Mondial de l’Automobile 2018: Τα 13 πιο σημαντικά λανσαρίσματα στο Παρίσι

Mondial de l’Automobile 2018: Τα 13 πιο σημαντικά λανσαρίσματα στο Παρίσι

Από τα 13 σημαντικότερα λανσαρίσματα του Παρισιού τα οκτώ ήταν SUV, ενώ η είσοδος μεγάλων premium κατασκευαστών στα e-SUV, διαλύει τις αμφιβολίες του κοινού για θέματα σχετικά με τις μπαταρίες και την ποιότητα στα EV.

Το εφετινό παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου έρχεται σε μια εποχή που η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τρεις μεγάλες προκλήσεις: Την εισαγωγή του WLTP, τις εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ και το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων του Brexit. Το πόσο γρήγορα η αγορά θα συνεχίζει να αναπτύσσεται εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα προσαρμοστεί στις επιπτώσεις που προκαλούνται από αυτούς τους παράγοντες.

Ενόψει αυτών των προκλήσεων, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βασίζονται στην έκρηξη των SUV για να διατηρήσουν την ανάπτυξη. Κάτι που δεν εκπλήσσει, δεδομένου ότι τα SUV απετέλεσαν το μοναδικό σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης της αγοράς εδώ και πολλούς μήνες. Και παρόλο που υπάρχουν ανησυχίες γι’ αυτή την κατηγορία που παρουσιάζει μία από τις μεγαλύτερες διακυμάνσεις ανάμεσα στις πραγματικές και στις συσχετισμένες τιμές NEDC, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να ενισχύουν την προσφορά τους σε SUV: Λανσάρουν πιο οικονομικά μοντέλα στο χαμηλό τμήμα της κατηγορίας και ελαφρύτερα και πιο σπορ μοντέλα στην κορυφή της.

Εδώ λοιπόν θα δούμε τα τελευταία στοιχεία απόδοσης που έχει αναλύσει η ανεξάρτητη εταιρεία JATO για να για τα σημαντικότερα λανσαρίσματα ανά κατηγορία. Στα αναλυόμενα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι ταξινομήσεις του Αυγούστου, προκειμένου να έχουμε μια πιο σαφή και ακριβέστερη εικόνα της τρέχουσας κατάστασης της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων. Τα αποτελέσματα του εφετινού Αυγούστου ήταν τεχνητά πολύ υψηλά, καθώς επηρεάστηκαν έντονα από την αύξηση των πωλήσεων πριν από την καταληκτική προθεσμία της 1ης Σεπτεμβρίου, οπότε και έληγε η δυνατότητα ταξινόμησης υπό την παλαιά ομολογκασιόν NEDC και ετίθετο σε εφαρμογή η νέα WLTP.

Έτσι, το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το οποίο αποτελεί κομβικό γεγονός στο ημερολόγιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήρθε σε μια άκρως ενδιαφέρουσα στιγμή γι’ αυτήν. Το παρισινό Σαλόνι σηματοδότησε την άφιξη των μεγάλων premium κατασκευαστών στην αγορά των EV, με το μεγαλύτερο ντόρο να κάνει η αποκάλυψη των Mercedes-Benz EQC και Audi e-tron. Κι αν θέλουμε να το δούμε λίγο πιο γενικά, η πλειονότητα των νέων λανσαρισμάτων έγινε από τους premium κατασκευαστές, οι οποίοι πήραν και τη μερίδα του λέοντος στην προβολή σε σχέση με τους πιο μαζικούς ομολόγους τους. Το Mondial de l’Automobile επιβεβαίωσε επίσης ότι η έκρηξη των SUV δεν είναι κάτι που θα καταλαγιάσει σύντομα, καθώς η κατηγορία κυριάρχησε έναντι των άλλων στις νέες παρουσιάσεις.

Μικρά SUV
Τα SUV απετέλεσαν παράγοντα-κλειδί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Οκτώ από τα 13 μοντέλα που αναφέρονται εδώ είναι SUV. Ένα από αυτά είναι το DS 3 Crossback -το πιο σημαντικό γαλλικό λανσάρισμα στο Σαλόνι. Ένα μοντέλο που ακολούθησε το περυσινό λανσάρισμα του DS 7 Crossback και το οποίο προήλθε από τη στρατηγική στόχευση της DS Automobiles να αναπτύξει την γκάμα των μοντέλων της, αλλά και να σταθεί ανάχωμα στην αρνητική απόκλιση των πωλήσεων της φίρμας. Το DS 3 Crossback έρχεται να τοποθετηθεί μια κατηγορία κάτω από το DS 7 Crossback και να σηματοδοτήσει για τον Γάλλο κατασκευαστή την είσοδό του στην κατηγορία premium B-SUV. Μια τοποθέτηση που σημαίνει ότι θα αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από το Audi Q2 και το MINI Countryman.

Paris 2018 main launches analysis

Στη μαζική πλευρά των B-SUV, η Suzuki παρουσίασε τη νέα, τέταρτη γενιά του ονόματος Jimny. Ένα από τα μοναδικά μικρά SUV που διαθέτει τρεις πόρτες -μια επιλογή που αντιτίθεται στην 5πορτη τάση της αγοράς. Καθώς η κατηγορία SUV συνεχίζει να πληθύνεται, το Jimny θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τις προσδοκίες για μια μελλοντική κατηγορία Α-SUV ή SUV πόλης. Εξάλλου, η μελλοντική είσοδος της Jeep στα μικρά SUV θα πιέσει εντονότερα προς αυτή την κατεύθυνση.

Paris 2018 main launches analysis

Κόμπακτ SUV
Η Audi παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Q3 σε απάντηση της δημοφιλούς δεύτερης γενιάς της BMW X1, η οποία λανσαρίστηκε το 2016. Το Q3, μέλος των premium κόμπακτ SUV, αποτελεί βασικό μοντέλο για την Audi. Έχοντας πουλήσει 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα από την λανσάρισμά του το 2011, ήταν το πέμπτο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Audi στο α’ 6μηνο του 2018. Βοηθήθηκε δε τα μέγιστα, καθώς έπαιζε σε μια κατηγορία με σταθερή ανάπτυξη παντού -ακόμη και στην Ευρώπη, όπου η κρίση του ντίζελ δεν έχει επηρεάσει την εμπορική επίδοσή της. Σε αντίθεση με τη γενική τάση της αγοράς, οι ταξινομήσεις ντίζελ για τα κόμπακτ premium SUV αυξήθηκαν 6% κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους.

Paris 2018 main launches analysis

Μεσαία SUV
Στο Παρίσι λανσαρίστηκε το τρίτο SUV της SΕΑΤ, το Tarraco. Ένα μαζικό D-SUV με τρεις σειρές καθίσματα που θα ανταγωνιστεί τα Nissan X-Trail και Peugeot 5008 και θα ενισχύσει την παρουσία του VW Group στην κατηγορία, ύστερα από την επιτυχία του Volkswagen Tiguan Allspace και του Škoda Kodiaq. Το λανσάρισμα του Tarraco έρχεται σε συνέχεια των επιτυχών αποτελεσμάτων της ισπανικής φίρμας με το Arona και το Ateca, τα οποία αθροίζουν το 31% των παγκόσμιων πωλήσεων της SEAT στο α’ 6μηνο 2018.

Paris 2018 main launches analysis

Μεγάλα SUV
Πάνω από την κατηγορία των μεσαίων SUV, η BMW και η Mercedes-Benz έκαναν πάταγο στο Σαλόνι και στα μεγάλα SUV, με τη νέα γενιά των X5 και GLE, αντίστοιχα. Τα δύο μοντέλα εισέρχονται στην αγορά ως αντίπαλοι και θα κονταροχτυπηθούν σε μια κατηγορία που δεν έχει καλές επιδόσεις. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει από την φτωχή προσφορά εναλλακτικών επιλογών στο καύσιμο. Ωστόσο, οι νέες αφίξεις πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα. Και τα δύο τους θα έρθουν αντιμέτωπα, μεταξύ άλλων, με τα Audi Q7, Land Rover Range Rover, Lexus RX, Maserati Levante, Volvo XC90 και από την άλλη μεριά του Ατλαντικού με την Cadillac XT5.

Paris 2018 main launches analysis

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ένα από τα σημαντικότερα πρωτοσέλιδα του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού είναι η άφιξη των μεγάλων premium κατασκευαστών στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τόσο το Audi e-Tron όσο και το Mercedes-Benz EQC είναι τα πρώτα, αυθύπαρκτα, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα και η άφιξή τους σηματοδοτεί μια μεγάλη στιγμή για την ηλεκτρική αγορά. Αναγνωρισμένες ως κορυφαίες παγκοσμίως φίρμες, η Audi, η BMW, η Mercedes-Benz και η Jaguar δείχνουν τελικά στους καταναλωτές ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και είναι τόσο καλά ή και καλύτερα, από τα ομόλογα μοντέλα πετρελαίου ή βενζίνης. Είναι σημαντικό δε ότι η άφιξή τους αίρει επίσης τυχόν αμφιβολίες για τις μπαταρίες ή την ποιότητα. Το EQC και το e-tron τοποθετούνται εμπορικά στην premium κατηγορία των μεσαίων SUV, δίπλα στα θερμικά αδέλφια τους -την GLC και το Q5.

Paris 2018 main launches analysis

Σουπερμίνι
Μεταξύ των μικρών αυτοκινήτων, το νέο Audi A1 είναι το πιο σημαντικό λανσάρισμα. Το Ingolstadt παρουσίασε τη δεύτερη γενιά ύστερα από την πώληση περισσότερων από 870.000 αυτοκινήτων του υφιστάμενου μοντέλου, το οποίο λανσαρίστηκε το 2010. Παρά το γεγονός ότι το A1 δεν είναι παίκτης-κλειδί για την Audi, αποτελώντας μόλις το 5% των παγκόσμιων πωλήσεων, παραμένει σημαντικό μοντέλο για τη φίρμα. Το A1 είναι ένας ισχυρός παίκτης σε μια κατηγορία που είναι ακόμα δημοφιλής στην Ευρώπη, ενώ αποτελεί επίσης εναλλακτική λύση στο αντίπαλο MINI Hatchback. Σε αντίθεση με το MINI και το απερχόμενο Α1, το νέο μικρό Audi θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά 5πορτο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η 3πορτη έκδοση έχασε πολύ έδαφος τα τελευταία χρόνια. Τα αποτελέσματα των πωλήσεις μέχρι τον Ιούλιο του 2018 έδειξαν ότι το 5πορτο μοντέλο έφερε περισσότερο από το 85% των συνολικών πωλήσεων του Α1, σε αντίθεση με το μέσο όρο της κατηγορίας που ήταν 48%.

Paris 2018 main launches analysis

Μικρά οικογενειακά
Το κόμπακτ κομμάτι της αγοράς υποδέχθηκε δύο διαφορετικά μοντέλα. Η Toyota παρουσίασε το νέο Corolla Touring Sports, το οποίο αντικαθιστά το Auris Touring Sports και σηματοδοτεί μια νέα γενιά SW για το μοντέλο. Οι υβριδικοί κινητήρες του Corolla Touring Sports θα είναι η καλύτερη ευκαιρία για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τις δημοφιλείς στέισον εκδόσεις των Škoda Octavia, Volkswagen Golf και Ford Focus

Τα κόμπακτ στέισον εξακολουθούν να είναι μια αξιόλογη επιλογή για τους καταναλωτές με οικογένειες, που αναζητούν μεγαλύτερα αυτοκίνητα με περισσότερο χώρο. Στην πραγματικότητα, καθώς η ζήτηση συνεχίζει να μετατοπίζεται από τα μαζικά μικρά οικογενειακά προς τα SUV, η κατηγορία των στέισον κερδίζει πόντους μεταξύ των καταναλωτών που εξακολουθούν να μην επιλέγουν SUV.

Paris 2018 main launches analysis

Ένα άλλο νέο κόμπακτ μοντέλο είναι η Mercedes A-Class Sedan, η οποία αντικαθιστά τη CLA. Παρά την περιορισμένη δημοτικότητα που αντιμετωπίζουν οι κόμπακτ μπερλίνες σε όλη την Ευρώπη, αυτή η νέα άφιξη στοχεύει να πάρει ένα μερίδιο της υποκατηγορίας αυτής και να ενεργήσει ως αντίπαλος του 4θυρου Audi A3. Ωστόσο, η κύρια αγορά για τη νέα Α-Class Sedan θα είναι η Κίνα. Από τo λανσάρισμά της CLA το 2013, η Mercedes-Benz έχει πουλήσει περισσότερα από 455.000 αυτοκίνητα.

Paris 2018 main launches analysis

Μεσαία
Στις άλλες κατηγορίες, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η BMW λανσάρισε τη νέα γενιά της 3 Series, επτά χρόνια ύστερα το λανσάρισμα της F30. Η μεγαλύτερη πρόκληση για το νέο μοντέλο δεν είναι ο συνηθισμένος ανταγωνισμός της Audi και της Mercedes-Benz ή οι τελευταίες προσφορές από νέους ανταγωνιστές όπως η Alfa Romeo Giulia, η Jaguar XE ή το Volvo S60, αλλά η συνεχής απομάκρυνση από την κατηγορία των premium σεντάν μεσαίου μεγέθους προς όφελος των premium μεσαίων SUV. Οι παγκόσμιες πωλήσεις στο α’ 6μηνο του 2018 έδειξαν ότι η ζήτηση για τα premium αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους αυξήθηκε μόνο κατά 1%, ενώ η ζήτηση για premium μεσαία SUV αυξήθηκε κατά 13%.

Paris 2018 main launches analysis

Σπορ αυτοκίνητα
Στην τελευταία αλλά όχι έσχατη από πλευράς ενδιαφέροντος κατηγορία, αυτή των σπορ αυτοκινήτων, η BMW λανσάρισε την καινούργια Z4. Με εντυπωσιακή, νέα εμφάνιση, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για να σταματήσει την πτώση της εταιρείας στην αγορά των premium μεσαίων σπορ αυτοκινήτων, μια κατηγορία που εξακολουθεί να κυριαρχείται από τους Γερμανούς κατασκευαστές. Η BMW σκέφθηκε ότι περισσότερο ακόμη και από τον όγκο πωλήσεων, η νέα Z4 θα βοηθήσει την εταιρεία να ενισχύσει την εικόνα της στα σπόρτσκαρ, η οποία απειλήθηκε από τη Mercedes-Βenz. Τα σπόρτσκαρ εξαφανίζονται σιγά σιγά από τους δρόμους, καθώς από τη μία αμφισβητούνται από τα σούπερκαρ και από την άλλη από τα κουπέ SUV νέας εσοδείας.

Paris 2018 main launches analysis

Τι γίνεται με τα ντίζελ;
Το ντίζελ αποτελεί μια ακόμα μεγάλη πρόκληση για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ύστερα από τα συνεχή και ασαφή μηνύματα από διάφορες κυβερνήσεις που δημιουργούν πανικό στους καταναλωτές, η ζήτηση για ντίζελ δεν έχει σταματήσει να χάνει έδαφος. Τον εφετινό Μάρτιο, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ κατέγραψε τη χαμηλότερη τιμή των δύο τελευταίων ετών. Ωστόσο, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η πτώση έχει σταθεροποιηθεί έκτοτε, κυρίως επειδή αυτός ο τύπος καυσίμου εξακολουθεί να αποτελεί ενδιαφέρουσα επιλογή μεταξύ πολλών καταναλωτών. Εάν η ζήτηση για ντίζελ συνεχίσει να μειώνεται, χωρίς την ανάλογη αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων, τότε θα δούμε μια ακόμα μεγαλύτερη από τη σημερινή, αρνητική επίδραση στο αποτύπωμα άνθρακα της Ευρώπης.

Paris 2018 main launches analysis

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube