Test drive: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Η έκδοση Stepway, με αυξημένο ύψος από το έδαφος και κινητήρα 1.5 dCi, είναι αναμφίβολα η καλύτερη εκδοχή του ανανεωμένου Dacia Sandero.

Η Dacia αποτελεί το παρακλάδι της Renault για μοντέλα χαμηλού κόστους. Αυτό όμως, αν δεν το γνωρίζεις, δεν είναι κάτι που συμπεραίνεις αμέσως βλέποντας το ανανεωμένο Sandero Stepway.

Τα νέα εμπρός φώτα και η μάσκα, στοιχεία που παραπέμπουν στο Duster, έχουν αναβαθμίσει σημαντικά την εμφάνισή του. Αντίστοιχα θετική είναι και η επίδραση των νέων, 3D φαναριών στο πίσω μέρος, που του χαρίζουν έναν high tech χαρακτήρα. Σε συνδυασμό με τις ποδιές και τις επενδύσεις φτερών της συγκεκριμένης έκδοσης, αλλά και τα καλοσχεδιασμένα τάσια που εύκολα τα μπερδεύεις με ζάντες ελαφρού κράματος, προκύπτει ένα αυτοκίνητο που δείχνει ακριβότερο απ’ ό,τι είναι. Λεπτομέρειες όπως οι σχετικά μεγάλοι αρμοί ή οι άβαφτοι αισθητήρες παρκαρίσματος δεν μπορούν να χαλάσουν τη συνολική θετική εικόνα.

Στο εσωτερικό όμως, τα σκληρά πλαστικά με τη μέτρια συναρμογή φανερώνουν την προσπάθεια περιορισμού του κόστους. Το χειρότερο σημείο της καμπίνας είναι η κονσόλα γύρω από το λεβιέ ταχυτήτων που φαίνεται τοποθετημένη εντελώς πρόχειρα. Και τα καλύτερα, στην έκδοση Style, το νέο δερμάτινο τιμόνι με τα στιβαρά πλήκτρα για το cruise control και βέβαια η οθόνη αφής 7,0” του συστήματος πολυμέσων Media Nav Evo. Δεν λείπουν οι εργονομικές παραξενιές, όπως η τοποθέτηση των διακοπτών για τα πίσω παράθυρα στην κεντρική κονσόλα και ο απαρχαιωμένος διακόπτης για τη ρύθμισης ύψους της δέσμης των φώτων, όμως σε γενικές γραμμές προσαρμόζεσαι εύκολα. Η καμπίνα ικανοποιεί και σε πρακτικότητα, με μεγάλες θήκες στις πόρτες, τρεις ποτηροθήκες, μεγάλο ντουλαπάκι και θήκες στις πλάτες των καθισμάτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi 90 PS

Η είσοδος στο Stepway είναι εύκολη για όλους, χάρη και στο αυξημένο ύψος κατά 40 mm σε σχέση με το συμβατικό Sandero. Παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, η θέση οδήγησης είναι κατάλληλη για τους περισσότερους σωματότυπους. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, αφού στο πίσω κάθισμα μπορούν να καθίσουν άνετα δύο ενήλικοι, συν κάποιος τρίτος με μερικές παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών, με όγκο 320 lt, πλησιάζει την κορυφή της κατηγορίας. Η αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δεν δημιουργεί επίπεδο χώρο, όμως το ότι από κάτω υπάρχει μια κανονική ρεζέρβα είναι αναμφίβολα κάτι θετικό.



Κάτι θετικό υπάρχει και κάτω από το καπό, και δεν είναι άλλο από τον 1.5 dCi που γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault και της Nissan, στην έκδοση των 90 PS και 22,4 kgm. Έχει καλή απόκριση και δουλεύει αρκετά πολιτισμένα. Όμως κάμποσο τρέμουλο φτάνει στον οδηγό, μέσα από το τιμόνι ή τα πετάλια. Το Stepway έχει το ίδιο 5άρι κιβώτιο με το αντίστοιχο Renault Clio 1.5 dCi 90 PS, αλλά με 10% κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης, οπότε αντίστοιχα επιβαρυμένη είναι η κατανάλωση. Και πάλι όμως, χρειάζεται πιεσμένη χρήση ή ένα πολύ γρήγορο ταξίδι για να ξεπεράσεις τα 6,0 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 95 PS

Στις μετρήσεις από στάση το Dacia μένει πίσω από το Clio, γράφοντας για παράδειγμα 0-100 km/h σε 12,1” αντί για 11,4”, σε κάποιες ρεπρίζ το ισοφαρίζει, όπως στο 80-110 km/h με σε 6,2”, και σε κάποιες το προσπερνά, όπως στα 50-80 km/h σε 4,4” αντί για 4,9”. Ψάχνοντας για αντίπαλο στα ίδια λεφτά, το μοναδικό crossover σε αυτά τα χρήματα είναι το αποκλειστικά βενζινοκίνητο και αρκετά μικρότερο Suzuki Ignis 1.2 των 90 PS. Το οποίο βρίσκεται μια κλάση εμπρός από το Sandero στις επιδόσεις από στάση, έχει λίγο καλύτερες ρεπρίζ 3ης και χάνει κατά κράτος με 4η και 5η. Στην πράξη, ακόμα και φορτωμένο με τέσσερις ενηλίκους και αποσκευές, το Stepway δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει τα 130 km/h και σε ανωφέρειες του αυτοκινητόδρομου.

Μόνο πρόβλημα σε αυτή την ταχύτητα είναι ο έντονος θόρυβος, κυρίως αεροδυναμικός και λιγότερο από τον κινητήρα και τον δρόμο, που θα κουράσει σε ένα ταξίδι. Η ανάρτηση πάντως δουλεύει άψογα, συνδυάζοντας την άνεση στην πόλη με τη σταθερότητα σε κάθε ταχύτητα με «γαλλικό» τρόπο, οπότε σχεδόν αδιαφορείς για την κατάσταση του δρόμου, αν και κάποιοι κραδασμοί από λακκούβες φτάνουν στο τιμόνι. Ικανοποιεί ακόμα και σε βατούς χωματόδρομους, εκεί όπου αποκτά νόημα και η απόσταση των 17,3 πόντων από το έδαφος. Η δυναμική οδήγηση στην άσφαλτο βέβαια δεν περιλαμβανόταν στην ατζέντα των μηχανικών, οπότε η συμπεριφορά στο όριο είναι ξεκάθαρα υποστροφική, η κλίση μεγαλύτερη απ’ ό,τι σε άλλα σουπερμίνι και η απόκριση του εμπρός μέρους όχι ιδιαίτερα άμεση. Τέλος, το μεσαίο πεντάλ εμπνέει εμπιστοσύνη, ενώ η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h είναι απλώς αξιοπρεπής (40,1 m).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Ignis 1.2 DualJet

Σε αρκετούς τομείς, το Sandero δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα άλλα σουπερμίνι. Στα χρήματα που διατίθεται όμως, απλώς δεν έχει ανταγωνισμό. Όποιος χρειάζεται ένα ντίζελ διότι κάνει αρκετά χιλιόμετρα και ταυτόχρονα δεν κινείται συνήθως με υψηλή ταχύτητα σε εθνικές αλλά σε δρόμους της περιφέρειας, συχνά κακοστρωμένους, θα χρειαστεί να πληρώσει πολλά περισσότερα για να βρει ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο από το Stepway 1.5 dCi. Επιπλέον ατού αποτελεί η εγγύηση πέντε ετών ή 100.000 km που συνοδεύει κάθε Dacia.


Τι λέει το DRIVE
Δεν προσπαθεί να κρύψει τους τομείς στους οποίους έκανε οικονομία και απλώς αναζητά τους αγοραστές που δίνουν βάρος στους υπόλοιπους, προσφέροντας κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά σε αυτό το επίπεδο τιμής.
Τιμή Από €12.190 (έκδοση δοκιμής: €13.730)
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
0-400 m 18,3” @ 121,0 km/h
0-1.000 m 34,0” @ 148,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,8”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (4η) 11,5”
110-140 km/h (5η) 16,2”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 167 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 4.089 x 1.761 x 1.615 mm
Χώρος αποσκευών 320 lt
Βάρος 1.140 kg
Μετρήσεις DRIVE