Test drive: Renault Twingo TCe 95

Test drive: Renault Twingo TCe 95

Το Twingo πέρυσι την άνοιξη επωφελήθηκε από το τυπικό φρεσκάρισμα του μέσου της ζωής του. Στην έκδοση που δοκιμάζουμε και που ανέβηκε τρία άλογα, δεν θα λέγαμε ότι απάλειψε όλα τα ελαττώματά του, αλλά η γοητεία του παρέμεινε άθικτη.

ΜΕ µοτέρ τοποθετηµένο κέντρο-πίσω και µε κίνηση στους πίσω τροχούς, από το 2014 το Twingo ΙΙΙ γύρισε την πλάτη στα άλλα Renault της γκάµας. Με νέες τεχνικές λύσεις και την ευρεία µοιρασιά τους µε τα smart fourtwo και fourfour της Daimler, και κάµποσο ιταλικό στιλιστικό αέρα, το γαλλικό µίνι υποβλήθηκε πέρυσι σε ένα φρεσκάρισµα για να ατενίσει το υπόλοιπο µισό της ζωής του µε µεγαλύτερη εµπορική ελπίδα.

Μικροδιαφορές
Το επίκαιρο µακιγιάζ συνδυάζει την άσκηση της φρεσκάδας, διατηρώντας παράλληλα το αρχικό πνεύµα του Twingo III. Η πολυφορεµένη λύση κάθε facelift µε ανασχεδιασµό των προφυλακτήρων και, ει δυνατόν, των φαναριών, µε τη συνετή προσθήκη µερικών LED, ακολουθήθηκαν και στο φρεσκαρισµένο Twingo κατά γράµµα. Η πιο ορατή διαφορά είναι η αφαίρεση των δύο µικρών φώτων ηµέρας που αντικαταστάθηκαν από την οικεία υπογραφή «C» µέσα στα φανάρια, σύννοµη µε το οικογενειακό ύφος της Billancourt.

Κατά τα λοιπά, ο προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε χαµηλά, δίνοντας την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο φάρδυνε. Μια ευπρόσδεκτη αισθητική «κοµπίνα», καθώς πρόκειται για το ψηλότερο µοντέλο της κατηγορίας. Επιπλέον, η µάσκα έγινε πιο πολυτελής χάρη στα οριζόντια ένθετα νίκελ.

Test drive: Renault Twingo TCe 95

Πίσω, ο προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε στο ίδιο ύφος, ενισχύοντας την κορµοστασιά του Twingo, τα φανάρια πήραν σχήµα πιο «C», ενώ το κρυφό κουµπί κάτω από τον καθαριστήρα που ανοίγει το κρύσταλλο του πορτµπαγκάζ είναι µια πολύ πρακτική λεπτοµέρεια. 

Η Renault προσπαθεί, ανάλογα µε την έκδοση, να φωτίσει το αυτοκίνητο και να κρύψει την ψηλή βασική γραµµή του µε µια τεθλασµένη ρίγα που ενώνει τα φανάρια, περνώντας ακριβώς κάτω την πλευρική κρυστάλλινη επιφάνεια. Επιπλέον, στην αριστερή πλευρά, πάνω στον θόλο, µια µικρή αεροεισαγωγή αναλαµβάνει να δροσίσει περισσότερο το µοτέρ.

Η τοποθέτηση και το πού δίνει την κίνηση το µοτέρ δικαιολογούν εν πολλοίς την ψηλή κορµοστασιά του Twingo III. Στην περίπτωσή µας, ο κινητήρας TCe 95 πρόκειται για την ισχυρότερη εκδοχή της γκάµας µε πραγµατική ισχύ 93 άλογα. Ο TCe έχει νεύρο και καλή απόκριση, µε το χειροκίνητο 5άρι σασµάν (υπάρχει η δυνατότητα και για αυτόµατο EDC6) να αναδεικνύει το σθένος του. Από τα πρώτα κιόλας µέτρα, αντιλαµβάνεσαι την κάπως ξεπερασµένη σύνδεση του τιµονιού µε το εµπρός µέρος, εκ των πραγµάτων ελαφρύτερο λόγω της αρχιτεκτονικής του αυτοκινήτου.

Test drive: Renault Twingo TCe 95

Καλά κρυµµένο στο πίσω µέρος, το 3κύλινδρο µοτέρ διατηρεί την καλοδεχούµενη διακριτική ηχητική παρουσία του όσο δεν πιέζεις. Όσον αφορά την κατανάλωση, τα 6,8 lt/100 km µικτής που πετύχαµε σε πόλη και αστική EO δεν θα λέγαµε ότι είναι κορυφαίο νούµερο. Αν η πόλη είναι το αποκλειστικό πεδίο κίνησης του Twingo III, τότε ίσως η προτιµότερη επιλογή είναι το 3κυλινδρο ατµοσφαιρικό 1.000άρι SCe των 65 ίππων.

Το ψηλό ανάστηµα του µικρού Renault σου δίνει το πλεονέκτηµα να εποπτεύεις τα δρώµενα αλά SUV. Αρχιτεκτονική που την πληρώνεις περισσότερο µε την ευαισθησία στους πλευρικούς ανέµους παρά µε κλίση στις στροφές. Για τον ίδιο λόγο, µε τα πάντα πίσω, οι εµπρός τροχοί του Twingo κόβουν τόσο πολύ που κάθε επιτόπιος ελιγµός γίνεται παιχνίδι. Γι’ αυτή ακριβώς την αίσθηση ελαφρότητας στο τιµόνι, αντιλαµβάνεσαι το αυτοκίνητο περισσότερο ταιριαστό για την πόλη και λιγότερο για δρόµους µέσης και υψηλής ταχύτητας.

Μόλις ανεβάσεις χιλιόµετρα, το Twingo παύει να είναι διακριτικό, αλλά από την άλλη αισθάνεσαι τη µικρή βελτίωση στην άνεση χάρη στις πιο µαλακές αναρτήσεις. Σε στενούς δρόµους της περιφέρειας ανταποκρίνεται µε τίµια (είναι η σωστή λέξη) συµπεριφορά, όµως και µε λίγο πιο σπορ πίεση δεν θα δυσανασχετήσει. Βέβαια, το 3κύλινδρο µοτέρ δείχνει γρήγορα το όριό του.

Test drive: Renault Twingo TCe 95

Από την άλλη, η πολύ ευνοϊκή αναλογία ισχύος προς βάρος, σε βοηθά να προσαρµόζεις την πίεση ανάλογα, επιβαρύνοντας όµως την κατανάλωση. Στον αυτοκινητόδροµο, του Twingo δεν του αρέσουν ούτε οι πλευρικές ριπές ούτε το φλερτ µε τα µεγάλα φορτηγά... Όσον αφορά τα φρένα, είναι δυνατά και µε επαρκή αντοχή για το βάρος του αυτοκινήτου. 

Πρακτικός µικρόκοσµος
Στην αποκλειστικά 5πορτη καµπίνα, το φωτεινό και µοντέρνο εσωτερικό δεν υπέστη αλλαγές κατά το φρεσκάρισµα του ’19. Στην έκδοση TCe 95 η επιλογή εξοπλισµού περιορίζεται στο µεσαίο επίπεδο Excite και στο πλούσιο Intens, όπως το δικό µας. Σε αυτό το τελευταίο επίπεδο, οι €14.380 ακούγονται πολλά λεφτά.

Η αλήθεια όµως είναι ότι πρόκειται για πληρέστατο επίπεδο εξοπλισµού µε µπόλικες σηµαντικές λεπτοµέρειες, όπως η ρύθµιση του ύψους στο τιµόνι και, κυρίως, το νέο σύστηµα Easy Link. Που πάει πακέτο µε µια εύκολη στη χρήση 7άρα οθόνη αφής, υποστηρίζοντας Apple Car Play και Android Auto, µε USB (κι άλλο ένα στην κεντρική κονσόλα) και µε τέσσερα ηχεία.

Test drive: Renault Twingo TCe 95 

Όσον αφορά τα συστήµατα ασφαλείας, οι αερόσακοι για οδηγό και συνοδηγό είναι έξι, υπάρχει Hill Start Assist, σύστηµα αντιστάθµισης ισχυρών πλευρικών ανέµων λόγω αρχιτεκτονικής και, έξτρα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW). Δεν υπάρχει όµως AEB ούτε ως έξτρα, κάτι που αποτελεί σηµαντική παράλειψη. 

Κατά τα λοιπά, σηµαντικό πλεονέκτηµα της καµπίνας είναι η πρακτική πλευρά της µε αρκετούς χώρους για µικροπράγµατα, µέχρι και κάτω από τα πίσω καθίσµατα. Να σηµειώσουµε ότι το κάθισµα του συνοδηγού αναδιπλώνεται πλήρως, διευκολύνοντας τη φόρτωση ενός αντικειµένου µεγάλου µήκους. Βέβαια, το πορτµπαγκάζ αυτό καθαυτό παραµένει µικρό (210-240 lt ανάλογα µε την κλίση της πλάτης), αλλά οι σχεδιαστές δεν ξέχασαν ούτε τα αναδιπλούµενα πίσω καθίσµατα (50:50) ούτε το επίπεδο δάπεδο ούτε το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Τι λέει το DRIVE
Το TCe 95 στην πλούσια έκδοση Intens αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας του Twingo με σωστό εξοπλισμό και τη μέγιστη πολυχρηστικότητα που θα μπορούσε να δώσει το γαλλικό μίνι. Θα αλλάζαμε όμως το χειροκίνητο 5άρι με το EDC6. 
Τιμή Από €13.380 (Excite)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 898 cc, i3, έμμεσος πολλαπλός ψεκασμός, 12v, τούρμπο, κίνηση πίσω, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
Απόδοση 93 PS/5.500 rpm, 134,7 Nm/2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
80-120 km/h (4η) 10,8”
80-120 km/h (5η) 16,0”
0-400 m 17,9”
0-1.000 m 31,9”
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108-110 g/km (NEDC)
Διαστάσεις 3.615 x 1.646 x 1.541 mm
Χώρος αποσκευών 210-240 lt
Βάρος 1.015 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube