
Αποκάλυψη για το νέο Volkswagen ID.Cross Concept
To Wolfsburg τράβηξε το κάλυμμα από το νέο Volkswagen ID. Concept, το πρωτότυπο που αναμένεται να δείξει το δρόμο στα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα –όχι μόνο SUV- της γερμανικής φίρμας.


Στο πλαίσιο του Σαλονιού του Μονάχου, η γερμανική φίρμα αποκάλυψε ένα από τα πλέον σημαντικά πρωτότυπα των τελευταίων ετών. To Volkswagen ID.Cross Concept.
Όπως υποδηλώνει και η ονομασία ID. πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο, με σιλουέτα SUV που σύμφωνα με τους ανθρώπους της φίρμας στοχεύει να προσφέρει τεχνολογία αιχμής και κορυφαία εμπειρία για τον χρήστη σε προσιτή τιμή.
H στρατηγική του Wolfsburg άλλωστε είναι γνωστή. Να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή για όλους. Προσφέροντας ισορροπημένα προϊόντα με τα γνήσια χαρακτηριστικά Volkswagen στις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της αγοράς. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα άλλωστε αποκάλυψε και το ID.Polo. Όπως τόνισε και ο CEO της φίρμας, Thomas Schäfer «μέχρι το 2027 θα παρουσιάσουμε τέσσερα νέα ηλεκτρικά με μπόλικη τεχνολογία και υψηλή ποιότητα».
Η έκδοση παραγωγής του Volkswagen ID.Cross Concept θα έρθει το 2026. Με την τιμή του να μένει κάτω από τις €30.000
Επιστρέφοντας στα του ID.Cross Concept, βλέπουμε πως το πρωτότυπο, του οποίου η έκδοση παραγωγής θα είναι έτοιμη το 2026 υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Pure Positive». Που χαρακτηρίζεται από κομψές και ανεπιτήδευτες γραμμές. Αλλά και μια συνολικά δυναμική προσωπικότητα. Τα φωτιστικά σώματα πλήρους πλάτους εμπρός και πίσω και οι φωτιζόμενη λογότυποι, πέρα από ένα σύγχρονο gimmick χαρίζουν μια μοναδική και άμεσα αναγνωρίσιμη ταυτότητα στο γερμανικό SUV.
To μήκος του υπολογίζεται σε 4,16 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα ύψος 1,58 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,60 μέτρα, το Volkswagen ID.Cross Concept θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τις διαστάσεις του T-Cross. Μόνο που η πλατφόρμα MEB+ υπόσχεται ακόμα περισσότερους χώρους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 450 lt ενώ κάτω από το καπό υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 25 lt ώστε να μπορούν να αποθηκευτούν εύκολα και γρήγορα τα καλώδια φόρτισης.
Η καθαρή κι εκλεπτυσμένη σχεδίαση του εξωτερικού συνεχίζεται και στην καμπίνα. Η Volkswagen τονίζει πως τα υλικά έχουν premium υφή και ο εσωτερικός φωτισμός θα μπορέσει να δημιουργήσει ατμόσφαιρα ανάλογα με την διάθεση των επιβατών.
Αυτό που εντυπωσιάζει είναι τα αναδιπλούμενα καθίσματα, που μπορούν να δημιουργήσουν μια επίπεδη επιφάνεια. Λεπτομέρεια που αντλεί έμπνευση από το Volkswagen Bus. Κατά τα λοιπά βλέπουμε μεγάλες οθόνες για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment (χρησιμοποιεί την τελευταία γενιά του λογισμικού της Volkswagen) αλλά και μπόλικους φυσικούς διακόπτες προς όφελος της εργονομίας και της πρακτικότητας. Το Travel Assist θα είναι ακόμα πιο αναβαθμισμένο, με χαρακτηριστικά που συναντούμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες ενώ θα υποστηρίζονται και over-the-air ενημερώσεις.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το Volkswagen ID.Cross Concept πατά στην πλατφόρμα MEB+. O ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 211 ίππους. Νούμερο που όπως καταλαβαίνετε υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις. Δεν γνωρίζουμε ακόμα τα ακριβή νούμερα, πέρα από την τελική που θα σταματά τα 175 km/h.
Με βάση την ιπποδύναμη όμως, υπολογίζουμε πως το 0-100 km/h θα ολοκληρώνεται σε 6,5 με 7,5 δευτερόλεπτα. Όσο για την αυτονομία, θα προσεγγίζει τα 420 km/h και η ταχυφόρτιση μέχρι το 80% θα ολοκληρώνεται σε περίπου μισή ώρα.
Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τα νούμερα, το Volkswagen ID.Cross Concept θέτει σε πρώτο πλάνο την πρακτικότητα. Η δυνατότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.200 κιλά και ο κοτσαδόρος αντέχει φορτίο βάρους 75 kg (περίπου δύο ηλεκτρικά ποδήλατα σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volkswagen). Να αναφέρουμε επίσης πως το πρωτότυπο φορά ζάντες 21” και λάστιχα της Goodyear διάστασης 235/40 R21.
Το ID.Cross Concept είναι το τέταρτο ηλεκτρικό πρωτότυπο της Volkswagen μετά τα ID.Polo, ID.GTI Concept και ID.Every1. Όλα τα παραπάνω μοντέλα θα μπουν στην παραγωγή μέχρι το 2026. Τα τρία πρώτα μέσα στο 2026 και το ID.Every1 το 2027.
H τιμή του ID.Cross Concept θα μείνει κάτω από τις €30.000 ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί mainstream μοντέλα όπως τα Kia EV2, Ford Puma Gen-E, Peugeot e-2008, Toyota Urban Cruiser.
Η Volkswagen δεν στοχεύει μόνο σε προσιτά ηλεκτρικά. Αλλά φιλοδοξεί να διαθέτει την πληρέστερη και πιο ολοκληρωμένη γκάμα στην αγορά. Που θα ξεκινά από τα μικρά ID.Polo και ID.Cross και θα κορυφώνεται με το ID.Buzz.
Με το ID.Cross Concept, το Wolfsburgτο Wolfsburg προσθέτει ένα ακόμη κρίσιμο κομμάτι στο παζλ της στρατηγικής της. Είναι μια ακόμα απόδειξη πως η Volkswagen προσαρμόζει την ηλεκτροκίνηση στο σήμερα με το βλέμμα στο αύριο. Σε ένα πλήρες πακέτο με προσιτή τιμή, τεχνολογία αιχμής και δυναμισμό.