Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016 - 5:22μμ

Test drive: Volvo XC90 T6 AWD

Το XC90 και στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση έχει εκτόπισμα θωρηκτού, αλλά αριστοκρατικό και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα.

Η Volvo άργησε πολύ να αλλάξει το XC90, αλλά όταν το έκανε έφερε στην αγορά ένα κορυφαίο μοντέλο. Με εμφάνιση, κύρος, τεχνολογία και συμπεριφορά τέτοια ώστε να αποτελεί για την μάρκα το έμβλημά της.

Το XC90 ήταν το πρώτο μοντέλο μιας εντελώς νέας γραμμής εξέλιξης, της πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture), η οποία προσφέρει μεγάλες δυνατότητες ευελιξίας και οικονομίας κλίμακας. Είναι κατασκευασμένη από ατσάλι πέντε διαφορετικών τύπων αντοχής, ενώ χρησιμοποιούνται και κάποια τμήματα από αλουμίνιο για εξοικονόμηση βάρους.

Οι γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις του XC90 μεταφράζονται σε ανάλογους εσωτερικούς χώρους. Δεν συζητάμε καν για γόνατα και κεφάλι εμπρός πίσω, όπου βολεύονται άνετα και μπασκετμπολίστες. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων σύρεται και μάλιστα σε τρία τμήματα, επιτρέποντας τη διαμόρφωση της καμπίνας σύμφωνα με τις απαιτήσεις κάθε φορά. Έτσι μπορείς να δημιουργήσεις αρκετό χώρο και για τα γόνατα των επιβατών της τρίτης σειράς, αφού το XC90 είναι 7θέσιο σε όλες τις εκδόσεις του. Με επτά επιβάτες, ο χώρος αποσκευών με 314 lt είναι στο επίπεδο ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ, ενώ με πέντε άτομα κάνει ακόμη και για μετακόμιση με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 692 λίτρα.

Η λιτή σχεδίαση είναι διακριτικά πολυτελής και εξαιρετικά κομψή, χωρίς να θυσιάζεται η πρακτικότητα. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, με λεπτομέρειες από σκούρο ξύλο και χρώμιο, μαλακά πλαστικά, αφράτο δέρμα και παχιές μοκέτες. Όλες οι παράμετροι του αυτοκινήτου ελέγχονται από την κεντρική οθόνη αφής 12,3” με ένα λογισμικό όμοιο στην φιλοσοφία με αυτό των τάμπλετ και smartphones. Απλά και εύκολα, θα βρεις κάθε λειτουργία εκεί που φαντάζεσαι.

Έκπληξη
Η είδηση στο T6 είναι ο κινητήρας. Αλουμινένιος, δίλιτρος μόλις, αποδίδει όπως ένας τρίλιτρος V6 χάρη στη διπλή υπερτροφοδότηση. Με μηχανικό συμπιεστή για τις χαμηλές στροφές και κανονικό τούρμπο καυσαερίων για τη συνέχεια, βγάζει 320 ίππους στις 5.700 rpm και 40,8 kgm σταθερά από τις 2.200 ως τις 5.400 rpm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 D5

Έχει πολιτισμένη λειτουργία και κάνει το σωστό ήχο. Με την ένταση και την χροιά να αλλάζουν ανάλογα με το ρυθμό, χωρίς ακρότητες. Καλή για το είδος του αυτοκινήτου είναι και η απόκριση στο γκάζι, ακόμη και στη βασική ρύθμιση, πόσω μάλλον στην σπορ. Και για να το πούμε πιο σωστά, δεν είναι μόνο ο κινητήρας, αλλά το πώς αυτός συνδυάζεται με το κιβώτιο. Δεν νιώθεις πατινάρισμα όπως με άλλα αυτόματα, η παροχή δύναμης προς τους τροχούς είναι άμεση. Έχουν κάνει επίσης καλή δουλειά στο καλιμπράρισμα του αυτόματου Geartronic το οποίο είναι γρήγορο, ομαλό και διαλέγει  έξυπνα τη σωστή σχέση ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς, πάντα μέσα στο πλαίσιο που ορίζει ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Με το γκάζι στο πάτωμα ξεκινά εντυπωσιακά. Χωρίς σπινάρισμα, σε κολλάει στο κάθισμα και γράφει 0-100 km/h σε 7,4”. Φτάνει τα 160 km/h σε 17,9” και βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 28” με 191,7 km/h. Το προσπέρασμα είναι εύκολο, με 3,5” για τα 80-110 km/h και 4,6” για τα 110-140 km/h, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση που πρέπει να εμπνέει στον οδηγό του ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 T8 Twin Engine

Στην εθνική είναι απόλυτα σταθερό και ευθύβολο. Ταξιδεύει άνετα, φιλτράροντας το θόρυβο από την κύλιση αποτελεσματικά. Ούτε αεροδυναμικός ακούγεται ούτε κάποιος άλλος ήχος από τον κινητήρα ή την εξάτμιση θα διαταράξει την γαλήνη των επιβατών. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, χωρίς ελατήρια, αλλά με ανάποδο φύλλο σούστας από συνθετικά υλικά.

Μέσα στην πόλη, η απόσβεση είναι θορυβώδης και κάπως ξερή. Ενδεχομένως μικρότερες ζάντες να βοηθούσαν. Όμως με τους τροχούς υπό γωνία ο έλεγχος είναι άριστος. Το γρήγορο τιμόνι έχει το σωστό βάρος και ικανοποιητική αίσθηση. Με μικρές γωνίες αλλάζει κατεύθυνση και σημαδεύει με αρκετή ακρίβεια εκεί που του ζητάς. Το σημαντικό είναι ότι σε αυτή τη διαδικασία, παρά το βάρος των 2.050 kg, το αυτοκίνητο μοιάζει ελαφρύ και ευέλικτο. Τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που αφορούν στις ρυθμίσεις τιμονιού, αμορτισέρ, κινητήρα και κιβωτίου, δεν μεταμορφώνουν το αυτοκίνητο. Δεν θα υποφέρεις αν χρησιμοποιείς το Sport στην πόλη ούτε θα εκνευριστείς με το Comfort σε δρόμο της περιφέρειας. Αλλά είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς το καθένα για εκεί που έχει σχεδιαστεί. Έτσι βγάζει τον καλύτερο εαυτό του.

Τι λέει το DRIVE
Είναι από εκείνα τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που σε κάνουν να νιώθεις όμορφα από την πρώτη ματιά, από την πρώτη στιγμή που θα καθίσεις μέσα. Αλλά δεν τελειώνει εκεί. Είναι τεχνολογικά προηγμένο σε συστήματα ασφάλειας και infotainment, είναι πρακτικό χάρη στην 7θέσια διάταξη και πατά εξαιρετικά στο δρόμο, με σπορ διάθεση.
Τιμή από €-
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, διπλή υπερτοφοδότηση με τούρμπο και κομπρέσορα, 320 PS/5.700 rpm, 40,8 kgm/2.200-5.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 7,4”
0-160 km/h 17,9”
0-400 m 15,3” @ 149,5 km/h
0-1.000 m 28,0” @ 191,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,8”
50-80 km/h (kickdown) 2,5”
80-110 km/h (kickdown) 3,5”
110-140 km/h (kickdown) 4,6”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 11,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 186 g/km
Διαστάσεις 4.950 x 1.923 x 1.776 mm
Βάρος 2.050 kg
Μετρήσεις DRIVE *Μετρήσεις με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία