Αυτοκίνητο με €10.000; Ιδού τα φτηνότερα της αγοράς

Αυτοκίνητο με €10.000; Ιδού τα φτηνότερα της αγοράς

Η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου δε χρειάζεται να κοστίζει πολύ πάνω από €10.000. Εδώ θα βρείτε όλες οι διαθέσιμες επιλογές, σήμερα.

Η πανδημία και η ανάγκη απόκτησης κάποιου ιδιωτικού μέσου μεταφοράς που συνεπάγεται, σπρώχνει προς την αγορά ενός αυτοκινήτου κόσμο που υπό άλλες συνθήκες δεν θα το είχε στα πλάνα του. Εκτός από την προφανή λύση της αγοράς ενός πολύ φτηνού μεταχειρισμένου, υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου. Τα πιο προσιτά μοντέλα της ελληνικής αγοράς ξεκινούν οριακά κάτω από τις €10.000.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι, εκτός από τη σιγουριά του καινούργιου και κάποια πολυετή εγγύηση, τι άλλο παίρνεις σε αυτό το επίπεδο τιμής; Οι νέες τεχνολογίες που λανσάρουν οι κατασκευαστές υπόσχονται πιο άνετη και πιο ασφαλή μετακίνηση, όμως πόσες από αυτές είναι διαθέσιμες στα πιο προσιτά τους μοντέλα;

Ας δούμε λοιπόν τι επιλογές προσφέρει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου για τα πιο χαμηλά βαλάντια:


€9.920 | Toyota Aygo 1.0 X-Cool 3d
72 PS | 93 g/km (WLTP 109 g/km)

Aygo

Χάρη στο προωθητικό πρόγραμμα της Toyota αυτό το μήνα, το φτηνότερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς είναι το Aygo. Η πιο προσιτή εκδοχή του είναι 3πορτη, με επίπεδο εξοπλισμού X-Cool και κοστίζει €9.920 –από €10.420. Εκτός από τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας (έξι αερόσακοι, σύστημα ευστάθειας, έλεγχο πίεσης ελαστικών, υποδοχές ISOFIX) έχει a/c, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρες USB/AUX, χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα ημέρας LED κ.ά. Τα στοιχεία που λείπουν και είναι ικανά να σε στείλουν στην έκδοση Χ-City (€10.280) είναι τα ηλεκτρικά παράθυρα και το κεντρικό κλείδωμα, ενώ οι πέντε πόρτες χρεώνονται σε κάθε περίπτωση €330.

Το χαμηλό βάρος που μένει κάτω από τα 900 kg βοηθά το έργο του κινητήρα VVT-i, οπότε οι επιδόσεις παραμένουν ζωηρές παρά τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου, ενώ η κατανάλωση δεν είναι αδύνατο να πέσει και κάτω από τα 5 lt/100 km.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή του Toyota Aygo 1.0 και διαμορφώστε εδώ το δικό σας.


€9.990 | FIAT Panda 1.2 Easy
69 PS | 110 g/km (WLTP 133 g/km)

Panda

Με οριακή διαφορά τιμής ακολουθεί το FIAT Panda. Η γκάμα του στιλάτου ιταλικού ξεκινά κι αυτή κάτω από τις €10.000, με την έκδοση Easy, η οποία διαθέτει a/c, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό κ.ά. Αντίθετα με τον κανόνα που θέλει 3κύλινδρους κινητήρες στα αυτοκίνητα της κατηγορίας, αυτό το Panda διαθέτει έναν 4κύλινδρο 1.200άρη με 69 PS. Λειτουργεί ραφιναρισμένα και επαρκεί για να το κινεί αξιοπρεπώς, όμως έχει αυξημένες εκπομπές CO2.

Σήμερα μεταφράζονται σε τέλη κυκλοφορίας €108, αντί για τα €80-90 άλλων μικρών. Και για τα Panda που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου, με την εφαρμογή του WLTP, τα τέλη θα είναι €85, όμως τότε πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα θα απαλλάσσονται (<122 g/km). Από την άλλη, σημαντικό πλεονέκτημα του Panda είναι η εγγύηση πέντε ετών ή 200.000 km που το συνοδεύει.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή ενός FIAT Panda και διαμορφώστε εδώ το δικό σας.


€10.280 | Dacia Sandero 1.0 Life
75 PS | 112 g/km (WLTP 129 g/km)

Sandero

Θα περίμενε κανείς σε αυτό το επίπεδο τιμής να βρίσκουμε μόνο αυτοκίνητα της κατηγορίας μίνι (κατηγορία Α), όμως να που το τρίτο φτηνότερο μοντέλο της ελληνικής αγοράς είναι ένα σουπερμίνι (κατηγορία Β). Με μήκος 4,07 m, το Dacia Sandero εξασφαλίζει αρκετό χώρο για επιβάτες στην καμπίνα, αλλά και 320 lt για τις αποσκευές. Αν ψάχνεις το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο σε αυτό το επίπεδο τιμής, η αναζήτηση μάλλον σταματάει κάπου εδώ.

Η βασική έκδοση εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό 1.000άρη που σίγουρα δεν προσφέρει χορταστική δύναμη, αλλά ικανοποιεί σε κατανάλωση. Όπως στο Panda, έτσι και εδώ μειονέκτημα αποτελούν οι σχετικά υψηλές εκπομπές CO2, που δεν θα το απαλλάσσουν από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας από 1η Ιανουαρίου. Όμως αυτό λίγη σημασία έχει, αφού λίγο αργότερα περιμένουμε και την επόμενη γενιά του Sandero, που έχει ήδη παρουσιαστεί.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή ενός Dacia Sandero και βρείτε εδώ το δικό σας.


€10.640 | Mitsubishi Space Star 1.0 Entry
71 PS | 102 g/km (WLTP 115 g/km)

Space Star

Χάρη στην πρόσφατη ανανέωσή του, το μικρότερο μοντέλο της Mitsubishi δείχνει πιο φρέσκο από ποτέ. Η βασική έκδοση φορά έναν 1.000άρη κινητήρα 71 ίππων που δεν καίει αισθητά λιγότερο απ’ ό,τι ο δυνατότερος 1.2, ρίχνει όμως τόσο χαμηλά την τιμή του μοντέλου που του επιτρέπει να συμπεριληφθεί σε αυτή τη λίστα.

Η έκδοση Entry έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας, a/c και αξεσουάρ όπως αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ενώ το βασικότερο μειονέκτημά της είναι η απουσία ηχοσυστήματος. Αυτό θα κάνει πολλούς να προτιμήσουν την επόμενη έκδοση Inform (€11.150), η οποία προσθέτει ακόμη κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, θύρα USB κ.ά. Σε κάθε περίπτωση, το Space Star καλύπτεται από εγγύηση πέντε ετών ή 100.000 km.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή του Mitsubishi Space Star 1.0 και διαμορφώστε εδώ το δικό σας.


€10.740 | Kia Picanto 1.0 LX Inmotion Plus ISG
67 PS | 101 g/km (WLTP 115 g/km)

Picanto

Η καμπίνα του Kia Picanto είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του. Με σκληρά αλλά ευχάριστα στην αφή υλικά, πολλές πρακτικές θήκες, θέση οδήγησης που βολεύει ακόμα και κάποιον ψηλό, καλούς χώρους για ενήλικους πίσω και χώρο αποσκευών 255 lt. Η ανάρτησή του είναι σφιχτή, οπότε χαρίζει σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα και δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση, χωρίς να θυσιάζει εντελώς την άνεση. Σίγουρα δεν προβληματίζεται από τους 67 ίππους του βασικού 1.000άρη.

Η βασική έκδοση δεν έχει σημαντικές ελλείψεις, όμως αν σας ενδιαφέρει να αποκτήσετε ένα τόσο φτηνό Picanto, βιαστείτε. Η ανανεωμένη εκδοχή του είναι ήδη εδώ, έχει πιο πλούσιο εξοπλισμό, με αρκετά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και τιμή που ξεκινά από €11.690. Φυσικά, ισχύει πάντα η εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 km της Kia.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή ενός Kia Picanto και βρείτε εδώ το δικό σας.


€11.250 | Peugeot 108 1.0 Access
72 PS | 85 g/km (WLTP 110 g/km)

108

Το Peugeot 108 είναι ένα από τα γαλλικά μοντέλα που μοιράζονται πλαίσιο και μηχανικά μέρη με το Toyota Aygo –το άλλο είναι το Citroen C1. Το ίδιο, ελαφρύ και σβέλτο μηχανικό πακέτο παντρεύεται με λίγο πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά και πιο ελκυστική εμφάνιση. Σημειώνει, επίσης, και χαμηλότερες εκπομπές CO2, κάτι που μεταφράζεται σε λίγο χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, χωρίς όμως εμφανή διαφορά στην ήδη καλή κατανάλωση.

Στη βασική έκδοση Access, διαθέτει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, a/c, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα με θύρα USB, το οποίο όμως δεν προσφέρει σύνδεση Bluetooth. Οπότε, παρά το προωθητικό πρόγραμμα αυτού του μήνα που ρίχνει την τιμή της στις €11.250, πολλοί θα θελήσουν να κάνουν το βήμα προς την καλύτερα εξοπλισμένη και κατά €700 ακριβότερη έκδοση Active.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή ενός Peugeot 108 και διαμορφώστε εδώ το δικό σας.


€11.280 | Renault Twingo 1.0 SCe Intouch
65 PS | 100 g/km (WLTP 120 g/km)

Twingo

Ένα αυτοκίνητο με διαφορετική εμφάνιση, αλλά και με ακόμα πιο διαφορετικές μηχανολογικές λύσεις. Σαν μια φωτεινή εξαίρεση στην ομογενοποίηση που χαρακτηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, το Twingo είναι πισωκίνητο, με κινητήρα τοποθετημένο πίσω. Αυτό περιορίζει το ύψος του πορτμπαγκάζ, όμως αφήνει τόσο χώρο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου ελεύθερο που οι τροχοί μπορούν να στρίψουν περισσότερο απ’ ότι σε κάθε άλλο μίνι. Με κύκλο στροφής 8,75 m, είναι το πιο ευέλικτο μοντέλο της κατηγορίας.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα συν διατήρηση λωρίδας, φώτα ημέρας LED, cruise control και ηχοσύστημα R & Go με Bluetooth και εφαρμογή πλοήγησης για το smartphone του οδηγού. Ο βασικός 1.000άρης δεν εντυπωσιάζει σε επιδόσεις, αλλά ικανοποιεί σε κατανάλωση. Και σε κάθε περίπτωση το Twingo με τον ισχυρό 0.9 TCe των 95 ίππων είναι τόσο ακριβότερο (από €13.380) που δύσκολα θα αποτελέσει ρεαλιστική επιλογή για όποιον ψάχνει για ένα οικονομικό μέσο μετακίνησης.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή ενός Renault Twingo και βρείτε εδώ το δικό σας.


€11.340 | Hyundai i10 1.0 Fresh
67 PS | 100 g/km (WLTP 111 g/km)

i10

Το κατώφλι τιμής του Hyundai i10 βρίσκεται ψηλά, όμως υψηλό είναι και το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού. Διαθέτει το πακέτο SmartSense με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ειδοποίηση εκτροπής και ενεργή διατήρηση λωρίδας, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων κ.ά. Έχει ακόμη cruise control, υπολογιστή ταξιδίου, αυτόματα φώτα και κάθισμα οδηγού με ρύθμιση ύψους, όμως εκείνο που δεν περιμένεις να βρεις στη βασική έκδοση ενός μίνι είναι η δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ.

Το i10 είναι το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας όταν φορά τον ισχυρότερο κινητήρα 1.2. Όμως όταν ο στόχος είναι η χρήση στην πόλη και η οικονομία, δεν χρειάζεται να δώσεις τα €550 της διαφοράς από το 1.000άρι. Πιο δύσκολο θα είναι να αντισταθείς στην έκδοση 1.0 Style (€12.140) που μεταξύ άλλων διαθέτει σύγχρονο infotainment με οθόνη 8", κάμερα οπισθοπορείας, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay κ.ά.

Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή του Hyundai i10 1.0 και διαμορφώστε εδώ το δικό σας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube