Test drive: Hyundai i10 1.0 MPi

Test drive: Hyundai i10 1.0 MPi

Το νέο i10 πλασάρεται ως το μεγαλύτερο μικρό της αγοράς. Κατά πόσο ισχύει αυτό στην έκδοση με τον βασικό, 1.000άρη κινητήρα της γκάμας;

Η κατηγορια των αυτοκινήτων πόλης ήταν η πρώτη στην οποία η Hyundai έδειξε τι μπορεί να κάνει, όταν το 2007 παρουσίασε το i10. Σήμερα η εταιρεία εξακολουθεί να επενδύει στο μικρό της μοντέλο, εξελίσσοντας την ολοκαίνουργια γενιά στη λογική ενός μοντέλου όχι με το χαρακτήρα του κλασικού εργαλείου για την αστική μετακίνηση, αλλά ενός μικρού που φτιάχτηκε για να θέτει όσο λιγότερους περιορισμούς γίνεται.

Κι εάν αυτό το επιβεβαίωσε η έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα που δοκιμάσαμε ήδη, έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο ισχύει και για εκείνη με τον βασικό της γκάμας. Πρόκειται για έναν 3κύλινδρο 1.000άρη με ατμοσφαιρική αναπνοή και κλασικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων, ο οποίος αποδίδει 67 PS στις 5.500 rpm και 96 Nm στις 3.750. Ενημερωτικά, τα αντίστοιχα νούμερα για τον 1.2 είναι 84 PS στις 6.000 rpm και 118 Nm στις 4.200.

Τουλάχιστον στα δικά μας αυτιά, η χροιά των τριών κυλίνδρων είναι πιο ευχάριστη από του 4κύλινδρου 1.2, ενώ οι κραδασμοί πολύ καλά μονωμένοι. Επίσης η ζωντανή απόκριση στο γκάζι και η πιο κοντή κλιμάκωση στις πέντε σχέσεις του κιβωτίου (σε σχέση με το 1.2) που έχει πολύ μαλακό λεβιέ, έχουν αποτέλεσμα στον ρυθμό της πόλης να μη σου λείπει δύναμη. Και τα 0-100 km/h σε 14,8” που ανακοινώνει η Hyundai να φαίνονται υπέρ το δέον συντηρητικά. Μόνο εάν το φορτώσεις ή/και το κοντέρ φλερτάρει με τα 100 km/h θα καταλάβεις πως δεν είναι. Εκεί το μικρό μοτέρ ζορίζεται και απαιτεί να κινείσαι συχνά με το γκάζι στο πάτωμα, καταλήγοντας να καίει περισσότερο από το 1.200άρι.

Παρότι λοιπόν στο καθαρά αστικό περιβάλλον καίει σχεδόν 0,5 lt/100 km λιγότερο από τον 1.2, η μέση τιμή που μετρήσαμε δεν έχει μεγάλη διαφορά. Όπως και να το κάνεις τα 6,1 lt/100 km (αντί για 6,3) είναι τιμή σαφώς αποδεκτή, χωρίς να κοντράρει τον ανταγωνισμό που έχει φτιαχτεί για απόλυτη οικονομία (πχ. η τριπλέτα Toyota Aygo, Peugeot 108, Citroen C1).

Hyundai i10

Από την άλλη η ευκολία οδήγησης δεν έχει τίποτα να ζηλέψει. Ο κύκλος στροφής των 9,8 m σημαίνει αρκετή ευελιξία ακόμα και για τους πιο στενούς δρόμους, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ. Το συνολικό μήκος των 3,67 m είναι μεγάλο για την κατηγορία και ίσως κάνει διαφορά για όσους παρκάρουν στον πόντο. Ωστόσο στο παρκάρισμα το i10 δεν είναι καθόλου δύσκολο. Επιπλέον, το σύστημα stop/start λειτουργεί σωστά και το μόνο που χρειάζεται είναι να βρεις τη σωστή δοσολογία μεταξύ γκαζιού και συμπλέκτη στο ξεκίνημα. Υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο (για την ακρίβεια είναι το χειροκίνητο με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη), το οποίο αυξάνει ακόμα περισσότερο την ευκολία οδήγησης, όμως σύμφωνα με τα στοιχεία της Hyundai υποβαθμίζει αισθητά τις επιδόσεις.

Ανεξάρτητα από αυτές, οδηγώντας το i10 απολαμβάνεις κορυφαία για αυτοκίνητο πόλης κύλιση και άνεση. Περνάει με μοναδική για την κατηγορία σιγουριά από τις λακκούβες του δρόμου, χωρίς να ακούγονται διαμαρτυρίες ούτε από τα εμπρός γόνατα Μακφέρσον ούτε από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Πολύ καλό είναι και στο φρενάρισμα, το οποίο είναι αρκετά προοδευτικό για να υπολογίζεις με ακρίβεια την ακινητοποίηση. Να σημειωθεί επίσης πως τα επίπεδα εξοπλισμού Premium και Distinctive έχουν πίσω δισκόφρενα, ενώ τα Fresh και Style ταμπούρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Picanto 1.2

Πέρα από τις βασικές επιδόσεις, όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά αυτού του i10 παραμένουν κορυφαία. Τα 4 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο που έχει η νέα γενιά δίνουν κορυφαίους χώρους. Τέσσερις κανονικού αναστήματος ενήλικοι θα χωρέσουν με άνεση, ενώ τα 252 lt του χώρου αποσκευών είναι απόλυτα επαρκή για την κατηγορία. Να σημειωθεί δε, πως αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα έχεις επίπεδο χώρο 1.050 lt. Το μόνο παράπονο έχει να κάνει με την εταζέρα που πρέπει να τη σηκώνεις με το χέρι.

Κορυφαία για την κατηγορία είναι και η θέση οδήγησης, με επαρκές εύρος ρύθμισης σε κάθισμα και τιμόνι (μόνο σε ύψος) και τον λεβιέ τοποθετημένο στο ιδανικό σημείο. Περιμετρικά βλέπεις καλά, ενώ οι πόρτες έχουν μεγάλο άνοιγμα για μικρό αυτοκίνητο ώστε να μπαίνεις και να βγαίνεις άνετα.

Hyundai i10

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα και τη συνολική αίσθηση της καμπίνας, η εικόνα είναι και πάλι η κορυφαία της κατηγορίας των μικρών. Τα υλικά είναι σκληρά αλλά ευχάριστα στην αφή, με πολύ γεροδεμένη συναρμολόγηση, φινίρισμα χωρίς φτήνιες, ενώ υπάρχουν μπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι. Αυτό που σε κερδίζει είναι πως δε νιώθεις «ριγμένος» μέσα στο νέο i10, ακόμα κι εάν αυτό πρέπει να είναι το μοναδικό σου αυτοκίνητο.

Ένα μέρος αυτής της αίσθησης οφείλεται στον εξοπλισμό που δεν έχει χτυπητές ελλείψεις ακόμα και στη βασική έκδοση Fresh. Υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στο λεβιέ ταχυτήτων, cruise control, κλιματισμός, εργοστασιακός συναγερμός (!), αυτόματα φώτα, σύστημα Bluetooth με audio streaming, καθώς και το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού S-10, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, επιτήρηση κόπωσης οδηγού, αυτόματους προβολείς κ.ά., οπότε είναι με διαφορά το πληρέστερο της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Κάπως έτσι, οι €11.190 από όπου ξεκινά το i10 στην έκδοση Fresh είναι τιμή όχι χαμηλή μα απόλυτα δικαιολογημένη. Το μόνο που ίσως ζητήσεις επιπλέον είναι η 8ιντση οθόνη αφής του infotainment της έκδοσης Style που πάει πακέτο με κάμερα οπισθοπορείας και μαζί με μερικά ακόμα επιπλέον στοιχεία χρεώνεται €800. Υπάρχουν ακόμα οι εκδόσεις Premium με €12.790 και η Distinctive με €13.790, ωστόσο εάν ανέβεις μέχρι εκεί αρχίζεις πρακτικά να λοξοκοιτάς προς το 1.2. Έκδοση που διευρύνει ουσιαστικά την ακτίνα δράσης του i10, έναντι μόνο €560 συγκριτικά με τον 1.0.

Όποιος πάντως δε χρειάζεται τους επιπλέον 17 ίππους, δεν έχει λόγο να τα δώσει, αφού δεν αλλάζει σε κάτι η ουσία του πιο ολοκληρωμένου αυτοκινήτου πόλης που υπάρχει σήμερα. Το οποίο όχι μόνο κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη, αλλά προσφέρει εμπειρία οδήγησης που πλησιάζει την μεγαλύτερη κατηγορία.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Hyundai i10!


Τι λέει το DRIVE
Όποιος δε χρειάζεται τους επιπλέον 17 ίππους του 1.2, δεν έχει λόγο να δώσει τα €560 επιπλέον. Χωρίς να είναι φτηνό ή να έχει τη χαμηλότερη κατανάλωση, το βασικό i10 παραμένει το πιο ολοκληρωμένο μικρό.
Τιμή Από €11.190
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 67 PS/5.500 rpm, 96 Nm/3.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
14,8”
Τελική ταχύτητα 156 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 100-108 g/km (WLTP: 111-125 g/km)
Διαστάσεις 3.670 x 1.680 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 252 lt
Βάρος 921 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube