Θερμικά τέλος το 2035: «Ανέφικτος στόχος», για τον επικεφαλής του Ομίλου Stellantis

Θερμικά τέλος το 2035: «Ανέφικτος στόχος», για τον επικεφαλής του Ομίλου Stellantis

Ο Antonio Filosa θεωρεί ότι οι ευρωπαϊκοί στόχοι για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 δεν συνάδουν με τις σημερινές βιομηχανικές δυνατότητες και ζητά μεγαλύτερη ευελιξία για να αποφευχθούν κοινωνικές και οικονομικές αναταράξεις.

Stellantis

Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία, οι κατασκευαστές δείχνουν τα «δόντια» τους. Ύστερα από τις Mercedes-Benz και BMW, ήρθε η σειρά του Ομίλου Stellantis να τοποθετηθεί κατά της κατάργησης των θερμικών κινητήρων το 2035. 

Ο νέος επικεφαλής του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου εκτιμά ότι αυτός ο στόχος είναι απλώς «ανέφικτος». Ο πρόσφατα διορισμένος Antonio Filosa, σε συνέντευξή του στη Les Échos, τόνισε ότι το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει η ΕΕ είναι υπερβολικά σφιχτό και δύσκολα συμβατό με την τρέχουσα βιομηχανική πραγματικότητα.

Οικονομικά κίνητρα, μεγαλύτερη αναγνώριση των υβριδικών στην αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα και μηχανισμοί που ευνοούν τα μικρά ηλεκτρικά είναι ανάμεσα στα μέτρα που προτείνει ο Filosa

Stellantis
«Οι στόχοι για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 και απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 (στην Ευρωπαϊκή Ένωση) δεν είναι ρεαλιστικοί όπως έχουν οριστεί», δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, ο Ιταλός Antonio Filosa.

Και ως εκ τούτου αποτελεί δύσκολη εξίσωση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Filosa, η ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με μια ήδη πιεσμένη βιομηχανία, απειλεί όχι μόνο τις πωλήσεις αλλά και την απασχόληση. 

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται πιο αργά από το αναμενόμενο, η κινεζική ανταγωνιστικότητα πιέζει τις τιμές και οι αμερικανικοί δασμοί δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο το οικονομικό ισοζύγιο.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Filosa ζητά την εισαγωγή «μοχλών ευελιξίας» έτσι ώστε να αποφευχθεί ένα κοινωνικό και οικονομικό σοκ. Ανάμεσα στις προτάσεις του: Οικονομικά κίνητρα, μεγαλύτερη αναγνώριση των υβριδικών στην αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και μηχανισμοί που θα ευνοούν τα μικρά ηλεκτρικά. Ο στόχος παραμένει η απανθρακοποίηση, αλλά με πιο ομαλή μετάβαση.

Stellantis
«Εάν οι κανονισμοί δεν αλλάξουν, ενδέχεται να αναγκαστούμε να μειώσουμε τις δραστηριότητές μας για να προστατεύσουμε την εταιρεία. Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να την θέσουν σε κίνδυνο». Σήμερα, η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας παραμένει σε επίπεδο που δεν επιτρέπει την κερδοφορία, δήλωσε ο διευθυντής του εργοταξίου του Hordain, Christian Teixeira.

Η ένταση είναι εμφανής και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, ιδιαίτερα στη Γαλλία. Στο εργοστάσιο του Hordain, στον βορρά της χώρας, ο Όμιλος Stellantis απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους. Ο Filosa προειδοποιεί ότι η ζήτηση δεν επαρκεί για να στηρίξει τον ρυθμό που απαιτεί η ΕΕ και ότι θα χρειαστεί καθυστέρηση αρκετών ετών για να προστατευθεί η παραγωγική δραστηριότητα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube