Ας ξεκινήσουμε θυμίζοντας λίγο ποια είναι η Omoda. H φίρμα είναι μέλος του μεγαλύτερου Chery Group, μαζί με την Jaecoo και δημιουργήθηκε το 2022 για να εκπροσωπήσει τη μητρική εταιρεία εκτός κινεζικών συνόρων.
Στην Ελλάδα, την επίσημη εκπροσώπησή τους έχει η Q&J Automotive Ελλάς, αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς, της αντιπροσωπείας των Mercedes-Benz και smart.
Έχοντας δοκιμάσει την θερμική έκδοση του Omoda 5 με τον 1.600άρη κινητήρα GDI, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και την 100% ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.
Το Omoda 5 EV αποτελεί ένα σύγχρονο, πλούσια εξοπλισμένο κι ευρύχωρο για τα δεδομένα του μεγέθους του αυτοκίνητο
Αρχικά πρέπει να πούμε πως με μήκος 4,4 μέτρα και μεταξόνιο 2,63 μ. το Omoda 5 ισορροπεί ανάμεσα στα Β και τα C-SUV. Ειδικά πίσω έχεις μεγαλύτερους χώρους από τους συνήθεις των B-SUV, ωστόσο η επικλινής οροφή περιορίζει λίγο τον αέρα πάνω από το κεφάλι των πίσω επιβατών.
Περιορισμένος είναι και ο χώρος για τον τρίτο πίσω επιβάτη λόγω του μικρού σχετικά πλάτους του αυτοκινήτου (1,82 m). Την ίδια στιγμή που ο πλούσιος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών κλέβει λίτρα από το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο, με χωρητικότητα 360 lt κρίνεται μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πάντως έχει διπλό πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων και ανοίγει ηλεκτρικά στην έκδοση της δοκιμής μας.
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι αρκετά αιχμηρός παντρεύοντας με μαεστρία αιχμές και καμπύλες. Η επικλινής οροφή που αναφέραμε, σε συνδυασμό με τα μικρά πίσω παράθυρα, δίνουν μια νότα σπορ αυτοκινήτου προσπαθώντας να αντιγράψουν ή να μοιάσουν -αν θέλετε, στα ευρωπαϊκά κουπέ SUV.
Σε σχέση με την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης, η μεγάλη διαφορά είναι εμπρός. Εδώ απουσιάζει η μεγάλη κυψελωτή μάσκα. Τώρα, στο Omοda 5 EV έχουμε όλο το εμπρός τμήμα της μάσκας που φιλοξενεί και το όνομα της μάρκας να ανοίγει και να αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης της μπαταρίας. Επιλογή που είναι κομμάτι «βρώμικη», ειδικά στο ταξίδι.
Ωστόσο οφείλουμε να πούμε πως ο όλος σχεδιασμός συμβάλλει στην πολύ καλή αεροδυναμική με τον αεροδυναμικό συντελεστή να είναι στο Cx 0,281. Τιμή που κρίνεται πολύ καλή σε σχέση με το μέγεθος και το ύψος του αυτοκινήτου. Την εικόνα συμπληρώνουν τα μυτερά φώτα LED που συνδέονται με μια ενιαία μπάρα, και στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φανάρια, επίσης LED, σε σχήμα μπούμερανγκ.
Το ηλεκτρικό Omoda 5 δεν θα γινόταν να μην υπακούει στις επιταγές της ψηφιακής εποχής. Έτσι έχουμε δύο οθόνες 12,3 ιντσών που ενώνονται σε ένα ενιαίο πάνελ. Η πρώτη είναι ο πίνακας οργάνων και παρέχει πολύ περισσότερες πληροφορίες από τις απολύτως απαραίτητες. Αυτές προβάλλονται στο head-up display. Έτσι ο οδηγός έχει εμπρός του ένα πλήρες μενού πληροφοριών, ακόμη και το ίχνος των εμπρός και παραπλεύρως κινούμενων οχημάτων.
Η δεύτερη οθόνη φιλοξενεί το infotainment και τις ρυθμίσεις των λειτουργιών του αυτοκινήτου, την ώρα που κάποιοι φυσικοί διακόπτες βρίσκονται στο πάνω κομμάτι της «διώροφης» κονσόλας. Εκεί υπάρχουν δύο διαφορετικής χωρητικότητας ντουλαπάκια για μικροπράγματα.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Omoda 5 προσφέρει τεχνολογικά προηγμένη εμπειρία και είναι αρκετά διαισθητικό. Διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, με τα γραφικά του να θυμίζουν λίγο aftermarket. Ανταποκρίνεται άμεσα στις φωνητικές εντολές αλλά και σε αυτές της αφής και δέχεται αναβαθμίσεις over the air.
Ωστόσο, η περιήγηση στο μενού είναι δαιδαλώδης και σε κάθε περίπτωση απαιτεί χρόνο εξοικείωσης, ειδικά για τα ADAS. Τα τελευταία μπορεί να σε ταλαιπωρήσουν καθώς διαταράσσουν την γαλήνη της αθόρυβης ηλεκτρικής κίνησης με συνεχείς προειδοποιήσεις. Ωστόσο μπορείς να απαλλαγείς από αυτές μέσω της ρυθμιζόμενης έντασής τους από τον διακόπτη αριστερά από τον πίνακα οργάνων, ο οποίος μάλιστα δεν γυρίζει στην εργοστασιακή ρύθμιση «on» με κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Στα θετικά της εργονομίας πρέπει να προσμετρήσουμε την τοποθέτηση του λεβιέ του σασμάν στην κολόνα του τιμονιού, κάτι που απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο φινίρισμα και στην συνολική ποιότητα υλικών και συναρμογής, πρέπει να τονίσουμε την λιτότητα της σχεδίασης και την ύπαρξη σημαντικής ποσότητας πλαστικών, τα οποία όμως είναι και προσεκτικά φινιρισμένα και η ποιότητά τους είναι πολύ καλή.
Το Omoda 5 EV έχει μόνον μια επιλογή μπαταρίας η οποία είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFEPO4) με χωρητικότητα 64 kWh (ωφέλιμη 61 kWh). Και αυτό διότι χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα T1X με τη θερμική έκδοση. Αυτή η μπαταρία τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και των 340 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς. H εταιρεία υπόσχεται αυτονομία 430 km κατά WLTP που θα δούμε στη συνέχεια πώς ακριβώς μετρήθηκε από εμάς και πώς διαμορφώνεται.
Ο κινητήρας επιταχύνει τα 1.785 κιλά (EU) του αυτοκινήτου από στάση στα 100 km/h σε 7,6” με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 172 km/h. Από τις πρώτες ώρες συμβίωσης με το ηλεκτρικό Omoda και παρακολουθώντας την κατανάλωση ενέργειας μας εντυπωσίασαν οι χαμηλές ενδείξεις. Κινούμενοι μέσα στην πόλη έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Eco (υπάρχουν ακόμη δύο, το Normal και το Sport) κι έχοντας ρυθμίσει την ανάκτηση ενέργειας στο μεσαίο στάδιο (τρεις βαθμίδες έντασης, χωρίς one pedal), είδαμε την κατανάλωση να σταματά στις 14,7 kWh/100 km. Αυτό σημαίνει πως αν κινείσαι αποκλειστικά στον αστικό ιστό, η αυτονομία μπορεί να φτάσει και τα 410 km.
Στην περιφέρεια με ποικίλο ανάγλυφο και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, το Omoda 5 θα κάψει 17,9 kWh. Στον δε αυτοκινητόδρομο και με ταχύτητα 120-130 km/h, η κατανάλωση θα ανέβει στις 21,2 kWh/100 km. Έτσι αν ξεκινήσεις με γεμάτη μπαταρία ταξίδι στην εθνική, θα χρειαστεί να κάνεις την πρώτη φόρτιση στα 260 km. Και στη συνέχεια κάθε 200 km. Κάπως έτσι και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στις 17,0 kWh/100 km που μεταφράζεται σε αυτονομία σχεδόν 360 km.
Εδώ πρέπει να πούμε πως το Omoda 5 υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC με μέγιστη ισχύ τα 80 kW, απόδοση μέτρια. Έτσι χρειαστήκαμε 35 λεπτά της ώρας για να ανέβουμε από το 10% στο 80%. Εδώ το Omoda 5 υστερεί, καθώς πολλοί ανταγωνιστές του είναι ικανοί για ισχύ άνω από 100 έως και 170 kW. Με εσωτερικό φορτιστή AC στα 11 kW απαιτούνται 6,5 ώρες για πλήρη φόρτιση σε οικιακό ή δημόσιο 11άρι wallbox. Απόδοση στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Το ηλεκτρικό Omoda 5 σημαδεύει την ηρεμία και την ευκολία στην οδήγηση. Και σε μεγάλο βαθμό πετυχαίνει τον στόχο του. Η ανάρτηση είναι σφιχτούτσικη αλλά ρουφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας ήσυχη κύλιση κάτι στο οποίο βοηθούν και τα λάστιχα διαστάσεων 215/55 R18 με σχεδόν 12 πόντους ύψος πλαϊνού.
Μόνον αν πέσεις σε μεγάλο σαμαράκι ή λακκούβα, η ανατάραξη θα περάσει στην καμπίνα, κάνοντας ταυτόχρονα ηχητικά την παρουσία της. Η θέση οδήγησης προσωπικά με βόλεψε αν και θα την ήθελα ιδανικά να είναι λίγο πιο χαμηλή. Τα καθίσματα εμπρός (στην έκδοση Premium) είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα και προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα.
Η ορατότητα πάντως είναι καλή με εξαίρεση προς τα πίσω, καθώς οι φαρδιές κολόνες και τα μικρά παράθυρα δεν σε αφήνουν να δεις όλα όσα θέλεις. Έλλειψη που αναλαμβάνουν να καλύψουν η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου.
Οι 204 PS αποδεικνύονται αρκετοί στην πράξη για να κινείσαι σβέλτα, αλλά μην περιμένετε χαρακτήρα fun-to-drive. Στον αυτοκινητόδρομο θα απολαύσεις το ταξίδι, αλλά στον στριφτερό δρόμο αν το παρακάνεις θα βρεις ένα τιμόνι με χαλαρή αίσθηση που σε πληροφορεί μεν για τη θέση των τροχών αλλά σε ανατροφοδοτεί με λίγη πληροφορία.
Υπό μεγαλύτερη πίεση, ακόμη και αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, το 5άρι έχει την τάση να ανοίγει το εμπρός στη στροφή. Αντίδραση που ελέγχεται εύκολα, σηκώνοντας απλώς το πόδι από το γκάζι -αν δεν σε έχουν προλάβει ήδη τα συστήματα υποβοήθησης.
Σε κάθε περίπτωση, άτσαλες αντιδράσεις δεν θα συναντήσεις. Aλλά αν «ορμήξεις» παρασυρόμενος από την άμεση απόκριση του ηλεκτρομοτέρ, σε λίγο θα υποχρεωθείς να χαλαρώσεις και να προσαρμοστείς σε πιο ήρεμους ρυθμούς, αυτούς για τους οποίους είναι χτισμένο το ηλεκτρικό Omoda 5.
Με τούτα και με εκείνα, φτάνοντας στην ώρα που πάμε ταμείο και να κάνουμε τη «σούμα». Το Omoda 5 EV αναδεικνύεται σε ένα σύγχρονο σε σχεδίαση, πλούσια εξοπλισμένο, αρκετά ευρύχωρο για τα δεδομένα του μεγέθους του, καλοφτιαγμένο και σβέλτο αυτοκίνητο. Ναι είναι καλύτερο από το θερμικό αδελφάκι του, όμως διατηρεί ακόμη κάποια σημεία που χρήζουν βελτίωσης.
Ταυτόχρονα όμως είναι και μια value for money επιλογή, καθώς η τιμή του ξεκινά από €37.500 για την έκδοση Comfort και από €39.500 για την έκδοση Premium (€39.990 η έκδοση Premium με τη διχρωμία αμαξώματος). Στις τιμές αυτές δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση ύψους €3.000, το όφελος απόσυρσης €1.500 και η τρέχουσα προωθητική ενέργεια ύψους €5.000.
Δεν πρέπει να παραβλέψουμε την εγγύηση που προσφέρει η αντιπροσωπεία που είναι 7ετής ή 150.000 km για τα μηχανικά μέρη και οκτώ χρόνια για τα ηλεκτρικά. Καθώς και τα πέντε αστέρια με τις πολύ καλές επιμέρους βαθμολογίες που πήρε στις δοκιμές του EuroNCAP.
OMODA 5 EV | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το ηλεκτρικό Omoda 5 προσφέρει premium αίσθηση δίχως premium τιμή. Με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό έχει χώρους μεγαλύτερους από την κατηγορία του, πλούσιο εξοπλισμό αλλά πρέπει να κάνει λίγα βήματα ακόμη για να το ψηφίσουμε ως πρώτη επιλογή. | |||||
| Τιμή | Από €37.500 (χωρίς την κρατική επιδότηση και την προωθητική ενέργεια των €5.000) | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός, 204 PS και 340 Nm, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LPF 64 kWh (ωφέλιμες 61,05 kWh), εμπρός κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | |||||
| Απόδοση | 204 PS, 340 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.424 x 1.830 × 1.588 mm | |||||
| Χώρος αποσκευών | 360-1.055 lt | |||||
| Βάρος (EU - με οδηγό) | 1.785 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 7,6" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 172 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση* | 17,0 kWh/100 km | |||||
| Aυτονομία* | 360 km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ* | ||||||
| DC 100 kW, 10%-80% | 35 λεπτά | |||||
| DC 50 kW, 10%-80% | Μία ώρα και 4 λεπτά | |||||
| AC, 0-100% | 6,5 ώρες | |||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||



