμερα, η χρήση της AI από Bosch και Cariad περιοριζόταν σε επιμέρους λειτουργίες, όπως η αναγνώριση αντικειμένων. Πλέον εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα: Aπό την ανάλυση δεδομένων αισθητήρων και τη λήψη αποφάσεων, μέχρι τον έλεγχο του συστήματος κίνησης. Σύμφωνα με τους δύο εταίρους, αυτή η προσέγγιση θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να συμπεριφέρονται με τρόπο πιο φυσικό και προβλέψιμο, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση με τον οδηγό αλλά και με τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Οι δύο πλευρές δηλώνουν ότι στόχος τους είναι να κάνουν την αυτόματη οδήγηση «προσιτή σε εκατομμύρια οδηγούς, από τη μαζική αγορά έως και τα premium μοντέλα», με τη νέα τεχνολογία να ενσωματώνεται σε μοντέλα ευρείας παραγωγής από τα μέσα του 2026

Volkswagen
Η Volkswagen -διά της Cariad- και η Bosch εξελίσσουν ολόκληρο το σύστημα λογισμικού, χρησιμοποιώντας πολυάριθμα πρωτότυπα για την ανάπτυξη του συστήματος, όπως εν προκειμένω το ID. Buzz που βλέπετε.

Η νέα πλατφόρμα λογισμικού εξελίσσεται εξ ολοκλήρου από τις Bosch και Cariad, κάτι που -όπως υπογραμμίζουν- εξασφαλίζει πλήρη έλεγχο του πηγαίου κώδικα, με ξεκάθαρα πρότυπα σε θέματα προστασίας, ασφάλειας, διαφάνειας και οδικής ασφάλειας. Παράλληλα, οι ηλεκτρονικές πλακέτες που τροφοδοτούν το σύστημα προέρχονται από την αμερικανική Qualcomm.

Η συνεργασία Bosch και Cariad επικεντρώνεται σε αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης Επιπέδου 2 και 3. Στο Επίπεδο 3 -το οποίο έχει επιτραπεί υπό προϋποθέσεις στην ΕΕ από το 2022- το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αυτόνομα σε συγκεκριμένες συνθήκες (χωρίς πεζούς ή ποδηλάτες, σε διαχωρισμένους δρόμους, με μέγιστη ταχύτητα 60 km/h), χωρίς ο οδηγός να έχει τα χέρια στο τιμόνι. Ωστόσο, πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο αν το ζητήσει το σύστημα.

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα πρέπει να συμπεριφέρονται ως άνθρωποι-οδηγοί, σύμφωνα με την Cariad και την Bosch.

Οι δύο πλευρές δηλώνουν ότι στόχος τους είναι να κάνουν την αυτόματη οδήγηση «προσιτή σε εκατομμύρια οδηγούς, από τη μαζική αγορά έως και τα premium μοντέλα», με τη νέα τεχνολογία να ενσωματώνεται σε μοντέλα ευρείας παραγωγής από τα μέσα του 2026. Ένα από τα πρώτα υποψήφια αυτοκίνητα είναι το μικρό ηλεκτρικό VW, που προαναγγέλθηκε με το κόνσεπτ ID. Every1 και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά με τιμή γύρω από τις 20.000 ευρώ.

Οι πλήρεις δυνατότητες της τεχνολογίας θα αξιοποιηθούν όμως στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα SSP της Volkswagen, η οποία εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Rivian και θα κάνει πρεμιέρα με το ηλεκτρικό Golf ΙΧ, κοντά στο 2029.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube