Test drive: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115 PS

Test drive: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115 PS

Με το Arona, η SEAT προσυπογράφει ότι βρίσκεται στην καλύτερη περίοδο που έχει υπάρξει ποτέ στα 67 χρόνια της ιστορίας της.

Στη SEAT εδώ και καιρό ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος, καθρεφτίζοντας την καλύτερη στιγμή στην ιστορία της εταιρείας.

Η κάλυψη της αγοράς έχει φτάσει στο 75%, με συμμετοχή ακόμα και στα κόμπακτ crossover που τα τελευταία έξι χρόνια έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά 700%. Την αποστολή αυτή ανέλαβε το Arona, αποδεικνύοντας πως η ισπανική εταιρεία δεν θα άφηνε να πάει χαμένη η πρόσβαση μέσω fast lane στη μικρή πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου Volkswagen.

Ίδια βάση, άλλο αποτέλεσμα
Το Ibiza αποτέλεσε τη βάση, όμως αναμενόμενα το Arona είναι πιο μακρύ, στα 4.138 mm και πιο ψηλό, στα 1.552 mm. Το πλάτος δεν έχει αλλάξει, ενώ το μεταξόνιο έχει μια ανεπαίσθητη αύξηση 2 mm. Το αποτέλεσμα είναι πιο ογκώδες, με εμπρός μέρος που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως SEAT, αλλά και δίνει το έναυσμα για το νεανικό χαρακτήρα που υποστηρίζει η συνολική εικόνα του Arona.



Η σχέση με το Ibiza είναι κάτι που δεν θα μαντέψεις εάν δεν γνωρίζεις, αφού τα νερά θολώνουν και τα 19 cm από το έδαφος, μια τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Ένα μέρος της αύξησης οφείλεται στην ανάρτηση και το υπόλοιπο στη μεγαλύτερη συνολική διάμετρο των τροχών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS

Οι διαφορές πάντως περιορίζονται στο αμάξωμα, αφού στην καμπίνα η εικόνα σχεδόν ταυτίζεται με του Ibiza. Το ταμπλό έχει μεταφερθεί ουσιαστικά αυτούσιο και τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αν και από τη συναρμολόγηση και το φινίρισμα δεν υπάρχει παράπονο. Ούτε από την εργονομία, την ορατότητα ή την πρακτικότητα, με μπόλικες θήκες για τα μικροπράγματα όλων των επιβατών.

Έξτρα πρακτικότητα στο μπες βγες εξασφαλίζει και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, ενώ έως και τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικοι έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους. Σαφώς περισσότερο απ’ ό,τι σε ένα Ibiza, πάντως, και μόνο το πλάτος είναι μέτριο για τη μεταφορά ενός πέμπτου. Το πορτμπαγκάζ είναι επαρκέστατο, με χωρητικότητα 400 lt -με ρεζέρβα ανάγκης- ενώ το διπλό πάτωμα δημιουργεί επίπεδο χώρο 1.280 lt όταν αναδιπλώνονται τα πίσω καθίσματα.

Το βασικότερο σημείο διαφοροποίησης από το Ibiza είναι η θέση οδήγησης. Κάθεσαι 5 cm πιο ψηλά, έτσι ώστε να βλέπεις πιο μακριά, χωρίς μάλιστα να έχει αλλοιωθεί η αναπαυτική σχεδίασή της ή το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Έτσι βολεύεσαι γρήγορα, όπως γρήγορα εξοικειώνεσαι με το σύστημα infotainment. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση που υπάρχει η 8ιντση οθόνη, με την εξαιρετική ανάλυση και ευαισθησία στην αφή.



Το μόνο επίμεμπτο σημείο είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος που διαπερνά την κατά τα άλλα προσεγμένη ηχομόνωση ύστερα από τα 110 km/h. Ωστόσο τη χροιά του 1.000άρη 3κύλινδρου TSI θα την ακούσεις πολύ σπάνια και ποτέ ενοχλητικά. Η καλή απόκριση στο γκάζι, η εύστροφη διάθεση, η γραμμική απόδοση των 115 PS και το αξιόλογο τράβηγμα των 20,4 kgm μεταξύ 2.000-3.500 rpm, είναι τα βασικά του χαρακτηριστικά. Έχει επίσης και απαιτούμενη ελαστικότητα για να μη χρειάζεται να ασχολείσαι και πολύ με το θετικό και ακριβή λεβιέ για το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ateca 1.0 TSI

Εκτός των άλλων, η λειτουργία του είναι επαρκώς πολιτισμένη, ενώ η μέση κατανάλωση λογικότατη, στα 7,2 lt/100 km για ολόκληρη τη δοκιμή μας. Εάν σκεφτείς το μεγαλύτερο όγκο του Arona και τα 1.160 kg σε σχέση με τα 1.030 του Ibiza η αύξηση των 0,6 lt/100 km δεν είναι υπερβολική.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την επιβάρυνση στις επιδόσεις. Τα 9,4” για τα 0-100 km/h είναι 0,6” περισσότερα από το χρόνο του Ibiza, ωστόσο σαφώς σβέλτα. Ακόμα μικρότερες είναι οι διαφορές στις ρεπρίζ. Για την ακρίβεια είναι ανύπαρκτες έως τα 110 km/h, παρά και το μακρύτερο βήμα του Arona, οπότε μόνο στο παράθυρο 110-140 km/h το Ibiza χτίζει διαφορά.

Παραπάνω από σβέλτο
Κάπως έτσι, το Arona των 115 PS αναδεικνύεται στο γρηγορότερο μοντέλο της κατηγορίας, αφήνοντας αρκετά πίσω τα επίσης τούρμπο 1.200άρια Nissan Juke των 115 PS και Opel Crossland X των 110. Πίσω μένει ακόμα και το Ford EcoSport με τον 140άρη EcoBoost του 1,0 lt, που θεωρητικά θα έπρεπε να έχει πλεονέκτημα παρά το 5άρι κιβώτιο.

Το σύστημα πέδησης είναι ίδιο με του Ibiza, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω. Αρχικά μοιάζει παράδοξο που το Arona έκανε 100-0 km/h σε 37,7 m ενώ το Ibiza 39,4 m, ωστόσο την εξήγηση δίνουν τα μεγαλύτερα και υψηλότερων προδιαγραφών λάστιχά του.



Η ανάρτηση αρχικά δείχνει σφιχτή, διότι απλούστατα είναι. Όμως γρήγορα διαπιστώνεις ότι έχει ποιοτική λειτουργία και δεν κουράζει. Παράλληλα ελέγχει άψογα το αμάξωμα που δεν γέρνει παρά ελάχιστα και αντιδρά ευδιάθετα στις εντολές σου, με καλό κράτημα και ουδέτερη διάθεση. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει ούτε με ισχυρό πλευρικό άνεμο, γι’ αυτό και τελικά είναι ασφαλές να πεις ότι το Arona δεν ζορίζεται ούτε τα χάνει όσο κι εάν το πιέζεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Leon 1.6 TDI 115 PS

Δείχνει έτσι συνέπεια στο οδηγικά ευχάριστο πρόσωπο που η SEAT δίνει στα μοντέλα της, το οποίο υποστηρίζεται μάλιστα και από την άκρως ανταγωνιστική τιμή. Στα €16.500, η βασική έκδοση Style με τον 115άρη 1.0 ECO TSI έχει επαρκή εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ για την περισσότερη πολυτέλεια της Xcellence θα πρέπει προσθέσεις €2.000. Όσο ακριβώς και για το σπορ πακέτο FR με την πιο σφιχτή ανάρτηση.

Η διαφορά τιμής από το Ibiza είναι €3.000 και δεν αναμένεται να αποτελέσει αξεπέραστο ανασταλτικό παράγοντα για την επιτυχία του Arona. Ειδικά με το δεδομένο ότι μπορεί ευκολότερα να καλύψει μια οικογένεια ως μοναδικό αυτοκίνητο. Και μάλιστα με μια συνολικά περισσότερη φρεσκάδα, χωρίς σημαντικό τίμημα στις εξωτερικές διαστάσεις και στα πάγια έξοδα, ούτε και σημαντικά υποδεέστερη οδηγική αίσθηση.

Τι λέει το DRIVE
Το Arona δεν έχει να φοβηθεί κανέναν ανταγωνιστή του σε κάποιον τομέα, καθότι είναι το καλύτερο πακέτο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στα κόμπακτ crossover. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι η ενδεδειγμένη επιλογή.
Τιμή Aπό €16.500 (1.0 TSI 115 PS)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-160 km/h 30,1”
0-400 m 16,7” @ 133,2 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 162,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 25,9”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 6,2”
110-140 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 11,2”
110-140 km/h (6η) 15,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 113 g/km
Διαστάσεις 4.138 x 1.780 x 1.552 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube