FIAT Grande Panda: Έχει τα φόντα για best-seller, αλλά δεν... Γιατί;

FIAT Grande Panda: Έχει τα φόντα για best-seller, αλλά δεν... Γιατί;

Οι Ιταλοί καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να αυξήσουν τον ρυθμό παραγωγής του νέου FIAT Grande Panda στο εργοστάσιό τους στη Σερβία. Πρόκειται για το μοντέλο που φιλοδοξεί να επαναφέρει το Torino στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αγοράς.

FIAT Grande Panda

Ύστερα από το νέο Citroën C3 τέταρτης γενιάς, ο Όμιλος Stellantis λάνσαρε στις αρχές της χρονιάς ακόμη ένα σουπερμίνι με «semi–low cost» χαρακτήρα: To Fiat Grande Panda. 

To ιταλικό μοντέλο είναι βασισμένο στην ίδια τεχνική πλατφόρμα και με τα ίδια μηχανικά σύνολα με το Citroën C3, αλλά με καταφανώς πιο δυναμική και πρωτότυπη σχεδίαση, επανατοποθετώντας τη FΙΑΤ στην καρδιά της κατηγορίας των πραγματικών σουπερμίνι. Ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, ικανό θεωρητικά να σταθεί απέναντι σε best-seller όπως η Renault Clio και τα υπόλοιπα δημοφιλή μικρά των ευρωπαϊκών δρόμων.

Το FIAT Grande Panda ανεβάζει την παραγωγή του στο Kragujevac με εργαζομένους από το Μαρόκο, το Νεπάλ, το Μπαγκλαντές και το Μπουτάν!  

Προς το παρόν ωστόσο, το νέο Grande Panda δεν έχει καταφέρει να φτάσει στους αναμενόμενους όγκους παραγωγής. Όπως συνέβη και με το C3, το FΙΑΤ αντιμετώπισε δυσκολίες στο ξεκίνημα της μαζικής βιομηχανικής παραγωγής. Στο εργοστάσιο του Kragujevac στη Σερβία, όπου συναρμολογείται, ο ρυθμός δεν έφτασε ποτέ στο επιθυμητό επίπεδο.

FIAT Grande Panda

Σύμφωνα με πληροφορίες του ItalPassion, η κατάσταση βελτιώνεται επιτέλους στο Kragujevac. Η παραγωγή έχει ήδη αγγίξει τις 400 μονάδες ημερησίως, με στόχο να αυξηθεί σύντομα στα 500 αυτοκίνητα τη μέρα.

Για να επιτευχθεί αυτό, και καθώς ο Όμιλος Stellantis δεν κατάφερε να βρει επαρκές προσωπικό στη Σερβία λόγω χαμηλών μισθών (περίπου €600), ο όμιλος έφερε 200 Ιταλούς εργαζόμενους της FIAT για προσωρινή ενίσχυση, προσφέροντάς τους μπόνους απόσπασης. Παράλληλα, προσέλαβε 300 Μαροκινούς εργαζομένους, ενώ τώρα αναζητά προσωπικό από Νεπάλ, Μπαγκλαντές και Μπουτάν. 

Προφανώς ο Όμιλος Stellantis επιδιώκει να διατηρήσει χαμηλό κόστος εργασίας μόλις οι Ιταλοί επιστρέψουν, ρισκάροντας ωστόσο να προκαλέσει δυσαρέσκεια στις σερβικές αρχές, που θέλουν το εργοστάσιο να στηρίξει την τοπική απασχόληση. Και φυσικά σε όλους εμάς που βλέπουμε έναν μεγάλο όμιλο να μην ψάχνει για τοπικούς εργαζομένους, δίνοντας στο μέτρο που του αναλογεί λύση στην ανεργία. Και να ψάχνει για εισαγόμενους είλωτες αμφίβολης κατάρτισης. Που προφανώς θα αντιμετωπίσουν εντατικοποιημένη εργασία και το -πιθανότερο- ανάρμοστες (άθλιες;) συνθήκες διαβίωσης.    

Όλα δείχνουν πως η FΙΑΤ κάνει ό,τι μπορεί (και δεν πρέπει) για να φτάσει επιτέλους το Grande Panda τη μέγιστη παραγωγική του δυναμικότητα. Το βιβλίο παραγγελιών φαίνεται γεμάτο, και το πρόβλημα μέχρι τώρα ήταν ο ρυθμός κατασκευής. Σε λίγες εβδομάδες θα δούμε αν, χάρη στις πρόσφατες αλλαγές στο εργοστάσιο της Σερβίας, το νέο Grande Panda θα καταφέρει να κάνει την αντεπίθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube