
Θερμικά τέλος το 2035: «Ανέφικτος στόχος», για τον επικεφαλής του Ομίλου Stellantis
Ο Antonio Filosa θεωρεί ότι οι ευρωπαϊκοί στόχοι για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 δεν συνάδουν με τις σημερινές βιομηχανικές δυνατότητες και ζητά μεγαλύτερη ευελιξία για να αποφευχθούν κοινωνικές και οικονομικές αναταράξεις.


Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία, οι κατασκευαστές δείχνουν τα «δόντια» τους. Ύστερα από τις Mercedes-Benz και BMW, ήρθε η σειρά του Ομίλου Stellantis να τοποθετηθεί κατά της κατάργησης των θερμικών κινητήρων το 2035.
Ο νέος επικεφαλής του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου εκτιμά ότι αυτός ο στόχος είναι απλώς «ανέφικτος». Ο πρόσφατα διορισμένος Antonio Filosa, σε συνέντευξή του στη Les Échos, τόνισε ότι το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει η ΕΕ είναι υπερβολικά σφιχτό και δύσκολα συμβατό με την τρέχουσα βιομηχανική πραγματικότητα.
Οικονομικά κίνητρα, μεγαλύτερη αναγνώριση των υβριδικών στην αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα και μηχανισμοί που ευνοούν τα μικρά ηλεκτρικά είναι ανάμεσα στα μέτρα που προτείνει ο Filosa

Και ως εκ τούτου αποτελεί δύσκολη εξίσωση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Filosa, η ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με μια ήδη πιεσμένη βιομηχανία, απειλεί όχι μόνο τις πωλήσεις αλλά και την απασχόληση.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται πιο αργά από το αναμενόμενο, η κινεζική ανταγωνιστικότητα πιέζει τις τιμές και οι αμερικανικοί δασμοί δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο το οικονομικό ισοζύγιο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Filosa ζητά την εισαγωγή «μοχλών ευελιξίας» έτσι ώστε να αποφευχθεί ένα κοινωνικό και οικονομικό σοκ. Ανάμεσα στις προτάσεις του: Οικονομικά κίνητρα, μεγαλύτερη αναγνώριση των υβριδικών στην αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και μηχανισμοί που θα ευνοούν τα μικρά ηλεκτρικά. Ο στόχος παραμένει η απανθρακοποίηση, αλλά με πιο ομαλή μετάβαση.

Η ένταση είναι εμφανής και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, ιδιαίτερα στη Γαλλία. Στο εργοστάσιο του Hordain, στον βορρά της χώρας, ο Όμιλος Stellantis απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους. Ο Filosa προειδοποιεί ότι η ζήτηση δεν επαρκεί για να στηρίξει τον ρυθμό που απαιτεί η ΕΕ και ότι θα χρειαστεί καθυστέρηση αρκετών ετών για να προστατευθεί η παραγωγική δραστηριότητα.