To VW Golf γιορτάζει εφέτος μισόν αιώνα ζωής και δικαίως απολαμβάνει τον τίτλο του «συμβόλου». Όχι μόνο για την κατηγορία, αλλά για την αυτοκίνηση συνολικά. Το έργο του ήταν από την πρώτη στιγμή πέρα για πέρα δύσκολο. Κι αυτό διότι κλήθηκε να αντικαταστήσει τον θρυλικό «Σκαραβαίο». Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας του Wolfsburg με τις 22 εκατομμύρια πωλήσεις του.
Μπορεί λοιπόν ο Σκαραβαίος να έβαλε τη VW στη συνείδηση των καταναλωτών, το Golf όμως αναντίρρητα μπόρεσε να καθιερώσει τη γερμανική φίρμα στην καρδιά του αγοραστικού κοινού ως μια κορυφαία μάρκα. Αδιάψευστος μάρτυρας οι αριθμοί, με τα 37 εκατομμύρια Golf να κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους του πλανήτη. Ο διαχρονικός χαρακτήρας του VW Golf μπορεί να συγκριθεί μόνο με ένα αυτοκίνητο. Τη «βασίλισσα» των παγκόσμιων πωλήσεων ever, την Toyota Corolla.
Όσο λοιπόν κι αν οι μετοχές της κατηγορίας των μικρομεσαίων χάτσμπακ μειώνονται κι εκείνες των SUV πολλαπλασιάζονται, το VW Golf συνεχίζει να δίνει αίγλη στην κατηγορία. Πλάι σε υπολογίσιμους αντιπάλους, όπως η Toyota Corolla, το Ford Focus, το Peugeot 308 και το Opel Astra.
To VW Golf 1.5 eTSI με τους 150 PS παραμένει αυτό που πάντα ήταν. Το πιο ολοκληρωμένο μικρό οικογενειακό χάτσμπακ της αγοράς. Και το πιο ακριβό του είδους του!
Η κληρονομιά τεράστια, όπως και το ειδικό βάρος. Επομένως οι μεγάλες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση του Golf θα έκρυβαν πολλούς κινδύνους για το εργοστάσιο. Γι’ αυτό και για πολλοστή φορά, η VW ακολουθεί την πεπατημένη. Αν παρατηρήσεις από το πλάι την έβδομη, την όγδοη γενιά και το φρεσκάρισμά της, θα ορκίζεσαι πως η σιλουέτα είναι η ίδια.
Οι αλλαγές εντοπίζονται τους αναθεωρημένους, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και στα πιο λεπτά και εκλεπτυσμένα φανάρια, τεχνολογίας LED από τη βασική κιόλας έκδοση. Στις κορυφαίες εκδόσεις μάλιστα, όπως η R-Line της δοκιμής, οι προβολείς LED Plus, εκτός από τη φωτιζόμενη μπάρα συνδυάζονται και με το φωτιζόμενο σήμα. Gimmick που χαρίζει στο αυτοκίνητο εντυπωσιακότατη εικόνα, ειδικά το βράδυ και μια συνολικά ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Συν τοις άλλοις, η ήδη διευρυμένη χρωματική παλέτα απέκτησε τέσσερις νέες αποχρώσεις, μια ασημί, μια μαύρη και δύο μπλε.
Οι μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις όμως εντοπίζονται στο εσωτερικό. Με τους ανθρώπους της VW να προικίζουν το Golf με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Με γνώμονα πάντα τον μίνιμαλ χαρακτήρα που εισήγαγε η εταιρεία κυρίως στην έβδομη γενιά. Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων 10,2” με μπόλικη πληροφορία και πολύ καλά γραφικά.
Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η νέα οθόνη αφής 12,9” (10” στις απλούστερες εκδόσεις) που ενσωματώνει την τέταρτη γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των Γερμανών. Τα γραφικά είναι καλύτερα σε σχέση με τα αντίστοιχα του προ facelift μοντέλου και η απόκριση ακαριαία. Μάλιστα, το μενού έχει γίνει ακόμα πιο φιλικό προς τον χρήστη, καθώς οι συντομεύσεις που υπάρχουν στην αρχική σελίδα παρέχουν πιο γρήγορη πρόσβαση στα διάφορα μενού και υπό-μενού. Στα αξιοσημείωτα και το γεγονός ότι η ψηφιακή βοηθός IDA (μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού) υποστηρίζει και το ChatGPT.
Σύγχρονες, μεγάλες κι εντυπωσιακές οθόνες όμως προσφέρουν περισσότερο ή λιγότερο όλοι οι ανταγωνιστές. Ο τομέας που ξεχωρίζει το νέο VW Golf από τα υπόλοιπα μοντέλα της συνομοταξίας είναι η ποιότητα. Το ανώτερα σημεία του ταμπλό ντύνονται με ένα πολύ ποιοτικό και αφράτο υλικό που χωρίς διάθεση υπερβολής είναι το κορυφαίο για το επίπεδο της κατηγορίας. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινούνται ακόμα οι υφασμάτινες επενδύσεις, το φινίρισμα αλλά και η συναρμογή.
Όχι μόνο δεν ακούς τον παραμικρό τριγμό, αλλά αποκομίζεις την αίσθηση πως οτιδήποτε μέσα στην καμπίνα είναι ταιριαστό και άρτια επιμελημένο. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε και η ποιότητα των πλαστικών πιο χαμηλά στη καμπίνα ή στις πόρτες που με τη σειρά τους καλύπτονται από upper class υλικά. Ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός με τη σειρά του δίνει στην όλη κατασκευή πιο premium αίσθηση από το παρελθόν.
Και όλα αυτά χωρίς να έχει περιοριστεί στο ελάχιστο ο πρακτικός και οικογενειακός προσανατολισμός του VW Golf. Οι θήκες για μικροπράγματα είναι πολλές και θα καλύψουν το δίχως άλλο τις ανάγκες μιας οικογένειας. Το αυτό ισχύει και για τους χώρους. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν με άνεση ακόμα και δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι, έχοντας παραπάνω από ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι.
Ο χώρος αποσκευών από την άλλη δεν είναι από τους μεγαλύτερους που θα συναντήσεις, στα 381 lt, όμως το τετραγωνισμένο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μπορεί να σου λύσει τα χέρια. Δεν μπορούμε επίσης να μην αναφέρουμε πως μείναμε εντυπωσιασμένοι από την ύπαρξη ρεζέρβας κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Κάτι τόσο απλό και πρακτικό, που όμως εκλείπει από τα περισσότερα αυτοκίνητα στις μέρες μας.
Κάτω από το καπό του Golf που είχαμε στη διάθεσή μας βρίσκεται ένας 4κύλινδρος TSI που συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα και αποδίδει με 150 ίππους και 250 Nm. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια από μία 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/εναλλάκτη (μίζα μόνο για το stop/start, καθώς υπάρχει συμβατική μίζα για να βάζεις εμπρός το μοτέρ) και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρομοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα.
Η μπαταρία ουσιαστικά υποστηρίζει τον θερμικό κινητήρα, ενώ το σύστημα αξιοποιεί την ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στην μπαταρία. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την VW κατά 10%. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DSG διπλού συμπλέκτη, με επτά σχέσεις.
Το θερμικό μοτέρ λειτουργεί στον κύκλο Miller και εξοπλίζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων για ακόμα μικρότερη κατανάλωση σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Έτσι, χωρίς να το καταλάβεις, μπορείς να κινείσαι με δύο κυλίνδρους όταν αφήνεις το αυτοκίνητο να ρολάρει χωρίς να απαιτείς φορτίο από το μοτέρ.
Στον δρόμο, το ανανεωμένο VW Golf παραμένει πληθωρικό και ολοκληρωμένο. Δεν θα νιώσεις ότι του λείπει δύναμη, αν και η απόκριση του γκαζιού, ακόμη και στο πρόγραμμα «Sport», δεν έχει την σπιρτάδα που θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο με 150 ίππους. Ειδικά αν το συγκρίνεις με την προηγούμενη γενιά. Απλώς, το Golf δείχνει πιο βαρύ, επειδή… είναι!
Το Golf έβδομης γενιάς με το ίδιο μοτέρ ζύγιζε 1.276 κιλά, ενώ το ανανεωμένο όγδοης γενιάς έχει παχύνει σχεδόν 100 kh, φτάνοντας τα 1.373 κιλά. Αυτή η αύξηση οφείλεται εν μέρει στα επιπλέον συστήματα ασφαλείας που πλέον είναι απαραίτητα. Παρόλα αυτά, ο κινητήρας παραμένει ελαστικός από χαμηλές στροφές, προσφέροντας άνετα προσπεράσματα, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,4”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 224 km/h.
Η σπορ εικόνα της έκδοσης R-Line σε προδιαθέτει για σφιχτή ανάρτηση, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένη. Η απόσβεση των κραδασμών είναι καλύτερη απ’ ό,τι θα περίμενες για ένα αυτοκίνητο με λάστιχα 225/40 R18. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι αντιδράσεις της ανάρτησης είναι κάπως πιο σκληρές στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά καθώς η ταχύτητα αυξάνεται, η ποιότητα κύλισης βελτιώνεται, διατηρώντας τη φήμη του Golf για ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική οδήγηση.
Η ποιότητα κύλισης παραμένει κορυφαία, ενώ η ηχομόνωση κρατά τον θόρυβο του κινητήρα έξω από την καμπίνα, εκτός κι αν πιέσεις έντονα το γκάζι. Είτε στην πόλη είτε σε μακρινά ταξίδια, το Golf θα κινηθεί με ηρεμία και σταθερότητα.
Αν βρεθείς σε δρόμο με στροφές δεν θα σε απογοητεύσει -μάλλον θα σε εκπλήξει ευχάριστα! Η πρόσφυση είναι εξαιρετική, με το εμπρός μέρος να ακολουθεί άμεσα τις οδηγίες του τιμονιού. Το σύστημα «progressive steering» (διαθέσιμο στην R-Line) παρέχει καλή αίσθηση και επαρκή πληροφόρηση, η οποία ενισχύεται ακόμη περισσότερο στο πρόγραμμα «Sport».
Το αυτοκίνητο ανοίγει την τροχιά του μόνο υπό υπερβολική πίεση, αλλά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS και το σύστημα ευστάθειας το διατηρούν σταθερό, εμπνέοντας σου εμπιστοσύνη όταν θέλεις να οδηγήσεις σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν ιδανική πλευρική στήριξη χωρίς να υστερούν σε άνεση. Άξια αναφοράς είναι και η απόδοση των φρένων, με το πεντάλ να έχει γραμμική διαδρομή.
Όσον αφορά την κατανάλωση, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, το Golf έγραψε 7,1 lt/100 km. Πιστεύουμε ότι με λίγη προσπάθεια μπορεί να πέσει κάτω από τα 7 lt, ενώ σε ταξίδι μπορείς να δεις κατανάλωση με το «5» μπροστά.
Το Golf με 1.500άρη eTSI, τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG κοστίζει στη βασική έκδοση Life €32.950. Τιμή που αν συγκριθεί με τα κορυφαία σε πωλήσεις Hyundai i30 με τους 140 ίππους (€25.290), Toyota Corolla full hybrid με τους επίσης 140 ίππους (€28.470) και τη νέα BMW 1 Series με τους 170 ίππους (€28.960) είναι σαφώς πολύ υψηλή.
Πάνω απ’ όλα όμως, αν θέλουμε να δούμε τη μεγάλη εικόνα, είναι τιμή που δικαιολογείται έως ένα σημείο από τον εξοπλισμό και το feeling του αυτοκινήτου. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, front assist με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, cruise control, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό εμπρός και πίσω, αερόσακοι τύπου κουρτίνας, εμπρός και πίσω φώτα τεχνολογίας LED, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2”, κεντρική οθόνη αφής 10” με ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, επαγωγική φόρτιση smartphone και πολλά ακόμη.
Η πλουσιότερη και σαφώς πιο σπορτίβ έκδοση R-Line που δοκιμάζουμε, στο επίπεδο εξοπλισμού More, στοιχίζει €38.250. Και συνοδεύεται, όπως άλλωστε και όλα τα μοντέλα της Kosmocar από 4ετή εγγύηση/80.000 km (όποιο συμβεί πρώτο).
Σε κάθε περίπτωση, το VW Golf παραμένει αυτό που ήταν πάντα. Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Είναι άνετο, ευρύχωρο, τεχνολογικά προηγμένο, ασύγκριτα ποιοτικό, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και στιβαρό πάτημα. Αποδεικνύοντάς μας στην πράξη για άλλη μια φορά τους λόγους που εδώ και 50 χρόνια έχει το δικό του, φανατικό κοινό.
VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To VW Golf 1.5 eTSI με τους 150 PS είναι το πιο ομοιογενές και ολοκληρωμένο αυτοφορτιζόμενο μικρό οικογενειακό χάτσμπακ της αγοράς. Και το πιο ακριβό του είδους του! | ||
Τιμή | Από €32.950 (έκδοση Life) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ACT, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ηλεκτρικό σύστημα 48V, μίζα-εναλλάκτης, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ 18 PS/25 Nm, κίνηση εμπρός | ||
Απόδοση | 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.282 x 1.789 x 1.483 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 381-1.237 lt | ||
Βάρος | 1.373 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 224 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7,1 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 123 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες: DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |