
Η Škoda μέχρι πρότινος παρέμενε μια «νέα» εταιρεία στον χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διαθέτοντας μόλις ένα μοντέλο, το Enyaq. Πλέον, όμως, αποκτά έναν μικρότερο «αδελφό» -το Škoda Elroq.
Αν το όνομα «Elroq» σας ακούγεται κάπως περίεργο, να σας πούμε ότι πρόκειται για τη σύνθεση των λέξεων «ηλεκτρικό» και «Karoq», το θερμικό B+-SUV της Škoda. Βέβαια, το Elroq με μήκος 4,48 m δεν βρίσκεται κοντά σε αυτή τη διάσταση με το Karoq που έχει μήκος 4,38 μέτρα. Αλλά τέλος πάντων, ας τους αφήσουμε εκεί στο Mladá Boleslav να ξέρουν καλύτερα.
To Škoda Elroq κάνει αυτό που ξέρουν καλά οι Τσέχοι. Να συνδυάζει τον ρεαλισμό με την ευχαρίστηση στην οδήγηση, με ισορροπημένα μοντέλα που χωρίς να υπερέχουν σε κάποιον τομέα, είναι απολαυστικά στην καθημερινότητα
Πίσω από το μοναδικό στιλ του που βασίζεται στην υπογραφή Modern Solid που κληρονόμησε από το Vision 7S Concept, το Škoda Elroq εκτείνεται σε μήκος στα 4,48 m. Ένα πιο κόμπακτ και πιο εύκολο στην καθημερινότητα φορμά από το Enyaq, τον μεγάλο αδερφό του που μετρά σε μήκος τα 4,65 m.
Πάντως, το Elroq αντλεί ξεκάθαρα έμπνευση από το μεγαλύτερο Enyaq, κυρίως στο προφίλ, όπου συναντάμε παρόμοιες λεπτομέρειες, όπως οι ψευδό-αεραγωγοί στα εμπρός φτερά. Παρότι δεν διαθέτει τις αναδυόμενες χειρολαβές, προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλά η τιμή, ξεχωρίζει με κομψές ζάντες των 19 ιντσών (έξτρα €610 για 20άρες στην περίπτωσή μας -υπάρχουν και 21”) και τις ράγες οροφής, στοιχεία που δείχνουν ότι αυτό το SUV έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις οικογένειες.

Στο πίσω μέρος, η επιρροή του Enyaq είναι επίσης εμφανής, ειδικά στον σχεδιασμό των φωτιστικών μονάδων. Ωστόσο, το εμπρός μέρος φέρνει μια σαφή σχεδιαστική εξέλιξη, με τη νέα οπτική ταυτότητα των Τσέχων που ονομάζεται «Tech Deck Face». Αυτή η φωτεινή υπογραφή χαρακτηρίζεται από το καπό που γέρνει απότομα προς τη μάσκα και συνεχίζεται νοητά από μια μαύρη ματ ταινία που διήκει στο πλάτος της μάσκας, η οποία στις πλούσιες εκδόσεις, όπως εδώ, περιλαμβάνει φωτεινά στοιχεία.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια λεπτή γραμμή LED, ενώ σε όλες τις εκδόσεις τα μεσαία φώτα κι αυτά της μεγάλης σκάλας είναι διακριτικά ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα. Μια επιλογή που ενισχύει την καθαρή και λιτή αισθητική του μοντέλου, ιδιαίτερα στις σκούρες αποχρώσεις.
Ο μινιμαλισμός του Elroq αντικατοπτρίζεται και στον νέο λογότυπο: Το όνομα «Škoda» με γράμματα, το οποίο εμφανίζεται πλέον στο εμπρός και πίσω μέρος, καθώς και στο τιμόνι. Όσον αφορά τις υπόλοιπες διαστάσεις, το Elroq έχει πλάτος 1,88 m και ύψος 1,65 m, και αεροδυναμικό συντελεστή (Cx) 0,26. Ο τελευταίος είναι από τους καλούς της κατηγορίας, ισοφαρίζοντας αυτόν του απολύτως άμεσου ανταγωνιστή του, του Kia EV3.
Εμπρός, η θέση οδήγησης είναι πανομοιότυπη με αυτή του Enyaq, με το κεντρικό τμήμα του ταμπλό να γυρίζει προς τον οδηγό και την έντονη παρουσία κεντρικής κονσόλας. Διάταξη που δεν δίνει αίσθηση της απλοχωριάς, αλλά προσφέρει εύχρηστους χώρους αποθήκευσης, με επαγωγική θήκη φόρτισης για δύο τηλέφωνα, διπλές ποτηροθήκες και κεντρικό κάδο. Πιο πίσω στην κονσόλα δαπέδου υπάρχει ένας μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος, αλλά με δύσκολη την πρόσβαση. Το καπάκι του επέχει θέση υποβραχιονίου, με ρύθμιση μόνο σε ύψος, καθώς δεν είναι συρόμενο, όπως μας έχει συνηθίσει ο όμιλος και δη η VW.
Το φινίρισμα είναι επίσης αξιοπρεπές, με υλικά που γίνονται όλο και πιο σκληρά όσο πλησιάζεις προς το πάτωμα. Όμως τα πάνω μέρη κάνουν φιλότιμες προσπάθειες. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο για το πίσω μέρος της καμπίνας, με τα πάνελ των θυρών χυτευμένα σε σκληρό πλαστικό. Κάτι αναμενόμενο, καθώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους που ξεκινά από τις 34.500 ευρώ, αναγκαστικά θα κάνει κάποιους συμβιβασμούς.
Η καμπίνα ωστόσο γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη, όπως στην περίπτωσή μας, χάρη στην έξτρα εσωτερική διακόσμηση/διαμόρφωση «Lodge» (€550). Ξεχωρίζει για τα υφασμάτινα/«δερμάτινα» καθίσματα σε γκρι και μαύρο, με πορτοκαλί ζώνες ασφαλείας που προσθέτουν μια πινελιά φρεσκάδας και δυναμισμού.
Για τη Škoda, η ευρυχωρία ήταν πάντα προτεραιότητα –και το Elroq δεν αποτελεί εξαίρεση. Οι εσωτερικοί χώροι είναι γενναιόδωροι, ιδιαίτερα στο πίσω κάθισμα, όπου οι δύο ενήλικοι επιβάτες κάθονται άνετα. Με τον χώρο για τα πόδια και το ύψος οροφής να συγκαταλέγονται στα κορυφαία της κατηγορίας.
Η καμπίνα φροντίστηκε αναμενόμενα αλά Škoda, με τις απαραίτητες πρακτικές πτυχές. Έτσι, υπάρχει ένας κάδος με ποτηροθήκες και μια σκάφη στο πάτωμα, ανάμεσα στα δύο πίσω καθίσματα, που αφαιρείται για να ελευθερώσει το επίπεδο δάπεδο εάν επιβιβαστεί τρίτος. Ο χώρος εκεί είναι λιγότερο δουλεμένος από των ακριανών, με στενότερο έδρανο-«σαμάρι» και προτεταμένη πλάτη, αλλά η άνεση είναι υποφερτή λόγω των αφρωδών υλικών. Αυτός ο μεσαίος επιβάτης ωστόσο, θα πρέπει να έχει μαζεμένα τα πόδια του, καθώς η κονσόλα δαπέδου με τους αεραγωγούς εκτείνεται αρκετά προς τα πίσω.

Κατά τα λοιπά της πρακτικότητας, το Elroq ξεχωρίζει με τα χαρακτηριστικά «Simply Clever» που επικαλείται υπερηφάνως η μάρκα. Περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ομπρέλα ενσωματωμένη στην πόρτα, ασύρματη φόρτιση με αερισμό για το τηλέφωνο, καθώς και χώρος αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο με χωριστές θήκες. Άλλες έξυπνες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν θήκη για κέρματα, μαντηλάκι μικροϊνών για τον καθαρισμό της οθόνης, ρολά σκίασης για τα πίσω παράθυρα, κλιπ για εισιτήρια στο παρμπρίζ, ξύστρα πάγου ενσωματωμένη στο πορτμπαγκάζ,
Το πορτμπαγκάζ του Elroq έχει χωρητικότητα 470 lt που το κατατάσσει στον μέσον όρο της κατηγορίας. Νούμερο που πάντως αρκεί για οικογενειακή εξόρμηση. Και φτάνει τα 1.580 lt με τα πίσω καθίσματα ριγμένα. Εκείνο που κάνει όμως το Elroq είναι η έξυπνη χρήση των κενών χώρων γύρω από τους θόλους των τροχών και κάτω από το δάπεδο. Όπου υπάρχει πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος στα πλάγια και ένας χωριστός, διαμερισματικός τετράγωνος κάδος κάτω από το πάτωμα.

Όπως συμβαίνει κατά πλειονότητα σε αντίστοιχες περιπτώσεις, είναι μονοκόμματος και απαιτεί να αδειάσεις το πορτμπαγκάζ για να έχεις πρόσβαση στα κρυμμένα πράγματα. Για εκείνο που δεν χρειάζεται να ψάξεις είναι για το καλώδιο φόρτισης, καθώς το Elroq έχει ένα δίχτυ κάτω από την εταζέρα για να το κάνει πιο προσιτό -έξτρα.
Ακόμα στο πορτμπαγκάζ, το αυτοκίνητο προσφέρει αμέτρητα δίχτυα για να μην κάνουν βόλτα τα πράγματα στις στροφές. Ένας κωδικός QR στο πορτμπαγκάζ επιτρέπει στους χρήστες καθοδηγούνται γρήγορα με εικόνες και βίντεο. Να σημειώσουμε ακόμα ότι το πλάτος του χώρου αποσκευών επιτρέπει ακόμη και τη μεταφορά ποδηλάτου χωρίς να αφαιρεθεί ο τροχός. Διαθέτει επίσης και άνοιγμα για σκι.

Η Škoda ανέκαθεν αξιοποιούσε την τεχνολογία του Ομίλου Volkswagen, ενσωματώνοντάς την στα μοντέλα της με το χαμηλότερο κόστος, είτε πρόκειται για θερμικά είτε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το σύστημα infotainment δεν αποτελεί εξαίρεση και λειτουργεί με οθόνη 13 ιντσών που χρησιμοποιεί το λογισμικό MIB 4 (έκδοση 5.4), το οποίο είναι γνωστό για την απλότητα και την ταχύτητά του.
Το έχουμε δοκιμάσει σε πολλά μοντέλα της Volkswagen και της Škoda, οπότε πλέον εντοπίζουμε γρήγορα τις χρειώδεις λειτουργίες. Για τους άμαθους, σαφώς και απαιτείται χρόνος εξοικείωσης. Μπορείς μάλιστα να προσθέσεις έως και τέσσερις συντομεύσεις στο επάνω μέρος της οθόνης. Ο κλιματισμός διαθέτει δική του συντόμευση σε μια απτική μπάρα κάτω από την οθόνη.
Η συνολική ρευστότητα είναι γενικά ευχάριστη, ακόμα κι αν υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις πάρα πολλές οθόνες που πρέπει να περάσουν στο ξεκίνημα πριν φτάσεις στο ίδια το κύριο ιντερφέις. Κάθε χρήστης μπορεί να ορίσει το προσωπικό του προφίλ, αλλά δυστυχώς δεν θα μπορεί να επιλέξει να διαγράψει ορισμένες υποχρεωτικές ειδοποιήσεις από προεπιλογή, όπως για την υπερβολική ταχύτητα ή την υπέρβαση λωρίδας. Παρόλο που η γρήγορη πρόσβαση διευκολύνει τον οδηγό να επιλέξει, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη μιας λειτουργίας macro που θα του επέτρεπε να ανακαλεί τις προτιμήσεις του με ένα ή δύο κλικ.
Η Škoda έχει επιλέξει να διατηρήσει φυσικά κουμπιά για κάποιες βασικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, μπορείς να αποκτήσεις άμεση πρόσβαση στα οδηγικά βοηθήματα, στις οδηγικές ρυθμίσεις, στην αφύγρανση του πίσω κρύσταλλου και φυσικά στα αλάρμ.
Ακόμη, υπάρχουν δύο θύρες USB-C, καθώς κι ένας διπλός ασύρματος φορτιστής τηλεφώνου με ψύξη -η γνωστή επαγωγική φόρτιση που αποτρέπει την υπερθέρμανση του τηλεφώνου όταν χρησιμοποιείτε Apple CarPlay ή Android Auto μέσω Bluetooth κατά τη φόρτιση.
Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι μικρή και παρέχει μόνο βασικές πληροφορίες: Ταχύτητα, κατανάλωση και πλοήγηση. Συμπληρώνεται, ωστόσο, από ένα μεγάλο head-up display με λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας. Οι πληροφορίες προβάλλονται απευθείας στον δρόμο χωρίς να ενοχλούν το οπτικό πεδίο του οδηγού. Όσοι επιθυμούν βέβαια, μπορούν να το απενεργοποιήσουν.
Η εφαρμογή My Škoda προσφέρει πολλές δυνατότητες, όπως το άνοιγμα και το κλείδωμα του αυτοκινήτου, την προθέρμανση της μπαταρίας ή την ενεργοποίηση θέρμανσης/κλιματισμού, καθώς και τον εντοπισμό του αυτοκινήτου. Αν το Elroq μάλιστα διαθέτει Park Assist, μπορείς ακόμα και να το παρκάρεις απομακρυσμένα, χωρίς να είσαι μέσα.
Το Škoda Elroq μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα Travel Assist, που προσφέρει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη λωρίδα του και μπορεί να αλλάξει λωρίδα απλώς ενεργοποιώντας το φλας. Περιλαμβάνει προγνωστικό προσαρμοζόμενο cruise control, που επιβραδύνει στις στροφές.
Φυσικά, περιλαμβάνονται όλα τα συστήματα που απαιτεί η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία GSR II, όπως αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση για υπερβολική ταχύτητα και αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου. Είναι δύσκολο λοιπόν, να αποσπαστεί η προσοχή σου στο τιμόνι, με το αυτοκίνητο πάντα «προλαβαίνει» την κατάσταση. Σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, φταις εσύ, καθώς υπάρχει και ηχητική ειδοποίηση.
Για όσους θεωρούν αυτά τα συστήματα ενοχλητικά, η Škoda έχει φροντίσει, όπως είδαμε, να προσθέσει ένα κουμπί που σε οδηγεί απευθείας στο μενού των βοηθημάτων οδήγησης. Ωστόσο, δεν νιώσαμε την ανάγκη να απενεργοποιήσουμε κανένα από τα συστήματα υποβοήθησης στο Elroq. Αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία τους είναι διακριτική και δεν επηρεάζει την οδηγική εμπειρία.
Η Škoda έχει ενσωματώσει στο σύστημα πλοήγησης έναν προγραμματιστή διαδρομής που λαμβάνει υπόψη το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την κατανάλωση και το υψομετρικό προφίλ της διαδρομής, έτσι ώστε να σου προτείνει πού να κάνεις στάση για φόρτιση.
Μπορεί μάλιστα να φιλτράρει τους φορτιστές έτσι ώστε να εμφανίζονται μόνο εκείνοι με ισχύ άνω των 50 kW ή 100 kW. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα φιλτραρίσματος αποκλειστικά για φορτιστές συμβατούς με τη λειτουργία Plug & Charge. Στον χάρτη του GPS εμφανίζεται επίσης η ακτίνα δράσης, δηλαδή ο γεωμετρικός τόπος προορισμών που μπορείς να φτάσεις χωρίς να χρειαστείς φόρτιση.
Η εκκίνηση του Elroq είναι απλή: Δεν χρειάζεται να πατήσεις κάποιο κουμπί, αρκεί να πατήσεις το φρένο για να ενεργοποιηθεί το αυτοκίνητο. Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού στο αυτοκίνητό μας βοηθά τα μέγιστα στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Το τιμόνι ρυθμίζεται καθ’ ύψος και τηλεσκοπικά. Μόλις καθίσεις, το μόνο που χρειάζεται είναι να μετακινήσεις τον επιλογέα ταχυτήτων στη θέση D (ή B) και να ξεκινήσεις.
Η οδήγηση του Elroq μοιάζει πολύ με αυτή του Enyaq. Επομένως, βρίσκουμε ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα προσανατολισμένο στην άνεση που ενισχύεται από τα έμφυτα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού. Και εν προκειμένω ενισχύεται έτι περαιτέρω από το μηχανικό χάρισμα της έκδοσης Elroq 85. Το οποίο φορά ένα ηλεκτρομοτέρ 286 ίππων που στέλνει τα 545 Nm στον πίσω άξονα. Η επιτάχυνση είναι ευχάριστη, μεστή, γράφοντας 6,6 δευτερόλεπτα στο σπριντ των 0-100 km/h.
Αν και ισχυρό, το Elroq δεν προσφέρει έντονες συγκινήσεις. Ο κινητήρας παρέχει αρκετή δύναμη για προσπεράσεις και επιταχύνσεις, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει με εκείνη την κλωτσιά στην πλάτη και της πίεση στο διάφραγμα που νιώθεις με άλλα ηλεκτρικά.
Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερις οδηγικές ρυθμίσεις: Eco, Normal, Sport και Individual. Η Eco ταιριάζει περισσότερο στη φιλοσοφία του Elroq, προάγοντας την οικονομική και ήπια οδήγηση. Η απόκριση του γκαζιού μειώνεται έτσι ώστε να διευκολυνθεί η χαμηλή κατανάλωση. Η Sport κάνει την οδήγηση πιο δυναμική, σκληραίνοντας την ανάρτηση και μειώνοντας την υποβοήθηση του τιμονιού, αλλά αν περιμένεις να μετατρέψει το Elroq σε σπόρτσκαρ θα απογοητευτείς.
Στην πόλη, το Elroq είναι απολαυστικό χάρη στον κύκλο στροφής των μόλις 9,3 m -χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων που πατούν στην πλατφόρμα MEB. Αυτή η τεχνική βάση δεν επιτρέπει την τοποθέτηση frunk κάτω από το καπό, αλλά προικίζει το τσεχικό SUV με εντυπωσιακές ελιγμικές δυνατότητες.
Χωρίς τις έξτρα μανέτες πίσω από το τιμόνι που θα σου επέτρεπαν να ρυθμίσεις την ένταση ανάκτησης ενέργειας σε τρεις βαθμίδες, αφήνεις αναγκαστικά τη διαχείριση στο αυτόματο σύστημα. Με το τελευταίο όμως, να είναι υπέρ το δέον «προσεκτικό» και να φρενάρει περισσότερο από όσο χρειάζεται όταν πλησιάζεις σε μια διασταύρωση. Το πακέτο Driver (€840) περιλαμβάνει τις παραπάνω μανέτες, σε συνδυασμό με τιμόνι (τριών ακτίνων αντί των δύο του στάνταρ) προοδευτικής υποβοήθησης και προσαρμοζόμενη ανάρτηση με αμορτισέρ δύο βαλβίδων, ACC.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, σου επιτρέπει να καθυστερήσεις τη χρήση του πεντάλ, το οποίο όμως δεν ξεχωρίζει για τη συνέπειά του και την αναλογική λειτουργία: Σε μεγάλο μέρος της διαδρομής του δεν συμβαίνει τίποτα και το σύστημα δεν σου δίνει ποτέ την εντύπωση ότι δαγκώνει τους δίσκους όσο δυνατά θα έπρεπε στο τέλος της διαδρομής. Και να πούμε ότι αυτή η λειτουργία B δεν μας καλύπτει όσο μια λειτουργία one-pedal -απουσία κοινή σε πολλά ηλεκτρικά του Ομίλου VW. Ιδιαίτερα χρήσιμη στην πόλη, καθώς επιτρέπει την οδήγηση σχεδόν χωρίς χρήση του φρένου.
Στην εθνική, το Elroq προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης, κυρίως χάρη στην ησυχία στην καμπίνα που εξασφαλίζει η αποτελεσματική ηχομόνωση. Το σύστημα Travel Assist αποδεινύει την πολυτιμότητά του στον ανοιχτό δρόμο: Διευκολύνει την αλλαγή λωρίδας, διατηρεί ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο και κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Η ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, αν ξεθαρρέψεις και βασιστείς πάνω της, είναι πολύ χρήσιμη αν κάνεις συχνά μεγάλες διαδρομές.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, που περιλάμβανε δρόμους της περιφέρειας, εθνική και αστικές διαδρομές (με ή χωρίς αυτοκινητόδρομο), το trip computer έδειχνε κατανάλωση 17,2 kWh/100 km με τις έξτρα ζάντες των 20 ιντσών που φορούσε το αυτοκίνητό μας. Νούμερο που δεν απέχει πολύ από την επίσημη τιμή των 16,4 kWh/100 km (περιλαμβανομένων των απωλειών φόρτισης) που ανακοινώνει η Škoda.
Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το Elroq 85 με την μπαταρία των 82 kWh (77 ωφέλιμες) πιστώνεται με μέγιστη αυτονομία 581 km. Που με τις έξτρα 20άρες ζάντες πέφτει στα 565 km. Στις επιμέρους καταναλώσεις λοιπόν, στην πόλη με θερμοκρασία πάνω από 20 οC και χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο δεν ξεπεράσαμε τις 14,8 kWh/100 km. Που σημαίνει αυτονομία 520 km. Εκτός πόλης και με μικτό ανάγλυφο, καίγαμε 17,1 κιλοβατώρες με την αυτονομία να διαμορφώνεται στα 450 km. Και στην εθνική, 20,5 kWh και 375 km. Τιμή μάλλον ψηλή που περισσότερο έχει να κάνει τόσο με την αεροδυναμική του Elroq όσο με τους 2,1+ τόνους του -σχεδόν όσο το Enyaq. Με αυτά και με αυτά, η κατανάλωση σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE διαμορφώνεται στις 16,6 kWh ανά 100 km/h και αυτονομία 464 km.
Το Škoda Elroq διατίθεται από την Kosmocar σε τρεις συν μία εκδόσεις: 50, 60 και 85 και First Edition -το σπέσιαλ 85άρι λανσαρίσματος με τιμή €51.800. Η έκδοση 50 που διαθέτει μπαταρία 50 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα 170 ίππων, πετυχαίνει αυτονομία 372 km κατά WLTP. Ο χρόνος φόρτισης από 10% στο 80% διαρκεί 25 λεπτά στη μέγιστη ισχύ των 145 kW που εξουσιοδοτεί το BMS.
Αυτή η έκδοση που ξεκινά από τις €34.500 κατά πώς φαίνεται είναι και λιγότερο κατάλληλη για χρήση ως βασικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Λίγο καλύτερα τα πηγαίνει στη θεωρία η έκδοση 60, από €38.900. Προφανώς και η έκδοση 85 είναι αυτή που φιγουράρει στην γκάμα του Elroq για βασικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Η τιμή της ξεκινά από τις 44.900 ευρώ. Με το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας να στοιχίζει €52.985 και τη διαμόρφωσή του μπορείτε να τη δείτε στο δεύτερο συνημμένο.
Και όχι μόνο, καθώς σε κάθε περίπτωση, το Škoda Elroq 85 είναι πιο αποδοτικό από τους ανταγωνιστές του, αλλά και πιο γρήγορο στην επαναφόρτιση. Καταρχήν με τον στάνταρ εσωτερικό φορτιστή των 11 kW, το γέμισμα 0-100% παίρνει οκτώ ώρες. Σε ταχυφορτιστές DC, το BMS υπόσχεται μέγιστη ισχύ 175 kW και 28 λεπτά αναμονή για φόρτιση από 10% έως 80%.
Δεν το εξακριβώσαμε, ωστόσο ο συσσωρευτής του είναι ο ίδιος με του Audi Q4 που έχουμε χρησιμοποιήσει δύο φορές για ταξίδια με 2.500 και 1.800 km αντίστοιχα. Όπου σε 150άρι τερματικό DC, η μέση ισχύς ξεπερνούσε τα 105 kW. Οπότε και το 10%-80% διαρκούσε ακριβώς 30’. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε με μεγάλη ασφάλεια ότι το ίδιο θα συμβαίνει και με το Elroq. Από την άλλη, ειδικά για τον χειμώνα, μπορείς να αυξήσεις την απόδοσή του, με το (πολύ κατατοπιστικό) σύστημα χειροκίνητης προετοιμασίας. Να σημειώσουμε εδώ ότι διατίθεται αντλία θερμότητας έξτρα, έναντι 950 ευρώ.
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το Škoda Elroq είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Αν και δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από αυτό το ηλεκτρικό SUV, ύστερα από τη γνωριμία μας στην αποστολή στην Ισπανία. Για ακόμα μία φορά, η Škoda προσφέρει ένα καλοσχεδιασμένο και ισορροπημένο προϊόν σε ελκυστική τιμή, αποφεύγοντας την εσωτερική ανταγωνιστικότητα εντός του Ομίλου Volkswagen. Ο γερμανικός όμιλος φαίνεται να προσπαθεί να μην υπάρχει «κανιβαλισμός» μεταξύ των ηλεκτρικών μοντέλων του, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε με τα θερμικά.
Είμαστε λοιπόν σε βαθμολογία κοντά στο άριστα. Καλά εξοπλισμένο, συνεπές στον δρόμο, στην ισχύ και στην αυτονομία, το Škoda Elroq έχει πολλά επιχειρήματα για να γύρει τη ζυγαριά υπέρ του. Εκείνο που του λείπει είναι η λειτουργία one pedal για να πάρει άριστα, 10.
Διαμορφώστε το δικό σας Škoda Elroq 85 στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
Škoda Elroq 85 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Δεν πρόκειται για αλάνθαστο ηλεκτρικό, αλλά και φιγουράρει ως ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο. Πρακτικό, ευρύχωρο και σε ανταγωνιστική τιμή, το 85άρι Elroq καλύπτει με επάρκεια τις ανάγκες της οικογένειας. Ως εκ τούτου προαλείφεται για best-seller. | ||
Τιμή | Από €44.900 (χωρίς επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (77 ωφέλιμες), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 286 PS, 545 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.488 x 1.884 x 1.625 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 470-1.580 lt | ||
Βάρος | 2.119 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 6,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,6 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 464 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 50 kW, 10%-80% | 68' | ||
DC 100 kW, 10%-80% | 40' | ||
DC 150 kW, 10%-80% | 32' | ||
AC 7,4 kW, 0-100% | 12,25 ώρες | ||
AC 11 kW, 0-100% | 8,25 ώρες | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |