Test drive: FIAT Panda 4x4 Cross 1.3 MTJ 95 PS MY2017

Με ένα ανεπαίσθητο φρεσκάρισμα και αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα το Panda Cross συνεχίζει να τραβάει με στιλ το δρόμο του, είτε εκείνος είναι στην πόλη είτε στα βουνά και τα λαγκάδια.

Το Cross είναι το κορυφαίο Panda 4x4 κι αυτό για το μάτι ουσιαστικά σημαίνει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και μεγάλους κόκκινους γάντζους ρυμούλκησης.

Ωστόσο εξωτερικά η φρεσκαρισμένη έκδοση του 2017 δεν έχει διαφορές. Θα πρέπει να τις αναζητήσεις στην καμπίνα αλλά κι εκεί αφορούν μόνο στο κάτω, διπλό πλέον, μπράτσο του 3άκτινου τιμονιού και το σύστημα infotainment.

Ηλεκτρονική αναβάθμιση
Το Uconnect επικοινωνεί αμφίδρομα με το smartphone σου και με την εφαρμογή Panda Uconnect εξασφαλίζει πρόσβαση σε συστήματα πλοήγησης, σε live streaming μουσικής από το τηλέφωνο ή το διαδίκτυο, ενώ μπορεί ακόμα και να σου θυμίζει πού είναι παρκαρισμένο το αυτοκίνητο.

Από εκεί και πέρα η καμπίνα διατηρεί αυτούσια τη μοντέρνα εικόνα της, η οποία συνδυάζεται με αποδεκτό χώρο για τέσσερις επιβάτες κανονικού αναστήματος και 225 lt αποσκευών. Δεν είναι πολλά, όμως το Panda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με μήκος μόλις 3,71 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ανακοινώθηκαν οι τιμές του ανανεωμένου FIAT Panda

Για τα δεδομένα της κατηγορίας η θέση οδήγησης τελικά περνάει τις εξετάσεις, παρότι αρχικά δε φαίνεται πολύ αναπαυτική. Τελικά όλοι λίγο-πολύ θα βολευτούν παρότι το τιμόνι δεν έχει τηλεσκοπική ρύθμιση.



Εξαιρετική είναι η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ η συναρμολόγηση των σκληρών πλαστικών είναι πολύ προσεγμένη και η αίσθηση στιβαρότητας ικανοποιεί και με το παραπάνω. Λίγοι περισσότεροι χώροι για μικροπράγματα και ποτήρια πάντως θα ήταν ευπρόσδεκτοι, αφού οι υπάρχοντες είναι οριακοί για την καθημερινότητα.

Καμία αλλαγή δεν έχει ο 1.300άρης MultiJet των 95 ίππων, οι οποίοι μέχρι τις 2.000 rpm φαίνονται κάπως διστακτικοί. Από εκεί και μετά έχει δύναμη και γραμμικότητα (0-100 km/h σε 13,3” και 80-110 km/h με 4η σε 6,7”), μαζί με αρκετό θόρυβο και κραδασμό. Τελικά πάντως ταξιδεύεις με 120-130 km/h χωρίς το κεφάλι σου να βουίζει ή η κατανάλωση να ξεφεύγει: Τα 5,5 lt/100 km είναι μια ρεαλιστική μέση τιμή, όπως άλλωστε και τα χαμηλά 4άρια εάν έχεις το νου σου στην απόλυτη οικονομία. Αυτό βέβαια προαπαιτεί πολλή ενασχόληση με το σχετικά ασαφή επιλογέα ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων με κοντή κλιμάκωση εκ των οποίων η πρώτη με τη δεύτερη έχουν αρκετό κενό μεταξύ τους.

Η τετρακίνητη είναι αυτόματη και λειτουργεί χωρίς να χαζεύει με έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη. Μέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου μπορείς να τον κλειδώσεις για τα δύσκολα, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα ένα πιο ευαίσθητο πρόγραμμα ελέγχου της πρόσφυσης. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι εκτός δρόμου το Cross με τα λάστιχα M+S και το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.230 kg, διαπρέπει. Η απόσταση των 15,8 cm από το έδαφος ενίοτε απαιτεί προσοχή, όμως οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής, με 24/34/21 μοίρες αντίστοιχα είναι πολύ ικανές.



Πολύτιμη αποδεικνύεται και στην άσφαλτο η τετρακίνηση, εξασφαλίζοντας κράτημα πολύ πάνω από τις δυνατότητες των 95 ίππων και των 20,4 kgm. Το Cross γέρνει αισθητά, αλλά η πρόσφυση δεν εξαντλείται σχεδόν με τίποτα και πατάει στο δρόμο με σταθερότητα και σιγουριά. Το μόνο που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι ότι τα λάστιχα M+S αυξάνουν τις αποστάσεις ακινητοποίησης. Ενδεικτικά, μετρήσαμε 100-0 km/h σε 44,6 m.

Στα μέσα και στα έξω
Κι εάν εκτός δρόμου το μικρό FIAT είναι εντυπωσιακά ικανό, στην πόλη είναι ευκολοδήγητο και πλήρως αδιάφορο για την κατάσταση του οδοστρώματος. Τίποτα δεν κάνει το αυτί του να ιδρώνει, με την άνεση να βρίσκεται πάντα σε υψηλό επίπεδο. Ευκολία εξασφαλίζει και το τιμόνι, που μπορεί να μη μεταφέρει αρκετή πληροφορία από το δρόμο αλλά είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά.

Όπως πάντα, η πολυχρηστικότητα είναι η λέξη κλειδί για το Panda Cross, την οποία βέβαια σε συνδυασμό με το περίσσιο στιλ του πουλάει πολύ ακριβά. Για την ακρίβεια 19.000 ευρώ, έστω κι εάν την υποστηρίζει με καλό εξοπλισμό. Όπως έχουμε ξαναγράψει πάντως οι πωλήσεις του αποδεικνύουν ότι έχει τον τρόπο του να πείθει το κοινό και είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να το κάνει.

Τι λέει το DRIVE
Το πιο σύγχρονο infotainment δεν επηρεάζει σε τίποτα την ουσία ενός πολύ ακριβού αλλά και πολυδιάστατου αυτοκινήτου πόλης που αρέσει πολύ, πάει παντού και καίει ελάχιστα. Εάν οι χώροι του σε καλύπτουν, θα το λατρέψεις.
Τιμή € 19.000
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/3.750 rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,3”
0-140 km/h 32,9”
0-400 m 18,9” @ 116,9 km/h
0-1.000 m 35,3” @ 143,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,1”
50-80 km/h (3η) 4,0”
50-80 km/h (4η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,7”
80-110 km/h (5η) 9,5”
110-140 km/h (4η) 18,2”
110-140 km/h (5η) 14,7”
Φρένα 100-0 km/h 44,6 m
Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 3.705 x 1.662 x 1.657 mm
Χώρος αποσκευών 225 lt
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE