Test drive: Mercedes-Benz CLA 180

Test drive: Mercedes-Benz CLA 180

Δοικμάζουμε τη Mercedes-Benz CLA 180 που χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη κινητήρα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 122 PS και 20,4 kgm.

Το λανσάρισμα της Mercedes-Benz CLA στην αγορά σηματοδοτεί τη δημιουργία της κατηγορίας των μικρομεσαίων premium 4θυρων κουπέ.

Έχει σχεδιαστεί με στόχο να αιχμαλωτίζει τα βλέμματα, κερδίζοντας θαυμαστές και αγοραστές που δεν θα μπορούν να της αντισταθούν. Και όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, τουλάχιστον στους θαυμαστές, ήδη τα καταφέρνει μια χαρά.

Ωδή στο ντιζάιν
Η Mercedes-Benz CLA βασίζεται στην A-Class, όμως στην όψη είναι αρκετά διαφορετική. Οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας την προίκισαν με χαμηλότερη οροφή και ένα πολύ ιδιαίτερο πίσω μέρος που τραβά τα βλέμματα. Όμως, ούτε το εμπρός μέρος έμεινε ανεπηρέαστο. Με την πρώτη ματιά, μπορεί να μην παρατηρήσεις τα μεγαλύτερα φανάρια. Όμως αποκλείεται να σου ξεφύγουν τα δύο διαμήκη νεύρα στο καπό, παρόμοια με αυτά που κρύβουν τον V8 μιας C63 AMG. Το σύνολο εκτός από όμορφο είναι και πολύ μελετημένο αεροδυναμικά, με το Cd 0,23 που πετυχαίνει να αποτελεί νέο ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής.

Όπως κάθε 4θυρο κουπέ, η CLA έχει πόρτες χωρίς πλαίσιο για το τζάμι. Όταν τις ανοίξεις όμως μεταφέρεσαι ξαφνικά... στην A-Class. Το ταμπλό έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το μικρό χάτσμπακ της Mercedes-Benz. Με εντυπωσιακή εμφάνιση, χαρακτηριστικούς στρογγυλούς αεραγωγούς, όργανα που παραπέμπουν στα μοντέλα AMG και έγχρωμη οθόνη 5,8” ταιριάζει μια χαρά στη CLA, αλλά σαφώς θα ήταν ευπρόσδεκτη κάποια διαφοροποίηση και εδώ. Τα υλικά του δείχνουν όσο ποιοτικά περιμένεις, ενώ ψάχνοντας για εργονομικές παραξενιές θα σταθείς στο χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων στην κονσόλα που εύκολα πατάς κατά λάθος ύστερα από αλλαγή ταχύτητας.

Τα σπορ καθίσματα με μονοκόμματο προσκέφαλο, στάνταρ στη CLA, θα έπρεπε να κατεβαίνουν λίγο χαμηλότερα. Ο χώρος για τους εμπρός είναι υπεραρκετός, κάτι που όμως δεν ισχύει για τους πίσω. Η κλίση της οροφής έχει κλέψει περίπου πέντε πόντους από το ύψος για το κεφάλι τους σε σχέση με την A-Class, ενώ ο χώρος για τα γόνατα είναι ικανοποιητικός αλλά όχι ό,τι περιμένεις βάσει μεταξονίου -2,70 m. Τελικά δύο άτομα με ύψος άνω του 1,75 θα δυσκολευτούν να καθίσουν σωστά, ενώ πέμπτο ενήλικο επιβάτη θα βάλεις μόνο για να τον εκδικηθείς. Τουλάχιστον για το πορτ-μπαγκάζ δεν υπάρχουν παράπονα, αφού θα «καταπιεί» εύκολα 470 lt αποσκευών κι ακόμα περισσότερα αν αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα.

Παιδί της λογικής
Η Mercedes-Benz CLA 180 χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη κινητήρα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 122 PS και 20,4 kgm, με τη ροπή σταθερή από τις 1.250 ως τις 4.000 rpm. Είναι όσο ελαστικός υπόσχεται και εξαιρετικά αθόρυβος στις χαμηλές και τις μεσαίες, ενώ δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να τον πιέζεις πάνω από τις 5.000 rpm που γίνεται απρόθυμος και τραχύς. Όταν συνηθίσεις τη μέτρια απόκριση του γκαζιού πάντως, νιώθεις ότι είναι ακόμα δυνατότερος απ' ό,τι λένε τα νούμερα. Το μοναδικό αντίστοιχων προδιαγραφών μοντέλο που «σπάει» τα 9” που χρειάζεται η CLA 180 για το 0-100 km/h είναι και αυτή… Mercedes: Η A180 CGI, με 8,7”. Γενικότερα, σε σχέση με την A180, η CLA χάνει 2-3 δέκατα σε κάθε μέτρηση, κάτι που δικαιολογείται από το κατά 60 kg μεγαλύτερο βάρος της και τους τροχούς 225/40 R18 έναντι των 205/55 R16 της Α-Class. Με 3η για τις ρεπρίζ 80-110 και 110-140 km/h απαιτεί 4,5” και 6,2”, έναντι 4,2” και 6,0” της A180.

Το ότι για τη CLA επιλέχθηκαν πιο ήπιες ρυθμίσεις στην ανάρτηση σε σχέση με την A-Class ήταν σοφή επιλογή. Παρά την ύπαρξη σπορ ανάρτησης λόγω του πακέτου Urban στη CLA της δοκιμής, περνά καλύτερα πάνω από τις λακκούβες της πόλης και σαφώς αποδεκτά για τα φαρδιά λάστιχα run-flat που φοράει. Η κύλιση βέβαια είναι πιο τραχιά απ' ό,τι ίσως περιμένεις από μια Mercedes-Benz, αλλά παραμένει καλή. Το τιμόνι, τα πεντάλ και ο λεβιές ταχυτήτων είναι όλα πανάλαφρα στη χρήση και το stop/start δουλεύει υποδειγματικά. Το μόνο που ίσως σε ενοχλήσει στις αστικές μετακινήσεις είναι η περιορισμένη ορατότητα πίσω και πλάγια λόγω της κλίσης της οροφής.

Στην εθνική η CLA είναι καθησυχαστικά σταθερή με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε εμπνέει να στρίβεις τις καμπές θαρραλέα. Σε πιο σφιχτές διαδρομές παραμένει αποτελεσματική, αλλά όχι διασκεδαστική. Εδώ έχεις κάθε λόγο να επιλέξεις τη μερική μόνο απενεργοποίηση του ESP: Επιτρέπει την προσέγγιση του ορίου της πρόσφυσης χωρίς να ενοχλεί και παράλληλα σε σώζει από την υπερβολή. Το τιμόνι δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση, αλλά το υπάκουο μπροστινό και η μικρή κλίση στις στροφές σου επιτρέπουν να κινηθείς γρήγορα. Το πίσω μέρος γυρίζει ευχάριστα στο άφημα του γκαζιού, όχι όμως με την αμεσότητα ή την ακρίβεια που θα χαρακτήριζε ένα σπορ αυτοκίνητο. Στο τέλος της μέρας, δεν μπορείς παρά να χαμογελάσεις που για να κάνεις όλα τα παραπάνω καταναλώνεις μόνο 8,7 lt/100 km.

«Πρωτοτυπήστε», λοιπόν
Με αρχική τιμή τα €28.900 και κόστος περίπου €31.900 για αυτή της δοκιμής (χωρίς το όφελος απόσυρσης), κάποιος μπορεί να συγκρίνει τη Mercedes-Benz CLA με τα παραδοσιακά σεντάν που προσφέρονται σε αντίστοιχα χρήματα, όπως η BMW 316i ή το Audi A4 1.8 TFSI. Αυτά δεν έχουν όμως εμφάνιση εκθεσιακού πρωτότυπου. Διότι αυτό είναι η CLA: Ένα πρωτότυπο που ύστερα από το κλείσιμο της έκθεσης βγήκε στο δρόμο για να φτιάχνει το κέφι όποιου τη βλέπει. Οι περισσότεροι από όσους με ρώτησαν για την τιμή της τη βρήκαν απρόσμενα φτηνή, κάτι ενδεικτικό για το πόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο πρέπει να θεωρείται. Αν σου αρέσει και μπορείς, μάλλον είσαι ήδη στην κοντινότερη έκθεση της Mercedes-Benz και δεν σκέφτεσαι καμία άλλη εναλλακτική.


Τι λέει το DRIVE
Σε αιχμαλωτίζει με την εμφάνισή της και, αν δεν απαιτείς χώρους και άνεση παραδοσιακού 4θυρου, αυτή η «αιχμαλωσία» θα κρύβει μόνο ευχάριστες εκπλήξεις
Τιμή Βασική: €27.734,  δοκιμής: €30.700 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 122 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
0-120 km/h 12,4”
0-140 km/h 16,8”
0-160 km/h 22,7”
0-180 km/h 30,7”
0-400 m 16,4”
0-1.000 m 29,9”
30-50 km/h με 3η 3,1”
50-80 km/h με 4η 6,1”
80-110 km/h με 5η 9,6”
110-140 km/h με 6η 17,2”
100-0 km/h 36,4 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 gr/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.777 x 1.437 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube