
Στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα του 2025, ένα δίλιτρο, ντίζελ, μόνιμα τετρακίνητο SUV μοιάζει με δεινόσαυρο. Όχι όμως το νέο Audi Q5.
Η πρώτη γενιά του Audi Q5 συστήθηκε στο κοινό το όχι και τόσο μακρινό 2008. Με τους ανθρώπους του Ingolstadt να έχουν εξ αρχής την πεποίθηση πως έχουν δημιουργήσει ένα νέο best-seller στην κατηγορία των μεσαίων, premium SUV. Αν λοιπόν λάβουμε υπόψιν μας τις σχεδόν τρία εκατομμύρια πωλήσεις των δύο προηγούμενων γενιών φαίνεται πως το κατάφεραν!
Με δεδομένο ότι τα Audi Q4 e-tron και Q6 e-tron είναι ηλεκτρικά, το Q5 τοποθετείται ανάμεσα στο Q3 και το θηριώδες Q8. Και ξεχωρίζει από τις προηγούμενες γενιές χάρη στον ακόμα πιο ώριμο χαρακτήρα. Δεν παίρνει σχεδιαστικά ρίσκα και συνδυάζει με πολύ εύστοχο τρόπο τη διαχρονικά ισορροπημένη και στιβαρή εικόνα με τους τελευταίους σχεδιαστικούς κώδικες της μάρκας.
Ο κινητήρας ντίζελ κουμπώνει ιδανικά στον ομοιογενή, ταξιδιάρικο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του νέου Audi Q5
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X3 xDrive 20d, Neue Klasse SAV
Η πιο δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση όψη του αυτοκινήτου ενισχύεται από τη νέα, οκτάγωνη μάσκα Singleframe που είναι τοποθετημένη ψηλά, τις λειτουργικές αεροκουρτίνες που παροχετεύουν τη ροή του αέρα και την κατευθύνουν πέρα από τους ευμεγέθεις θόλους, οι οποίοι φιλοξενούν τους έξτρα τροχούς των 21” (€3.769).
Και φυσικά, από τον λογότυπο με τους τέσσερις κύκλους που βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κέντρο της μάσκας. Πιο συγκρατημένη αλλά πάντα καλαίσθητη η εικόνα του προφίλ, με έντονες και καθαρές γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα από τον εμπρός έως τον πίσω προφυλακτήρα, ενισχύοντας την αίσθηση κομψότητας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC
Ειδική αναφορά θα πρέπει να γίνει και στα φώτα, μιας και η Audi εστιάζει όλο και περισσότερο στον ψηφιακό φωτισμό. Στο εμπρός μέρος βλέπουμε τα λεπτά φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, την ώρα που πίσω τοποθετούνται ψηφιακά φώτα OLED δεύτερης γενιάς με έξι ψηφιακά πάνελ και 266 τμήματα.
Τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι δύο. Αφενός ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει εμπρός πίσω τη φωτεινή υπογραφή που επιθυμεί από την οθόνη (υπάρχουν οκτώ επιλογές). Και από την άλλη, τα πίσω φώτα OLED μπορούν να επικοινωνούν με το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου (Car2X). Εμφανίζοντας, για παράδειγμα, κόκκινα τρίγωνα όταν ανάβουν τα αλάρμ. Όπως είδαμε πρόσφατα και στο A5.
Συνολικά, το πίσω μέρος ξεχωρίζει χάρη στη φινετσάτη και καθαρή σχεδίαση, με τον προφυλακτήρα που είναι πιο ψηλά τοποθετημένος, εκμοντερνίζοντας το σύνολο.
Ως προς τις διαστάσεις, η τρίτη γενιά φτάνει τα 4,71 m που σημαίνει ότι είναι τρεις πόντους μεγαλύτερη από την απελθούσα. Το πλάτος από τα 1,88 m έχει ανέβει στα 1,90 m. Από την άλλη, το ύψος έχει χάσει τέσσερις πόντους (1,62 έναντι 1,66 m), με το μεταξόνιο να έχει παραμείνει αμετάβλητο στα 2,82 m.
H εικόνα πολυτέλειας που αποπνέει η εξωτερική σχεδίαση του Q5 συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως η παρουσίαση της καμπίνας -πέρα από μοντέρνα- είναι εξαιρετική και το δίχως άλλο από τις πιο όμορφες που έχουμε δει τελευταία!
Αν είσαι γκατζετάκιας, το Audi Q5 θα γίνει το αγαπημένο σου αυτοκίνητο καθώς υπάρχει οθόνη (προαιρετική) ακόμα και για τον συνοδηγό στις 10,9 ίντσες. Από εκεί και πέρα, η «ψηφιακή σκηνή» της Audi αποτελείται από δύο κυρτές οθόνες: 11,9” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 14,5” για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Τo ιντερφέις θυμίζει σε μεγάλο βαθμό Android και ως εκ τούτου είναι αρκετά εύκολο στη χρήση. Ευκρίνεια, απόκριση και γραφικά είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, με την πλοήγηση να αξιοποιεί τους χάρτες της Google. Από τα καλύτερα του είδους είναι και το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, όπως η ταχύτητα και οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης.
Το ταμπλό είναι σε γενικές γραμμές οδηγοκεντρικό και θα έπαιρνε άριστα, αν η Audi δεν είχε μεταφέρει τον χειρισμό του κλιματισμού στην οθόνη. Ναι μεν οι κύριες ρυθμίσεις του είναι πάντα καρφιτσωμένες στην οθόνη ανεξαρτήτως μενού, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι το ίδιο πρακτικό με τους φυσικούς διακόπτες.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το premium και πολύ καλό σε απόδοση ηχοσύστημα Bang & Olufsen με ήχο 3D από 16 ηχεία κι ενισχυτή 16 σημείων με ισχύ 685 Watt.
H αφοπλιστικά ψηφιακή εικόνα της καμπίνας πλαισιώνεται από την υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει την Audi, μιας και το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδη υλικά. Όσο κατεβαίνεις, θα συναντήσεις μεν σκληρά πλαστικά αλλά με κορυφαίο φινίρισμα και συναρμογή. Η μεγαλύτερη ένστασή μας αφορά το φινίρισμα «piano black» στην κεντρική κονσόλα που είναι αρκετά ευαίσθητο σε γρατζουνιές και αναμενόμενα γεμίζει δακτυλιές.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και έρχεται πανεύκολα στα μέτρα σου, όσο ψηλός κι αν είσαι. Ικανοποιώντας τα «θέλω» των αγοραστών της κατηγορίας. Οι χώροι για τους πίσω είναι καλοί με το πολύ πρακτικό συρόμενο κάθισμα και τη ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις πλάτη της πίσω σειράς να ενισχύουν την πρακτικότητα.
Το ταξίδι για τέσσερις ενήλικους θα κυλήσει νεράκι, με τους πίσω να έχουν δικό τους κλιματισμό και θερμαινόμενα καθίσματα. Ωστόσο, αν ο οδηγός είναι πάνω από 1,90 m, ο επιβάτης από πίσω του θα ζητήσει περισσότερο αέρα για τα γόνατα. Ο μεσαίος δεν θα απασχοληθεί τόσο από το στενό έδρανο όσο από το φαρδύ και ογκώδες τούνελ κατά συνέπεια και άβολο- τούνελ μετάδοσης.
Το πορτμπαγκάζ από την άλλη θα καλύψει τους ταξιδιώτες και με το παραπάνω. Ανοίγει ηλεκτρικά (και μάλιστα hands free), χωρά 520 lt κι έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς -σε διάταξη 60:40- ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 1.473 lt.
Το Audi Q5 τρίτης γενιάς είναι το πρώτο SUV της φίρμας που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC). Αντικαθιστώντας την παλιά MLB Evo. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους της Audi να εξοπλίσουν το Q5 με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως καλή ώρα ο δίλιτρος ντίζελ γενιάς EA288 evo που δοκιμάζουμε.
Μπορεί για τις περισσότερες εταιρείες οι πετρελαιοκινητήρες να τελούν υπό διωγμό, η Audi όμως βλέπει πως ακόμα υπάρχει μέλλον. Και τους προσαρμόζει στις κανονιστικές επιβολές, άρα και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της εποχής. Πώς; Με την προσθήκη της ιδιαίτερα αποδοτικής τεχνολογίας MHEV plus.
Το μοτέρ λοιπόν, υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 24 PS και 230 Nm. Η συγκεκριμένη τεχνολογία περιλαμβάνει τη γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), τη μίζα με εναλλάκτη ιμάντα (BAS) και μια μπαταρία χημείας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) μεικτής χωρητικότητας 1,7 kWh. Ενεργειακή πυκνότητα αρκετά μεγάλη που παραπέμπει ακόμα και σε αυτοφορτιζόμενα υβριδικά.
Μην περιμένετε όμως πως το Audi Q5 θα γράψει φουλ ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Ή για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, θα κινηθεί ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Όπως το παρκάρισμα ή οι μανούβρες. Μειώνοντας φυσικά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Αν σας θυμίζει την αντίστοιχη υβριδική τεχνολογία του Ομίλου Stellantis δεν πέφτετε εντελώς έξω.
Εν προκειμένω όμως, ο ηλεκτροκινητήρας δεν βρίσκεται μέσα αλλά ακριβώς πίσω από το σασμάν. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους της Audi να διατηρήσουν απαράλλακτο το S tronic εν αντιθέσει με το κιβώτιο του Ομίλου Stellantis που έχασε δύο σχέσεις (από 8άρι έγινε 6άρι). Στην εξίσωση προσθέστε επίσης και το γεγονός ότι δεν χρειάστηκε να τροποποιήσει καθόλου τη μετάδοση quattro.
Στην πράξη, αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα κιόλας μέτρα τη γραμμικότητα και την ομαλότητα του συστήματος. Με την ηλεκτρική υποβοήθηση να δίνει στο μοτέρ του Q5 την απαιτούμενη ελαστικότητα ακόμα και στις χαμηλές στροφές.
Το βάρους δύο τόνων γερμανικό SUV επιταχύνει στα πρώτα 100 km/h σε 7,6” και η τελική σταματά στα 226 km/h. Η πραγματική δύναμη του μοτέρ όμως βρίσκεται στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Με όποιο από τα πέντε οδηγικά προφίλ κι αν οδηγείς (individual, dynamic, comfort, efficiency και offroad), οι 204 PS αλλά πολύ περισσότερο τα 400 Nm θα επιτρέψουν στο Q5 να πραγματοποιήσεις με σβελτάδα και χαρακτηριστική άνεση τις προσπεράσεις, ακόμα και σε ανηφορικές διαδρομές με πλήρες φορτίο.
Η οδική συμπεριφορά του Q5 θυμίζει τυπικό Audi. Το τιμόνι είναι ακριβές, με σωστό βάρος και πληροφόρηση που σου επιτρέπει να γνωρίζεις πού βρίσκονται οι τροχοί σου. Όσο κι αν το πιέσεις, είτε σε γρήγορες καμπές είτε σε φουρκέτες, δεν θα βγει από την πορεία του. Η τετρακίνηση λειτουργεί αποτελεσματικά και η ανάρτηση (χαλύβδινα ελατήρια σε συνδυασμό με αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης) βάζει φρένο στις κινήσεις του πλαισίου, μειώνοντας σημαντικά την κλίση.
Παρά τους θηριώδεις τροχούς των 21”, η αερανάρτηση σου δίνει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση να περνάς πάνω από μεγάλες λακκούβες με χαρακτηριστική άνεση. Χωρίς να παρεισφρέουν στην καμπίνα ενοχλητικές ταλαντώσεις. Στην πόλη, όπως είναι λογικό για ένα αυτοκίνητο με τον όγκο του Q5, δεν θα νιώσει σαν στο σπίτι του. Παρά ταύτα όμως, είναι ευέλικτο και οι υψηλής ευκρίνειας κάμερες 360 μοιρών θα σε βοηθήσουν να παρκάρεις πανεύκολα. Αν βέβαια βρεις τον απαιτούμενο χώρο.
Το ιδανικό πεδίο δράσης του Audi Q5 είναι χωρίς αμφιβολία ο ανοιχτός δρόμος. Ναι υπάρχουν κάποιοι λίγοι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους μεγάλους καθρέφτες, ενώ θα περάσει στην καμπίνα και λίγος θόρυβος από την κύλιση ειδικά σε αδρή άσφαλτο. Το συνολικό πάτημα όμως είναι με μια λέξη «απολαυστικό», καθώς θα κινηθεί ευθύβολα, σταθερά και με ακρίβεια ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Το αυτοκίνητο σε προκαλεί να ταξιδέψεις μαζί του. Κάνοντας απνευστί αυθημερόν ακόμα και το Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Κι ερχόμαστε σε αυτό που ενδιαφέρει. Τι κάψαμε; Σε ταξίδι που κάναμε και τον κλιματισμό -παράλληλα με τα αεριζόμενα καθίσματα- να δουλεύει υπερωρίες, το Q5 έκαψε 6,4 lt/100 km. Σε συνδυασμό δε με το ρεζερβουάρ των 65 lt, η αυτονομία ξεπερνά τα 900 km. Στην πόλη με λίγη προσοχή θα δεις νούμερα από 8 μέχρι 8,5 lt/100 km. Με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας να μένει στα 7,2 lt/100 km.
Αν ψάξεις να βρεις τι λείπει από τον βασικό εξοπλισμό μάλλον θα ψάχνεις με τις ώρες. Αντίστοιχα πλούσια και πλήρης είναι η σουίτα συστημάτων ασφαλείας. Στάνταρ σε όλα τα Q5 βρίσκεις αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με ένδειξη απόστασης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, παρακολούθηση κόπωσης οδηγού, Active Front Assist με τέσσερις λειτουργίες, Adaptive Cruise Control και πολλά ακόμα.
Είμαστε σίγουροι πως δεν περιμένατε να διαβάσετε αυτές τις γραμμές για να καταλάβετε πως το Audi Q5 είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα οικονομικά εύρωστο κοινό. Το ντίζελ ξεκινά από τις €71.980. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δε, με το πακέτο S line και τα μπόλικα έξτρα φλερτάρει με τις €90.000. Ακριβό; Ναι, αλλά όχι ακριβότερο από τον άμεσο ανταγωνισμό: BMW X3 20d xDrive από €71.400, Mercedes-Benz GLC 200 d 4MATIC από €72.400. Tο πραγματικό ερώτημα είναι άλλο. Αξίζει τα λεφτά του; Είναι τόσο ώριμο και ολοκληρωμένο που αξίζει και την τελευταία δεκάρα!
Audi Q5 2,0 TDI Hybrid quattro S tronic | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Άνετο, ισορροπημένο και πάνω από όλα ομοιογενές με μπόλικη τεχνολογία, μοντέρνα καμπίνα και λογική κατανάλωση το ντίζελ Audi Q5 είναι ο ορισμός του χιλιομετροφάγου. | ||
Τιμή | Από €71.980 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας ντίζελ 1.984 cc, i4, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 204 PS/3.800-4.200 rpm, 400 Nm 1.750/3.250 rpm, ηλεκτροκινητήρας 24 PS, 230 Nm, μπαταρία 1,7 kWh (μεικτή), τετρακίνηση quattro, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 204 PS/3.800-4.200 rpm, 400 Nm/1.750-3.250 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.717 x 1.900 x 1.621 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 520-1.473 lt | ||
Βάρος | 2.056 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 226 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,2 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 154-174 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |