Test drive: Citroën C1 1.0 Urban Ride

Test drive: Citroën C1 1.0 Urban Ride

Το ανανεωμένο C1 είναι παιδί της πόλης και η έκδοση Urban Ride του χαρίζει έναν άλλο αέρα για να αντεπεξέρχεται στις καθημερινές δυσκολίες.

Η δεύτερη γενιά του μίνι της Citroën παρουσιάστηκε πριν από τέσσερα χρόνια και πριν μερικούς μήνες η γαλλική εταιρεία αποφάσισε ότι πρέπει να προχωρήσει σε μερικές αλλαγές ουσίας.

Για αρχή, όλη η γκάμα του μοντέλου απέκτησε επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και πίσω πόρτα, εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα, αναβαθμισμένο κινητήρα, διευρυμένη «ομπρέλα προστασίας» ηλεκτρικών βοηθημάτων και δύο ακόμα εκδόσεις εξοπλισμού: Τη πιο θηλυκή Elle και την πιο αρρενωπή Urban Ride. Ακόμα, το ανανεωμένο C1 συνεχίζει να προσφέρεται και σε εκδόσεις Airscape με ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή (+€1.250). Η συγκεκριμένη οροφή έχει διαστάσεις 800 x 760 mm και χαρίζει ένα ακόμα πιο ευάερο και φωτεινό περιβάλλον βόλτας.

Το επίπεδο εξοπλισμού Urban Ride που οδηγούμε δίνει έναν περιπετειώδη χαρακτήρα στο Citroën C1 και αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ τις δυνατότητες εξατομίκευσής του. Αισθητικά, η νέα έκδοση ξεχωρίζει από τα μαύρα καπάκια στους καθρέφτες, τα σκουρόχρωμα πίσω τζάμια, τις μαύρες ζάντες, την έγχρωμη λωρίδα στην πίσω κολόνα και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους, δημιουργώντας μια όμορφη αντίθεση με το νέο μπλε χρώμα Calvi.

Στο 4θέσιο εσωτερικό με το μέτριο χώρο αποσκευών των 196 lt, η νέα έκδοση προσφέρει ταιριαστές επενδύσεις με μπλε λεπτομέρειες, μαύρα διακοσμητικά στο ταμπλό (υπάρχει δυνατότητα και για πορτοκαλί ματ), μεταλλικό λεβιέ και λογότυπο Urban Ride στο ταμπλό και στα παχιά πατάκια. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πολυμέσων με Apple CarPlay και Android Auto που συνδυάζεται και με κάμερα οπισθοπορείας. Επιπλέον, το ανανεωμένο C1 έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, Active Lane Departure Warning, Active City Brake και Hill Start Assist.

Citroen C1 Urban Ride 1

Η πιο σημαντική αλλαγή όμως για το C1 MY 2018 αφορά τον 1.0 VTi που είναι και η μοναδική επιλογή στην γκάμα. Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος των 998 κυβικών και προδιαγραφών Euro 6d/TEMP έχει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων, νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και βελτιωμένο περιστρεφόμενο αντίβαρο για να μειωθούν οι κραδασμοί στο ραλαντί. Χάρη σε αυτές και άλλες βελτιώσεις, η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί στους 72 ίππους και η ροπή στα 9,5 kgm, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτοματοποιημένο ETG 5 σχέσεων (+€750).

Σε σχέση με το παρελθόν, ο αναβαθμισμένος κινητήρας παρουσιάζεται πιο πρόθυμος στις χαμηλές στροφές και εξακολουθεί να συνεργάζεται με το κιβώτιο με το γρήγορο λεβιέ, που όμως έχει λαστιχένια αίσθηση και όχι πολύ ακριβές κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στα 880 kg του C1 Urban Ride κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με ανταγωνιστές επιδόσεις από στάση (0-100 km/h σε 13,7”), αλλά υποδεέστερες ρεπρίζ λόγω της μακρύτερης κλιμάκωσης. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η επίδοση των φρένων με το μέτριο 42,7 m για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h.

Στο δρόμο, η ανάρτηση παρουσιάζει έναν πιο συμπαγή τρόπο λειτουργίας, χαρίζοντας μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις και, σε συνδυασμό με την βελτιωμένη ηχομόνωση, δημιουργεί ένα πιο ήσυχο και πολιτισμένο περιβάλλον οδήγησης. Ο πιο άνετος χαρακτήρας δεν επηρέασε το αρκετά καλό πάτημα του μοντέλου, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να επεμβαίνουν διακριτικά και όταν είναι πραγματικά αναγκαίο.

Citroen C1 Urban Ride 3

Η τιμή της έκδοσης έχει καθοριστεί στις €11.940 και, παρά το γεγονός ότι έχει γενναιόδωρο εξοπλισμό και μοιάζει ολοκληρωμένη, κυμαίνεται στα υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας. Το προσεγμένο όμως οικονομοτεχνικό προφίλ με τα χαμηλά πάγια έξοδα, τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και το γεγονός ότι πρόκειται για μια ειδική έκδοση, του δίνουν υπόσταση στην γκάμα του γαλλικού μίνι.

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση του Citroën C1 κρίνεται πετυχημένη και εκσυγχρονίζει αρκετά τον χαρακτήρα του, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση αναδεικνύει και τις εξοπλιστικές του δυνατότητες.
Τιμή Από €10.840
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 72 PS/6.000 rpm, 9,5 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,7”
0-140 km/h 34,2”
0-400 m 19,2” @ 115,2 km/h
0-1.000 m 35,8” @ 141,2 km/h
50-80 km/h (3η) 8,5”
80-110 km/h (3η) 9,6”
80-110 km/h (4η) 15,1”
110-140 km/h (4η) 24,1”
110-140 km/h (5η) 52,1”
Φρένα 100-0 km/h 42,7 m
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93 g/km
Διαστάσεις 3.466 x 1.615 x 1.460 mm
Χώρος αποσκευών 196 lt
Βάρος 880 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube