Έρχονται ευρωπαϊκά kei car με τιμή κάτω από €15.000

Έρχονται ευρωπαϊκά kei car με τιμή κάτω από €15.000

Η Ευρώπη φαίνεται πως ετοιμάζει μια νέα κατηγορία που φιλοδοξεί να αλλάξει τον χάρτη της αυτοκίνησης.

Kei Car Suzuki- Ευρώπη

Στόχος της Ευρώπης είναι η δημιουργία μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ευρωπαϊκής κατασκευής  με τιμή κάτω από €15.000, με την ονομασία E-car.

Η ιδέα είναι εμπνευσμένη από τα ιαπωνικά kei car, που για δεκαετίες αποτελούν δημοφιλή λύση στην ασιατική αγορά χάρη στον συνδυασμό χαμηλού κόστους, μικρών διαστάσεων και πρακτικότητας. Τα kei cars (keijidōsha) εμφανίστηκαν στην Ιαπωνία το 1949 και αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία αυτοκινήτων με αυστηρά όρια: Μήκος έως 3,4 m, πλάτος έως 1,48 m, ύψος έως δύο μέτρα, ισχύς έως 64 ίππους και χωρητικότητα κινητήρα έως 660 κυβικά εκατοστά. Τα περισσότερα ζυγίζουν κάτω από 1.000 κιλά.

Προσφέρουν χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης, σημαντικά φορολογικά κίνητρα και είναι ιδανικά για το αστικό περιβάλλον. Παρότι μοιάζουν «ταπεινά» σε επιδόσεις, οι Ιάπωνες κατασκευαστές έχουν καταφέρει να τα εξελίξουν σε ιδιαίτερα αποτελεσματικά μοντέλα για τις καθημερινές ανάγκες. Το αποτέλεσμα; Τα kei car κατέχουν πλέον το 40% της ιαπωνικής αγοράς.

Πριν από τους κανονισμούς του 2018 ταξινομούνταν στην Ευρώπη 1.000.0000 μίνι με τιμή κάτω από τις €15.000. Σήμερα είμαστε στις 90.000...

Leapmotor T03- Ευρώπη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μόνο με αυτοκίνητο κάτω από τα 15 χιλιάρικα θα ζωντανέψει η αγορά

Η πρωτοβουλία δεν είναι θεωρητική. Ήδη η Κομισιόν ξεκίνησε διάλογο με τους κατασκευαστές, με την πρόεδρο Ursula von der Leyen να δηλώνει σε ομιλία της στις 10 Σεπτεμβρίου ότι «θα προτείνουμε να εργαστούμε με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πάνω σε μια νέα πρωτοβουλία για προσιτά και μικρά αυτοκίνητα».

Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θέλει να επαναφέρει τη χαμένη δυναμική των μίνι, εκεί όπου παραδοσιακά κυριαρχούσαν μοντέλα όπως το Renault Twingo και το Peugeot 108, τα οποία όμως εξαφανίστηκαν λόγω του υψηλού κόστους συμμόρφωσης με τους κανονισμούς ρύπων και ασφάλειας.

Η αγορά βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση. Όπως παραδέχθηκε ο Jean-Philippe Imparato, επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων του Ομίλου Stellantis, «πριν από τους κανονισμούς του 2018 ταξινομούνταν 1.000.0000 εκατομμύριο μίνι με τιμή κάτω από τις €15.000. Σήμερα είμαστε στις 90.000».

Κι όλα αυτά ενώ Ευρώπη έχει αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Παράλληλα, οι κινεζικές εταιρείες μπαίνουν δυναμικά στην αγορά με προσιτά μοντέλα, εκμεταλλευόμενες κρατικές επιδοτήσεις που η ΕΕ θεωρεί ασύμβατες με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Honda N-one- Ευρώπη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault: Η Ευρώπη πρέπει να ρίξει τις τιμές των EV

Απέναντι σε αυτή την πίεση, τα E-car θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως μια ευρωπαϊκή απάντηση. Σύμφωνα με την πρόεδρο της Κομισιόν, τα νέα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να συνδυάζει τρεις αξίες: «”E” για Περιβάλλον, δηλαδή καθαρό, αποδοτικό και ελαφρύ, “E” για Οικονομία, δηλαδή σε προσιτή τιμή και “E” για Ευρώπη, δηλαδή κατασκευασμένο εδώ». Για να συνεχίσει λέγοντας: «Είτε μας αρέσει είτε όχι, το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό. Αυτό το παράδειγμα θα ακολουθήσει και η Ευρώπη. Για αυτό μέλλον των αυτοκινήτων και τα αυτοκίνητα του μέλλοντος πρέπει να κατασκευάζονται στην Ευρώπη».

Οι πρώτες προτάσεις για το E-car δεν αποκλείεται να βασιστούν στις μελέτες της ερευνητικής ομάδας Gerpisa το 2024, οι οποίες προέβλεπαν δύο κατηγορίες: Η πρώτη (M0) με μέγιστη ισχύ 54 ίππους, περιορισμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και απαγόρευση κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους. Η δεύτερη (M1 ASEV) θα είναι ισχυρότερη μιας και η μέγιστη ισχύ θα φτάνει τους 68 ίππους, θα πληροί τα σύγχρονα πρότυπα ενεργητικής ασφάλειας και θα μπορεί να κινηθεί παντού.

Dacia Spring- Ευρώπη

Και στις δύο περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα δεν θα ξεπερνούν τα 3,80 μέτρα σε μήκος και τον έναν τόνο σε βάρος – περιλαμβανομένης της μπαταρίας χαρακτηριστικά που θα μπορούν να διατηρήσουν το κόστος χαμηλά, ακόμα και κάτω από τις €15.000.

Η πρώτη συνάντηση ανάμεσα σε εκπροσώπους της ΕΕ και της της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει προγραμματιστεί για τις 12 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες, όπου αναμένεται να συζητηθούν περισσότερες λεπτομέρειες για το πρότζεκτ.

Σε κάθε περίπτωση όμως, το μήνυμα είναι σαφές: η Ευρώπη δεν θέλει να χάσει τη μάχη της προσιτής ηλεκτροκίνησης. Τα E-car μπορούν να αποτελέσουν την απάντηση απέναντι στις κινεζικές εταιρείες και ταυτόχρονα να ξαναφέρουν στο προσκήνιο την κατηγορία των προσιτών μικρών αυτοκινήτων, που παραδοσιακά αποτελούσαν σήμα-κατατεθέν της ευρωπαϊκής αγοράς.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube